Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bananenroom

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 04 Dec 2013 21:32

Bananenroom

Ik wil bananenroom gaan maken en nu vond ik dit recept:
Ingrediënten:
250 g banaan
sap van 1/2 citroen
120 g suiker
3 blaadjes gelatine
500 ml slagroom

Werkwijze:
Pureer de banaan met de suiker glad in de keukenmachine. Week de gelatine in koud water, los deze op in het warme citroensap en draai dit vocht nog kort mee met de banaan. Klop de slagroom half stijf. Spatel voorzichtig de room door de massa. Laten opstijven in de koelkast

Kan ik die halve citroen ook vervangen voor citroensap uit een flesje?

Ik heb ook nog gedacht om banketbakkersroom (wil eigenlijk geen slagroom erin) te maken en daar gepureerde banaan aan toe te voegen, dan moet er denk ik ook gelatine bij?
Wie helpt me?
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 04 Dec 2013 22:08

Re: Bananenroom

Of een zakje Saroma aan de BBR toevoegen?
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem 48

Bericht 05 Dec 2013 17:49

Re: Bananenroom

PiP schreef:Of een zakje Saroma aan de BBR toevoegen?


Dit zou ik niet zo snel doen vind de saroma zo chemisch
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 05 Dec 2013 20:18

Re: Bananenroom

te laat :) Heb het zojuist gekocht..
Ik las dat het wel lekker was en aangezien lejow het uit altijd gebruikt dacht ik dat het wel kon!
Ik ga anders eerst wel een klein beetje proberen voordat ik het in de gehele portie gooi
December 2009
juli 2012

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers