Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rommel in huis

<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2013 15:49

Rommel in huis

Het is weer zo ver. Ik word echt helemaal knetter van al die pestzooi in huis!

Hoe hou je in vredesnaam een huis netjes op orde? Op de een of andere manier lukt dat hier niet.
Je zou stijl achterover slaan als je onze zolder zou bekijken.

Voordat ik kinderen had kon ik het nog wel redelijk bij houden. Maar nu met 2 kinderen is het echt onbegonnen werk.
Hoe doen andere gezinnen dat toch?

Mijn zoon huilde als baby veel, de nachten zijn een ramp. Ik probeerde daarnaast het huishouden een beetje fatsoenlijk te laten draaien. Iedereen zei dat ik dat wat meer los moest laten. Dat heb ik gedaan. Maar hier voel ik me ook echt niet prettig bij.
Wat een zooi...

De dagelijkse dingen zoals de keuken, het toilet en de woonkamer gaan nog wel. Losse prul gaat naar zolder en daar stapelt het zich op.

Hoe doen jullie dat toch??
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 04 Dec 2013 15:51

Re: Rommel in huis

Ik doe het precies hetzelfde als jij, dus ik lees even mee :)

In plaats van op zolder wordt hier alles in de woonkamer gezet. Die is helemaal gestript en wordt volgend jaar pas verbouwd. Het is een hele makkelijke plek geworden om vanalles en nog wat uit je handen te zetten en het staat er inmiddels vol met speelgoed en andere troep waar ik even geen andere plek voor weet... Het stoort me trouwens niet altijd hoor, maar af en toe wil ik er echt iets aan doen. Ik weet alleen nog niet hoe ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2013 15:58

Re: Rommel in huis

Ik heb het ook de ene keer erger dan de andere keer. Maar nu loopt het wel echt de spuigaten uit. Werkelijk waar elk laatje of kastje zit vol zooi. Echt niet normaal.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 04 Dec 2013 16:02

Re: Rommel in huis

Jans schreef:Ik heb het ook de ene keer erger dan de andere keer. Maar nu loopt het wel echt de spuigaten uit. Werkelijk waar elk laatje of kastje zit vol zooi. Echt niet normaal.
Misschien is een kastje per dag dan een tip voor je. Ik weet niet hoe haalbaar dat is met kinderen, maar kan wel goed werken.

Wat voor mij altijd werkt, maar lijkt me misschien niet zo handig met kinderen, is een kookwekker zetten en dan een kwartier o.i.d. opruimen. Dan maak ik altijd een aantal stapels en als ik dan klaar ben, kunnnen de stapels naar de goede plek. Meestal heb ik 3 stapels: afval, terug in de la en ergens anders opbergen.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Dec 2013 16:44

Re: Rommel in huis

hahaha ik krijg het soms ook opeens op mijn heupen. Mijn moeder zegt altijd, en zo doe ik het ook, alles netjes opbergen is al een deel. Ik probeer het dus per ding zeg maar ergens op te bergen en dat gaat redelijk. onze zolder wil je overigens ook niet zien..... alles wat ik niet kan gebruiken maar niet weg wil doen mik ik daar.. we willen er een speelzolder van maken maar dan moet er eerst daar flink geruimd worden.

Eens in de zoveel tijd ga ik echt heel grondig te werk en mik vanalles weg. Laatst een hoop knuffels en babyrommel. Had er ook een ander blij mee kunnen maken maar ik wil het dan opeens weg hebben en dan maar de kliko in, ben ik het kwijt ;)
<<

Anoniem 82

Bericht 04 Dec 2013 17:17

Re: Rommel in huis

Heel herkenbaar! En echt dé oplossing die voor mij goed werkt heb ik nog niet gevonden. Heb mezelf wel voorgenomen om de zolder eens onderhanden te nemen als de babykamer straks klaar is, dan kan er namelijk al een hoop babyspul van zolder het kamertje in. En dan de rest eens even kritisch onder handen nemen. Verder heb ik ook in huis een paar beruchte plekjes waar rommel zich snel opstapelt. Ik probeer er op te letten, met wisselend succes, haha.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 04 Dec 2013 17:53

Re: Rommel in huis

Veel reacties van meiden die het herkennen, en daar ben ik er ook 1tje van.
Heb je niet echt veel aan, maar ik vind het wel fijn dat je dit topic gestart hebt. :thumbup:
Hopelijk komen er nog anderen met tips!
Ik vind het ook vooral zo moeilijk om het netjes te houden met een kind(eren).
Heb je net alles opgeruimd, spelen ze overal weer mee. Ligt er ook overal weer iets.
Ik lees dus mee!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 04 Dec 2013 18:20

Re: Rommel in huis

Ik kan het gewoon niet. En m'n vriend ook niet. Dus hebben we er maar vrede mee dat we zodra er bezoek komt opruimen. Van alles geprobeerd maar we zijn gewoon rommelkonten dus dan maar zo. Ik vind t niet erg meer.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Dec 2013 18:36

Re: Rommel in huis

Prul weg gooien!
Ik ben ook een verplaatster in plaats van een opruimen. 1 x per maand gooi ok alle prul weg. Heerlijk voor je geest!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Dec 2013 18:37

Re: Rommel in huis

Marin schreef:Ik kan het gewoon niet. En m'n vriend ook niet. Dus hebben we er maar vrede mee dat we zodra er bezoek komt opruimen. Van alles geprobeerd maar we zijn gewoon rommelkonten dus dan maar zo. Ik vind t niet erg meer.


Hier net zo Marin.
2014 2016
<<

Anoniem119

Bericht 04 Dec 2013 18:41

Re: Rommel in huis

bosjesvrouw schreef:
Marin schreef:Ik kan het gewoon niet. En m'n vriend ook niet. Dus hebben we er maar vrede mee dat we zodra er bezoek komt opruimen. Van alles geprobeerd maar we zijn gewoon rommelkonten dus dan maar zo. Ik vind t niet erg meer.


Hier net zo Marin.


Hahaha. En je vriend ook? Want dan is het niet zo erg natuurlijk. Wij hebben er ook geen ruzie over want we zijn toch allebei even erg. :angel:
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2013 19:28

Re: Rommel in huis

Marin, ik had er ook nooit zo'n last van. Ik heb het duidelijk niet van huis uit meegekregen.
Maar met kinderen in huis is het echt heel vervelend om zo te leven.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Dec 2013 19:43

Re: Rommel in huis

Maar komen die kinderen op zolder? waar gebruik je de zolder verder voor? Staat het daar echt in de weg of is het alleen maar voor jou gevoel dat het daar rommelig is? Volgens mij is het bij veel mensen toch wel wat rommelig op zolder cq dat dat toch de enige plaats is waar je spullen die je niet meteen weg kunt/wilt gooien kunt parkeren? Ik ruim zelf de zolder ca. 2x in het jaar op als ik er echt voor in de stemming ben. Dan gaan er zakken met kleren in de Leger des Heils container, gaan er spullen naar de rommelmarkt/kringloop of in de kliko. Volgens mij is rigoureus dingen weggooien een oplossing maar ik heb gewoon dingen met emotionele waarde die eerst nog even blijven liggen.

Dus geen tips: ik vind alleen zelf vaak dat het bij veel mensen die klagen over rommel meestal best wel erg netjes is. Dat het meer een beeld is dat ze zelf hebben dan dat het anderen opvalt. (laat eens een foto zien..)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Dec 2013 19:45

Re: Rommel in huis

Marin schreef:
bosjesvrouw schreef:
Marin schreef:Ik kan het gewoon niet. En m'n vriend ook niet. Dus hebben we er maar vrede mee dat we zodra er bezoek komt opruimen. Van alles geprobeerd maar we zijn gewoon rommelkonten dus dan maar zo. Ik vind t niet erg meer.


Hier net zo Marin.


Hahaha. En je vriend ook? Want dan is het niet zo erg natuurlijk. Wij hebben er ook geen ruzie over want we zijn toch allebei even erg. :angel:


Ja hij is nog een tikje erger dan mij. In het begin vond ik het wel moeilijk maar nu heb ik mij er bij neegelegd.
2014 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Dec 2013 23:29

Re: Rommel in huis

Mijn tip is: Zorg dat je genoeg kastruimte hebt en dat alles een vaste plek heeft.
Wij hebben een opgeruimd huis, doordat we gewoon veel kastruimte hebben.
Ik kan best een rommelkont zijn, maar doordat ik alles meteen weer in de kasten doe ( en dan wel netjes ;) ), blijft het ook opgeruimd.
Behalve overdag dan, als de kinderen rondhuppelen ;).
En vaak lijkt het ook erger dan het is. Ga maar eens een kwartier of een half uurtje opruimen, moet je eens kijken hoe netjes het dan is.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Dec 2013 23:32

Re: Rommel in huis

Oh en dat wil trouwens niet zeggen dat het hier altijd perfect opgeruimd is hoor. Zeker niet. Soms stapelen de kleren zich ook op op de slaapkamer.
En accepteer dat het met kinderen gewoon niet altijd netjes kan zijn, dat hoeft toch ook niet?
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Dec 2013 23:36

Re: Rommel in huis

Ik ben ook 3 keer verhuisd in een paar jaar tijd en dat doet ook wonderen, haha. Dan moet je die zolder wel opruimen.
Mijn man had in zijn/ons vorige huis ook de hele zolder vol staan en wilde niets weggooien. Toen we gingen verhuizen, moest hij wel en hebben we eens goed de bezem erdoor gehaald.
Je kan het ook in etappes doen. Begin eens met 1 laatje of kastje.
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 04 Dec 2013 23:44

Re: Rommel in huis

Ik zoek mee naar DE opruim methode..
<<

Anoniem66

Bericht 05 Dec 2013 10:17

Re: Rommel in huis

Misschien ook proberen te accepteren dat je nou eenmaal niet alles kan. Je zit wel in de tropenjaren he. Als je kinderen groter zijn kunnen ze bijv al veel meer helpen opruimen.

Mij lukt het ook niet hoor. Nou ja, dan heb ik de woonkamer netjes maar is het op de slaapkamers een zooi.
<<

Anoniem75

Bericht 05 Dec 2013 10:29

Re: Rommel in huis

Hier valt het wel mee alleen krijg ik de badkamer op de een of andere manier niet bijgehouden. En je moet hier midden op de dag ook niet binnen komen haha. Dan ligt echt overal speelgoed, half opgegeten boterhammen op tafel en afwas op het aanrecht. Maar tussen half 8 en 8 als meneer op bed ligt heb ik wel alles opgeruimd. Slaapkamers, toielt enzo doe ik tussendoor en ik probeer altijd alles gelijk op te ruimen. Dus boter gelijk in de koelkast, lege vleeswaren verpakking in de prullenbak, kruimels opvegen etc na de lunch. Scheelt een hoop want anders stapelt het zich alleen maar op. En tussendoor ruim ik wat speelgoed op ook al weet ik dat het geen nut heeft :nerd:
<<

Anoniem19

Bericht 05 Dec 2013 10:44

Re: Rommel in huis

Wil je mij inhuren? Ik word gelukkig van opruimen (ask Marin :P). Niet schoonmaken, maar opruimen... :cheering: Mijn huis is dus nooit echt een zooi. Maar ik heb nog geen kinderen ;)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Dec 2013 10:50

Re: Rommel in huis

Sinds de kinderen er zijn lukt het mij ook niet meer om alles opgeruimd te houden. Daarvoor was ik ook een rommelkont en chaoot, maar toen had ik ook tijd om het regelmatig even allemaal uit te mesten.
Op onze zolder kan je nauwelijks lopen, maar ik zou niet weten wanneer ik die op zou moeten ruimen.
Beneden lukt het redelijk om op te ruimen, al is het vaak net zo snel weer ontploft als dat ik het opgeruimd heb.
Sinds Y. op school zit ben ik wel netter geworden, ik wil dat het netjes en schoon is als er kinderen komen spelen, maar de kasten/laatjes zijn hier ook een rommel.
Misschien inderdaad maar weer eens met het 'een kastje per dag' beginnen.
<<

Anoniem124

Bericht 05 Dec 2013 14:04

Re: Rommel in huis

Het is echt een wonder, maar ik kan het steeds beter en bijna goed! De tip hier is spullen wegflikkeren, voor alles een plek hebben, veeeeeel opbergers kopen en veel bezoek laten komen. Als motivatie.
<<

Anoniem23

Bericht 05 Dec 2013 15:09

Re: Rommel in huis

Ik was echt heel erg. Echt zo erg dat je de vloer van mijn slaapkamer niet kon zien omdat hij bezaaid lag met kleding. En mijn tafel met troep.
Maar ik word er steeds beter in! Inderdaad: als alles een vast plek heeft is het zo opgeruimd. En alles wat je niet gebruikt: weggooien! Oh en bezoek helpt ook ja haha.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Dec 2013 15:18

Re: Rommel in huis

Veel bezoek laten komen werkt hier ook nog het best. Spullen weggooien moet ik echt leren als het om dingen van de kinderen gaat. Ik bewaar bijna alles, daarom staat de zolder hier ook zo vol. En nu met de sinterklaascadeautjes wordt het alleen maar erger natuurlijk...
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers