Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overwerken

<<

Anoniem170

Bericht 06 Dec 2013 05:48

Re: Overwerken

Wij hebben 2 manieren van overwerk.

Elke 5 minuten dat je eerder begint of langer doorgaat krijg je 1 punt. Iedereen begint om 8.00 maar stel je komt 5 voor 8 binnen heb je 1 punt. Je zit dan al gauw aan een dag vrij, want met 96 punten heb je dag vrij. Als je te laat bent gaan er geen punten af trouwens.
Overwerken is niet gebruikelijk, maar krijg je 150% uitbetaald.
<<

Anoniem134

Bericht 06 Dec 2013 14:02

Re: Overwerken

Wij krijgen tijd voor tijd... word niet meer uitbetaald tenzij je een min max contract hebt.

Ik werk regelmatig over, waar mijn dienst meestal om 15.00uur eindigt ben ik haast altijd pas 15.30/16.00uur zo ver dat ik naar huis kan gaan, daarnaast kom ik aan sommige dingen op mijn werk niet toe, dus dat doe ik in de avond thuis (roosteren, mails beantwoorden, monitoren van e-learning modules van mijn team). Eerst schreef ik ze in mijn agenda op en probeerde ik ergens wat vroeger naar huis te gaan, dit lukt vaak niet. Dus zet ik ze nu in het rooster, waardoor ik de maand daarna eens een dag of dagdelen extra vrij ben.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 06 Dec 2013 15:36

Re: Overwerken

In het onderwijs bestaat er volgens mij geen overwerk. Af en toe een ouderavond en een open dag hoort er gewoon bij, verder zul je zelf in moeten delen wanneer je je voor- en nawerk doet.

Bij mijn man krijgen ze overuren uitbetaald, wel pas vanaf een kwartier geloof ik. En dan twee verschillende tarieven, maar ik weet niet hoe die opgebouwd zijn. Op zaterdagochtend krijgen ze de koffiepauze doorbetaald (doordeweeks zijn alle pauzes eigen tijd, ook al komt het er regelmatig niet van dat hij daadwerkelijk pauze kan houden, ze tellen er elke dag toch een uur aan pauzes vanaf), doordeweeks krijgen ze bij overwerken tot 7 uur een luxe broodje, en tot 8.30 een warme maaltijd aangeboden.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem91

Bericht 06 Dec 2013 17:10

Re: Overwerken

Als ik onder mijn contracturen werk (wat nu niet zo is want winter kan ik geen uren maken) dan is het ook tijd voor tijd. Alleen afgelopen oktober heb ik alles uit laten betalen omdat ik naar nul uren ging voor de winter.
<<

Anoniem30

Bericht 06 Dec 2013 17:30

Re: Overwerken

Ik krijg gewoon de uren betaald die ik gewerkt hebt, heb geen vaste uren contract. Op drukke momenten ideaal, andere momenten onwijs kut, zoals aankomende maand.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Dec 2013 18:45

Re: Overwerken

Ik mocht altijd kiezen.. Tijd voor de tijd of het laten uitbetalen. Tijd voor tijd had mijn baas het liefste, maar als je er echt super veel had opgebouwd, mocht uit betalen ook.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Dec 2013 22:17

Re: Overwerken

Bij ons bestaat overwerk niet eens, en dat terwijl je heel vaak avonden doorwerkt/ een ouderavond hebt oid.

Bij ons heb je een x aantal fte uren en daar zit alles bij in. We hebben natuurlijk wel redelijk veel vakanties al is vakantie ook niet altijd alleen maar vakantie.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Dec 2013 22:20

Re: Overwerken

Printje schreef:Bij ons bestaat overwerk niet eens, en dat terwijl je heel vaak avonden doorwerkt/ een ouderavond hebt oid.

Bij ons heb je een x aantal fte uren en daar zit alles bij in. We hebben natuurlijk wel redelijk veel vakanties al is vakantie ook niet altijd alleen maar vakantie.


Hier idem dito.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem 63

Bericht 07 Dec 2013 20:59

Re: Overwerken

Ik werk niet veel over. Ja, soms een half uurtje, maar dat vind ik geen overwerk. Als je echt extra uren maakt kun je die op een ander moment opnemen. Het wordt niet echt bijgehouden bij ons, hier zijn ze vrij flexibel in.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Dec 2013 22:26

Re: Overwerken

Middleme schreef:
Printje schreef:Bij ons bestaat overwerk niet eens, en dat terwijl je heel vaak avonden doorwerkt/ een ouderavond hebt oid.

Bij ons heb je een x aantal fte uren en daar zit alles bij in. We hebben natuurlijk wel redelijk veel vakanties al is vakantie ook niet altijd alleen maar vakantie.


Hier idem dito.


En hier ook :D
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2013 09:36

Re: Overwerken

Ik werk standaard elke week over. Dit mag ik uit laten betalen of compenseren.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Dec 2013 13:32

Re: Overwerken

Ik heb nog niet overgewerkt bij dit werk. Maar ik denk dat je dat wel mag opschrijven of mag compenseren met de dag erna bijvoorbeeld.

Bij mijn oude werk, supermarkt, werkte ik regelmatig over. Soms schreef ik mijn uren, maar lang niet altijd. Ik had een leidinggevende functie en ik werkte over om mijn collega's te helpen, de drukte weg te werken etc. Het lag aan het moment, de reden waarom ik overwerkte en de duur van het overwerken of ik mijn uren bijschreef. Compenseren was geen optie, ik kreeg ze direct uitbetaald.
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:11

Bericht 08 Dec 2013 21:33

Re: Overwerken

Wij werken met een kloksysteem. Doordat het werkrooster erin staat wordt overwerk ook geregistreerd. Deze uren kunnen als tijd voor tijd worden opgenomen
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Dec 2013 01:07

Re: Overwerken

Ik krijg mijn overuren gewoon uitbetaald. Ik begon na mijn zwangerschapsverlof keurig met 20 uur per week, maar de laatste maanden zit ik tussen de 25 en 29 uur per week.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 09 Dec 2013 08:37

Re: Overwerken

Ik heb formeel een contract voor 38 uur (7,6 uur per dag) maar werk minstens 55 uur per week (11 uur per dag). Ik blijf het echt belachelijk vinden maar het is nu eenmaal gebruikelijk. Deze extra uren krijg ik niet uitbetaald en ik krijg er ook geen vrije dagen voor.

Verder heb ik ongeveer 1 op de twee weekenden een weekenddienst, deze komt bovenop mijn 5 andere werkdagen. Hier krijg ik geen extra salaris of verlofuren voor. Ik krijg wel ORT hiervoor maar dat stelt niet veel voor. Op zaterdag is dat 5 uur 38%, op zondag 8 uur 60%, voor werkdagen van 10 uur. Daarnaast is het percentage nogal misleidend want het wordt niet berekend over mijn eigen salaris maar over het maximale salaris waarover je ORT krijgt, wat ongeveer op 60% van mijn salaris ligt. Voor een zaterdag krijg ik dus ongeveer 26,50 bruto, voor een zondag ongeveer 66 euro bruto.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers