Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winkels open op zondag..

<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2013 22:53

Re: Winkels open op zondag..

Weet je wat ik altijd zo vervelend vind aan zulke kwesties? Dat de gelovige mensen in dit geval willen dat ze gerespecteerd worden om hun geloof. Maar andersom doen ze dat totaal niet, door te zorgen dat de winkel geen stand zou houden. Als je er moeite mee hebt dat zo'n winkel op zondag open is, ga je toch niet heen. Als je daardoor besluit helemaal niet naar die winkel te gaan, is dat prima, maar maak er niet zo'n punt van.

Leven en laten leven.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 03 Dec 2013 22:55

Re: Winkels open op zondag..

Ik vind het ook handig dat de supermarkt hier om de hoek op zondag open is. Ik kom er regelmatig om even een paar dingen te halen of grote boodschappen te doen, als ik de hele zaterdag weg ben.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Dec 2013 22:59

Re: Winkels open op zondag..

Pippa schreef:
Razz schreef:Ik vind het totaal niet nodig. 1x per maand vind ik meer dan genoeg en laat al die bedrijfsleiders en medewerkers ook een keer weekend hebben..


Dan kunnen we ook misschien alle restaurants en hotels gaan sluiten op zondag - en op zondag kun je niet bij het ziekenhuis terecht... want ja, laat die mensen ook een keer weekend hebben. Dat is echt een kul argument voor koopzondagen vind ik eerlijk gezegd, in de maatschappij van nu wordt er gewoon 7 dagen per week geleefd en is er behoefte aan, kijk maar hoe druk het is op koopzondagen.


Een restaurant is doordeweeks wel een keer een dag gesloten en een hotel en ziekenhuis vind ik echt totaal anders dan een winkel. Winkels zoals de Hema en Kruidvat zijn dan gewoon 7 dagen open en een bedrijfsleider blijft dan altijd bezig ook al is hij/zij een dagje 'vrij'. Dat kan jij een kul argument vinden maar dit is gewoon anders als bij bijv. een groot ziekenhuis.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2013 23:01

Re: Winkels open op zondag..

Ik snap niet helemaal waarom een bedrijfsleider dan niet vrij zou zijn?
<<

Anoniem30

Bericht 03 Dec 2013 23:01

Re: Winkels open op zondag..

Het ging om werken in het weekend, en dan vooral op zondag toch? Alsof een bedrijfsleider 7 dagen per week werkt, die heeft ook gewoon 2 dagen vrij hoor, daar heb je assistent bedrijfsleiders voor namelijk, niemand is onmisbaar. Ik vind het echt raar dat daarom een koopzondag niet zou moeten doorgaan. Dan hebben ze lekker weekend op een dinsdag of woensdag. Ik wist het ook toen ik bij de horeca begon, dat weet een bedrijfsleider net zo goed bij een winkel die 7 dagen per week open is.
<<

Anoniem187

Bericht 03 Dec 2013 23:03

Re: Winkels open op zondag..

Ik ken meerdere bedrijfsleiders, maar die zijn ook gewoon 2 dagen vrij hoor.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Dec 2013 23:08

Re: Winkels open op zondag..

Tangerine schreef:Ik snap niet helemaal waarom een bedrijfsleider dan niet vrij zou zijn?


Die worden (ook al hebben ze assistenten) altijd wel gebeld of wat dan ook. Het zal echt niet in iedere winkel zo zijn maar in de meeste wel.

Maargoed laat anders maar want als nooit in een winkel hebt gewerkt en het nooit hebt gezien/meegemaakt/gehoord whatever kan ik dat toch niet duidelijk uitleggen en dan worden mijn frustraties toch niet begrepen :nerd: Maar geloof wel veel winkels zitten er echt niet om te springen om iedere zondag open te gaan.
<<

Anoniem122

Bericht 03 Dec 2013 23:12

Re: Winkels open op zondag..

Ik ben voor opening van de winkels op zondag! Bij ons in het dorp is dit jaar de AH en sinds kort ook de Jumbo op zondag open (Alleen heeft de AH ruimere openingstijden), ieder jaar mag een andere supermarkt op zondag open zijn, wordt geloot ofzo, voor een jaar lang. Dus dat is opzich ook wel goed geregeld.

Ik vind het altijd zo achterlijk als die gelovigen er een probleem van maken, niemand dwingt ze om op zondag ook gebruik te maken van de supermarkt.. Het is juist ideaal voor mensen die fulltime werken en op zaterdag ook andere verplichtingen hebben.
Toen ik voorheen nog op zaterdag werkte, was het ook altijd ideaal als ik op zondag boodschappen kon doen. Zeker als ik van 12 tot 9 werkte, omdat ik nooit zin had om voor mijn werk die drukte in te moeten.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 03 Dec 2013 23:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem103

Bericht 03 Dec 2013 23:13

Re: Winkels open op zondag..

Razz schreef:
Tangerine schreef:Ik snap niet helemaal waarom een bedrijfsleider dan niet vrij zou zijn?


Die worden (ook al hebben ze assistenten) altijd wel gebeld of wat dan ook. Het zal echt niet in iedere winkel zo zijn maar in de meeste wel.

Maargoed laat anders maar want als nooit in een winkel hebt gewerkt en het nooit hebt gezien/meegemaakt/gehoord whatever kan ik dat toch niet duidelijk uitleggen en dan worden mijn frustraties toch niet begrepen :nerd: Maar geloof wel veel winkels zitten er echt niet om te springen om iedere zondag open te gaan.


Sorry hoor maar dan heb je toch gewoon slecht personeel. Ik mag toch aannemen dat personeel wat bijna dagelijks in een winkel werkt gewoon zelf problemen op kan lossen (en ja ik heb ik een winkel gewerkt en daar belden we zo goed als nooit de bedrijfsleidster als ze vrij was).

Ik vind het ook echt onzin dat een winkel niet open moet omdat het personeel dan in het weekend moet werken. Dan moeten ze op kantoor gaan werken als ze alleen kantooruren willen werken. Ik werk in de zorg en ik vind het ook niet altijd leuk om in het weekend te werken maar ja het hoort er nou eenmaal bij.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2013 23:14

Re: Winkels open op zondag..

Maar net wat beleid is denk ik. Wij hebben ook in ons bedrijf (zorg) meerdere leidinggevenden, maar die gaan het echt niet op prijs stellen dat ze gebeld worden bij elke wissewas. Dan gaan ze er van uit dat hun personeel bekwaam genoeg is om alle problemen die zich voordoen op te kunnen lossen.

Ik zie het punt ook niet zo. Is een winkel trouwens verlicht om mee te doen aan koopzondagen? Of mogen ze die beslissing zelf maken?
<<

Anoniem75

Bericht 03 Dec 2013 23:22

Re: Winkels open op zondag..

Tania schreef:
Razz schreef:
Tangerine schreef:Ik snap niet helemaal waarom een bedrijfsleider dan niet vrij zou zijn?


Die worden (ook al hebben ze assistenten) altijd wel gebeld of wat dan ook. Het zal echt niet in iedere winkel zo zijn maar in de meeste wel.

Maargoed laat anders maar want als nooit in een winkel hebt gewerkt en het nooit hebt gezien/meegemaakt/gehoord whatever kan ik dat toch niet duidelijk uitleggen en dan worden mijn frustraties toch niet begrepen :nerd: Maar geloof wel veel winkels zitten er echt niet om te springen om iedere zondag open te gaan.


Sorry hoor maar dan heb je toch gewoon slecht personeel. Ik mag toch aannemen dat personeel wat bijna dagelijks in een winkel werkt gewoon zelf problemen op kan lossen (en ja ik heb ik een winkel gewerkt en daar belden we zo goed als nooit de bedrijfsleidster als ze vrij was).

Ik vind het ook echt onzin dat een winkel niet open moet omdat het personeel dan in het weekend moet werken. Dan moeten ze op kantoor gaan werken als ze alleen kantooruren willen werken. Ik werk in de zorg en ik vind het ook niet altijd leuk om in het weekend te werken maar ja het hoort er nou eenmaal bij.


Dat heeft niet alleen met slecht personeel te maken hoor. Als je bijv. voor het grootste deel met alleen maar parttimers werkt dan zien en horen ze ook niet altijd alles wat er heel de week gebeurd en ja dan moeten ze gaan bellen oid. En het gaat er niet om dat je in het weekend moet werken maar gewoon 7 volle dagen in de week gestoord kan worden door iemand van het werk.

Tangerine een franchise winkel mag het zelf weten maar grote ketens zijn meestal wel verplicht.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Dec 2013 23:30

Re: Winkels open op zondag..

Hier is ook al sinds tijden de supermarkt gewoon open, veel supermarkten zelfs. Ik denk dat wij hier niet zo gelovig zijn ;)
Iedereen vindt het vooral fijn heb ik het idee want het is echt niet normaal druk op zondag. Denk dat het meer en meer zo gaat worden, alles altijd maar open.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2013 23:31

Re: Winkels open op zondag..

Het is natuurlijk wel ook gewoon van deze tijd. Dus je kan het er niet mee eens zijn, vinden dat het niet hoort, zoals de mensen in de link van de openingspost, maar zo gaat het nu eenmaal.
Wij mochten vroeger bijvoorbeeld ook niet naar het zwembad op zondag, zelfde idee. Op zondag laten we mensen niet voor ons werken. Tot ineens de kinderen van onze dominee wel mochten, want ook zij gingen met hun tijd mee.
Ik denk dat het met alles zo gaat. Vroeger was de wereld heel anders, we leven nu, en nu vinden we het handig dat we naast onze drukke banen en alle bezigheden op zondag de boodschappen kunnen doen.
<<

Anoniem187

Bericht 03 Dec 2013 23:32

Re: Winkels open op zondag..

Razz schreef:
Tangerine schreef:Ik snap niet helemaal waarom een bedrijfsleider dan niet vrij zou zijn?


Die worden (ook al hebben ze assistenten) altijd wel gebeld of wat dan ook. Het zal echt niet in iedere winkel zo zijn maar in de meeste wel.

Maargoed laat anders maar want als nooit in een winkel hebt gewerkt en het nooit hebt gezien/meegemaakt/gehoord whatever kan ik dat toch niet duidelijk uitleggen en dan worden mijn frustraties toch niet begrepen :nerd: Maar geloof wel veel winkels zitten er echt niet om te springen om iedere zondag open te gaan.


Ik heb in een groot tuincentrum gewerkt, 7 dagen in de week open. Beide kerstdagen open, beide paasdagen open, beide pinksterdagen open en alle andere feestdagen ook. Alleen 1 januari gesloten.
200 man personeel en toch draaide het gewoon goed onder het personeel. Bedrijfsleider, leidinggevende of bazin hoefden nooit gebeld te worden, er was een assistent bedrijfsleider en er was altijd een mix van 'oud' personeel (dus goed ingewerkt personeel die al lange tijd meedraaien) en nieuw personeel, hierdoor kon altijd alles doordraaien.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2013 23:33

Re: Winkels open op zondag..

Ik zit zo ineens te denken dat we op den duur in ons dorp ook op zondag boodschappen kunnen gaan doen. We moeten het hier hebben van vakantiegangers. In ons dorp vind je zo'n 6 of 7 campings, en ook die mensen kunnen op zondag voor omzet zorgen. Dus ook al zijn we wat later dan in de grote stad, op den duur zal het ook hier voorkomen.
Ik denk niet dat ik er dan gebruik van ga maken. Niet omdat het op zondag is, wel omdat het voor ons de enige dag is dat we juist deze dingen niet hoeven doen.
<<

Anoniem7

Bericht 03 Dec 2013 23:34

Re: Winkels open op zondag..

Ik vind het wel handig dat er een supermarkt op zondag open is, maar voor mij hoeven niet alle winkels elke zondag open, dat niet. Gewoon de maandelijkse koopzondagen zijn prima.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 04 Dec 2013 10:12

Re: Winkels open op zondag..

Hier zijn sinds vorig jaar (bijna) alle winkels op zondag open. Ik ben er nu al zo aan gewend dat ik meer verbaasd ben als er een winkel niet open is op zondag haha. Ik vind het overigens erg handig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Dec 2013 10:18

Re: Winkels open op zondag..

Ik vind het onzin dat ALLE winkels maar eens per vier weken op zondag open zouden mogen omdat SOMMIGE winkeleigenaren niet iedere zondag zouden willen werken. Ik vind dat het een vrije keuze moet zijn en dat dat twee kanten op werkt, dus niet verplicht open, maar ook niet verplicht gesloten omdat andere winkels gesloten zijn.
Laatst gewijzigd door Susan op 04 Dec 2013 10:22, in totaal 2 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem12

Bericht 04 Dec 2013 10:19

Re: Winkels open op zondag..

Er is een heel heel heel klein kansje dat er binnenkort bij ons 1 supermarkt op zondag open is. De gemeente is er tot nu toe op tegen, maar de inwoners stemmen allemaal voor.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Dec 2013 10:30

Re: Winkels open op zondag..

Bij ons zijn hier in de buurt geen supermarkten op zondag open.
We gaan wel eens naar de koopzondagen in Groningen. (Daar zijn bepaalde supermarkten elke zondag open)
2014 2016
<<

Anoniem83

Bericht 04 Dec 2013 10:35

Re: Winkels open op zondag..

Ik ben er zo blij mee dat de winkels/supermarkten open zijn op zondag. Vaak de enige dag dat we even vrij zijn, aangezien we zelf ook 24/7 werken, ben ik blij dat ik dan naar de winkels kan.

In Duitsland, waar we 75% van de tijd zijn, is alles dicht op zondag en soms ook zaterdag middag al. Erg irritant als ik dan net ff van boord kan en mijn kasten leeg beginnen te raken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12147

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Dec 2013 10:40

Re: Winkels open op zondag..

In het dorp waar ik woon is niks open op zondag. In l.eeuwarden is sinds kort op zondag elke supernarkt open. En nu met de drukke maanden zijn ook de meeste andere winkels open.

Ik vind het overdreven dat het iedere zondag open is.
Afbeelding
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 04 Dec 2013 11:53

Re: Winkels open op zondag..

In 2012 waren regelmatig hier supermarkten open op zondag, vond het echt ideaal .
Helaas sinds dit jaar alleen als er koopzondag in de stad is (1x per maand ) is de AH open , ik mis dat wel dat de supermarkt niet standaard open is op zondag. Niet dat ik er dan wekelijks kom maar gewoon dat de mogelijkheid er is. Bovendien werden de supermarkten die open zijn op zondag ook wel goed bezocht , je zag vaak mensen dan de week boodschappen doen en ik snap dat ook wel.
<<

No. 3

Bericht 04 Dec 2013 12:06

Re: Winkels open op zondag..

Serendipity schreef:Hier is het zo dat ondernemers niet verplicht worden, ze mogen hierin zelf een besluit nemen. Grote ketens zijn dan ook altijd op zondag open, de plaatselijke ondernemers niet altijd.
Er zijn veel plekken in Nederland waar inderdaad vrijheid is om je winkel te openen, maar vanuit hun concurrentiepositie gezien zijn veel van die winkels gedwongen om tóch te openen.
<<

Artemis

Bericht 04 Dec 2013 12:37

Re: Winkels open op zondag..

Risico van het vak lijkt me. Ik moet werktechnisch ook weleens dingen waar ik niet op zit te wachten. Reizen bijvoorbeeld, of gekke uren werken en geen zekerheid hebben. Dat is nou eenmaal zo, dat is niet leuk maar als ik het niet doe zijn er voor mij 100 anderen.
Dat is voor winkeleigenaren niet anders.

Hier zijn 3/ supermarkten op fietsafstand op zondagmiddag open. Ideaal. Andere winkels vind ik niet zo nodig, ik kom nooit bij de koopzondagen, al woon ik naast het centrum. Maar die supermarkt vind ik erg prettig.

Hier zijn ze dan van 1600 tot 2000 open en om 1600 staat er echt een file. Er is ook een hele gereformeerde supermarkt die niet opengaat, en nog wel een aantal anderen. Is ook prima.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers