Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


MacBook vragen

<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:22

Bericht 01 Dec 2013 18:09

MacBook vragen

Topic voor vragen over de macbook.

Mijn vraag: ik heb sindskort een macbook en wil dat de menubalk bovenaan gewoon blijft staan en niet steeds verdwijnt. Ik bedoel die balk met het Apple logo, je batterijduur etc. Wie weet hoe dit moet?

Ook anderen mogen hier hun vragen stellen!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Dec 2013 18:14

Re: MacBook vragen

Als je naar die balk toegaat, zie je dan rechtsboven in een blauwvakje met twee pijlen?
Dan moet je daar op klikken.
Welke MacOS heb je? 10.9 is de nieuwste die kun je gratis installeren.
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:22

Bericht 01 Dec 2013 18:19

Re: MacBook vragen

Dan verkleint mijn scherm, dat is niet echt wat ik bedoel...

Ik heb 10.8.3 maar ben nu aan het updaten.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Dec 2013 18:23

Re: MacBook vragen

ringling schreef:Dan verkleint mijn scherm, dat is niet echt wat ik bedoel...

Ik heb 10.8.3 maar ben nu aan het updaten.


mmm dan werkt het anders dan bij mij. Maar wellicht is het probleem na de update gewoon verdwenen!
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:22

Bericht 01 Dec 2013 19:00

Re: MacBook vragen

Het is niet zozeer een probleem, meer een instelling die ik niet zo fijn vind. Heb al gegoogled maar kom er niet uit. Iemand die me kan helpen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Dec 2013 20:10

Re: MacBook vragen

Het zou kunnen dat het een bug is… dan moet je binnenkort 'gewoon' even updaten. Ik geloof niet dat het echt een simpele instelling is… Heb je al eens opnieuw opgestart?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:22

Bericht 01 Dec 2013 20:45

Re: MacBook vragen

Oke dus bij jullie staat die balk wel standaard bovenaan?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Dec 2013 20:46

Re: MacBook vragen

Kan je een printscreen maken en die plaatsen?
Ik weet vrijwel alle instellingen wel te vinden, maar of ik begrijp niet wat je bedoelt, of ik heb het zelf nog nooit gehad en werkt het bij 10.9 anders.
In de 23 jaar dat ik met mac werk, heb ik nog nooit gehad dat die menu balk weg is :S
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Dec 2013 20:47

Re: MacBook vragen

Ook ken ik trouwens geen functie dat je scherm verkleind?
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:22

Bericht 01 Dec 2013 20:56

Re: MacBook vragen

Als ik Safari geopend heb zie ik bovenaan alleen de adresbalk en wat andere knoppen. Maar het hoofdmenu met het Apple logo, batterijduur etc. zie ik dan niet. Als ik op die blauwe knop met 2 pijlen klik verkleint mijn scherm en zie ik het bureaublad op de achtergrond. Wat ik wil: altijd de menubalk met het Apple logo en batterijduur zie, dus ook als ik aan het surfen ben in Safari.
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:22

Bericht 01 Dec 2013 21:01

Re: MacBook vragen

Andere vraag: welke programma's gebruik je in plaats van Word en Excel etc. en hoe kom ik eraan?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Dec 2013 21:02

Re: MacBook vragen

Ah ok, dan snap ik het. Die knop is wel de goede, daardoor zie je safari full screen of niet. Als je nu bij safari op het groene + knopje klikt (links boven) dan gaat safari op 'groot' zonder dat de balk verdwijnt. Eventueel kan je ook het scherm van safari vergroten door rechtsonder op de hoek van het venster te gaan staan/klikken en het scherm groter slepen.

Rechts bovenin Safari staan twee pijlen als je die inklimt gaat safari weer full screen en door weer op de balk op het blauwe knopje te klikken ga je weer terug.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Dec 2013 21:03

Re: MacBook vragen

ringling schreef:Andere vraag: welke programma's gebruik je in plaats van Word en Excel etc. en hoe kom ik eraan?


Ik heb gewoon Word enzo. Dat is Microsoft Office for Mac. Ik had het geluk iemand te kennen die meerdere licenties had, waardoor het voor mij gratis was.
Voor alternatieven zou je in de app store kunnen kijken, volgens mij heb je o.a. Pages, maar geen idee wat de kosten zijn.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan