Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Webwinkel account gehacked!

<<

Anoniem79

Bericht 05 Dec 2013 13:12

Re: Webwinkel account gehacked!

Ik heb een afspraak gemaakt met de politie.
<<

Anoniem12

Bericht 05 Dec 2013 13:13

Re: Webwinkel account gehacked!

Veel succes! Ik ben benieuwd hoe je afspraak verloopt.
<<

Anoniem79

Bericht 08 Dec 2013 10:50

Re: Webwinkel account gehacked!

Ik kon geen aangifte doen :(, dat moet namelijk de webwinkel doen en die doen niks, want die vinden dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt. De politie heeft wel heel duidelijk gemaakt dat dat dus absoluut niet het geval is en dat zij dit soort dingen dus moeten oplossen. Dit komt ook heel veel voor (de webwinkel zei tegen mij dat dit nog nooit was gebeurd...sure) en de webwinkels doen niets, dus deze mensen worden gewoon nooit gepakt. Nou ja, ik heb mijn best gedaan.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Dec 2013 13:28

Re: Webwinkel account gehacked!

Dat vind ik wel heel erg raar eigenlijk, Herstblaadjes. Je identiteit wordt misbruikt, daar zou je zelf toch melding van moeten kunnen maken lijkt mij.
Nu is het 'goed' opgelost en hoef je geen dikke rekening te betalen die je niet zelf hebt geplaatst, maar wat als dit niet zo was opgelost. Dan had je dus die rekening moeten betalen en daar niet eens aangifte kunnen doen? Raar verhaal!
<<

Anoniem79

Bericht 08 Dec 2013 22:38

Re: Webwinkel account gehacked!

Ik had sowieso niet die 250 hoeven betalen.
Ze hebben het allemaal wel geregistreerd maar het is geen "aangifte" dus ze gaan er niets mee doen. Ik geloof dat dat was omdat de webwinkel is gehacked en niet ik....zoiets. Daarom ben ik ook niet verantwoordelijk ervoor.
<<

Anoniem 41

Bericht 10 Dec 2013 15:42

Re: Webwinkel account gehacked!

Herfstblaadjes schreef:Ik had sowieso niet die 250 hoeven betalen.
Ze hebben het allemaal wel geregistreerd maar het is geen "aangifte" dus ze gaan er niets mee doen. Ik geloof dat dat was omdat de webwinkel is gehacked en niet ik....zoiets. Daarom ben ik ook niet verantwoordelijk ervoor.


Krijg jij je geld terug? Rechtsbijstand of Kassa ofzo inschakelen?
Vind het toch raar dat jij dan geen aangifte mag doen want het gaat toch ook om jouw gegevens.
Ik zou eisen dat de webwinkel aangifte gaat doen of schadevergoeding.

Ow ja, zou er ook nooit meer iets kopen want ik vind het nu niet betrouwbaar meer.
<<

Anoniem79

Bericht 10 Dec 2013 19:59

Re: Webwinkel account gehacked!

Het pakje is retour gegaan (vanwege legitimatie of zo), dus daarom hoef ik niet te betalen. Maar als het niet retour was gegaan had ik volgens de politie de facturen gewoon kunnen negeren(.....had ik waarschijnlijk uiteindelijk wel een deurwaarder gekregen).

Schadevergoeding eisen, nee joh, ga ik allemaal niet doen en krijg ik toch niet. Ik ga wel kassa/radar een brief schrijven.
En ik koop er niets meer inderdaad, maar of ze daar nou wakker van liggen, ik heb er zelf meer last van.
<<

Kannibaal

Bericht 10 Dec 2013 20:01

Re: Webwinkel account gehacked!

Ben toch wel heel benieuwd, was het een bekende webwinkel? Zoals bol.com.
Als oplichten bij zo'n bekende webwinkel gaat dan is dat best zorgwekkend.
<<

Anoniem12

Bericht 10 Dec 2013 20:12

Re: Webwinkel account gehacked!

Waarom zou dat niet gaan Kannibaal?

Stel ik ben jouw vervelende ex en ik log in op jouw account om vervolgens voor 250euro aan spullen te bestellen, dat kan toch bij iedere webshop?

Bij Herfstblaadjes zal er misschien iets anders aan de hand zijn, maar als iemand kwaad wil gaat dat echt wel lukken, ook bij de grote namen.
<<

Kannibaal

Bericht 10 Dec 2013 20:19

Re: Webwinkel account gehacked!

Ja oke daar heb je wel gelijk in.

Maar ik bedoelde het meer dat je bij grote webwinkels toch wel een veilige(re) omgeving mag verwachten. Dus niet dat een of andere kneus met een beetje computerervaring je account kan hacken.
<<

Anoniem12

Bericht 10 Dec 2013 20:26

Re: Webwinkel account gehacked!

Ja daar heb je wel weer gelijk in. Ik vind de reactie van de politie ook nog steeds wel apart, maar goed. Hopelijk leert de webshop hier ook weer wat van. Die mevrouw zou zich iig kunnen verdiepen in accounts/internet..
<<

Kannibaal

Bericht 10 Dec 2013 20:35

Re: Webwinkel account gehacked!

Precies Rush en daarom vroeg ik het ook. Als je kijkt hoeveel mensen in Nederland online bestellen bij Bol.com, Zalando, H&M etc. (inclusief ik) dan vind ik dit bericht toch wel beangstigend (als we er even vanuit gaan dat er geen boze ex in het spel is). En wat je ook zegt Rush, de reacties van de mevrouw van de webwinkel en politie baren me ook zorgen. Nu heeft ze geluk gehad dat het pakketje is geretourneerd, maar wat nou als dat niet is gebeurd? Dan mag jij bewijzen dat het niet jouw schuld is (hoe?). Met alle gevolgen van dien.

pfffff normaal ben ik wel wat positiever hoor
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 10 Dec 2013 20:58

Re: Webwinkel account gehacked!

Jeetje wat een verhaal, gelukkig is het 'goed' afgelopen. Vind het ook erg slecht van de webwinkel dat zij geen aangifte hebben gedaan. Welke webwinkel was het?
<<

Anoniem79

Bericht 10 Dec 2013 23:16

Re: Webwinkel account gehacked!

Kannibaal, het is andersom, als het pakketje niet retour was gegaan, dan had de webwinkel moeten bewijzen dat ik die bestelling had gedaan en dat kunnen ze niet. Ik heb nergens voor getekend. Mijn emailadres was gewijzigd zonder dat ik daar bericht van heb gehad, dat is natuurlijk raar. De verantwoordelijkheid ligt altijd bij de webwinkel, volgens de politie en die geloof ik eerder dan een webwinkel. Zij proberen de schuld op de klant af te schuiven, maar dat slaat in dit geval natuurlijk nergens op.
Ik weet niet hoe moeilijk het is om in een account te breken, maar mijn vriend is best handig met computers en hij zegt dat hij het niet kan, dus denk niet dat het een "kneus met een beetje computerervaring" is geweest. Mijn wachtwoord was verder niet echt raadbaar en ik gebruik ook niet voor alles hetzelfde wachtwoord....en ik heb geen boze ex ;).
Het gaat idd om bol.com.
<<

Anoniem16

Bericht 10 Dec 2013 23:21

Re: Webwinkel account gehacked!

Volgens mijn man is het regelmatig ook een 'eitje' als iemand er maar een klein beetje meer verstand van heeft. Veel mensen zijn gewoon zelf niet handig bezig door bijv. de 'geheime' vraag zo in te stellen dat het een vraag is die met wat handig zoekwerk op bijv. Facebook enorm makkelijk te beantwoorden is.

hij heeft er nu ook een filmpje opgezet over hoe makkelijk je achter gegevens van mensen kan komen. Ik zal hem zo hier eens kopiëren.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Dec 2013 23:52

Re: Webwinkel account gehacked!

Als er bijvoorbeeld een keylogger op je computer staat, kunnen ze je wachtwoord ook zo achterhalen, en hoeven ze deze dus ook niet te wijzigen.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers