Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit een open beker drinken

<<

Anoniem144

Bericht 03 Dec 2013 13:31

Uit een open beker drinken

Mijn dochter drinkt al maanden geregeld uit een open beker. Op het kinderdagverlijf voortaan altijd.
Ze kan het best goed, maar er gaan per dag zeker 3 van de 5 bekers over te vloer of tafel. Ik ben hierdoor al sneller geneigd een oefenbeker ( zo eentje waar je bovenkant indrukt met je neus als je drinkt, waardoor er drinken doorheen komt) te geven of een tuitbeker. Hoe pakken jullie dit aan? Drinken jullie peuters wel zonder dat meer dan de helft op de vloer terecht komt?
<<

Anoniem75

Bericht 03 Dec 2013 14:57

Re: Uit een open beker drinken

Ik vulde het bekertje altijd maar voor een klein beetje. Zo'n 2-3 cm. Als hij dan dronk ging het in een keer op en vulde ik het later weer bij op dezelfde manier. En als het omging dan viel de schade mee.
<<

Anoniem144

Bericht 03 Dec 2013 14:58

Re: Uit een open beker drinken

Razz schreef:Ik vulde het bekertje altijd maar voor een klein beetje. Zo'n 2-3 cm. Als hij dan dronk ging het in een keer op en vulde ik het later weer bij op dezelfde manier. En als het omging dan viel de schade mee.


Ik vul het nu meestal tot de helft, maar ik kan er ook wel eens wat minder in doen inderdaad.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 03 Dec 2013 14:59

Re: Uit een open beker drinken

Het gaat hier redelijk. Ze krijgt alleen een open beker als ze aan tafel een maalijd eet. Als ze een tussendoortje krijgt, geven we de rietjesbeker.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 03 Dec 2013 14:59

Re: Uit een open beker drinken

Bekertje niet zo vol doen. Alleen zittend drinken. En als ze dan klaar is de beker weg zetten tot ze weer wilt.
En ehm in het begin is het idd vooral veel omgevallen bekers op dweilen haha.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 03 Dec 2013 15:01

Re: Uit een open beker drinken

Zittend aan tafel drinken, beker niet te vol doen en gelijk in één keer opdrinken. Hoog wegzetten als ze even niet meer wil, later weer proberen.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Dec 2013 18:23

Re: Uit een open beker drinken

Razz schreef:Ik vulde het bekertje altijd maar voor een klein beetje. Zo'n 2-3 cm. Als hij dan dronk ging het in een keer op en vulde ik het later weer bij op dezelfde manier. En als het omging dan viel de schade mee.


Dat doe ik ook. Hele bekers vol gaan hier juist mis.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 03 Dec 2013 20:24

Re: Uit een open beker drinken

Ze drinken hier tegenwoordig ook heel goed uit een open beker ( op een uitschieter na dus ;) ). En op het kdv alleen maar. Maar daar drinken ze alleen tijdens de eetmomenten, dus dan zitten ze al in de kinderstoel.

Hier geef ik de karnemelk bij het broodje in de open beker. En de rietjesbeker met water kunnen ze de hele dag pakken. En bij het fruit ook regelmatig een open beker. Maar die rietjesbeker en kiddyboo beker vind ik nog wel heel erg makkelijk, dus ze drinken niet vaak per dag uit de open beker.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers