Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke anti roos shampoo?

<<

Anoniem186

Bericht 30 Nov 2013 00:56

Welke anti roos shampoo?

Ik heb opeens last van roos. Echt heel erg, ik word helemaal knetter van de jeuk, zo irritant!

Heeft er iemand tips? Welke shampoo en conditioner?
<<

Anoniem185

Bericht 30 Nov 2013 01:00

Re: Welke anti roos shampoo?

Head and shoulders!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Nov 2013 06:29

Re: Welke anti roos shampoo?

Ik gebruik 1x in de week H&S voor de jeukende hoofdhuid, werkt perfect!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 30 Nov 2013 14:26

Re: Welke anti roos shampoo?

Ik gebruik Sanex anti roos. Veel minder agressief dan H&S en werkt ook beter bij mij. Mijn haar gaat er ook mooi van zitten trouwens.
<<

Anoniem29

Bericht 30 Nov 2013 17:07

Re: Welke anti roos shampoo?

Heb je echt roos of kan het ook eczeem zijn? (dat laatste zit echt langs je haarlijn op, achter je oren bijv. in de haargrens in je nek, eventueel in je wenkbrauwen). En jeukt als een gek. Het valt ook niet van je hoofd, maar de velletje zitten een beetje vast (haha dit klinkt echt ranzig, maar het voel ook viezig).

Ik heb dat laatste namelijk in de herfst en winter veel, maar dan helpen anti-roos shampoo's echt niet. Je kunt dan het beste selsun kopen bij de apotheek. Dan is het na 2x wassen helemaal weg, en dan moet je daarna gewoon 1x per week bijhouden.

Ik ben echt blij met die uitvinden. Als ik voel dat ik een jeukerige hoofdhuid krijg begin ik gelijk met selsun en dan is het weg.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Nov 2013 19:04

Re: Welke anti roos shampoo?

Geen idee of het echt roos is... Ik zie het niet op m'n kleding terug. Ik dacht eerst even dat ik luizen had, zo erg jeukt het. Maar m'n man had gekeken en die ziet alleen maar schilfers.
Het zit niet achter m'n oren, maar echt bovenop m'n hoofd. Dat is waar het het meest jeukt. Echt irritant is het!

M'n zus had het vandaag ook over sanex. Zij zei ook dat h&s te agressief was.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 30 Nov 2013 19:13

Re: Welke anti roos shampoo?

Ik zweer bij Elvive L'óreal anti roos shampoo
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 30 Nov 2013 22:37

Re: Welke anti roos shampoo?

Van h&s kreeg ik nog meer last een x aantal jaar terug. Ik gebruik nu anti roos van andrelon.
Dat eczeem klinkt zoals ik het voor een deel heb. Maar de rest is wel roos.
<<

Anoniem12

Bericht 30 Nov 2013 22:41

Re: Welke anti roos shampoo?

Intoxicated schreef:Heb je echt roos of kan het ook eczeem zijn? (dat laatste zit echt langs je haarlijn op, achter je oren bijv. in de haargrens in je nek, eventueel in je wenkbrauwen). En jeukt als een gek. Het valt ook niet van je hoofd, maar de velletje zitten een beetje vast (haha dit klinkt echt ranzig, maar het voel ook viezig).

Ik heb dat laatste namelijk in de herfst en winter veel, maar dan helpen anti-roos shampoo's echt niet. Je kunt dan het beste selsun kopen bij de apotheek. Dan is het na 2x wassen helemaal weg, en dan moet je daarna gewoon 1x per week bijhouden.

Ik ben echt blij met die uitvinden. Als ik voel dat ik een jeukerige hoofdhuid krijg begin ik gelijk met selsun en dan is het weg.

Wow, dit klinkt precies als wat ik heb, alleen heb ik het bij mn wenkbrauwen, haargrens en ook gewoon op mn hoofdhuid. Het jeukt als een dolle en als ik begin te krabben ligt binnen no time de hele bank onder de schilfers, maar gewoonweg zitten ze vast inderdaad.

Ik ga dat Selsun zoeken bij de apotheek. Klinkt als DE oplossing.

Op m'n gezicht smeer ik wel goede creme, maarja dat kan ik moeilijk in m'n haar smeren.
<<

Anoniem237

Bericht 01 Dec 2013 00:36

Re: Welke anti roos shampoo?

Geen H&S gebruiken hoor, dat is te agressief en absoluut niet goed voor de hoofdhuid.
<<

Raketje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 25

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Dec 2013 19:33

Re: Welke anti roos shampoo?

Ik gebruik die van Schwarzkopf. Zit in een lichtblauwe flacon, met een foto van een man voorop. Ik gebruik het nu twee jaar en heb sindsdien geen last meer van jeuk op mijn hoofdhuid.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 01 Dec 2013 19:48

Re: Welke anti roos shampoo?

ik gebruik Vichy, het is wat duurder maar mijn jeukhoofd reageert er veel beter op dan met H&S
Afbeelding
<<

Anoniem29

Bericht 01 Dec 2013 20:30

Re: Welke anti roos shampoo?

@ Rush, ik heb het even opgezocht en het kan ook echt achterop je hoofd zitten. Maar meestal komt het op dezelfde plaatsten terug.

Hier een stukje info over de vorm van eczeem. Daar hebben ze het ook over selsun (houdende) shampoo's. Ik koop het gewoon onder de naam Selsun bij de apotheek.

http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=46
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Dec 2013 09:37

Re: Welke anti roos shampoo?

Ohh zo herkenbaar!! Ik heb ook vaak ontzettende jeuk op mijn hoofd, vooral tijdens seizoenswisselingen en zweet triggert het al helemaal.
Soms word ik 's nachts gewoon wakker omdat ik mijn eigen hoofd kapot aan het krabbelen ben :(
Ik heb al 98137489 verschillende dingen geprobeerd, maar er is gewoon niets wat helpt :(

En als ik iets verschrikkelijk vind, is het wel jeuk :thumbdown:
<<

Anoniem29

Bericht 03 Dec 2013 10:19

Re: Welke anti roos shampoo?

Je kunt er ook mee naar de huisarts Lejow. Helemaal als je het echt kapot krabt. Er bestaan blijkbaar ook teershampo's op recept, die zijn echt voor ernstige hoofdhuid klachten. Lijkt me heel vervelend en lastig als het nooit weg trekt.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers