Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor het eerst iemand zien overlijden...

<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:24

Bericht 01 Dec 2013 16:33

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Gecondoleerd en heel veel sterkte
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Dec 2013 20:01

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Gecondoleerd :hug: Lijkt me erg heftig, maar ik denk dat je het ook mag ervaren als een soort geruststelling voor je oma dat je bij haar was.

Ik heb zelf nog nooit een mens zien overlijden. Ik zou er bij mijn ouders wel alles aan doen om er bij te kunnen zijn.
<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:05

Bericht 01 Dec 2013 20:43

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Gecondoleerd!!
Ik heb mijn vader zien overlijden aan de ene kant vrij heftig maar aan de andere kant ook fijn dat hij niet alleen was.
<<

Anoniem91

Bericht 01 Dec 2013 21:37

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Gecondoleerd en veel sterkte.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Dec 2013 21:44

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Ontzettend heftig! Gecondoleerd en veel sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Dec 2013 10:01

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Gecondoleerd!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Patsy

Bericht 02 Dec 2013 10:04

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Heftig om te zien lijkt me. Gecondoleerd en veel sterkte.
<<

Anoniem219

Bericht 02 Dec 2013 11:23

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Gecondoleerd.

Ik heb het ook meegemaakt, maar dan bij mijn vader. Ik was 20. :(
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 02 Dec 2013 12:54

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Ik heb het eind september ook meegemaakt bij mn moeder. Helaas veel te vroeg, gelukkig wel vrij rustig en mooi.

Ze was de dag ervoor met dormicum in slaap gebracht omdat ze echt heel onrustig was en niet meer zichzelf. De volgende ochtend was ik aan douchen toen mn vader (hij had geen grip en idee meer op de medicatie dus sinds 2 week daarvoor besloten qua dat mijn vriend en ik alles, welliswaar in overleg in jip en janneke taal) vroeg of ze nog een extra bolus (shot met morfine, dormicum etc) mocht want ze was weer heel onrustig. Deze hielp niets. Toen ik beneden kwam even aan gekeken en nog een shot gegeven. Ze was na de dormicum wel eens wat onrustig maar nu lag ze echt naar dingen te grijpen en haar hoofd extreem te bewegen. Toen deze ook niet hielp en ik het een poosje had aangekeken werd voor mij duidelijk dat ze 'onderweg' was. Aangezien mn vriend nog boven was maar mijn vader en zusje niets qua het onderweg zijn door leken te hebben, zij dachten gewoon dat ze onrustig was, zomaar, heb ik toen gezegd dat ze best wel eens iets kon zien. Ik dacht even iets voorbereiden op dat wat volgens mij zo gaat komen... Aangezien ze haar ene oog helemaal open had staan (ze zat vrij recht op want liggen deed teveel pijn) en mijn zusje aan het voeteneind zat pakte pap mams hand en zei "knijp eens in mijn hand als je zusje ziet zitten." Eeeuhm, dat bedoelde ik niet helemaal... En sowieso gaf ze sinds meer dan 24u daar al geen reactie meer op. Even uitgelegd wat ik wel bedoelde waarna het kwartje gelukkig wel viel. Mn vriend kwam op dat moment gelukkig ook naar beneden. Hij heeft even het verhaal aangehoord en zei toen dat we even naar huisarts moesten bellen om te vragen of hij (hij is arts maar wil niet de beslissing (verantwoordelijkheid) nemen om te zetten, zetten zelf was geen probleem) nog subcutaan wat dormicum mocht zetten.
Op het moment dat mijn vader de doktersassisstente aan de lijn heeft en zijn naam zegt, springen bij mam haar beide ogen open, valt de mond open, lippen naar binnen, kleur trekt weg... Dus ik zeg "dit is het moment!!". En jawel.. Haar pols werd zwakker, ze heeft nog paar keer adem gehaald waarvan gelukkig maar 3x iets met dat gerochel.

Mijn lieve mama had gewacht tot iedereen beneden was en is gegaan.

Achteraf ben ik blij dat ik erbij was en dat ik het heb gezien, eng vond ik het gelukkig absoluut niet. Hoe heftig het ook was.. Ik was echt zooooo blij, hoe stom dat ook klinkt, dat ze was gegaan want haar laatste week was echt mens onterend. Zo gun je niemand om te leven. Hoe graag ik er ook bij wilde zijn, als ik net onderweg naar het ziekenhuis was geweest om spuiten of spul voor dr op te halen en ze was dan gegaan, dan had ik het ook prima gevonden. Want het was gewoon echt klaar zo.

Heel veel sterkte voor jou en je familie!
<<

Anoniem187

Bericht 02 Dec 2013 14:09

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Ik heb hét moment zelf nog nooit meegemaakt. Ik wil je heel veel sterkte wensen!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Dec 2013 20:25

Re: Voor het eerst iemand zien overlijden...

Dankjewel meiden!

Morgen is de crematie. Gaat mooi maar moeilijk zijn. Mijn oma ligt er echt heel mooi bij. Dat vind ik fijn, om wat minder aan het sterven te denken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers