Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bah, stomme pillen..

<<

Anoniem130

Bericht 01 Dec 2013 13:39

Bah, stomme pillen..

Pfffff, ik word er zo moe van. Ik slik mijn hele leven al best veel pillen, maar ben er enorm aan gewend en had eigenlijk (afgezien van een periode ritalin/concerta dat ik nauwelijks nog at) nooit echt bijwerkingen.

En nu ben ik aan het emmeren met migraine profylaxen en AL DIE ROTZOOI kom je gewoon van aan. Bevordert het je eetlust niet (sandomigran, nu maar mee gestopt, cooooontinu sugar craving) dan vertraagt het je metabolisme wel (metoprolol, krijg ik nu en ik HEB al een trage schildklier. Was ik maar nooit zoveel aangekomen tijdens mijn depressie, af vallen is normaal al moeilijk met die schildklier en pillen en alle rotzooi helemaal.. :( En als die migraine nou WEG zou zijn a la, maar nee hoor, alsnog bijna wekelijks een aanval.

Wat wil ik hiermee? Helemaal niks, klagen. Als er andere mensen over hun medicijnen willen klagen, doe gezellig mee.. :( :(
<<

Anoniem87

Bericht 01 Dec 2013 13:49

Re: Bah, stomme pillen..

Ja klote he die bijwerkingen! Helaas slik ik zelf al een jaar of 5 aprovel, heb een te hoge bloeddruk, zit in de familie. Sinds ik dat slik ben ik snel duizelig, moet echt opletten dat ik me niet te snel omdraai anders lig ik plat. Ben dus al een keer in de Hema onderuit gegaan en bij de kapper, en thuis natuurlijk ook. Kan natuurlijk wel andere medicatie proberen, maar mijn bloeddruk is nu goed onder controle dus ik laat het maar zo. Het vervelendse vind ik nog dat ik niet 'zomaar' zwanger mag raken (moet eerst ingesteld worden op andere medicatie) en ik er donder op kan zeggen dat ik aardig wat ziekenhuis zal zien dan (nou werk ik er toch al haha). Maarja, het is niet anders, er zijn ergere aandoeningen.
<<

Anoniem130

Bericht 01 Dec 2013 14:01

Re: Bah, stomme pillen..

Oh, dat is ook irritant zeg! Is je bloeddruk niet te laag nu dan?

Ben daar ook beetje bang voor, ik heb al last van orthostatische hypotensie en dat schijnt ook een veelvoorkomende bijwerking van dit te zijn. Oh en vermoeidheid bij > 10%, want ik ben al zo fit.

Ik wil een pil met de bijwerkingen meer energie, mooie huid, lekker afvallen en verbeterde stemming! Niet al het omgekeerde! Dik en depressief was ik al! :o

Zomaar zwanger worden mag ik vanwege schildklier ook niet idd. En niet thuis bevallen. Nu absoluut nog niet aan de orde en dus niet vervelend, maar zal ik ooit ook wel van balen.

En het is idd allemaal niet zo erg en valt prima mee te leven en stelt niet zoveel voor en anderen vinden het vaak meer "ziek" dan ikzelf. Maar soms is het gewoon even STOM! ;)
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 01 Dec 2013 15:51

Re: Bah, stomme pillen..

Fijn zo een topic! Wel erg vervelend Weetjewel dat de migraine geen eens wegblijft, terwijl je wel die rotzooi moet slikken.

Ik heb soms echt een hekel aan mijn medicijnen, geen zin om ze in te nemen, elke dag weer alles klaar te zetten, etc. Soms neem ik ze daarom ook gewoon niet, puur recalcitrant en omdat ik het zat ben. Helaas heb ik alleen mijzelf daarmee en schiet het dus niet echt op.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 01 Dec 2013 15:52

Re: Bah, stomme pillen..

Ik word trouwens ook altijd een beetje verdrietig als ik ga inpakken voor vakantie. Als eerste de medicijnen, waardoor vaak al 1/3 van de tas er vol mee zit.
Ik bedenk dan altijd maar dat ik op de terugweg meer ruimte heb voor dingen die ik daar gekocht heb :).
<<

Anoniem130

Bericht 01 Dec 2013 18:10

Re: Bah, stomme pillen..

Dennenappel schreef:Fijn zo een topic! Wel erg vervelend Weetjewel dat de migraine geen eens wegblijft, terwijl je wel die rotzooi moet slikken.

Ik heb soms echt een hekel aan mijn medicijnen, geen zin om ze in te nemen, elke dag weer alles klaar te zetten, etc. Soms neem ik ze daarom ook gewoon niet, puur recalcitrant en omdat ik het zat ben. Helaas heb ik alleen mijzelf daarmee en schiet het dus niet echt op.


:D

Weetjewel was ook leuk geweest, maar het is Whatever.. :P

En ik heb hetzelfde hoor. Ik weiger sowieso ze al apart in te nemen (als in dat vergeet ik). Zo moet mijn schildklier nuchter een half uur voor het ontbijt en moet mijn migraine medicatie 's avonds bij de maaltijd en melatonine dan 2 uur voor het slapengaan (en de pil ergens bij) etc... Maar ik gooi de hele hand gewoon bij het naar bed gaan naar binnen. En als ik al in bed lig en ik ben het vergeten dan weiger ik er mijn bed voor uit te komen "doe ik morgen wel. Ergens volgens mij ook wel recalcitrant gedrag hoor. Als kind heb ik ook wel periodes mijn epilepsiemedicatie verstopt omdat ik het niet wilde slikken, waarom?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 01 Dec 2013 19:26

Re: Bah, stomme pillen..

*weg*
Laatst gewijzigd door Siem op 23 Jan 2014 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Dec 2013 21:40

Re: Bah, stomme pillen..

Whatever, is Almorgan/Almogran een optie? Ik kreeg dat als alternatief op sumatriptan omdat ik gruwelijke bijwerkingen kreeg (niet meer kunnen slikken en mijn nek niet meer kunnen bewegen). Of slik je preventief betablokkers?

Super kut trouwens... pillen zijn sowieso ruk..
<<

Anoniem130

Bericht 05 Dec 2013 21:48

Re: Bah, stomme pillen..

Preventief sandomigran of beta blockers ja. Couperend sumatriptan werkt wel, maar kon ik niet zo vaak nemen, dus vandaar dat ik preventief erbij medicatie heb gekregen. Maar wel fijn dat je meedenkt. :)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 05 Dec 2013 22:45

Re: Bah, stomme pillen..

.
Laatst gewijzigd door Marie op 01 Jan 2019 19:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem91

Bericht 05 Dec 2013 22:51

Re: Bah, stomme pillen..

Waardeloos, ik slik ook elke dag zoveel, maar ben onwijs aan het jojo-en...
Ik snap je frustratie, ik heb de laatste tijd ook weer wat dipjes, maar ben mezelf er continu aan het uitschoppen. Ik ga volgende week ook maar weer even een nieuwe afspraak maken met de psychiater.
<<

Anoniem91

Bericht 05 Dec 2013 22:52

Re: Bah, stomme pillen..

Whatever schreef:
Dennenappel schreef:Fijn zo een topic! Wel erg vervelend Weetjewel dat de migraine geen eens wegblijft, terwijl je wel die rotzooi moet slikken.

Ik heb soms echt een hekel aan mijn medicijnen, geen zin om ze in te nemen, elke dag weer alles klaar te zetten, etc. Soms neem ik ze daarom ook gewoon niet, puur recalcitrant en omdat ik het zat ben. Helaas heb ik alleen mijzelf daarmee en schiet het dus niet echt op.


:D

Weetjewel was ook leuk geweest, maar het is Whatever.. :P

En ik heb hetzelfde hoor. Ik weiger sowieso ze al apart in te nemen (als in dat vergeet ik). Zo moet mijn schildklier nuchter een half uur voor het ontbijt en moet mijn migraine medicatie 's avonds bij de maaltijd en melatonine dan 2 uur voor het slapengaan (en de pil ergens bij) etc... Maar ik gooi de hele hand gewoon bij het naar bed gaan naar binnen. En als ik al in bed lig en ik ben het vergeten dan weiger ik er mijn bed voor uit te komen "doe ik morgen wel. Ergens volgens mij ook wel recalcitrant gedrag hoor. Als kind heb ik ook wel periodes mijn epilepsiemedicatie verstopt omdat ik het niet wilde slikken, waarom?


:lol:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Dec 2013 09:31

Re: Bah, stomme pillen..

Maar als jij al last hebt van orthostatische hypotensie dan is het toch helemaal niet slim om den bètablokker als Metoprolol te gaan slikken?

Edit: ik zie nu dat je die al niet meer gebruikt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 06 Dec 2013 13:32

Re: Bah, stomme pillen..

Whatever schreef:
Dennenappel schreef:Fijn zo een topic! Wel erg vervelend Weetjewel dat de migraine geen eens wegblijft, terwijl je wel die rotzooi moet slikken.

Ik heb soms echt een hekel aan mijn medicijnen, geen zin om ze in te nemen, elke dag weer alles klaar te zetten, etc. Soms neem ik ze daarom ook gewoon niet, puur recalcitrant en omdat ik het zat ben. Helaas heb ik alleen mijzelf daarmee en schiet het dus niet echt op.


:D

Weetjewel was ook leuk geweest, maar het is Whatever.. :P

En ik heb hetzelfde hoor. Ik weiger sowieso ze al apart in te nemen (als in dat vergeet ik). Zo moet mijn schildklier nuchter een half uur voor het ontbijt en moet mijn migraine medicatie 's avonds bij de maaltijd en melatonine dan 2 uur voor het slapengaan (en de pil ergens bij) etc... Maar ik gooi de hele hand gewoon bij het naar bed gaan naar binnen. En als ik al in bed lig en ik ben het vergeten dan weiger ik er mijn bed voor uit te komen "doe ik morgen wel. Ergens volgens mij ook wel recalcitrant gedrag hoor. Als kind heb ik ook wel periodes mijn epilepsiemedicatie verstopt omdat ik het niet wilde slikken, waarom?


Haha lekker wakker! Ik had wel het juiste gezicht voor mij, alleen de naam dus niet :).

Het apart slikken herken ik ook. Ik heb net een antibiotica achter de rug en dan mag ik de magnesiumtabletten alleen twee uur ervoor of vier uur erna slikken. Ja, dag, dan slik ik wel alleen 's morgens en neem ik 's avonds niets (en 's middags ook maar niet en de andere medicijnen voor 's avonds ook maar niet :redface: ).
Nu de antibiotica is afgelopen, vanavond maar weer eens beginnen met de rest te nemen!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers