Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


3e kindje

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Dec 2013 14:00

3e kindje

Paar vraagjes voor de moeders die 3 kinderen hebben:
Hoe heb je het krijgen van een derde kindje ervaren? Vond je het pittig? Of juist minder pittig, omdat de derde gewoon in het gezin meedraait?
En hoe is het praktisch gezien? Passen ze bijvoorbeeld in de auto op de achterbank/ hebben ze een eigen slaapkamer?
Hoeveel tijd zat er tussen de 2e en de 3e?
Afbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Dec 2013 14:24

Re: 3e kindje

Echt als een eitje, draait zo mee met de rest. Dat komt ook omdat de andere twee nu in makkelijke fases zitten en goed slapen. Toen ik mijn tweede dochter erbij kreeg, vond ik het veel zwaarder omdat mijn oudste toen in een of andere verschrikkelijke fase zat met onophoudelijk driftbuien en het nergens mee eens zijn. Ik ervaar het nu als veel makkelijker.

Tussen mijn tweede en derde dochter zit anderhalf jaar.

Praktisch gezien: de kinderen hebben een eigen slaapkamer. Ik heb twee autostoelen achterin de auto en de maxicosi voorin omdat ik geen airbag heb.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Dec 2013 14:33

Re: 3e kindje

Hier nog geen praktijkervaring want de derde zit nog in de buik :) Ik moet zeggen dat ik dr zwangerschap wel zwaarder vindt, ik blijf moe en mijn lichaam protesteert wat meer. Uit mijn omgeving hoor ik heel veel wat Twellie ook zegt, dat de derde zo meedraait in het gezin dus daar hoop ik op! Hier zit er straks 2 jaar en 9 maanden tussen de baby en de jongste.

Praktisch, hier past het in de auto en ze hebben straks allemaal een eigen slaapkamer.

Edit: hier slapen ze beiden ook erg goed, denk dat dat wel scheelt. En het zijn beiden makkelijke kinderen die zichzelf en elkaar prima kunnen vermaken.
Laatst gewijzigd door Knillis op 02 Dec 2013 14:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem97

Bericht 02 Dec 2013 14:38

Re: 3e kindje

Ik lees even mee.
Ik ben ook eigenlijk wel heel benieuwd hoe mama's het ervaren als ze 2 niet zulke makkelijk slapende kinderen hebben en dan een derde erbij krijgen?
<<

Anoniem144

Bericht 02 Dec 2013 14:42

Re: 3e kindje

Ik lees hier bij twellie, de maxi cosi voorin. Maar als je als gezin weg gaat , hoe doe je dat dan? Want je man past er dus niet meer bij in de auto?

Wij zpuden misschien over een paar jaar best een 3e willen als dat financieel ook kan, maar we zien best wat praktische beren op de weg..
<<

Anoniem20

Bericht 02 Dec 2013 14:54

Re: 3e kindje

Ben ook wel benieuwd, ook mbt uitjes. Nu loop ik met zoon a, vriend met zoon b. Al is de oudste straks ook wel stuk zelfstandiger, maar toch.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 02 Dec 2013 15:23

Re: 3e kindje

Hier draaide de 3e ook zo mee in het gezin. Oudste zat al op school, dus hadden al gauw een ritme.
Ik vond van 1 naar 2 zwaar en van 2 naar 3 niet.
Hier zit er 2 jaar en 4 maanden tussen.
Ze hebben alle drie een eigen kamer. De jongens samen hebben we wel eens geprobeerd maar dat is geen succes, omdat de oudste altijd heel vroeg wakker is en dan de ander wakker maakt.
In de auto zit de oudste voor, als we weg gaan met zijn allen zit ik er meestal achterin tussen, of de oudste gaat met zijn stoelverhoger er tussen, past net.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem18

Bericht 02 Dec 2013 15:24

Re: 3e kindje

Ik vind het wel een makkie, makkelijker dan de overgang van 1 naar 2 kinderen. Tussen nr 2 en nr 3 zit 16 maanden, maar dat kleine leeftijdsverschil heb ik niet ervaren als lastig.

Moet wel zeggen dat we alle drie makkelijke kinderen hebben.

Voor Gaia: onze oudste slaapt vanaf zn 3e gewoon door, en slaapt makkelijk in. We hebben net een fase achter de rug dat de middelste heel vervelend ging slapen: avonds bij het naar bed gaan krijsen en dan rond 4 uur snachts weer wakker worden. Nr 3 sliep meestal gewoon door, af en toe een nachtvoeding. Meestal lagen we dus met z'n vieren in ons bed. Twee maanden geleden hebben we even doorgezet, de middelste in bed gelaten als hij ging huilen en gewoon 1 keer erheen om te troosten. Het waren drie moeilijke nachten, maar meneer slaapt nu als een roosje snachts.

Auto: bij ons passen drie stoeltjes op de achterbank.

Slaapkamers: nr 1 en nr 2 slapen bij elkaar en nr 3 apart. We hebben ook nog twee slaapkamers op zolder.
<<

Anoniem57

Bericht 02 Dec 2013 15:25

Re: 3e kindje

Oh lana!!! :heart:
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 02 Dec 2013 15:28

Re: 3e kindje

Ik vond het zwanger zijn van een derde kindje zwaarder dan nu ze er is. Ze draait zo mee in het gezin. Tuurlijk zijn de eerste maanden pittig met krampjes, gebroken nachten en nog twee kinderen maar eerlijk gezegd ben ik dat alweer vergeten.

Ik ben ook makkelijker geworden. Sta niet meteen met elke kik naast het bed als ik ergens mee bezig ben.

We hebben een VW Golf en dat was af en toe passen en meten met z'n vijven maar wel te doen. We krijgen vrijdag een grotere auto maar dat was niet echt nodig geweest.

Tussen de tweede en derde zit 2,5 jaar leeftijdsverschil.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Dec 2013 15:36

Re: 3e kindje

Gaia schreef:Ik lees even mee.
Ik ben ook eigenlijk wel heel benieuwd hoe mama's het ervaren als ze 2 niet zulke makkelijk slapende kinderen hebben en dan een derde erbij krijgen?


Daar ben ik ook benieuwd naar. Want dit zou voor mij nu een reden zijn om het bij 2 kinderen te laten.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 02 Dec 2013 15:51

Re: 3e kindje

Ons 3e is er dan nog niet maar over een paar dagjes wel. De oudste 2 slapen op 1 kamer. Dit gaat goed ook al slaapt de jongste onrustig de oudste wordt bijnà nooit wakker van hem. We hebben nog wel een kamer over op zolder.

Auto. Gaat volgens mij passen. Hebben een focus station en anders moeten we er wat op verzinnen.

Hier is het leeftijdsverschil 2,5 jaar met de jongste.
Deze zwangerschap is wel veel pittiger zowel geestelijk en lichamelijk.
Laatst gewijzigd door Bruintje beer op 02 Dec 2013 19:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem171

Bericht 02 Dec 2013 16:06

Re: 3e kindje

Echt heel vanzelfsprekend een 3e! Ik vond van 0 naar 1 echt de grootste overgang.
Hier zit er 2 jaar en 4 maanden tussen. Ze passen in onze auto alle drie op de achterbank en hebben een eigen slaapkamer.
<<

Mikki

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:40

Bericht 02 Dec 2013 16:51

Re: 3e kindje

Ik had van tevoren niet gedacht dat de derde erbij zo makkelijk zou zijn. Nu waren mijn eerste twee vrij onrustige baby's, de tweede een echte huilbaby. Onze derde dochter is heel rustig, sliep met twee maanden al door en draait gewoon mee in het (school) ritme van de oudste.
Hier hebben ze alle drie een eigen slaapkamer, en in de auto (Zafira) passen ze alle drie naast elkaar op de achterbank.
3 mooie meiden!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Dec 2013 17:02

Re: 3e kindje

Wat een positieve reacties!
Ik reageer later even hoor.
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 02 Dec 2013 17:14

Re: 3e kindje

@ Jans, ja dat is hier ook een belangrijke reden dat wij iig nog even wachten. Maar een derde kan natuurlijk ook zo weer anders zijn.

Praktische redenen hebben we niet echt, in de auto zou het moeten passen, huis is groot genoeg voor nog tig kinderen en financieel moet het vast ook wel lukken.

Maar goed voorlopig nog niet hele erge baby kriebels.
Vind het wel fijn om te lezen dat een derde bij de meeste gewoon meedraait in het gezin.
<<

Anoniem66

Bericht 02 Dec 2013 19:04

Re: 3e kindje

Ooh dat klinkt goed, dat de 3e zo mee draait! Ik ben bang voor een slechte slaper weer maar hopelijk valt het mee. Ik zal het binnenkort merken :). Ik weet alleen dat ik deze zwangerschap veel pittiger vind dan de andere twee. Je kunt niet zo even gaan liggen als je wil. Mijn oudste sliep overdag nog steeds toen de jongste geboren werd. De jongste slaapt stukken minder in ieder geval.

Leuk Lana, dat jullie daar aan denken! :heart:
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 02 Dec 2013 22:09

Re: 3e kindje

appeltje eitje, bij ons ook. T is ook een heerlijk makkelijk blij mannetje. Er zit 2 jaar en 9 maanden tussen 2 en 3. De zwangerschap vond ik idd ook best zwaar.
Mother of 3 adorable children
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 02 Dec 2013 22:19

Re: 3e kindje

Wat leuk Lana! :D

Ik heb natuurlijk geen ervaring, maar denk dat voor alles wel een oplossing is :)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Dec 2013 22:21

Re: 3e kindje

Even kort samengevat van iedereen... Een derde kindje er bij is een eitje want die draait zo mee maar de zwangerschap is zwaarder.

Jammer dat de zwangerschap dan zwaarder is, logisch is het wel natuurlijk met 2 kindjes.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 02 Dec 2013 22:48

Re: 3e kindje

Ik vond de zwangerschap vooral zwaarder, wat Luce ook zei, omdat je niet zomaar kunt gaan liggen met nog twee rondlopende kinderen.

Ik vond mijn laatste zwangerschap vooral zwaar door de enorme moeheid die ik bij mijn twee zoontjes niet had. Ik kon de hele dag wel slapen toen ik zwanger was van mijn dochter. Bij de jongens barstte ik juist van de energie.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Dec 2013 22:51

Re: 3e kindje

Kwak: Mooie samenvatting ;).

Ik wil wel even iets duidelijk maken, haha, het is niet zo dat we zeker voor een derde gaan ;). Alleen het kriebelt zo enorm bij me! Maar toch zie ik veel beren op de weg. Ik fantaseer over zo'n klein baby'tje, maar als ik er echt over nadenk, zie ik weer teveel rompslomp voor me. Aan de andere kant wil ik het heel erg graag.
Ik twijfel dus heel erg en neig naar een derde kindje. En mijn man twijfelt en neigt naar geen derde kindje.
Maar dit is dan vooral omdat hij echt een knauw heeft gekregen van de vroeggeboorte, bevalling en de tijd in het ziekenhuis.
Hij stelt wel eens voor om de natuur zijn gang te laten gaan, maar dit wil ik dan echt nog niet.
Kortom: Ik ben er nog niet uit.

En jullie positieve verhalen doen me nog meer twijfelen, haha.
Wel heel erg leuk om te horen.
En ik denk dat 1 kindje voor mij ook veel makkelijker is, ik ben natuurlijk een tweeling gewend.
Al zegt het niets over hoe makkelijk het kindje zou worden natuurlijk.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 02 Dec 2013 22:54

Re: 3e kindje

Gaia schreef:@ Jans, ja dat is hier ook een belangrijke reden dat wij iig nog even wachten. Maar een derde kan natuurlijk ook zo weer anders zijn.

Praktische redenen hebben we niet echt, in de auto zou het moeten passen, huis is groot genoeg voor nog tig kinderen en financieel moet het vast ook wel lukken.

Maar goed voorlopig nog niet hele erge baby kriebels.
Vind het wel fijn om te lezen dat een derde bij de meeste gewoon meedraait in het gezin.


Ik heb zelf inmiddels niet meer de illusie dat een derde kind van mij wel goed zal slapen. Ik zet gewoon rampenslapers op de wereld...
Eigenlijk stom om het daarvoor bij twee kinderen te laten, want na een paar jaar ben je die zware jaren vergeten. Maar op het moment zelf is het zo ontzettend pittig. Ik weet niet of ik het aan kan om me nog een keer zo te voelen zoals ik me nu voel.
Financieel gezien is het hier ook nog wel een dingetje hoor, maar dat terzijde.
<<

Anoniem112

Bericht 03 Dec 2013 08:35

Re: 3e kindje

Mooi te lezen, wij gaan er over niet al te lange tijd ook weer voor waarschijnlijk vanaf februari of maart.
Onze zolder is net verbouwd en we hebben nu dus zat ruimte (5 slaapkamers in totaal) we hebben net als mikki een opel Zafira dus fijn te horen dat dat iig past!(al is t een 7 zitter dan heb ik toch liever drie stoelen op een rij)

Nu vond ik de overgang van 0 naar 1 echt niets voorstellen maar van 1 naar 2 wel heel pittig.nu was de tweede een baby die amper sliep en de oudste toen net twee een behoorlijke peuter puber.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Dec 2013 10:36

Re: 3e kindje

Lana misschien krijgen jullie hierna wel weer een tweeling :thumbup:

Hier is een derde kindje echt uitgesloten. Wij houden het bij 2 kindjes.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31, roosje