Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips/ adviezen gevraagd

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 28 Nov 2013 20:37

Tips/ adviezen gevraagd

Hallo

T heeft na de geboorte heel veel gehuild en ze bleek na 8 weken aan klungelen reflux te hebben. Na 12 weken werd ze rustiger en het makkelijkste meisje ooit. M was de eerste 2,5 week een heel ontspannen baby, maar wel veel spugen. daarna begon ook bij hem de onrust van hele dagen krijsen. Ben eerst bij de ha geweest en hij had alle kenmerken van reflux, maar moest eerst nog een week aanzien, daar zaten een paar goede dagen tussen. Dus geen stappen ondernomen en ben eerst met hemnaar de osteopaat gegaan, dit heeft weinig geholpen en daarna zijn we begonnen met indikken van de voeding, dus kolf nu weer alle voedingen en hij krijgt het uit de fles. Maar daar kreeg hij weer last van de darmpjes van, dus uiteindelijk weer naar de ha en kregen we er ook nexium bij. Daar zagen we echt na een dag al veel verschil. M werd al veel rustiger en spuugde veel minder. Alleen kon meneertje maar niet slapen overdag. De nachten gingen wel goed, maar overdag is hij er altijd bij en doet hazeslaapjes van 5 min. Ook inbakeren geprobeerd, maar dat was geen succes. Nu gisteren weer naar de osteopaat geweest, omdat ze hem twee keer wilde behandelen en we zijn nu weer helemaal terug bij af, want M heeft alweer twee dagen gekrijst. Ik wordt er zelf zo moedeloos en verdrietig van. Iemand nog een idee om te doen, zodat het mannetje meer rust krijgt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 28 Nov 2013 20:40

Re: Tips/ adviezen gevraagd

Heb je al geprobeerd om hem in de draagdoek te doen? Dan is hij én bij je én hij zit rechtop wat voor minder refluxklachten zorgt.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 28 Nov 2013 20:47

Re: Tips/ adviezen gevraagd

Een doek heb ik niet, wel een draagzak en dat vindt hij verschrikkelijk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 28 Nov 2013 21:06

Re: Tips/ adviezen gevraagd

Wat voor draagzak heb je en zit hij er goed in? Hoe lang draag je voordat je hem er weer uit haalt?
<<

Anoniem261

Bericht 28 Nov 2013 21:27

Re: Tips/ adviezen gevraagd

M. had ook (verborgen) reflux en heeft de eerste maanden overdag heel veel in de (marsupi) draagzak geslapen. Wel altijd in bed geprobeerd, maar meestal werd ze pas rustig in de draagzak. Rechtop slapen was hier de uitkomst, wel als ik bleef lopen tenminste. Heb weken uuuren per dag door de kamer gelopen zodat ze sliep. Na 3,5 maand werd de diagnose verborgen reflux gesteld en kreeg ze nexium (ook kwam toen de kma aan het licht en dus aan de Pepti). Hierna ging het beter en beter!
De nachten gingen overigens (bijna) altijd heel goed (gelukkig haha).

Edit: Toen ze daarna meer en meer in bed sliep overdag hebben we haar in een puckababy gelegd, dit werkte hier heel goed! Dat strakke inbakeren (ben even de naam van dat ding kwijt, geleend op het cb) werkte hier niet. Ze bleef er tegen vechten.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 28 Nov 2013 21:35

Re: Tips/ adviezen gevraagd

J deed ook hazenslaapjes toen de medicatie van de reflex hielp, daarvoor trouwens ook.
Hij sliep langer in een hangmatje en in de wagen met een doekje over zijn ogen, zo slaapt hij nu nog steeds.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem272

Bericht 28 Nov 2013 22:13

Re: Tips/ adviezen gevraagd

Ik zou zeker een draagdoek proberen! Ken je iemand van wie je er een kunt lenen?
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 28 Nov 2013 22:29

Re: Tips/ adviezen gevraagd

We hebben zo'n babybjorn. Ik heb hem er telkens maar heel eventjes in, want hij vindt het echt niet fijn. Wij lopen ook uren met hem door de kamer. Helaas hebben we T ook nog en die kan ik bijna geen aandacht geven. Zij vertoont daardoor weer negatief gedrag waarop ik weer te kort aangebonden reageer. Echt balen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 28 Nov 2013 22:31

Re: Tips/ adviezen gevraagd

lente schreef:M. had ook (verborgen) reflux en heeft de eerste maanden overdag heel veel in de (marsupi) draagzak geslapen. Wel altijd in bed geprobeerd, maar meestal werd ze pas rustig in de draagzak. Rechtop slapen was hier de uitkomst, wel als ik bleef lopen tenminste. Heb weken uuuren per dag door de kamer gelopen zodat ze sliep. Na 3,5 maand werd de diagnose verborgen reflux gesteld en kreeg ze nexium (ook kwam toen de kma aan het licht en dus aan de Pepti). Hierna ging het beter en beter!
De nachten gingen overigens (bijna) altijd heel goed (gelukkig haha).

Edit: Toen ze daarna meer en meer in bed sliep overdag hebben we haar in een puckababy gelegd, dit werkte hier heel goed! Dat strakke inbakeren (ben even de naam van dat ding kwijt, geleend op het cb) werkte hier niet. Ze bleef er tegen vechten.


Hier reageerde M ook eerst heel goed op de nexium, maar het slapen en onrustig zijn bleef nog wel. Nu we weer naar de osteopaat zijn geweest is het dus weer krijsen. Wij lopen ook uren door de kamer en de nachten gaan hier ook goed. Gelukkig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 28 Nov 2013 22:36

Re: Tips/ adviezen gevraagd

Heb hem net in bed gelegd en hij slaapt nu. Ik vind het wel lastig, want hij heeft nu maar 4 voedingen gehad vandaag. Hij krijgt al minder in de fles dan dat hij mag, maar als we meer doen gaat hij spugen. Nu kwam hij vanmorgen om9.00 uur voor de eerste fles, die had hij tegen 9.30 uur op. Vervolgens even op pad geweest voor sintcadeaus, waar hij dus wakker bleef. Vervolgens om 12.30 uur in de kinderwagen in slaap gevallen en moets ik hem tegen 14 uur wakker maken voor een fles. Vervolgens bleef hij weer huilen en heb ik hem om 17 uur weer een fles gedaan waar hij om 19.30 uur op in slaap is gevallen en heb ik hem om 21.15 uur maar weer wakker gemaakt voor een fles. Na aardig wat spugen is hij nu dus weer in slaap en in bed.

Vind het lastig dat ik hem wakker maak voor flessen, maar anders krijgen we helemaal geen ritme. Wat zouden jullie doen. Vorige week was hij afgevallen en deze week is hij wel weer 120gr gegroeid. Zo erg dat klungelen. ga nu maar even kolven en dan naar bed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 28 Nov 2013 22:42

Re: Tips/ adviezen gevraagd

nillis schreef:We hebben zo'n babybjorn. Ik heb hem er telkens maar heel eventjes in, want hij vindt het echt niet fijn. Wij lopen ook uren met hem door de kamer. Helaas hebben we T ook nog en die kan ik bijna geen aandacht geven. Zij vertoont daardoor weer negatief gedrag waarop ik weer te kort aangebonden reageer. Echt balen.

Oo wat lastig voor jullie Nillis! Maar die babybjorn is inderdaad niet zo fijn voor jonge baby's. Ik had die bij T. ook en hij vond het pas leuk toen hij een maand of 5 was. I. heeft nu ze ziekjes is ook last van spugen en kalmeert helemaal in de draagdoek (echt zo'n lap stof van vier meter waarmee je je baby heeel dicht tegen je aan kunt binden). Ze spuugt haast nooit als ze erin zit.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Nov 2013 23:24

Re: Tips/ adviezen gevraagd

Ik zou een rekbare draagdoek aanschaffen, die zijn echt super simpel te knopen (je knoopt 'm eerst en doet dan je baby er in) en daarin zitten ze heel erg warm en geborgen tegen je aan, veel meer dan bij de babybjorn waar je kindje wat verder van je af bungelt. Als het zo moeizaam gaat is dat echt wel de moeite waard. Tweedehands kun je ook doen of eentje van portamundo, die heb ik en was heel fijn!

Verder heb ik geen tips helaas!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 29 Nov 2013 09:48

Re: Tips/ adviezen gevraagd

Zou t geen kma kunnen zijn? Daar spugen ze ook van. Misschien kan Slakje haar ervaring hier delen? En je zou eens en LK kunnen bellen of iemand van LLL of VBN.
Heb je je mei tai niet meer? Die zou je passend kunnen maken of M. in kikkerhouding kunnen dragen. Anders zou ik zeker eens kijken voor een geweven doek. Is er niemand in de buurt waar je er een van kunt lenen/ proberen?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 29 Nov 2013 15:48

Re: Tips/ adviezen gevraagd

@ Teddyaapje, ik heb zelf ook wel aan kma gedacht, maar hij vertoont daar verder niet echt klachten van. Ik ken niemand met een draagdoek. Ik heb zelf de mei tai nog wel, maar zou niet weten hoe ik die kleiner moet maken. Kan wel eens proberen of ik hem daar in krijg.

@ all, bedankt voor jullie tips. Ik ken niemand met een draagdoek en vindt het eigenlijk jammer om zo'n doek aan te schaffen en dat het helemaal niet zou werken. Ik heb nu ook even op internet gekeken bij huilbaby's en zie daar toch wel veel kenmerken bij van een overprikkelde baby. Ga toch proberen of hij in bed ingebakerd wil liggen en geef hem iets meer voeding. Hij heeft vanmorgen bij mijn schoonmoeder heerlijk in de maxi cosi geslapen. Hij viel in slaap op de heenweg en nu op de terugweg weer in slaap gevallen in de maxi cosi, zal hem dus toch veel rust geven, deze houding. Zullen het nog even aankijken met de dingen die we al doen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 29 Nov 2013 15:51

Re: Tips/ adviezen gevraagd

Kun je ook geen andere doek of drager proberen bij een forummer die in je buurt woont?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom