Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moet ik dit als verhuurder vervangen?

<<

Anoniem122

Bericht 02 Dec 2013 14:16

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Serendipity schreef:
JaneDoe schreef:
In het huurcontract staat alleen vermeld dat we gezamenlijk gebruik maken van de badkamer en keuken. Over specifieke apparaten/inventaris heb ik niks vast gelegd. (ook weer een leerpuntje voor de toekomst), behalve dan het stukje dat zij iets dient te vervangen/repareren wat ze stuk maakt, wat hier niet aan de orde is.


Dus als zij (al is het perongeluk) iets kapot maakt, moet ze een nieuwe kopen. Nu is er iets kapot buiten de schuld van beide om en hoef jij dus geen nieuwe te kopen? Ik vind dat nogal raar vanuit jouw kant.
Zij is akkoord gegaan om bij jou te wonen met hoe het er op dat moment uitzag, dus ook de inventaris. En nu vind jij een magnetron niet nodig, dus komt er geen nieuwe tenzij zij er zelf een koopt? Ik vind het nogal raar.


Waarom is dat raar? Een magnetron is geen noodzakelijk iets en het is toch onzin om iets te moeten kopen als je het zelf niet gebruikt?
Dan kan je wel heel ver gaan met alles.. Als er een vaatwasser staat en die gaat stuk, is ze dan ook verplicht die te vervangen?
<<

Anoniem12

Bericht 02 Dec 2013 14:19

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

TukTuk schreef:
Serendipity schreef:
JaneDoe schreef:
In het huurcontract staat alleen vermeld dat we gezamenlijk gebruik maken van de badkamer en keuken. Over specifieke apparaten/inventaris heb ik niks vast gelegd. (ook weer een leerpuntje voor de toekomst), behalve dan het stukje dat zij iets dient te vervangen/repareren wat ze stuk maakt, wat hier niet aan de orde is.


Dus als zij (al is het perongeluk) iets kapot maakt, moet ze een nieuwe kopen. Nu is er iets kapot buiten de schuld van beide om en hoef jij dus geen nieuwe te kopen? Ik vind dat nogal raar vanuit jouw kant.
Zij is akkoord gegaan om bij jou te wonen met hoe het er op dat moment uitzag, dus ook de inventaris. En nu vind jij een magnetron niet nodig, dus komt er geen nieuwe tenzij zij er zelf een koopt? Ik vind het nogal raar.


Waarom is dat raar? Een magnetron is geen noodzakelijk iets en het is toch onzin om iets te moeten kopen als je het zelf niet gebruikt?
Dan kan je wel heel ver gaan met alles.. Als er een vaatwasser staat en die gaat stuk, is ze dan ook verplicht die te vervangen?

Om eerlijk te zijn vind ik van wel. Het aanwezig zijn van een vaatwasser (of andere luxe voorzieningen) kan voor de huurder de dealbreaker geweest zijn om daar te gaan wonen. Je betaalt tenslotte ook huur voor het complete plaatje.
<<

Anoniem187

Bericht 02 Dec 2013 14:32

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ja, vind ik wel TukTuk. Zij tekent een huurcontract omdat ze tevreden is hoe haar woonlocatie + inventaris er op DAT moment uitziet. Zou nogal wat zijn als JD nooit thuis is en thuis eet waardoor een TV, oven, gasfornuis etc. voor haar niet zo nodig hoeven want ze maakt er nooit gebruik van en deze dus ook niet vervangt. Ik vind dat niet juist.

Ik ga nu iets zeggen wat JD niet tof gaat vinden maar ik moest er wel aan denken;
JD koopt nu geen nieuwe magnetron, want ze gebruikt het zelf zo goed als nooit. Stel dat meisje gebruikt dat ding ook zo goed als nooit, gebruikt hem toevallig toch een keer en dat ding gaat stuk? Ik weet zeker dat JD dan een nieuwe had willen hebben van dat meisje. Nu is er niemand schuld, kost het JD geld en komt er dus geen nieuwe. Ik vind het argument 'ik gebruik hem amper' hierin gewoon niet gelden. Zij woont er samen met iemand, diegene betaald huur aan jou, om gebruik te maken van jouw huis + inventaris en dan kun je gewoon niet verwachten dat zij een nieuwe magnetron koopt omdat JD het niet nodig vind. Jij bent verantwoordelijk. Je kunt niet alleen maar geld vangen van haar voor de huur, je zult er af en toe ook geld in moeten investeren.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 02 Dec 2013 15:18

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Nou ik neem aan dat als de magnetron het had begeven op het moment dat de huurster er gebruik van maakt (normaal gebruik :P ) het sowieso niet voor haar rekening zou komen, omdat dat niet geldt als 'stukmaken' maar meer dat de magnetron 'op' is.

Verder vind ik een magnetron/oven in deze tijd juist geen luxe en meer een alledaags gebruiksvoorwerp waarvan je (mag) verwachten dat deze in een keuken aanwezig is - zoals een koelkast - en dus ook vervangen wordt bij stuk gaan. Ik zou het een ander verhaal vinden als het een gourmetstel/broodbakmachine oid betreft, dan kun je redelijkerwijs niet zomaar verwachten dat de verhuurder deze gaat vervangen.
<<

Anoniem 53

Bericht 02 Dec 2013 15:30

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik kan me sowieso al niet voorstellen dat je nooit een magnetron gebruikt.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 02 Dec 2013 15:37

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Auxo schreef:Ik kan me sowieso al niet voorstellen dat je nooit een magnetron gebruikt.


Ik woon nu in een (gemeubileerd) apartment zonder magnetron en moest er in het begin zo aan wennen. Maar nu, na maanden zonder, overweeg ik zelfs om er ook geen te kopen wanneer ik verhuis. Maar misschien dat ik dan toch voor gemakzucht ga en het toch doe, who knows .
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Dec 2013 15:39

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Auxo schreef:Ik kan me sowieso al niet voorstellen dat je nooit een magnetron gebruikt.


Wij hebben er geen een, dus tja ben het wel gewend zonder. Ik denk alleen dat als er een kleine is een magnetron wel noodzakelijk is, maar dat is nu nog niet aan de orde!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 02 Dec 2013 17:37

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik vind ook dat je een vervangende oven/magnetron moet kopen. Dat meisje heeft een contract getekend voor gebruik van keuken en badkamer, met bijbehorend inventaris. Daar hoorde een combimagnetron bij op het moment dat ze tekende.

Ik zou dan gewoon aangeven dat je in december wat krapper zit, maar dat je in januari op zoek naar naar een nieuwe (of tweedehandse, die zijn er ook genoeg).
<<

Anoniem273

Bericht 02 Dec 2013 18:32

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Auxo schreef:Ik kan me sowieso al niet voorstellen dat je nooit een magnetron gebruikt.


Ik gebruik 'm eigenlijk ook nooit :) Héél soms om een boterham te ontdooien maar zelfs dat is 3x per jaar.
<<

Anoniem23

Bericht 02 Dec 2013 18:45

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Was het een combi eigenlijk? Dus er is dan ook geen oven meer? Of dat wel?

Ik weet eigenlijk niet wat ik er van vind, haha. Ze heeft natuurlijk een contract incl gebruik van de keuken en inventaris dus juridisch gezien zal je hem wel moeten vervangen.
<<

Anoniem173

Bericht 02 Dec 2013 18:45

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Zet een oproep op Facebook. Toen onze magnetron kapot ging had ik binnen een uur een nieuwe gevonden zo! Onwijs veel mensen met een inbouwkeuken hebben zon ding op zolder staan.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Dec 2013 18:58

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Linnie schreef:
Auxo schreef:Ik kan me sowieso al niet voorstellen dat je nooit een magnetron gebruikt.


Wij hebben er geen een, dus tja ben het wel gewend zonder. Ik denk alleen dat als er een kleine is een magnetron wel noodzakelijk is, maar dat is nu nog niet aan de orde!


Ik heb al 3,5 jaar geen magnetron en mijn zoon is bijna 1, dus zelfs dan heb je hem niet nodig Linnie.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem87

Bericht 02 Dec 2013 21:16

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Als het een combimagnetron is vind ik wel dat je hem moet vervangen. Kan me voorstellen dat ze regelmatig simpel een pizza wil eten en een overgerecht is ook heel normaal. Ik vind een keuken zonder oven en magnetron niet compleet. Ik zou er één op MP kopen.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 02 Dec 2013 22:52

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Maar het gebruik zou toch voor jullie beiden zijn. Ik vind het logischer als jullie dan ook samen een combi kopen. In het studentenhuis werden zulke dingen van de huisrekening betaald. Ik vind het eerder raar om te verwachten als huurder dat de hele inboedel voor de rekening van de huurder valt.
<<

Anoniem30

Bericht 02 Dec 2013 22:55

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Auxo schreef:Ik kan me sowieso al niet voorstellen dat je nooit een magnetron gebruikt.


Maar.. waar gebruik je die voor dan? Ik heb hem namelijk niet, maar heb ook geen idee waarvoor ik hem zou moeten gebruiken?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 02 Dec 2013 23:03

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Mezcla schreef:'Moeten' vervangen is wel erg sterk uitgedrukt. Ik zou het wel vervangen uit netheid vooral, ik vind een magnetron/oven wel tot de normale uitrusting van een keuken behoren en toen ze is ingetrokken was er een magnetron/oven tot haar beschikking dus dan mag ze wel verwachten dat deze vervangen wordt.



Het is trouwens zo dat zij er pas na anderhalve week achter kwam dat ik de magnetron had, hij stond ongebruikt in mijn trapkast.
Het is niet zo dat ze nu niks meer kan bakken ofzo, ik heb een gloednieuwe invouwoven.

Ik ga inderdaad gewoon tegen haar zeggen dat ik er het geld nu niet voor heb. Dan is het aan haar of ze wil wachten tot ik er wel geld voor heb, of dat ze er in de tussentijd zelf eentje koopt
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 02 Dec 2013 23:16

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Oh hij stond er eerst niet én je hebt een inbouwoven.
Nou dan zou ik hem mooi niet vervangen!
<<

Anoniem187

Bericht 02 Dec 2013 23:25

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

JD, waarom open je een topic met een vraag terwijl je het antwoord al lang en breed voor jezelf besloten hebt?
Ik zeg niet dat je naar mij moet luisteren, maar je hebt overal een weerwoord op. Is niet erg, maar open dan geen topic.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Dec 2013 00:23

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

JaneDoe schreef:
Mezcla schreef:'Moeten' vervangen is wel erg sterk uitgedrukt. Ik zou het wel vervangen uit netheid vooral, ik vind een magnetron/oven wel tot de normale uitrusting van een keuken behoren en toen ze is ingetrokken was er een magnetron/oven tot haar beschikking dus dan mag ze wel verwachten dat deze vervangen wordt.



Het is trouwens zo dat zij er pas na anderhalve week achter kwam dat ik de magnetron had, hij stond ongebruikt in mijn trapkast.
Het is niet zo dat ze nu niks meer kan bakken ofzo, ik heb een gloednieuwe invouwoven.

Ik ga inderdaad gewoon tegen haar zeggen dat ik er het geld nu niet voor heb. Dan is het aan haar of ze wil wachten tot ik er wel geld voor heb, of dat ze er in de tussentijd zelf eentje koopt


Waar koop je een invouwoven? :P lijkt me handig.

Ik vind niet perse dat jij hem moet vervangen, maar...... Een magnetron koop je op marktplaats voor 2 tientjes dus misschien kunnen jullie beiden een tientje spenderen.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 03 Dec 2013 00:25

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik was er inderdaad voor mezelf al min of meer uit, maar twijfelde toch of dat de normale gang van zaken is, aangezien die hele huisgenoten gebeuren nieuw voor me is.
Ik wilde het daarom evengoed aan jullie voorleggen, en kom nu tot de conclusie dat de meningen hier in het topic ook flink uiteen open.... Het is gewoon een lastig iets.
<<

Anoniem40

Bericht 03 Dec 2013 00:49

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Ik vind ook dat je het hoort te vervangen. Zij betaalt huur en krijgt daar ook iets voor terug. Je kunt nu niet zeggen dat je kapotte dingen niet gaat vervangen omdat jij ze niet gebruikt.
Een inventarislijst is trouwens echt een tip voor de volgende keer. In het huis waar ik nu huur is alles tot het bestek vastgelegd. Dat hoef je niet te doen als je deelt, maar voor sommige dingen is het wel handig.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 03 Dec 2013 00:53

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

ja die inventarislijst is inderdaad handig voor een volgende keer, alleen nu delen wij alles, dus er is geen sprake van wat van mij is en wat van haar. Alles is in dit geval van mij.

Nou ik wacht het even af, misschien vervang ik hem, maar niet deze maand. En als ze in de tussentijd een nieuwe heeft gekocht is dat mooi meegenomen :)

Oh en hoe ik zonder magnetron overleef is niet moeilijk; Ik eet nooit magnetronmaaltijden, en zou niet weten waarvoor ik hem anders moet gebruiken? Pizza's enzo doe ik in mijn oven, warme chocomel heb ik aangemengd met water, van die zakjes. :)
<<

Anoniem185

Bericht 03 Dec 2013 00:55

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Aangemengd, dat woord heb ik echt nog nooit gehoord :laughcry:

Ik zou als ik jou was gewoon een goedkope zoeken op marktplaats of viavia, dat is de makkelijkste weg. Heeft ze ook geen reden tot klagen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Dec 2013 01:04

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Vind het niet netjes van je JD, ik had hem gewoon vervangen. Net zoals Lampenkapje al zegt zij betaald ook gewoon haar huur, zij helpt jou natuurlijk ook in deze situatie. Of je de magnetron nou gebruikt of niet, het is wel zo netjes dit soort dingen te vervangen. En dingen zoals ik wacht wel even af, en als ze er dan zelf één heeft aangeschaft scheelt het weer. Hoeveel kost zoiets nou werkelijk, op MP heb je voor weinig geld een nieuwe magnetron.
<<

Anoniem 53

Bericht 03 Dec 2013 03:10

Re: Moet ik dit als verhuurder vervangen?

Pippa schreef:
Auxo schreef:Ik kan me sowieso al niet voorstellen dat je nooit een magnetron gebruikt.


Maar.. waar gebruik je die voor dan? Ik heb hem namelijk niet, maar heb ook geen idee waarvoor ik hem zou moeten gebruiken?

Om te ontdooien, soms een magnetronmaaltijd, prakjes opwarmen (al kan dat natuurlijk ook in de pan), worstenbroodjes opwarmen, ik gebruik dat ding best veel eigenlijk. Misschien komt het omdat ik van thuis uit gewend ben om een magnetron te gebruiken, kan ook natuurlijk.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers