Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


slaapritme baby 4,5 mnd

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 04 Dec 2013 11:39

slaapritme baby 4,5 mnd

Wat is t slaapritme van jullie baby van 4,5mnd?
J. valt best lastig in slaap de laatste tijd, ik heb t idee dat ik hem misschien net te laat of juist te vroeg weer in zn wieg leg waardoor hij niet makkelijk in slaap valt.
Hij loopt ook bij de fysio en manuele therapie vanwege een nekwervel die niet goed indaalt als hij naar rechts kijkt dus t zou ook daarmee te maken kunnen hebben (ze vragen steeds of hij goed slaapt).
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem171

Bericht 04 Dec 2013 13:32

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

Maar heeft hij wel altijd goed geslapen?

Mijn baby is 4 maanden en heb niet echt een ritme, het is meer slapen op verzoek. Komt mede ook door oudste zoon op school zit en we veel heen en weer wandelen voor het halen en brengen. Dus hij slaapt wanneer hij wilt en ik let verder niet op de klok.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 04 Dec 2013 15:15

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

Wij hebben ook niet echt een ritme, doe ook alles op verzoek. Maar de laatste 2 weken valt hij best moeilijk in slaap. Toen hij een aantal weken oud was las ik iets over dat ze na 1u wakker te zijn ze in een fase komen waarin ze makkelijk ik slaap vallen. Dat bleek idd precies zo te zijn. Maar nu hij ouder is wordt die fase waarin ze wakker zijn langer maar hoelang is dat gemiddeld??
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem16

Bericht 04 Dec 2013 15:39

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

Wij hadden al vrij snel een goed ritme. Wij hanteren nog steeds, gapen = slapen en dat werkt vaak ht beste. Overigens altijd in bed en nergens anders ( of in de wagen wanneer we weg waren, maar niet in de box/arm etc.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Dec 2013 17:37

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

Printje schreef:Wij hadden al vrij snel een goed ritme. Wij hanteren nog steeds, gapen = slapen en dat werkt vaak ht beste. Overigens altijd in bed en nergens anders ( of in de wagen wanneer we weg waren, maar niet in de box/arm etc.

E gaapt weinig. Ik merk het vooral aan in de oogjes wrijven;)
En hier ook alleen maar in bed, of evt bak. De rest doet ze gewoon ook niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem16

Bericht 04 Dec 2013 20:51

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

Mmm das vervelend als je geen slaapsignalen ziet.

Ik ben er overigens heel makkelijk in, ik laat haar prima even huilen, mopperen hoor doet me niets ;) Bij haar is het overigens zelden dat ze echt moppert maar ook al doet ze het wel ik ga er niet meteen naartoe. Ze valt vanzelf in slaap.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Dec 2013 21:01

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

Ow hier ook geen problemen met in slaap vallen hoor. Op soms 5min huilen na.
Maar ik zie haar niet gapen vantevoren;)
Tis ook niet altijd dat ze pas naar bed gaat als ze in haar ogen wrijft, soms zie ik het ook eerder, maar dat is niet doordat ze gaapt haha
Laatst gewijzigd door Elroya op 04 Dec 2013 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Dec 2013 21:01

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

Mijn jongste is net iets jonger (twee weken). Zij slaapt meestal ongeveer 13 uur per nacht, wel nog met een nachtvoeding vroeg in de ochtend. Ze slaapt overdag vier keer drie kwartier en verder een heel lange middagslaap van een paar uur.

Op de opvang slaapt ze meer, ik denk door alle prikkels die ze daar krijgt. Daar doet ze meestal slaapjes van anderhalf uur en dan ook een langere middagslaap. Ze is daar dus niet veel wakker op een dag.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 04 Dec 2013 21:38

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

T is even ouder maar slaapt ook op verzoek. Soms maar 3x een half uurtje, soms 1x 3 uur. Hij slaapt als een tierelier als mijn moeder oppast maar bij mij is hij erg veel wakker. Hij slaapt overigens in de wagen/ drager of zijn bedje.

De avonden gaan hier wel beroerd de laatste dagen moet ik zeggen. Valt moeilijk in slaap en is snel weer huilend wakker. Misschien komt dat ook wel omdat hij dan al echt bekaf is.
Mother of 3 adorable children
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 04 Dec 2013 22:14

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

Julie slaapt ook op verzoek. Als ze geeuwt leg ik haar te slapen. Rond etenstijd 's avonds krijgt ze het wel moeilijk en slaapt ze in de doek voor enkele uurtjes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 05 Dec 2013 08:19

Re: slaapritme baby 4,5 mnd

Hier gaat t ook vooral savonds lastig maar overdag merken we nu ook dat hij steeds lastiger in slaap valt..misschien oei ik groei nog ff checken op de sprongetjes..
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers