Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer netjes eten?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 15:38

Wanneer netjes eten?

Nu is het eten uiteraard nog een grote zooi met veel spelen, en ik verwacht niet op korte termijn dan het veranderd, maar wanneer eet een kind..

Zonder knoeien?
Zonder eerder van tafel te gaan?
Zonder te spelen?
Met mes en vork?
Niet meer in de kinderstoel?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem113

Bericht 01 Dec 2013 15:42

Re: Wanneer netjes eten?

Zonder knoeien? Nog steeds niet, het ging een tijdje goed maar hij heeft nu het volproppen en uitspugen geleerd :laughcry:
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 01 Dec 2013 15:50

Re: Wanneer netjes eten?

Caroow schreef:Nu is het eten uiteraard nog een grote zooi met veel spelen, en ik verwacht niet op korte termijn dan het veranderd, maar wanneer eet een kind..

Zonder knoeien? Sinds dat ze een jaar of 2,5 is gaat dit eigenlijk heel erg goed. Ze knoeit eigenlijk echt nauwelijks...
Zonder eerder van tafel te gaan? Nooit gedaan. Ze moet al sinds begin wachten tot iedereen klaar is
Zonder te spelen? Met eten bedoel je? Ze mag van ons niet met eten spelen, zoals met haar vork erin slaan of prakken ofzo. Wel pikt ze die dingen eruit die ze het lekkerste vindt, eet soms alleen het vlees, soms alleen de wortels. Dat mag. Speelgoed gaat bij ons niet mee aan tafel.
Met mes en vork? Nog niet. Met n vork eet ze al vanaf dat ze eet aan tafel denk ik, ook al eet ze grote dingen vaak met haar handen, bv wortels. Maar bv brood eet ze echt al vanaf het begin met een vork.
Niet meer in de kinderstoel? Ze eet thuis nog wel in de kinderstoel. Maar wij hebben een triptrap, dus eigenlijk zit ze op een gewone hoge stoel. Bij anderen zit ze wel al op grote stoelen als we daar eten.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 16:05

Re: Wanneer netjes eten?

Clapperdie schreef:Zonder knoeien? Nog steeds niet, het ging een tijdje goed maar hij heeft nu het volproppen en uitspugen geleerd :laughcry:


Ik dacht ook meer richting de 5 jaar dan richting de 2 hoor.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem113

Bericht 01 Dec 2013 16:14

Re: Wanneer netjes eten?

Caroow schreef:
Clapperdie schreef:Zonder knoeien? Nog steeds niet, het ging een tijdje goed maar hij heeft nu het volproppen en uitspugen geleerd :laughcry:


Ik dacht ook meer richting de 5 jaar dan richting de 2 hoor.


Oh nou sorry, hoor...
<<

Anoniem123

Bericht 01 Dec 2013 16:17

Re: Wanneer netjes eten?

S eet sinds een maand of 2 met een lepel of vork.
En wat hij knoeit is hetgene wat van het vorkje afkiepert. Voor de rest gaat het echt heel goed met het niet knoeien.
S is morgen 22 maanden.
Hij zit nog wel in een kinderstoel. Dat zie ik voorlopig niet veranderen.
Ook moet hij gewoon aan tafel blijven zitten tot we klaar zijn met eten. Al komt het in de praktijk er meer op neer dat wij op hem moeten wachten :angel:
Alleen als we eters hebben mag hij eerder van tafel.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 16:19

Re: Wanneer netjes eten?

Clapperdie schreef:
Caroow schreef:
Clapperdie schreef:Zonder knoeien? Nog steeds niet, het ging een tijdje goed maar hij heeft nu het volproppen en uitspugen geleerd :laughcry:


Ik dacht ook meer richting de 5 jaar dan richting de 2 hoor.


Oh nou sorry, hoor...


Ik bedoel het niet onaardig hoor! Meer dat ik er gewoon niet van uit ging dat dat jouw zoon het al kon, echt niet onaardig.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 01 Dec 2013 16:21

Re: Wanneer netjes eten?

Wat trouwens echt handig is, wij hebben van die schortjes van de Ikea voor het eten en als er wat valt, valt het meestal netjes in het zakje wat er aan zit. (En dan zien we S bij het toetje nog wat zoeken in het zakje en dan eet hij gewoon weer verder hahaha)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 16:22

Re: Wanneer netjes eten?

Ja die hebben wij ook, en Sylliebyllies ofzo. Daar kan je de yoghurt gewoon weer uit zuigen :laughcry:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 01 Dec 2013 16:24

Re: Wanneer netjes eten?

Dat merk ken ik niet. Al zal het principe wel het zelfde zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 16:25

Re: Wanneer netjes eten?

Daar is de voorkant van van fleece gemaakt, dan blijven zijn benen droog :) Zijn ook ideaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 15:51

Bericht 01 Dec 2013 16:27

Re: Wanneer netjes eten?

Zelfs mijn man van 30 kan nu soms nog smeren, en dan nog erger als de kinderen.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Anoniem97

Bericht 01 Dec 2013 17:38

Re: Wanneer netjes eten?

Het ligt aan hun bui maar ze kunnen beide prima zonder knoeien eten ( 1,5 en 3,5)
Ze eten allebei met vork of lepel nog niet met mes en vork ( mijn zoontje soms)
Ze blijven aan tafel tot we klaar zijn.
Ze zitten allebei nog op een tripp trapp stoel, gewoon omdat ze dan hoger zitten. ( maar zonder gordel enzo)
<<

Anoniem186

Bericht 01 Dec 2013 19:12

Re: Wanneer netjes eten?

Caroow schreef:Nu is het eten uiteraard nog een grote zooi met veel spelen, en ik verwacht niet op korte termijn dan het veranderd, maar wanneer eet een kind..

Zonder knoeien? 2,5 jaar ongeveer
Zonder eerder van tafel te gaan? daar zijn we niet zo moeilijk in. Ze mag van tafel als ze het vraagt, maar ze kan ook rustig een half uur zitten
Zonder te spelen? spelen met eten of speelgoed? Speelgoed hebben we sowieso nooit aan tafel als we aan het eten zijn. Met eten spelen mag ook niet, dan haal ik het weg. Al vind ik het voelen, kneden, knijpen en gooien wat zoon nu doet niet spelen maar ontdekken. Ontdekken mag op deze leeftijd wel.
Met mes en vork? met een mes is m'n dochter nog niet echt handig. Met vork en lepel wel. Hoewel ze eigenlijk nog regelmatig met haar handen eet, maar dat vinden we niet erg.
Niet meer in de kinderstoel?vanaf 2,5 ongeveer. Ze zit sindsdien gewoon aan een normale stoel.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 01 Dec 2013 19:30

Re: Wanneer netjes eten?

Zonder knoeien?Al een poos, maar nu doet ie het express, mijn vriend knoeit ook regelmatig :P
Zonder eerder van tafel te gaan?Hij blijft zitten net zolang als wij.
Zonder te spelen?hij speelt er regelmatig mee, dan halen we het even weg.
Met mes en vork?Vanaf 14 maanden met lepel, mes krijgt ie nog niet .
Niet meer in de kinderstoel?We hebben een trip trap, nu zit hij er los op.
M:21072011
J :08012014
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 02 Dec 2013 10:13

Re: Wanneer netjes eten?

Zonder knoeien? T knoeit nog wel, maar niet heel erg. M knoeit bijna nooit meer.
Zonder eerder van tafel te gaan? Ze blijven allebij netjes aan tafel zitten tot we allemaal klaar zijn. Dat moet ook van ons.
Zonder te spelen? Ze hebben/mogen geen speelgoed aan tafel. Of bedoel je gewoon zelf spelen? Liedjes ed worden tussendoor nog wel eens gezongen
Met mes en vork? Ze kunnen allebij met een vrok eten, maar het liefst eten ze met hun handen. Maar we geven ze wel altijd bestek. M kan wel an zelf dingen snijden en smeren met een mes.
Niet meer in de kinderstoel? Hier zitten ze (4,5jr en 2jr) nog allebij op de tripptrapp en dat blijft voorlopig ook wel zo.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem162

Bericht 02 Dec 2013 10:30

Re: Wanneer netjes eten?

Zonder knoeien? Hij probeert netjes te eten en niet te knoeien en zegt het dan ook als hij knoeit. Maar hij maakt er gelukkig geen puinhoop meer van.
Zonder eerder van tafel te gaan? Hij gaat altijd eerder van tafel, stilzitten duurt hem gewoonweg te lang.
Zonder te spelen? Hij krijgt tegenwoordig wat auto's mee aan tafel in de hoop dat hij wat langer kan blijven zitten.
Met mes en vork? Hij eet met mes en vork. Mes vindt hij nog wel moeilijk maar erg leuk dus die gebruikt hij wel.
Niet meer in de kinderstoel? Hij zit op een triptrap zodat hij hoog genoeg zit aan tafel.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Dec 2013 10:37

Re: Wanneer netjes eten?

Caroow schreef:Nu is het eten uiteraard nog een grote zooi met veel spelen, en ik verwacht niet op korte termijn dan het veranderd, maar wanneer eet een kind..

Zonder knoeien? Dat wisselt, ik knoei zelf ook nog wel eens :P
Zonder eerder van tafel te gaan? Gaat meestal erg goed, met beide kinderen, ligt er ook aan hoelang we zitten. Maar een half uur kunnen ze wel vanaf 2,5 ongeveer.
Zonder te spelen? De oudste, nu 5, speelt nog steeds met het eten.
Met mes en vork? Vanaf 4 ongeveer. In de zin dat ze kan snijden, maar niet met het mes op de vork schuiven, dat gaat nog niet.
Niet meer in de kinderstoel? De jongste zit er nu nog in, die is 3.
<<

Anoniem97

Bericht 02 Dec 2013 12:37

Re: Wanneer netjes eten?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Dec 2013 12:40

Re: Wanneer netjes eten?

Gaia schreef:http://www.nu.nl/wetenschap/3643331/spelen-met-eten-leerzaam-peuters-.html

:)


Wat leuk om te lezen.

Ik ben trouwens helemaal niet tegen knoeien met eten hoor, juist niet. Maar mijn vriend vroeg zich af hoe lang je je kind eigenlijk met vla mag laten gooien :) Vandaar mijn vragen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem97

Bericht 02 Dec 2013 13:39

Re: Wanneer netjes eten?

Heel lang nog :D

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat