Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moet ik dit als verhuurder vervangen?

<<

Anoniem162

Bericht 03 Dec 2013 21:37

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik vind het wel netjes als je het apparaat zou vervangen. Wat je kunt doen is wat rondvragen in je omgeving (vrienden/familie, plaats een berichtje op je fb). Wij hebben zo onze magnetron gratis gekregen van vrienden die een inbouw hadden gekocht.
Wij hebben hem later weer doorgeven aan mijn broertje dus ik heb hem niet meer anders zou je hem mogen hebben.
<<

Anoniem 53

Bericht 03 Dec 2013 23:37

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Wat zegt de huurder in kwestie er eigenlijk zelf over? Heeft ze het met je over een nieuwe gehad?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Dec 2013 01:24

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Aziraphale schreef:
Susan schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel degelijk uitmaken dat er in eerste instantie geen magnetron aanwezig was en dat ze die magnetron later in de kast heeft gevonden. Je hebt dan getekend voor het gebruik van een keuken zonder magnetron,dat er dan toch eentje blijkt te zijn is mooi meegenomen. Ik vind niet dat omdat zij toen toestemming heeft gegeven om die magnetron te gebruiken, ze nu ook verplicht is dat ding te vervangen. Het is aardig als ze het wel doet, maar verplicht, nee.


Eens.


Sorry ik was aan het werk, dus kon niet eerder reageren.
Maar bovenstaande is dus juist mijn punt.
Kijk, gaat de koelkast,oven of iets in die richting stuk, dan is het logisch dat ik dat vervang, ook al gebruik ik het niet, omdat dat écht bij de keukeninventaris hoort.
Deze magnetron vond zij zelf in een kast, en ze heeft gevraagd of ze deze mocht aansluiten en gebruiken. Ik heb gezegd dat dat prima is.

En inderdaad wat jullie zeggen is helemaal waar; Ik heb het geld wel, maar het is inderdaad geen prioriteit. Ik heb geld voor mijn reis, maar dat is geld van een erfenis, en daar wil ik niet aankomen voor dit soort dingen. Van mijn maandelijkse salaris houd ik niks over.
Vooral deze dure decembermaand ga ik gewoon niks overhouden voor een magnetron, dus ik zeg niet dat ik hem niet ga kopen, maar het zal januari worden. En dan vind ik het aan haar of zij in de tussentijd er zelf eentje wil gaan kopen of niet.
Ik heb haar nog niet gesproken, maar wil dit ook zo aan haar voor leggen; Dat ik er wel eentje wil gaan kopen, maar dat het een simpele zal worden, en dat het januari wordt. Wil zij een duurdere of wil ze er eerder eentje, dan is ze vrij om er zelf eentje aan te schaffen. Ze wil hierna inderdaad een eigen huis, dus wie weet kan ze hem gebruiken.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Dec 2013 01:27

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Muppetje schreef:Ik ben van mening dat jij m moet vervangen.

even los daarvan, wat vindt jouw verhuurder ervan dat je onderverhuurt? Ik werk als huurrechtjurist en weet uit de praktijk hoeveel ellende dit op kan leveren als je het niet minutieus dichttimmert


Ik doe niet aan onderverhuur :) Ze heeft zich 2 weken geleden ingeschreven op mijn adres, dus het is legaal.
Overigens wordt daar hier totaal niet op gecontroleerd; Een vriendin van mij huurt ook bij dezelfde woningbouw en heeft al 3 jaar niet geregistreerde huisgenoten. Niks geen controle ofzo.... vriend van mij werkt bij die woningbouw en zegt ook dat ze daar totaal niet mee bezig zijn. Maar goed, dat is verder niet aan de orde, want ze staat hier ingeschreven.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Dec 2013 07:32

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik vind het gewoon geen prettig gevoel dat je het geen prioriteit vindt omdat het niet voor jezelf is, maar alleen voor haar. Dat maakt je geen prettige huisbaas vind ik. Al zijn er veel ergere huisbazen hoor haha no worries.
Maar het lijkt me een goed voorstel om dat wat je hier boven zei met haar te bespreken, dan geef je haar de keuze. Dat klinkt al stuk beter dan wel afwachten of ze er zelf over begint.
<<

Leda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 14 Nov 2013 11:53

Bericht 04 Dec 2013 10:20

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik ben het eens met Susan. Ik vind het zeker wel een verschil maken dat de magnetron er in eerste instantie niet stond. De huurster heeft getekend voor de keuken zonder magnetron. Dat ze de magnetron van Jane Doe later in een kast vond en mocht gebruiken is heel fijn, maar ik vind niet dat JD nu verplicht is deze te vervangen.
<<

Anoniem23

Bericht 04 Dec 2013 10:26

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Oh als hij er niet stond toen ze het contract tekende vind ik het ook wel een ander verhaal.
Is er niet iets van een gratis op te halen fb in jouw woonplaats? Of via marktplaats oid? Als je weer wat geld hebt :).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Dec 2013 10:31

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Marin schreef:Ik vind het gewoon geen prettig gevoel dat je het geen prioriteit vindt omdat het niet voor jezelf is, maar alleen voor haar. Dat maakt je geen prettige huisbaas vind ik. Al zijn er veel ergere huisbazen hoor haha no worries.
Maar het lijkt me een goed voorstel om dat wat je hier boven zei met haar te bespreken, dan geef je haar de keuze. Dat klinkt al stuk beter dan wel afwachten of ze er zelf over begint.


Dat vind ik in dit geval dus onzin. Die magnetron hoorde niet bij de oorspronkelijke keukenuitrusting, dat is een extraatje, iets wat die huurster na het sluiten van de huurovereenkomst heeft gevonden en waar ze van JaneDoe gebruik van mocht maken. Dat was in feite alleen maar aardig van JD, want ze had het niet hoeven doen, ze leent spullen uit die niet bij hetgeen dat ze verhuurde inbegrepen zat. Nu wordt ze eigenlijk op die aardigheid afgerekend omdat ze datgene wat ze dus uit aardigheid heeft uitgeleend niet even vervangt. In mijn ogen werkt dat niet zo.

En dat ze de magnetron wel had vervangen als ze er zelf ook gebruik van had gemaakt, dat lijkt me eerlijk gezegd ook volkomen logisch. Ze heeft die magnetron niet verhuurd, ze heeft die magnetron uitgeleend. Als ze uit aardigheid elke dag haar fiets had uitgeleend waar ze zelf maar heel zelden op reed en die fiets was gejat dan was ze het ook niet aan dat meisje verplicht geweest om een nieuwe fiets te kopen, maar logischerwijs zou ze dat wel doen als ze zelf regelmatig een fiets nodig had.

Ik vind het echt raar hoor, dat JD hier nu op wordt afgerekend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 04 Dec 2013 10:35

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

JD, ik vind het eigenlijk een beetje vermoeiend dat jij regelmatig topics opent met vragen over je huurder of jouw status/rechten/plichten als verhuurder waarbij je een heel verhaal in de OP zet, en vervolgens na een aantal reacties die niet in jouw straatje passen, ineens met een hele lading andere feiten komt die jouw mening ondersteunen. Wow, hele lange zin, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Je hebt iedere keer eigenlijk al lang voor jezelf besloten wat je wilt of vindt, en past jouw verhaal na verloop van het topic altijd zo aan dat dit ook een logische keuze is.
Neem nou dit topic. Eerst is het een combi-magnetron die jij nooit gebruikt. Vervolgens is het een combi-magnetron die pas later 'gevonden' is door de huurder en nog later blijkt dat jij een inbouw-oven hebt. Waarom vertel je al die feiten niet gewoon meteen in de openingspost? Het lijkt nu vooral alsof je excuusjes aan het verzinnen bent om jouw keuze te verdedigen.
<<

Anoniem12

Bericht 04 Dec 2013 10:37

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Elliot schreef:Neem nou dit topic. Eerst is het een combi-magnetron die jij nooit gebruikt. Vervolgens is het een combi-magnetron die pas later 'gevonden' is door de huurder en nog later blijkt dat jij een inbouw-oven hebt. Waarom vertel je al die feiten niet gewoon meteen in de openingspost?

Voila.

Een hele hoop reacties zijn gebaseerd op de openingspost en ook reacties die na JD haar uitleg komen gaan over de OP. Niet iedereen leest immers het hele topic voor het reageren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Dec 2013 10:38

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Maar er staat toch in de openingspost nergens dat die combimagnetron al aanwezig was toen dat meisje in het huis kwam wonen? Ik vind niet dat ze dat er later pas bij haalt, ze laat dat gewoon in het midden, dat iedereen er nou meteen vanuit gaat dat dat ding er al stond en dat dat meisje dus bewust heeft gekozen voor een keuken inclusief magnetron, dat kan zij ook niet weten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem12

Bericht 04 Dec 2013 10:40

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Susan schreef:Maar er staat toch in de openingspost nergens dat die combimagnetron al aanwezig was toen dat meisje in het huis kwam wonen? Ik vind niet dat ze dat er later pas bij haalt, ze laat dat gewoon in het midden, dat iedereen er nou meteen vanuit gaat dat dat ding er al stond en dat dat meisje dus bewust heeft gekozen voor een keuken inclusief magnetron, dat kan zij ook niet weten.

Het is een stuk logischer dat er een combimagnetron in de keuken stond, dan ongebruikt in een kast. Ik vind het best logisch dat iedereen daar vanuit gaat.
<<

Anoniem17

Bericht 04 Dec 2013 10:40

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Susan schreef:Maar er staat toch in de openingspost nergens dat die combimagnetron al aanwezig was toen dat meisje in het huis kwam wonen? Ik vind niet dat ze dat er later pas bij haalt, ze laat dat gewoon in het midden, dat iedereen er nou meteen vanuit gaat dat dat ding er al stond en dat dat meisje dus bewust heeft gekozen voor een keuken inclusief magnetron, dat kan zij ook niet weten.


Nou, ik vind het niet echt een hele onlogische aanname dat die magnetron gewoon al die tijd in de keuken heeft gestaan. Het is eerder bijzonder dat die magnetron in de kast stond, en dat maakt best wel verschil vind ik. Dus vind ik het zeker een vermelding in de OP waard!
<<

Anoniem17

Bericht 04 Dec 2013 10:41

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Oh, wat Rush zegt dus!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Dec 2013 10:45

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ja, misschien, maar ik vind het ook logisch dat zij er in eerste instantie niet over heeft nagedacht om dat te vermelden, pas toen er reacties kwamen dat het meisje heeft getekend voor een keuken met magnetron. Ik zie het zo vaak dat er later aanvullende informatie wordt gegeven op een OP, ik vind het dan een beetje flauw om hier opeens te suggereren dat ze die dingen er alleen maar bij haalt om alleen reacties in haar straatje te krijgen. Als je ergens op hebt gereageerd en je krijgt aanvullende informatie, wat is er dan moeilijk aan om te zeggen: 'Oh, in dat geval ligt het anders.' Zij kan het al per definitie niet meer goed doen lijkt wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 04 Dec 2013 10:48

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Het is meer dat het altijd gebeurt in topics van JD. Ze stelt een vraag en heeft voor zichzelf het antwoord al klaar en vervolgens komen er steeds meer 'nieuwe feiten' bij waardoor haar reactie, die in eerste instantie niet zo logisch leek, ineens heel goed te begrijpen is.
<<

Anoniem66

Bericht 04 Dec 2013 10:56

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Susan schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel degelijk uitmaken dat er in eerste instantie geen magnetron aanwezig was en dat ze die magnetron later in de kast heeft gevonden. Je hebt dan getekend voor het gebruik van een keuken zonder magnetron,dat er dan toch eentje blijkt te zijn is mooi meegenomen. Ik vind niet dat omdat zij toen toestemming heeft gegeven om die magnetron te gebruiken, ze nu ook verplicht is dat ding te vervangen. Het is aardig als ze het wel doet, maar verplicht, nee.


Dit inderdaad. Ik vind ook niet dat ze het ding hoeft te vervangen. Hij stond er eerst niet eens, dus bij de standaard keukenuitrusting hoorde hij al niet en dat wist haar huisgenoot ook. Ze mocht h gebruiken omdat JD er toch niks mee deed. Nou ja, jammer dat hij kapot is maar dat JD dan een nieuwe zou moeten kopen volg ik niet hoor.
<<

Anoniem187

Bericht 04 Dec 2013 11:11

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Dankje Elliot, ik ben niet de enige die dus zo denkt. Dat probeerde ik ook al een beetje duidelijk maken, maar dat durfde ik niet helemaal, was al bang dat het aan mij lag. Ik ben het met je eens. Het is niet alleen dit topic, het is steeds hetzelfde liedje..
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 04 Dec 2013 13:50

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik geloof ook niet dat die magnetron in een trapkast stond te verstoffen.
<<

Anoniem111

Bericht 04 Dec 2013 13:54

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Jules schreef:Ik geloof ook niet dat die magnetron in een trapkast stond te verstoffen.

Ik vind het raar om dat niet te geloven. Dat ze het niet meteen zei, kan ook logisch worden verklaard doordat je een verhaal altijd uit eigen perspectief vertelt. Je denkt er niet altijd aan wat mensen allemaal niet kunnen weten. Dat t ding in de kast stond, is eigenlijk best logisch als JD zelf nooit een magnetron gebruikt en er een inbouwoven in de keuken zit.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 04 Dec 2013 14:23

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik vind het opvallend dat er bij verhalen van JD achteraf altijd nieuwe dingen boven water komen. Zeker in het geval als ze antwoorden krijgt die ze niet wil horen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 04 Dec 2013 20:48

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik sluit me bij Elliot aan.
<<

anoniem213

Bericht 04 Dec 2013 20:53

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Jules schreef:Ik vind het opvallend dat er bij verhalen van JD achteraf altijd nieuwe dingen boven water komen. Zeker in het geval als ze antwoorden krijgt die ze niet wil horen.

Dit inderdaad. Als het inderdaad zo is dat die magnetron pas later ontdekt is en dat er nog een oven staat, waarom meld je dat dan niet meteen? Ik vind het ook bijzonder dat er bij JD net zolang nieuwe informatie toegevoegd wordt tot ze gelijk krijgt van het merendeel.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Dec 2013 21:04

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ja en het is ook niet zo alsof die magnetron ineens magisch verschenen is ofzo. Het was niet ineens *poef* magnetron in de kast. Natuurlijk stond die er al. Ok, JD was 'm vergeten te noemen omdat ze 'm zelf nooit gebruikt en dat snap ik wel. Maar natuurlijk was die magnetron er gewoon al wel toen het meisje daar kwam wonen. Maar al met al blijf ik gewoon bij m'n standpunt van dat het netjes is van een huisbaas om dergelijke keukenapparatuur gewoon te vervangen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers