Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wist jij niet toen je moeder werd?

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Dec 2013 23:10

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

teletascha schreef:
snoezel schreef:O serieus? Ik lag ook in het ziekenhuis en dat hebben ze totaal niet tegen mij gezegd. Ze hebben me de eerste nacht ook gewoon laten slapen. L kwam zelf nog ergens midden in de nacht, toen heb ik haar nog wel gevoed... Verder heb ik haar overigens wel heeeeellll vaak aangelegd overdag (ik ben midden in de nacht bevallen, dus de nacht waar ik het over heb was pas toen ze 20uur oud was..). Maar naar...

Waar ik totaal niet wist was dat een kindje best het nodig kan hebben om te huilen s avonds voor het slapen gaan. Wij hebben dus eerst een week of 10 zeker elke avond met L rondgelopen, lag ze bij ons op de borst, piepend en mopperend en zeiden wij maar dat we zo'n moeilijke slaper hadden... Euhm, kind bleek gewoon dood- en doodmoe te zijn en gewoon dat huilen voor het slapen nodig te hebben. Bleek een paar minuten te duren en dan viel ze als een roosje in slaap... Maar ja, eer we daar achter waren... Arm kind. Haha.


Dat laatste komt toch redelijk overeen met de bekende onrust van baby's in de eerste 3 maanden. Ook de kinderarts zei dat dit typisch is voor kleine baby's.


Nou, ik wist het niet in ieder geval. Als ze begon te huilen, haalden wij haar uit bed... Haha. Uren liepen we met haar, echt arm kind... Ze heeft dat best lang gehad overigens, langer dan die 3 maanden die jij noemt... Altijd even paar minuutjes huilen, daarna gewoon lekker slapen. Het druist nog steeds als ik eraan terugdenk tegen mijn gevoel in, maar L had dat echt nodig. Het is altijd een heel gevoelig meisje geweest, ik denk dat het haar manier was om de dag achter zich te laten en de spanning te uiten ofzo...

Over bv:
Ik heb ook nooit een wekker gezet met bv. Ik keek ook echt niet naar de klok. L heeft het altijd goed gedaan en kwam gewoon altijd vaker dan die aantal keer dat verplicht was die eerste week (en zeker de eerste dagen)... De eerste nachten thuis ook geen wekker hoor. Maar goed, ik moet zeggen dat de bv hier nooit problemen heeft gehad, ging allemaal vanzelf, dus dat maakt denk ik ook uit... Al heel snel had ze een mooi ritme van inderdaad ook gewoon om de 3 uur. Echte regeldagen heeft ze ook niet veel gehad bv.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 01 Dec 2013 23:25

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

mzcharlotte schreef:Moet je de eerste nacht de baby echt wakker maken om aan te leggen? Ik kan er niet echt iets over vinden in het boek dat ik heb, alleen dat 8 voedingen per 24uur wel het minimum is.


Nachtvoedingen zijn wel het beste voor je productie als je borstvoeding geeft. Ik heb de eerste dagen wel mijn wekker gezet, maar dat was echt niet nodig. Ik werd wakker als mijn dochter smakgeluidjes begon te maken en zodra ze een eerste kik gaf, legde ik haar aan. Ik denk dat de meeste kindjes echt wel wakker worden 's nachts en niet gelijk doorslapen, uitzonderingen daargelaten.

Volgens mij is het ook goed voor een baby om regelmatig kleine beetjes te drinken. Sommige kinderen drinken te weinig en slapen daardoor juist steeds meer. Die worden dan niet meer wakker van de honger. Als dat zo is, is het belangrijk om juist wel wakker te maken voor een voeding. De meeste kindjes komen alleen uit zichzelf wel.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 01 Dec 2013 23:44

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Precies zo heb ik het zelf voor ogen Sanne. Nachtvoedingen maken mij echt niet uit, maar ik wil voorkomen dat het een 'verplicht nummertje' wordt. Het ziekenhuis waar ik wil bevallen, hebben ook een certificering dus ik hoop daar op begrip. En vooral juiste hulp!
L2014 & H2017
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 01 Dec 2013 23:53

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

T kwam de eerste tijd ook zeker 12x per etmaal dus hier was een wekker ook niet nodig. Ik voed ook volledig op verzoek en kijk eigenlijk nooit op de klok.
Mother of 3 adorable children
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 01 Dec 2013 23:54

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Ik wist toen idd ook niet om de hoeveel uur ze aangelegd moest worden. Ben om 12.16 bevallen in het zkh... daar lukte het niet om haar te laten drinken. Maar daarna is daar ook niemand meer geweest die zei dat we het nog eens moesten proberen. Pas toen we tegen 18.00 thuis waren en de kraamhulp vroeg hoe laat ze voor het laatst gedronken had kwamen we daar achter!
We kregen haar trouwens s nachts amper wakker voor de voeding de eerste paar nachten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Dec 2013 23:57

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Ik zette wel de wekker, voor de zekerheid, in de kraamweek zeker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pink

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:07

Bericht 02 Dec 2013 00:18

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Ik heb op advies van de kraamhulp de eerste week/ weken snachts wel de wekker gezet. Overdag voede ik om de 3 uur en snachts mocht er vooral de eerste week niet meer dan 4 uur tussen zitten. Zo zijn we langzaam in het ritme gekomen en was de wekker ook niet meer nodig.
<<

Anoniem25

Bericht 02 Dec 2013 00:20

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Ik wist niet dat ik me in de kraamweek zo verrot en verdrietig zou voelen. Ik had evht gedacht alleen maar intens gelukkig te zijn.
<<

Anoniem16

Bericht 02 Dec 2013 00:26

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Aimee schreef:Ik wist niet dat ik me in de kraamweek zo verrot en verdrietig zou voelen. Ik had evht gedacht alleen maar intens gelukkig te zijn.


Dit ook idd. Alhoewel het bij N gelukkig veel en veel beter ging schrijf ik nooit meer geniet ervan in het kaartje. Hier schrijf ik het ook nooit, ik wens mensen liever sterkte ;)

Ik vergeet ook nooit meer dat de vk zei, na de geboorte van R, voor 99,9% vd moeders bestaat die roze wolk niet tot bijna niet. maar niemand durft dat te zeggen, sindsdien ben ik er erg open over omdat ik zeker weet dat heel veel vrouwen hetzelfde voelen over die eerste weken maar dat miet durven zeggen.
<<

Anoniem11

Bericht 02 Dec 2013 00:33

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Ook hier, dat het zwaarder is dan verwacht. Maar ook veel leuker dan verwacht!
En dat baby's het beste gedingen bij rust en regelmaat. Op het begin liep ik ook de hele dag met haar te zeulen niet wetende wat te doen met haar. Ze begon iedere ochtend om 12 uur, en was tot 22 uur wakker, en hoe langer de dag duurde, hoe meer ze huilde. Wist ik veel dat ze iedere keer maar zo'n 1-1,5 uur tussen de voedingen wakker hoorde te zijn. Uiteindelijk na wat leeswerk op internet haar dus in bed gelegd wanneer ze ook maar 1 teken van vermoeidheid toonde, wel met huilen in het begin (eerste keer 20 minuten moeten laten huilen, vreselijk!), maar dat duurde steeds korter en nu slaapt ze goed én hebben we een vrolijke baby.
Nu merk ik ook echt verschil tussen de dagen waar we afwijken van het schema, dus wanneer we weggaan zelf. Dan is ze veel minder goed te pas en huileriger.

Ohja, en ook hier absoluut geen roze wolk. En ik ben zelfs eens uitgevallen tegen kraambezoek toen ze tegen me zeiden; 'Geniet ervan'. Ik was dat op den duur zo zat dat ik diegene alleen nog maar weg wilde schoppen.
<<

Anoniem16

Bericht 02 Dec 2013 00:50

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Rioolspook, dat heb ik ook een keer gedaan. Man half dood op de bank, baby die alleen maar huilde en ik moest alles doen. Kraamvisite die kwam kwam eerst een heel stuk voor man zijn verhaal, toen even de baby en ow ja ik was er ook nog ergens. Maar ow ow ow wat geweldig was het allemaal wel niet, en ow wat moest ik genieten, nou verre van dus.

Die eerste weken waren echt de hel. Gelukkig kwam het helemaal goed en kwam het genieten ook maar het blijft toch een moeilijk iets die eerste tijd met R en alles daaromheen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Dec 2013 11:52

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Toen ik moeder werd wist ik nog niet hoe het was om alleenstaand te zijn..

Maar echt ontopic; ik wist niet dat het baby er al zo snel vanaf zou zijn. Zo cliche dat het snel gaat, maar zo waar
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem106

Bericht 02 Dec 2013 13:18

Re: Wat wist jij niet toen je moeder werd?

Dat een tweede net zo zwaar (in het begin zelfs zwaarder) kan zijn als een eerste. En dan heb ik het niet over het gewicht :D, maar ik dacht dat ik het allemaal nog wel wist van de eerste. Nee dus...
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Hugo