Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verblijven ziekenhuis na keizersnede

<<

Anoniem272

Bericht 02 Dec 2013 01:03

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Ik zou je vragen stellen aan het ziekenhuis waar je gaat bevallen. En wat naar, al die negatieve ervaringen met verplegend personeel. Ik ben na mijn keizersnede vijf dagen in twee verschillende ziekenhuizen geweest (in verband met zuurstoftekort bij dochter) en heb alleen maar lief personeel gezien.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Dec 2013 01:41

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Hier op donderdagochtend om 7 uur een keizersnee gehad en ik mocht op zaterdag naar huis, helaas mocht zoon niet mee dus ben ik gebleven tot maandagochtend. Ik kon trouwens op vrijdag al zelfstandig douchen dus thuis was het prima gegaan.

Helaas ook hier wat nare ervaringen, zoon werd steeds in mijn borst geduwd ipv dat hij het zelf kon doen,mijn tepels waren helemaal stuk.

Ik ben om 7 uur smorgens verlost en ik was rond 8.30 op de kraamafdeling maar ze hadden geen tijd om me te wassen. Ik heb dus pas de volgende ochtend een wasbeurt gehad. En die wasbeurt werd gedaan door een hork die zo hard mijn wondpleister lostrok dat er 2 grote brandblaren rondom mijn litteken zaten.

Als je een keer belde kon je 30 minuten wachten.

Het eten was erg slecht, vaak al koud als je het kreeg.

Hier kreeg zoon bijvoeding vanwege zijn bloedsuikers en het geelzien en dat kreeg hij van het ziekenhuis. Ook luiers en kraamverbanden lagen klaar.

Hier dus helaas ook slechte ervaringen en ik ben nu aan het nadenken of ik nog wel in dit ziekenhuis wil bevallen. Helaas is het het enige ziekenhuis in deze plaats en zou ik naar een ander ziekenhuis willen dan is het minstens 20 minuten rijden naar een ander. En met de files hier geen handig idee.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Dec 2013 02:10

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Wat een nare ervaringen zeg :(

Ik ben maandagavond half twaalf bevallen met een ks. Donderdag mocht ik naar huis, maar ik wilde nog niet omdat ik zoveel pijn had, dus toen mochten we nog een nachtje blijven. Ik lag met mjjn vriend en R in een kraamsuite. We hadden echter het gevoel alsof we in een hotel waren. Echt geweldige tijd daar gehad.

Het was in het ziekenhuis in Heerenveen. Als ik aan die dagen terug denk krijg ik een lach op mijn gezicht, zo fijn was het.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem173

Bericht 02 Dec 2013 02:15

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Razz schreef:Ik heb ook geen goede ervaring met de verpleging in het ziekenhuis. Ik vroeg een keer hulp bij het douchen. Gewoon of de verpleegster m'n benen wilde afdrogen en m'n onderbroek en pyjamabroek wilde helpen aandoen. Ik was zo ziek en het naast die wond van de ks echt zo'n migraine dat ik gewoon niet voorover kon bukken zonder dat alles zwart voor m'n ogen werd. Ik kreeg als antwoord dat ik net als alle pas bevallen vrouwen dat best alleen kon doen en ze gooide de deur dicht. Oh wat heb ik toen moeten huilen in die badkamer en ik wilde toen echt zó graag naar huis :cry:

Weet je dat ik onderhand tranen in mijn ogen krijg van dit verhaal (zo laat op de avond kom je nog eens in de mama hoek als niet mama :razz: ). Jeetje ik ben zelf vpk en vind het zo onbegrijpelijk dat er blijkbaar verpleegkundigen zijn die zo tegen hun patiënten doen. Evenals de verhalen van oa chiq en twellie. Ik vind het ronduit beschamend. Tuurlijk hoef je niet constant een handje vast te houden. Maar je verpleegt iemand wat doe je anders :nopompom:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Dec 2013 02:21

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Bij mij werd wek continu mijn hand vast gehouden. Echt ik werd zo goed verzorgd en verwend.
R. 2013
D. 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Dec 2013 08:53

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Geen ks gehad en een thuisbevalling. Maar wat ongelooflijk zeg al dat onbeschofte gedrag. Mijn zus heeft ook zulke ervaringen gehad in ons zkh.
Razz, ik zou wel je eerdere ervaringen nog eens benoemen ook. Dan kunnen ze er rekening mee houden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem32

Bericht 02 Dec 2013 09:12

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Atelier Madame schreef:
Razz schreef:Ik heb ook geen goede ervaring met de verpleging in het ziekenhuis. Ik vroeg een keer hulp bij het douchen. Gewoon of de verpleegster m'n benen wilde afdrogen en m'n onderbroek en pyjamabroek wilde helpen aandoen. Ik was zo ziek en het naast die wond van de ks echt zo'n migraine dat ik gewoon niet voorover kon bukken zonder dat alles zwart voor m'n ogen werd. Ik kreeg als antwoord dat ik net als alle pas bevallen vrouwen dat best alleen kon doen en ze gooide de deur dicht. Oh wat heb ik toen moeten huilen in die badkamer en ik wilde toen echt zó graag naar huis :cry:

Weet je dat ik onderhand tranen in mijn ogen krijg van dit verhaal (zo laat op de avond kom je nog eens in de mama hoek als niet mama :razz: ). Jeetje ik ben zelf vpk en vind het zo onbegrijpelijk dat er blijkbaar verpleegkundigen zijn die zo tegen hun patiënten doen. Evenals de verhalen van oa chiq en twellie. Ik vind het ronduit beschamend. Tuurlijk hoef je niet constant een handje vast te houden. Maar je verpleegt iemand wat doe je anders :nopompom:


Idd ik kan het me haast niet voorstellen dat zo gedaan wordt. Ik ben in ieder geval niet zo. Ik laat het juis aan de kraamvrouw over wat ze aan kan en wat nog niet en daar pas ik me op aan. Lijkt me vrij logisch maar blijkbaar geld dat niet voor iedereen.
Ik merk soms wel dat ik goed moet stimuleren omdat de moeder vaak bang is om voor de eerste keer uit bed te komen. Maar ook dat is logisch.

Razz ik hoop echt dat de volgende opname je beter bevalt. Want dat is geen leuke start zo.
<<

ChiQ

Bericht 02 Dec 2013 09:35

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

In de ochtend en middag had ik echt zulke lieve vrouwen, die kon ik wel kussen. Een van die vrouwen zeiden dat de hele afdeling 't over me had dat ik zo snel weer op de been was en zelf stond te douchen enzo. Maar ik dacht; zo goed mogelijk voordoen dan mag ik weg. En dan te bedenken dat ik normaal echt 't kaas niet van mijn brood laat eten maar op dat kwetsbare ogenblik kon ik gewoon niets zeggen. Ik was gewoon afhankelijk. En wat duurt een nacht lang dan he?
<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:24

Bericht 02 Dec 2013 09:39

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Woensdag ben ik ingeleid, donderdag middag om 14.20 kz gehad .Zondag op de namidag rond half 4 na huis.Verpleeging was goed op 1 na.Ik moest de volgende dag van bed , alles doet pijn dus je gaat niet ff hup overeind zitten, naja dat dacht deze verpleegkunde wel ff ze trok me zo van bed , toen ik stond viel ik dus flauw van de pijn.Ik kan der nog boos omworden.
Nu krijg ik in ander ziekenhuis kz omdat ze in het andere ziekehuis geen bevalings meer doen, dus ben benieuwd hoe het gaat
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Anoniem123

Bericht 02 Dec 2013 09:46

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Oh wat een nare verhalen lees ik hier :( Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met een keizersnede.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Dec 2013 10:50

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Als ik van sommige de verhalen hier zo lees vraag ik me echt af waarom die verpleegkundigen in godsnaam dat werk zijn gaan doen, wat verschrikkelijk zeg.. Hier waren ze echt super aardig en behulpzaam.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 02 Dec 2013 10:52

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Jeetje inderdaad wat een nare verhalen. Ik krijg dit keer ook een keizersnee maar hoop toch dat de verpleging vriendelijk en behulpzaam is. Bij Luuk moest ik 1 nacht in het ziekenhuis blijven en dat ging prima.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem162

Bericht 02 Dec 2013 11:11

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Chiq, Ik was ook echt een wandelend lijk. Ik heb inmiddels diverse therapeuten en therapie gehad om alles te verwerken en er weer bovenop te komen (pnd en ptss), ik kijk er nu redelijk neutraal op terug maar ik snap je volledig dat je het ziet als een zwarte periode.
Ik kon hem ook niet pakken uit dat bakje waar hij in lag, hij stond 1.5 meter van mijn bed, ik was verlamd vanaf mijn middel. Ook de bel kon ik 2.5 dag lang niet bij. Drinken werd altijd zo neergezet dat ik er niet bij kon. Soms kwam er een zuster kijken en werd hij verschoond en bij mij gelegd (dan kon ik een poging doen tot aanleggen) en daar bleef hij dan al die tijd liggen, terwijl ik verrekte van de pijn en hem niet kon vasthouden. Maar bellen om hem anders te leggen of weg te leggen kon ik ook niet. Dus vaak lag hij er dan wel een uurtje of 3 a 4 in afwachting tot er visite kwam of een zuster (of zelfs de schoonmaakster die ik het dan maar vroeg om hem weg te leggen).
Tijd om überhaupt aan mij te vragen hoe ik me voelde was er denk ik ook niet. Ik bloedde veel uit de wond zelf dus lag constant met zandzakken op mijn buik. Ik had compleet geen gevoel meer in 1 been en kon ook niet uit bed hierdoor maar niemand die ook maar iets vertelde hierover.
Wat een vervelende zusters had jij. Ik werd voornamelijk grijnzig van dat iedereen wat anders zei. ‘ik moest uit bed’, ik moest blijven rusten, ik moest hem elke 3 uur aanleggen, nee dat was niet nodig alleen wanneer hij huilde. Niemand die me duidelijkheid gaf of het normaal was dat hij na 4 dagen nog steeds aan het overgeven was en een hersenschudding had. Enzovoorts.

Razz, (als ik het weer moet verwijderen moet je het zeggen) wat goed dat je hulp zoekt. Ik ken een pop poli helemaal niet, nog nooit van gehoord dus heb het net even opgezocht. Ik snap dat je het eng vind maar wel super goed van je dat je hulp zoekt! Echt waar. En ik bewonder het wel dat je na zo’n ervaring toch nog een keer zwanger wilt zijn en een kindje wilt.

Lana, ik heb dit een jaar later aangegeven bij het ziekenhuis, ik had er inmiddels genoeg moed voor verzameld. Er is hier niks mee gedaan/er is niet op gereageerd.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Dec 2013 13:02

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Caroow schreef:Bij mij werd wek continu mijn hand vast gehouden. Echt ik werd zo goed verzorgd en verwend.


Ik heb echt precies dezelfde ervaring als jou. Ze waren zo ontzettend lief voor me. Ondanks de enorm slechte start een hele mooie tijd.

Ik vind het ook ronduit beschamend!
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 02 Dec 2013 19:23

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Maddie schreef:Razz, ik zou wel je eerdere ervaringen nog eens benoemen ook. Dan kunnen ze er rekening mee houden.


Ja dat moet en ga ik ook doen. De vk en de gyn willen dat ik een bevalplan ga schrijven en die gaan ze dan samen met mij doornemen. Ik hoef echt geen heel A4tje vol te schrijven maar er zijn wel bepaalde punten die ik echt anders wil zien. Je bent echt zo kwetsbaar na de bevalling en ik weet echt wel dat de verpleging niet alles hoeft te pikken maar ze moeten wel menselijk blijven. Anders blijf je er nog maanden last van houden en dat is nu wel het laatste wat ik wil.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Dec 2013 19:30

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Mirthe schreef:Razz, (als ik het weer moet verwijderen moet je het zeggen) wat goed dat je hulp zoekt. Ik ken een pop poli helemaal niet, nog nooit van gehoord dus heb het net even opgezocht. Ik snap dat je het eng vind maar wel super goed van je dat je hulp zoekt! Echt waar. En ik bewonder het wel dat je na zo’n ervaring toch nog een keer zwanger wilt zijn en een kindje wilt.


Ik vind het echt super eng maar een paar weken geleden was het allemaal wel zo erg dat ik 4x per dag stond te huilen en toen sloeg er een knop om. Ik wil deze zwangerschap gewoon niet laten verpesten door eerdere ervaringen. Dit is mijn laatste zwangerschap en daar wil ik gewoon van kunnen genieten verdorie! En ik hoop echt dat ik na de ks van dit kindje niet ziek wordt zodat ik mezelf kan verdedigen en voor mezelf kan opkomen. En niet meer laten ondersneeuwen en negeren als de vorige keer. Ik was toen zo zwak en ziek dat ik dat gewoon heb toegelaten en daar wordt ik nu soms echt boos om.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 02 Dec 2013 20:15

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Ik ben op maandagochtend met een geplande ks bevallen en mocht op donderdagmiddag naar huis.

Bijna alle zusters waren bij mij heel erg lief maar er was een overspannen oude zuster bij die mij zo uit bed ramde omdat ik moest douchen. Echt verschrikkelijk Hoe ze dat deed.
Ik heb haar weggestuurd en gezegd dat ze mijn man maar moest roepen en dat hij me wel verder zou helpen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Dec 2013 21:07

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Jeetje wat een verhalen zeg... ik zit het met open mond te lezen. Bij mij in het ziekenhuis was de verpleging super lief , ik zat meer mezelf in de weg. Ik kon de eerste dagen mijn zoon ook niet uit zijn bakje halen maar ik voelde me zelf heel bezwaard om ze daarvoor te bellen. Totdat ik "op mijn kop" kreeg van een verpleegkundige dat ik ze gewoon altijd kon bellen. Ik kreeg ook veel begeleiding met het douchen, ze waren ook erg bezorgd om de geestelijke uitwerking van de bevalling op mij. We hebben zelfs op zondagavond toen het heel rustig was op de afdeling met mijn man en 2 verpleegkundigen boer zoekt vrouw gekeken. Ik kijk wat dat betreft ook met goede gevoelens terug op de periode in het ziekenhuis.

Razz wat goed dat je hulp zoekt, ik hoop echt voor je dat deze bevalling beter verloopt. Misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar wordt deze bevalling sowieso een keizersnede?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem75

Bericht 03 Dec 2013 22:43

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Knillis schreef:Razz wat goed dat je hulp zoekt, ik hoop echt voor je dat deze bevalling beter verloopt. Misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar wordt deze bevalling sowieso een keizersnede?


Ja klopt. Ik bleef bij S. na 24 uur hangen op 9 cm, m'n bekken zijn heel smal en meneer lag met zijn hoofd verkeerd. Ik mocht kiezen en ik kies nu weer voor een ks. Na de bevalling en alle inspanning heb ik ook 7 dagen lang hevige migraine gehad en ik kon helemaal niks dan alleen maar slapen. Ik heb zelfs een scan gehad want ze dachten dat er iets geknapt was in m'n hoofd. Dit wil ik gewoon echt niet meer dus was de keuze snel gemaakt.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Dec 2013 22:59

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Pff wt een verhalen zeg. En jeetje Mirthe ook bijv wat een verhaal.

Ik had geen keizersnee gehad maar ben wel in het ziekenhuis bevallen bij R omdat man zo ziek was. We kregen wel een speciale kamer ivm infectiegevaar voor andere mensen maar oke. We zouden mogen blijven totdat de kraamweek voorbij was maar de ochtend na de bevalling kwamen ze al dat ik weg moest. Ik was 'te goed' ( ik deed alles zelf, lag geen sec in bed, ging zelf onder de douche etc) dus ik moest weg, ook R was in orde dus wegwezen was wat er gezegd werd. We hebben het hard proberen te spelen door te zeggen dat er niemand was die ons kon verzorgen thuis ( was natuurlijk wel) maar ook dat was niet hun probleem. Ik moest weg...

uiteindelijk hebben we het zo gespeeld dat ook man naar huis mocht, lang verhaal met nog langere nasleep...

Ik dacht het helemaal verwerkt te hebben maar nu ik niet zo lekker in mijn vel zit komt et weer terug al die ellende van toen.
<<

Anoniem112

Bericht 04 Dec 2013 15:52

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Ik heb geen ks gehad maar heb bij de tweede wel een paar dagen in het ziekenhuis gelegen, drie dagen voor de bevalling en 1 dag erna.. Ik werd heel lief en goed verpleegd. Wel had ik 1 nacht voor de bevalling dat ik echt niet kon slapen en toen had de dagverpleging mij gezegd dat ik dan kon bellen voor een slaaptablet dit deed ik toen ook en toen kwam er een heel onaardige verpleegkundige langs die zei: tja meid het hoort allemaal bij het aankomende moederschap, wen er maar vast aan....
Naja zeg.... Had al een kind dus wist dat al wel..
<<

Anoniem162

Bericht 06 Dec 2013 16:19

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Printje dat is ook stom dat je dan zo naar huis moest de ochtend na de bevalling. Moest je man eigenlijk wel blijven (in eerste instantie dan).
<<

Anoniem16

Bericht 06 Dec 2013 21:52

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Mirthe schreef:Printje dat is ook stom dat je dan zo naar huis moest de ochtend na de bevalling. Moest je man eigenlijk wel blijven (in eerste instantie dan).


Ja man mocht eigenlijk niet eens weg. Hij is op eigen risico gegaan ( na de nodige onderzoeken, bloed, een echo en weet ik wat)

Het was heel stom, als er niemand was geweest had ik daar gezeten in mijn uppie met een kleine baby. Ik was gewoon te goed zeiden ze, ook wel fijn natuurlijk dat ik niets geleden had maar iets meer sympathie was fijn geweest toen...
<<

Anoniem162

Bericht 06 Dec 2013 22:17

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Inderdaad fijn dat het goed met je ging maar het was ook wel fijn geweest dat ze wat meer medeleven hadden getoond.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Dec 2013 22:20

Re: Verblijven ziekenhuis na keizersnede

Ja idd man lag al bijna 5.5 weken in hetzelfde ziekenhuis en het hele verhaal was ook bekend bij de artsen/ verpleging.

Had ik misschien wat 'zieliger' moeten doen ofzo maar ja mij hou je niet in bed als er niets aan de hand is ;)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers