Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weet jij waar je familie vandaan komt?

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 29 Nov 2013 23:22

Weet jij waar je familie vandaan komt?

Heb je bijvoorbeeld een stamboom of iemand die dat heeft uitgezocht? Lijkt me leuk om verhalen te lezen :)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Nov 2013 23:25

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Ja mijn tante heeft dat een tijdje geleden uitgezocht en vanuit mijn vaders kant komen we uit noorwegen. Wel grappig want ik ben al jaren helemaal gek op dat land en zou met mijn ex destijds zelfs emigreren. Toen wist ik dat nog niet :)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 29 Nov 2013 23:26

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Bij ons heeft iemand de stamboom nagezocht tot 1700, toen ergens is mijn familie uit Zweden gekomen. Ze hebben zich gevestigd in Drenthe, in Ruinen. Van daaruit zijn ze uitgewaaierd naar o.a Deventer en Arnhem. Dit is mijn vaders kant van de familie.

Mijn moeders kant van de familie komt uit de Pyreneën, precies op de grens met Spanje en Frankrijk. Zij hebben zich daarna gevestigd in Den Haag en hebben een hele karakteristieke naam, die ik hier nog weleens hoor of waarvan ik slagerijen zie met die naam erop :)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem187

Bericht 29 Nov 2013 23:28

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Van mijn oma's kan is er een stamboom geloof ik.. Weet ik niet heel zeker. Van andere kanten is er geen stamboom zover ik weet. Dus nee, ik heb eigenlijk geen idee waar mijn familie vandaan komt.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 29 Nov 2013 23:28

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Highway schreef:Ja mijn tante heeft dat een tijdje geleden uitgezocht en vanuit mijn vaders kant komen we uit noorwegen. Wel grappig want ik ben al jaren helemaal gek op dat land en zou met mijn ex destijds zelfs emigreren. Toen wist ik dat nog niet :)


Oooh leuk!!! Ik ben dus helemaal gek op Zweden. Altijd als ik daar ben voel ik me zo ontzettend thuis. Ook al voordat ik wist dat ik daar oorspronkelijk vandaan kom. Familie en ook vrienden zeggen dat ik ook een echte Zweedse ben om te zien. Dat vind ik leuk :)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem75

Bericht 29 Nov 2013 23:29

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Niet echt. Mijn moeder heeft wel een boekje die ooit iemand van de familie heeft gemaakt over onze familie van vroeger enz. Daar stond oa in dat Vincent van Gogh (schilder) familie van mij is. Vond ik wel bijzonder om te weten omdat ik vaak complimentjes krijg over mijn schilder en teken werk. Ook ben ik daar heel secuur in en ik vind het leuk om dingen te tekenen en schilderen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 29 Nov 2013 23:30

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Ik weet dat mijn opa van moeders kant een bastaard was. Zijn vader was half Antilliaans. Er is een blanke man geweest die hem uiteindelijk erkent heeft en zich uitgaf voor zijn vader. Ik weetniet wat de naam an zijn echte vader is.
Verder weet ik het niet zo goed alleen dat er aan oma's kant ook nog Frans-Marokkaans bloed
Laatst gewijzigd door Surya op 29 Nov 2013 23:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nyx

Bericht 29 Nov 2013 23:33

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Van mijn moeder is de stamboom zeker

Van mijn vader niet. Het enige wat we met enige zekerheid kunnen zeggen is dat we onze achternaam van Napoleon hebben gekregen.
<<

Anoniem124

Bericht 29 Nov 2013 23:47

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Vaders kant is wel interesting. Mijn oma komt uit Oostenrijk, mijn opa uit Slovenië. Samen gewoon in lubljana en hadden veel bezit. Toen brak er oorlog uit en werden ze in een vluchtelingenkamp gezet. DAar is mijn vader geboren. Na de oorlog kregen ze 'om goed te maken' dat ze al hun bezittingen kwijt waren de mogelijkheid in Duitsland een nieuwe bestaan op te bouwen met een boerderij en wat land en de nationaliteit. Ik heb dus geen Duits bloed,wel de Duitse nationaliteit.
<<

Anoniem100

Bericht 29 Nov 2013 23:51

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Waar mijn familienaam exact vandaan komt weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat in de geschiedenis verre, verre voorouders van mijn vader van adel zijn geweest. Ik heb een lange achternaam, waardoor het lijkt alsof ik 2 achternamen heb.

We hebben een paar jaar geleden geprobeerd een stamboom te maken, maar dat is op een gegeven moment vastgelopen en niet meer doorgezet. Dus er is tot nu toe geen compleet verhaal achter mijn naam.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Nov 2013 23:52

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Ik weet dat een broer van mijn oma (vaders kant) een stamboom heeft gemaakt die behoorlijk ver terug gaat. Maar hij is al een tijd overleden en ik heb echt geen idee wat ermee gebeurd is en of hij hem überhaupt af had.

Mijn moeder heeft wel voor mijn broer en mij de levensloop van haar ouders en die van mijn vader opgeschreven, voor zover ze die kent op basis van verhalen van mijn grootouders. Dat is wel heel fijn om te hebben. Van wat ze hebben meegemaakt in de oorlog tot waar ze elkaar leerden kennen en waar mijn ouders geboren zijn.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem91

Bericht 30 Nov 2013 00:07

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Ik kan een stuk terug vinden omdat mijn "echte" achternaam de enige is in NL. Maar ik wil er niks van weten.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Nov 2013 00:36

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Ja aangezien de achternaam die ik heb ook de enige in Nederland is, is er een verre achterneef die dat heeft uitgezocht. We gaan voornamelijk terug naar Duitsland waar je kunt zien dat de naam die wij dragen een "verbastering" is van de naam die mijn familie voorheen droeg. Verder komen er nog een paar uit Italië. Ik vind het wel leuk om terug te zien waar de naam oorspronkelijk vandaan komt alleen gaat de stamboom helaas niet ver genoeg om daadwerkelijk te zien waar de naam ontstaan is. De stamboom gaat terug tot 1688. Van de kant van mijn moeder is het ook deels uitgezocht maar niet zover. Die komen tot nu toe allemaal uit Nederland.
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Nov 2013 01:05

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Wij komen uit Zwitserland. 2 broers zijn in het leger van Napoleon gaan vechten en kwamen zo in Nederland terecht. Toen Napoleon de achternaam invoerde hebben zij de Duitse naam vernederlandst. Gekke is dat ik de enige blonde in de hele familie ben, iedereen met mijn achternaam heeft overigens wel hele blauwe en grote ogen. Toen wij het dorpje dingen bezoeken waar onze naam vandaan kwam in Zwitserland, lag het hele kerkhof vol met onze naam. We bleken van adel te zijn en heel bekend in het dorp. We belden aan bij een familie en hebben zo vele familieleden ontmoet en raad eens... allemaal net zo blond als ik :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Nov 2013 04:52

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Bij ons is het niet uitgezocht. Mijn oom heeft een andere vader dan mijn tante en moeder, een Britse militair maar verder onbekend. De stamboom van mijn man lijkt me ook interessant. Zijn moeder heeft een Hongaarse achtergrond, zijn vader Joegoslavisch/Servisch. Hij blijkt een halfzus te hebben!
L2014 & H2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 30 Nov 2013 07:56

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Het lijkt me zo leuk om dit een keer uit te (laten) zoeken! Voor zo ver ik weet komt mijn familie uit Nederland. De ouders van mijn moeder hebben eind jaren '40 een aantal jaar in Canada gewoond. Met de zwangerschap van mijn moeder zijn ze teruggekomen ivm gezondheidsklachten van mijn opa.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem29

Bericht 30 Nov 2013 11:04

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Mijn moeder heeft stamboom onderzoek gedaan in haar eigen familie. Ze is nu ongeveer in 1700 ofzo ergens. Mijn moeders kant van de familie komt uit Duitsland (echt hier net over de grens), en de andere kant geloof ik uit een dorpje hier vlakbij Nijmegen. Niets exotisch dus haha.

Mijn vaders kant heeft ze ook wel eens uitgezocht maar daar kwam ze op een moment niet meer verder omdat de naam veranderde. Een gedeelte kwam uit New York City (vroeger van Nederland). Ik zeg nu altijd voor de lol dat dat mijn voorouders zijn hahaha. Maar waarschijnlijk komen ze gewoon uit omgeving Den Haag. :P
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Nov 2013 11:21

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Ik zit wel eens te denken als future kinderen van ons dat gaan uitzoeken.. Dan zijn ze lekker met een moeder die haar roots in Zwitserland heeft maar nog erger met een vader die half Iraaks is, Half Algerijns en schoon moeder en vader zijn ook weer uit andere landen gevlucht etc. door alle oorlogen en mijn vriend is geboren in Polen en opgegroeid in Australie.. Echt leuk onderzoek gaat dat worden :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 30 Nov 2013 12:04

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Wat een interessante geschiedenis, Cheese!!

Praktisch mijn hele familie komt uit IJmuiden en Amsterdam. Kanaalgravers en verzetsstrijders en arbeiders. Da's mijn achtergrond.. Ben er wel trots op, oké, IJmuiden nu is lelijk en stom, maar vroeger is 't dus opgebouwd en verdedigd door o.a. mijn voorouders.

*Edit: Ergens zou trouwens ook Frans bloed zitten, omdat er een 'Korreljee' in de familie voorkomt en dat zou Amsterdams-Frans zijn, vind ik wel grappig!
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 30 Nov 2013 13:49

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Interessante verhalen zitten er tussen!

Bij mij Fryslân en Fryslân.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2013 14:01

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

niet echt, ik weet wel dat er ooit een tak van de familie richting Rusland is gegaan. Dit is in de 15de eeuw of zo geweest. Toevallig ooit in een boek zien staan bij de boekenvoordeel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Nov 2013 14:05

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Hoe zoek je dit eigenlijk uit? Zou het wel interessant vinden..
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Nov 2013 14:15

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 30 Mei 2020 00:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem58

Bericht 30 Nov 2013 15:39

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Wat een leuke site, ik ga er mee aan de slag jorja!
Mijn vaders kant komt uit Polen, mijn Opa is door de Duitsers meegenomen om te vechten. En na de oorlog zijn ze naar Nederland verhuisd vanwege het werk in de mijnen in Limburg. Mijn oma was toen zwanger van m'n vader. Heel veel familie woont nog in Polen.
Mijn moeder komt uit Gelderland. Maar meer weet ik daar niet van.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 30 Nov 2013 16:13

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Van mijn vaders kant is er een stamboom. Maar we komen gewoon allemaal van de Veluwe. Kootwijkerbroek om precies te zijn. Er schijnen ook Joden te zitten aan mijn vaders kant. Aan mijn oma's (moeder van vader) komen ze volgens mij ook allemaal van de Veluwe. Aan mijn moeders kant is de stamboom onderzocht alleen die heb ik nooit gezien. Mijn opa komt uit Groningen (Slochteren) en al die familie zit ook daar. Heb het weleens op internet bekeken omdat mijn moeder nogal een aparte achternaam heeft maar ze zitten in allemaal in Slochteren en Schildwolde enzo. Bij mijn oma komen ze ook allemaal van de Veluwe. Ik heb weleens het gevoel dat er verre Britse voorouders bij mijn moeder zitten. Wij hebben allemaal een fascinatie voor Groot Britannie namelijk. Ik hoor ook vaak dat ik Engels lijk en totaal niet Nederlands. Er moet wel een connectie zijn.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo