Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter slaap opeens extreem veel

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 29 Nov 2013 21:18

Peuter slaap opeens extreem veel

F slaap de laatste tijd van s avonds 19:15/30 tot de volgende ochtend 8:30. S middags presteert hij het om nog van 12:00-15:00 te slapen. Dot is echt iets van de laatste tijd. Zou het iets van een groeispurtje kunnen zijn?
Hij eet goed en drinkt goed en oogt verder niet ziek oid.

Nog meer extreem vel en lang slapende peuters? Is het een fase? Ben er toch wel een beetje bezorgd om.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 29 Nov 2013 21:22

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Mijn zoontje slaapt van 19-7 en s'middags met gemak 2 tot 3 uur.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem20

Bericht 29 Nov 2013 21:23

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

De oudste sneeuwwitje? Lekker zeg!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 29 Nov 2013 21:36

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Ik vind het gewoon normaal. Mijn zoontje sliep toen ook wel zo die tijden.
lekker toch?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 29 Nov 2013 21:46

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Onze dame slaapt van 19.30-8.30 en 's middags van 13.00-16.30.....
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 29 Nov 2013 22:27

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Ik vind het van alle kinderen die ik hier lees heel erg veel. Maar ik ben dan ook totaal iets anders gewend. R sliep met een kleine 2 jaar al overdag niet meer en s'avonds wisselt het ook. Hij is om 7 uur eigenlijk altijd al wel weer wakker en ligt er meestal rond 19.30 uur in.
<<

Anoniem 42

Bericht 29 Nov 2013 23:22

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Ik reageer altijd hetzelfde in dit soort topics, maar het is gewoon een fase denk ik. Mijn kinderen hebben zo vaak tijdelijk meer slaap nodig. Alledrie slapen ze hier veel, maar mijn dochter presteerde het op haar derde nog af en toe om echt 18 uur op een dag te slapen.

Mijn middelste dochter is een paar maand jonger dan jouw zoon en die slaapt standaard zoiets, 13 uur per nacht en nog een paar uurtjes tussen de middag.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 30 Nov 2013 00:06

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Is niet meer dan logisch dat kinderen soms meer slaap nodig hebben dan anders... Als je ziet wat zich allemaal ontwikkelt, wat ze zich allemaal tot zich nemen...
Mijn dochter doet nog steeds middagdutjes, maandenlang is het vaak maar een uur, dan ineens weer uitschieters naar langer. Maakt toch niks uit? Zolang ze s avonds ook gewoon weer in slaap valt mag ze lekker slapen hoor van mij... Doe ik dan ook vaak :angel:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 30 Nov 2013 00:19

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Mijn dochter slaapt meestalvan 19.00 tot 7.30 en dan s ' middags van 12.00- 14.30 / 15.00 , met uitschieters van 3.5 uur. In mijn ogen is het dus niet extreem veel hoeveel jouw zoon slaapt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Nov 2013 02:16

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Printje schreef:Ik vind het van alle kinderen die ik hier lees heel erg veel. Maar ik ben dan ook totaal iets anders gewend. R sliep met een kleine 2 jaar al overdag niet meer en s'avonds wisselt het ook. Hij is om 7 uur eigenlijk altijd al wel weer wakker en ligt er meestal rond 19.30 uur in.



Precies, hier net zo.
M:21072011
J :08012014
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 30 Nov 2013 08:14

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Bedankt boor jullie reacties. Zo te lezen is het vrij normaal dat f zoveel slaapt. Zijn echt van die fases. Maandenlang dachten we dat het middagslaapje eraf zou gaan omdat hij niet wilde slapen of heel kort. En nu opeens is het weer een langslaper. Moet zeggen dat het me best even lekker uitkomt. Ben bezig met het behalen van certificaten voor m'n werk en wel wat moe door de zwangerschap, dus ook mama kan dan even rusten :thumbup:
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 30 Nov 2013 15:14

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

juani schreef:De oudste sneeuwwitje? Lekker zeg!


Ja! :thumbup:
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Nov 2013 15:23

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Waarom is het lekker als kinderen veel slapen? Als ze met weinig slaap toekunnen is het toch ook prima?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem106

Bericht 30 Nov 2013 16:53

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

I. slaapt van 20.30-9.30 meestal en 's middags gaat hij om 13.00 naar bed tot 15.30. Dus hij slaapt/rust ook veel.

Caroow, als je kind er tegen kan is het inderdaad prima, maar I. kan dat meestal nog niet. Dus voor ons humeur is het beter als hij langer op bed ligt. Soms is het makkelijk ivm het huishouden.

Printje, ik kijk er juist van op als kinderen al vroeg hun middagslaapje laten vallen.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 30 Nov 2013 23:55

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Ik vind het ook niet extreem veel. N. slaapt 's nachts zo'n 11 en overdag tussen de 2 en 3 uur.

Caroow schreef:Waarom is het lekker als kinderen veel slapen? Als ze met weinig slaap toekunnen is het toch ook prima?
Oké, ik wil niet zo'n vervelend "wacht maar tot..." opmerking maken, maar ik ga het toch doen vrees ik . N. heeft dagen dat ze overal aan zit wat niet mag, totaal niet luistert, de hele tijd samen boekjes wil lezen of televisie wil kijken. Ik heb deze week twee keer een discussie met haar gehad omdat ze geen mandarijn, geen banaan, geen kiwi en geen druiven wilde maar fruit. Uitleggen dat fruit één van die dingen is lukte niet, ze wilde fruit met als gevolg een hysterische huilbui. Nou, op die dagen is het héérlijk dat ze 's middags nog zo'n 2 of 3 uur op bed ligt :wink:
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 00:01

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Caroow; ik vond het aan de ene kant ook niet erg, hoefde nergens meer rekening mee te houden en kon gewoon de hele dag gaan en staan waar we wilden. Maar soms was het wel lekker als hij ff op bed lag, ff tijd voor mezelf.

Overigens heeft R nooit echt zo'n periode gehad als dat Novalee omschrijft.
<<

Anoniem20

Bericht 01 Dec 2013 00:02

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Wat novalee zegt dus :)
Vooral met 2 kids. Een paar weken geleden viel de oudste ineens overdag in slaap ( doet hij al 1-1/12 jr niet meer), tegelijk met de jongste.

Ik wist niet wat mij overkwam...
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 01 Dec 2013 00:16

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Printje, dat soort dagen zijn gelukkig ook uitzonderingen hier, hoor. Haar laatste kiezen komen nu door en daar heeft ze last van waardoor haar geduld wat minder is. Maar ook op goede dagen vind ik het toch wel fijn. Kan ik mooi wat in het huishouden doen wat niet makkelijk gaat met haar erbij, of gewoon even iets voor mezelf. Al kijk ik ook wel uit naar de tijd dat ze het niet meer nodig heeft je minder rekening hoeft te houden met ergens heen gaan. Maar nu heb ik F. natuurlijk ook die voorlopig nog slaapt overdag dus dan is even rust wel fijn.
<<

Anoniem106

Bericht 01 Dec 2013 00:19

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Rekening houd ik eigenlijk niet met de slaapjes van I. Hij slaapt gelukkig ook in de buggy :D
Wel probeer ik 's avonds op tijd thuis te zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Dec 2013 11:52

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Novalee schreef:Ik vind het ook niet extreem veel. N. slaapt 's nachts zo'n 11 en overdag tussen de 2 en 3 uur.

Caroow schreef:Waarom is het lekker als kinderen veel slapen? Als ze met weinig slaap toekunnen is het toch ook prima?
Oké, ik wil niet zo'n vervelend "wacht maar tot..." opmerking maken, maar ik ga het toch doen vrees ik . N. heeft dagen dat ze overal aan zit wat niet mag, totaal niet luistert, de hele tijd samen boekjes wil lezen of televisie wil kijken. Ik heb deze week twee keer een discussie met haar gehad omdat ze geen mandarijn, geen banaan, geen kiwi en geen druiven wilde maar fruit. Uitleggen dat fruit één van die dingen is lukte niet, ze wilde fruit met als gevolg een hysterische huilbui. Nou, op die dagen is het héérlijk dat ze 's middags nog zo'n 2 of 3 uur op bed ligt :wink:


Ik ga even uit van mijn nichtje, die moest nog heel lang ruim 4 uur slapen overdag waardoor we nooit wat konden doen. Kwamen pas om 5 uur een keer aan bij de dierentuin bijvoorbeeld. Met dat idee in mijn hoofd denk ik, wat zal het fijn zijn als ze niet meer slaapt, dan kan je eindelijk weer een dagje wat doen! Ze slaapt ook echt alleen maar in haar eigen bed.

R slaapt veel makkelijker op andere plekken dus misschien dat het voor ons toch wel lekker is als hij straks zo veel slaapt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 12:24

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Caroow; maar ik zou dan op zo'n dag haar niet laten slapen, of in de wagen. Ik hou tot op zekere hoogte rekening met slaapjes maar gaan we een dag weg helaas dan maar niet slapen in bed.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Dec 2013 12:25

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Ja ik ben ook niet zo hoor, R die slaapt prima in de wagen maar ze heeft dat nooit gemogen dus logisch dat ze het nu ook niet kan. R slaapt nog naast de drumband. (misschien slaapt hij daarom 's nachts wel niet; te stil)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 12:27

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

haha precies. Ik vind slaapjes belangrijk maar wanneer we weg gaan hebben ze gewoon even pech. Dan moeten ze maar in de wagen oid slapen, als je het ze nooit leert zullen ze het ook nooit doen denk ik altijd maar. We gaan dadelijk naar de sintviering bij mijn oma. Eigenlijk net wanneer N naar bed moet, nou ja dan kan ze nu dus niet naar bed.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Dec 2013 12:30

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Onze familiedingen worden altijd om haar slaapjes heen gepland, en dat zijn dus steeds precies R zijn slaaptijden. Maar dan slaapt hij wel op schoot ofzo hoor, zo lang hij blij is krijgt hij er niks van denk ik dan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 12:31

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Ik heb juist een familie die dat echt niet zou waarderen/snappen haha neem gewoon mee is altijd gezegd en dat vind ik eigenlijk zelf ook. Ze krijgen er idd niets van, ik denk dat ze er alleen maar makkelijker van worden.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers