Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overal uitslag. Zwitsal?

<<

Anoniem124

Bericht 30 Nov 2013 14:44

Overal uitslag. Zwitsal?

Ik was al bij de dokter hoor...maar die wist het ook niet zo. M'n arme meisje zit helemaal ónder de uitslag. Drie soorten:

1. Luieruitslag op de schaamlipjes vooral. Al weken. Alles geprobeerd. Dan is t bijna weg,dag later weer compleet terug. Heeft nu een zalfje tegen een schimmel en lijkt te helpen. Erg veel jeuk van.
2. Sinds paar dagen wat grotere, ronde eczeemachtige vlekken op haar onderrug. Geen ringworm! Echt heel droog, rood en schilferig.
3. Sinds twee dagen hele buik, bovenarmpjes, bovenbenen, wangen en rug vól rode bultjes. Geen vocht erin, lijkt erg op roodvonk of mazelen, is het niet. Voelt ruw. Ligt oo de huid, niet erin. Echt pukkeltjes.

Smeer nu verwoed met alles at ik gekregen heb, dochter is goed te pas, geen koorts...alleen jeuk, zo zielig! Nu zit ik me af te vragen waar dit. van komt. Nu denk ik ineens aan de Zwitsal. De pukkeltjes kwamen na t badje en ze heeft een heel gevoelige huid. Iemand hier ervaring mee. En hoe zag die uitslag eruit? Vind dit echt rot en maak me ook wel beetje zorgen maar de dokter kan t ook niet veranderen en ze heeft er zoals gezegd weinig last van.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Nov 2013 14:49

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Ik zoek zo even een foto. R kan absoluut niet tegen zwitsal, zijn eczeem leek op brandwonden. Zal ook even kijken hoe de creme heet die er goed tegen helpt bij hem.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem162

Bericht 30 Nov 2013 14:50

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Mijn zoon kan ook niet tegen de zwitsal producten en krijgt er pukkels en vlekjes van.
op zijn eczeemplekken/droge rode plekken smeer ik vaseline of niks. Soms gaat hij in bad met wat olie zodat zijn huid wat soepeler/niet zo droog blijft.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 30 Nov 2013 14:51

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Hier een paar weken geleden ook plotseling uitslag bij de jongste. Ik kon de link wel meteen leggen, omdat ik een nieuwe fles Zwitsal-shampoo had opengemaakt en haar haar daarmee had gewassen. Ze bleef na het badje steeds maar met haar handjes door haar haren wrijven en na een half uur of zo waren haar hele nekje en hoofdhuid vuurrood. Het voelde bij haar ook heel ruw. Ik gebruikte wel vaker Zwitsal, maar wellicht was deze geconcentreerder omdat het een nieuwe fles was? Ik heb haar in ieder geval meteen opnieuw in bad gezet, met neutrale shampoo opnieuw gewassen en heel goed afgespoeld. De jeuk was vrijwel meteen weg en na een dag trok de rode uitslag ook weg. Voor haar gebruik ik in ieder geval voorlopig geen Zwitsal meer!

Ik weet natuurlijk niet of het bij jouw dochter ook door de Zwitsal komt, maar het is de moeite waard om eens een tijdje alleen neutrale producten te proberen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

ChiQ

Bericht 30 Nov 2013 14:56

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Koop meteen lanolin zalf. Ik had een potje, van de apotheek en Julian had weken weken kapotte billen en niets hielp, tot ik die zalf erop smeerde. Ik had 't in huis voor tepelkloven gehaald, maar het was nog dicht. Helpt echt goed en t ontsmet en omdat t een vette zalf is stoot 't ook vocht af en waar geen vocht is (plas in luier bijv) groeien minder bacterieen!
<<

Anoniem124

Bericht 30 Nov 2013 14:57

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Dankje voor de tips...ga ik zo doen! Vind het ZO zielig. Ze slaapt ook slecht door de jeuk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Nov 2013 15:07

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

We haddden cetomacrogolzalf van de ha gekregen, dat hielp goed.

Nu gebruiken we de Woezel&Pip lijn van de Kruidvat, daar kan hij wel tegen.
Laatst gewijzigd door Spencer op 31 Jan 2018 12:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem124

Bericht 30 Nov 2013 15:13

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Oh wauw wat zielig! Die zalf heb ik nu ook, merk er nog niks van alleen de jeuk lijkt beter! Haar uitslag is wel heel anders..pukkelig, ruw en schilferig. Ik zit echt met m'n handen in het haar! Sudocreme, bepanthen, talkpoeder, neutrale, maizena, niks helpt!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Nov 2013 15:14

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

D had ook erg last van eczeem/droge huid/rode plekjes, ben gestopt met zwitsal en neutral gaan gebruiken. Dat zorgde al voor een verbetering bij D. Uiteindelijk ook met neutral moeten wassen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Nov 2013 15:15

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Wat zielig voor haar. Ik zou sowieso stoppen met Zwitsal, zijn meer kindjes die daar heftig op reageren door de parfum.
Kun je niet smeren met pure vaseline? Zit niks in.
Sterkte ermee zeg. Jeuk is zo zielig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 30 Nov 2013 16:11

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Hier word de Zwitsal ook verbannen, hij kan er ook niet tegen. Gebruik de Woezel&Pip of Sesamstraat lijn van Kruidvat en dat gaat goed.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem162

Bericht 30 Nov 2013 16:46

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Heb je ander wasmiddel/wasverzachter in gebruik voor haar kleding/beddengoed/handdoeken. Misschien kan reageert ze daarop?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Nov 2013 17:56

Re: Overal uitslag. Zwitsal?

Wij gebruiken de eco spullen douche/creme van etos/natuurwinkel. 4 euro per fles en geen geurstoffen enzo.
Alleen de zwitsal schampoo, dat gaat altijd goed.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers