Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zussenterreur

<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2013 19:24

Zussenterreur

Pffff... Twee kinderen hebben is leuk. Maar soms... Grrrrr...!!
Sinds zoon goed kan kruipen zoekt hij altijd m'n dochter op. Maar zij zit daar eigenlijk nooit op te wachten. Gevolg: gekrijs, "nee dat mag jij NIET!!", geschop en gedoe.
Of zoon zit lekker met iets te spelen en dochter trekt alles uit z'n handen, "dat is van MIJ!!".
Zo niet gezellig.
Ik voel me zovaak een politieagent in m'n eigen huis. Heel vervelend.

Herkenbaar? Wordt dit ooit minder?
I hope so.....
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 04 Dec 2013 19:57

Re: Zussenterreur

Heeel herkenbaar!

Hier gaat het goed zolang de jongste alles doet wat de oudste van haar wil...
En sinds kort gaat het beter omdat mijn ouste nu naar de basisschool gaat dus zitten ze elkaar niet continu meer in de haren.
Dan is het leuk als ze thuis komt en ze gaan samen spelen. Meest van tijd dan!

Bij mij thuis zijn we met zijn drieën en daar is dit naar mijn weten ook altijd zo geweest.
Echt met vlagen want we konden wel ook leuk met elkaar spelen.
<<

Anoniem112

Bericht 04 Dec 2013 20:16

Re: Zussenterreur

Oh ja hoor hier met vlagen ook heel herkenbaar, maar wel van een kant uit, altijd mijn oudste die de jongste loopt te treiteren... :thumbdown:
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 04 Dec 2013 20:27

Re: Zussenterreur

Ja herkenbaar. Soms gaat het wel goed, maar meestal net als ik dat denk gaat het mis.
De oudste is ook wel lief en beschermend naar de jongste maar soms pff dan wordt ik er helemaal gek van.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 04 Dec 2013 21:14

Re: Zussenterreur

Wij zitten er ook middenin, erg vervelend!!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 04 Dec 2013 21:38

Re: Zussenterreur

Hier ging het ook zo totdat dochter wat ouder werd en meer begreep. Het gaat echt goed sinds zoon op school zit, nu kunnen ze heel goed met elkaar.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 04 Dec 2013 21:45

Re: Zussenterreur

Heel herkenbaar.. hier gaat het ook al zo sinds zoon met 7 maanden kon kruipen... (hij is nu bijna 2)
En helaas gaat het hier nog dagelijks zo... Zolang zoon maar doet wat zijn zus wil, is het goed.. Wil hij iets anders, dan begint het...
Ik voel me ook dagelijks politie agent in mijn eigen huis, en vind het zo niet leuk!
Dochter zit dan weliswaar op school, en dan is zoon de rust zelve, maar zodra zij thuis komt, is het weer mis... :(
Moet er wel bijzeggen dat mijn dochter een behoorlijk pittige tante is.....
<<

Anoniem16

Bericht 04 Dec 2013 21:49

Re: Zussenterreur

Hier was dat ook toen N net kon kruipen nu is dat alweer over. Ze zitten wel aan elkaar spulletjes maar dat moeten ze maar leren en delen. R sjouwt met het roze tasje van N rond en zij 'speelt' ( lees sloopt) zijn treinbaan. Natuurlijk mag ze dat niet en haal ik haar weg maar ruzie is het hier nooit.
<<

Anoniem28

Bericht 04 Dec 2013 21:52

Re: Zussenterreur

Hier valt het gelukkig redelijk mee, meestal kunnen ze redelijk samen spelen. Als de oudste echt alleen wil spelen zonder dat haar spullen afgepakt worden, gaat ze aan (op) de hoge tafel zitten. Dan is het speelgoed ook uit zicht van de jongste, dus die maalt er dan ook niet meer om.

Hier hoeven ze trouwens niet te delen. Ik vind dat zo'n dikke onzin. Als ik de laptop heb, dan geef ik 'm toch ook niet na tien minuten aan mijn man, omdat we samen moeten delen? Hij wacht maar tot ik klaar ben. Ik leer ze dat ze moeten wachten tot de ander klaar is met het speelgoed. Ik vraag soms wel of de jongste ook wat speelgoed mee mag en meestal krijgt die dan ook wat delen treinbaan of een wagonnetje oid.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Dec 2013 21:56

Re: Zussenterreur

Rejoy; dat bedoel ik ook meer, wanneer R aan het bouwen is met de Duplo kan hij van al die honderden blokjes er best een paar aan N geven, of een beestje of weet ik wat. Ook met andere dingen kunnen ze prima delen vind ik, wanneer R met de auto's speelt geef ik N haar eigen auto's en dan gaat dat prima.
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Dec 2013 21:57

Re: Zussenterreur

Hier valt het nogal mee met de terror, wel is mijn dochter van twee duidelijk mijn oudste dochter de baas.

@ Rejoy: Dat doe ik inderdaad ook, echt samen spelen is volgens mij een utopie bij zulke kleine kinderen. Ik noem het dan wel delen omdat het uiteindelijk iets is waar beiden mee mogen spelen. Maar niet tegelijkertijd, want dan wordt het oorlog. Vooral de Duplo-treinbaan, als die tevoorschijn komt is het echt de hele middag geschreeuw.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2013 22:09

Re: Zussenterreur

Van mij hoeven ze ook niet perse alles te delen. Maar de verhoudingen zijn momenteel nogal scheef.
Voorbeeld:
Zoon pakt iets van speelgoed en gaat daar lekker mee spelen. Dochter vliegt er op af en pakt het uit z'n handen. Want: "dat is van mij!!". Vervolgens gaat hij met iets anders verder. Zij zet het eerste speelgoed weg en pakt dan dat andere speelgoed ook uit zijn handen. Want: "dat mag jij niet!!".
Enzovoort enzovoort... Hopeloos... Het schijnt niet binnen te komen bij haar. Terwijl ze er niet eens echt zelf mee gaat spelen.
<<

Anoniem28

Bericht 04 Dec 2013 22:11

Re: Zussenterreur

Zou het helpen als je speciaal wat voor je zoon koopt? Ik kan me best voorstellen dat ze waaks is op haar speelgoed dat ze al een paar jaar voor zichzelf heeft.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Dec 2013 22:15

Re: Zussenterreur

Het gaat hier af en aan. Soms zijn ze 4 handen op 1 buik, soms zitten ze elkaar de hele dag in de haren.
<<

Anoniem133

Bericht 04 Dec 2013 22:18

Re: Zussenterreur

Mama29 schreef:Heel herkenbaar.. hier gaat het ook al zo sinds zoon met 7 maanden kon kruipen... (hij is nu bijna 2)
En helaas gaat het hier nog dagelijks zo... Zolang zoon maar doet wat zijn zus wil, is het goed.. Wil hij iets anders, dan begint het...
Ik voel me ook dagelijks politie agent in mijn eigen huis, en vind het zo niet leuk!
Dochter zit dan weliswaar op school, en dan is zoon de rust zelve, maar zodra zij thuis komt, is het weer mis... :(
Moet er wel bijzeggen dat mijn dochter een behoorlijk pittige tante is.....


Heel herkenbaar. De oudste kan ook moeilijk tot spel komen, en de jongste juist wel. Zit hij ergens mee te spelen, wil de oudste dat ook. Maar ook als ik samen met de oudste speel, en de jongste zit een eindje verderop te spelen, moet hij er soms toch naar toe om hem om te duwen of zijn speelgoed af te pakken. Zo frustrerend af en toe.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Dec 2013 22:21

Re: Zussenterreur

Ze splitten hier momenteel veel op, maar ik weet niet of jou kinderen daar de leeftijd al voor hebben?
De oudste zat vandaag ook lekker boven te spelen toen ik thuis kwam, de jongste was beneden bezig. Dat is wel ideaal als ze wat ouder zijn.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 04 Dec 2013 22:26

Re: Zussenterreur

N en J kunnen vaak heel leuk spelen maar er zijn periodes dat ik echt helemaal gek van ze wordt! De peuterjuf vond J vond dat ze opvallend goed kon samen spelen voor haar leeftijd, dat maakte me wel een beetje trots! Ze scheelt natuurlijk ook niet zo heel veel van N en spelen vaak samen.

Ik moest trouwens wel lachen laatst om N. Ik vertelde hem dat als T straks gaat kruipen hij alles wil pakken en grijpen, ook N zijn speelgoed. Hij keek met grote ogen en zei alleen "Neeee toch!?" ik zag hem echt denken van "ah nee, dáár had ik nog nooit over nagedacht!"
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2013 22:27

Re: Zussenterreur

Rejoy schreef:Zou het helpen als je speciaal wat voor je zoon koopt? Ik kan me best voorstellen dat ze waaks is op haar speelgoed dat ze al een paar jaar voor zichzelf heeft.


Maar dat is ook speelgoed wat speciaal voor hem gekocht is. Alleen dochter wil dat niet zo zien.
<<

Anoniem112

Bericht 04 Dec 2013 22:27

Re: Zussenterreur

Silke schreef:
Mama29 schreef:Heel herkenbaar.. hier gaat het ook al zo sinds zoon met 7 maanden kon kruipen... (hij is nu bijna 2)
En helaas gaat het hier nog dagelijks zo... Zolang zoon maar doet wat zijn zus wil, is het goed.. Wil hij iets anders, dan begint het...
Ik voel me ook dagelijks politie agent in mijn eigen huis, en vind het zo niet leuk!
Dochter zit dan weliswaar op school, en dan is zoon de rust zelve, maar zodra zij thuis komt, is het weer mis... :(
Moet er wel bijzeggen dat mijn dochter een behoorlijk pittige tante is.....


Heel herkenbaar. De oudste kan ook moeilijk tot spel komen, en de jongste juist wel. Zit hij ergens mee te spelen, wil de oudste dat ook. Maar ook als ik samen met de oudste speel, en de jongste zit een eindje verderop te spelen, moet hij er soms toch naar toe om hem om te duwen of zijn speelgoed af te pakken. Zo frustrerend af en toe.



Silke dat even duwen herken ik ook! Of bijv net even in de weg lopen steeds, "perongeluk" tegen haar aan stoten of net dat torentje autootje of wat ze dan ook heeft omstoten en dan weg schoppen
<<

Anoniem16

Bericht 04 Dec 2013 22:28

Re: Zussenterreur

En haar even apart zetten? Of ook eens iets van haar afpakken en dan vragen hoe ze dat vindt?
<<

Anoniem133

Bericht 04 Dec 2013 22:29

Re: Zussenterreur

Annemijn schreef:

Silke dat even duwen herken ik ook! Of bijv net even in de weg lopen steeds, "perongeluk" tegen haar aan stoten of net dat torentje autootje of wat ze dan ook heeft omstoten en dan weg schoppen


Ja precies zo ja! En dan begint de jongste te huilen en die blijft daar dan nog een hele poos in hangen.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2013 22:33

Re: Zussenterreur

Printje schreef:En haar even apart zetten? Of ook eens iets van haar afpakken en dan vragen hoe ze dat vindt?


Allebei gedaan, helpt ook niet. Ze is tegenwoordig echt een beetje onuitstaanbaar. Bitterballen in haar oren en heel erg grenzen opzoeken. Dat maakt voor mij niet uit. Maar ik vind dat voor zoon best sneu.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Dec 2013 22:35

Re: Zussenterreur

mmm das lastig idd, dan zijn mijn ideeën even op. En anders misschien een beloningssysteem?
<<

Anoniem25

Bericht 05 Dec 2013 17:46

Re: Zussenterreur

Ooh nou dat belooft wat! Luuk pakt nu al steeds dingen van mij af (eten, haarelastieken, laptop) met een 'MIJ!'. Ik corrigeer hem wel, maar ik ben bang dat zijn kleine broer het ook zal moeten gaan ontgelden... Of misschien lukt het me nog wel om het voor die tijd af te leren ;)
<<

Anoniem193

Bericht 05 Dec 2013 17:52

Re: Zussenterreur

Omdat luce er niet is om hem te plaatsen...

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers