Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klustopic

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Nov 2013 18:51

Klustopic

Morgen krijg ik de sleutel van mijn huisje, maar ik weet echt niet waar ik aan moet beginnen.

Ik heb verf nodig voor de muren en voor het plafon, zo ver ben ik al. Maar mijn ouders hebben het er over dat het plafon moet worden voorgestreken met iets, met wat? Ongeacht wat er op het plafon zit het is wel verstandig om dat te doen.

In de gang hangt behang, dat gaat er af. Het is lelijk in mijn ogen ( paars met blauw bloemetjes behang) en het zit er op sommige plekken slecht op.

Verder heb ik niks aan lampen hangen, dus er moeten tijdelijke fittingen komen met een kroonsteentje en een losse fitting. Waar kan ik die kopen, zodat ik er een gewone lamp voor tijdens het klussen in kan hangen?

Echt wie kan mij helpen met een beetje een lijst te maken met wat ik allemaal nodig heb. Want daar heb ik zelfs geen idee van. Voordat iemand zegt dat ik er laat mee ben, vorige week kreeg ik pas te horen dat ik morgen de sleutel krijg. Het is dus allemaal snel gegaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 28 Nov 2013 18:56

Re: Klustopic

Het is altijd handig de muren en plafonds voor te behandelen met voorstrijk-/hechtmiddel, zodat je zeker weet dat je nieuwe latex goed hecht. Je weet immers niet wat voor spul de oude bewoners erop hebben gesmeerd (waterbasis of terpentinebasis bijvoorbeeld). Bij de bouwmarkt kun je hier gewoon om vragen, ze zullen je vast kunnen adviseren.

En bij de meeste bouwmarkten kun je ook zogenaamde verhuisfitting kopen, dan heb je in ieder geval licht en kun je op je gemak bedenken welke lampen je uiteindelijk wilt ophangen.

Een lijstje is lastig als je niet precies weet wat er gedaan moet worden, daar kom je vanzelf achter als je eenmaal bezig bent. Bijna alle bouwmarkten zijn van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat open, dus je hebt snel iets bijgekocht als je nog iets mist. Succes in ieder geval en veel plezier natuurlijk!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2013 12:19

Re: Klustopic

Nou gisteren de sleutels gekregen en wat ik moet doen valt toch tegen. Het plafon moet gewit worden. Gisteren al verf gekocht, morgen ga ik alles voor de muur kopen, aangezien Karwei nu een heerlijke aanbieding heeft.
Wel de keuken al schoon kunnen maken en de verhuisfittingen opgehangen.
Vanavond krijg ik van mijn vader spullen om het plafon schoon te maken en morgen willen ik deze gaan verven. Nadat ik ook alles heb afgeplakt en afgedekt. Misschien dat ik vanavond nog wat vrienden vind die daar bij willen helpen.

Het is alleen jammer dat de vorige bewoner de vloerbedekking heeft vastgelijmd in de slaapkamers en ik heb een huisstofmijt allergie. Dus hij moet eruit, maar maandag komt er nog iemand van de woningbouw en dan ga ik het hun voorleggen. Want ik heb duidelijk aangegeven dat ik de vloerbedekking niet wil. Ik hoop dat hun dan volgende week nog even de vloer eruit kunnen halen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Nov 2013 12:27

Re: Klustopic

Je krijgt inderdaad vaak wel informatie bij de bouwmarkten.
Ik kom vaak bij de karwei daar vind ik ze heel vriendelijk (kom bij 2 verschillende).

Ik ben toen voor verf naar de karwei gegaan heb gekeken welke ik mooi vond en heb hun gevraagd of ze die voor mij
konden mengen met hun eigen verf. Dat scheelt enorm in de prijs.

Succes verder!
2014 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2013 13:04

Re: Klustopic

Ze hebben daar nu een actie dat 10 liter bakken histero voor 35 euro mee genomen mogen worden. Gisteren al 2 bakken wit gekocht, vandaag uitrekenen hoeveel ik van de ral 9010 nodig heb en dan ga ik morgen de verf voor de muur halen. Want voor die prijs kan ik het anders niet doen.
Laminaat ga ik ook gelijk halen, is nu ook in de actie. Plus het moet toch een week in de kamer liggen. Dan kan het vast werken. Ik zal morgen foto's maken van hoe heter nu uit ziet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Nov 2013 13:33

Re: Klustopic

Tip: bekijk elke week de acties van de bouwmarkten. Dat kan je best wel wat geld schelen!

Tijdens onze verbouwing hebben wij de Histor latex nooit duurder dan 35 euro gehaald. Volgens mij hebben we minstens 5 emmers gekocht... Daarbij loont het ook wel om te kijken wat je nog nodig verwacht te hebben en dan dat in de actie te kopen.

Ik weet niet of je veel gereedschap hebt? Maar een set schroevendraaiers, gangbare steeksleutels, hamer is altijd handig. Dat behang kan je er relatief makkelijk waarschijnlijk afkrijgen door het nat te spuiten (plantenspuit) en dan af te trekken of te steken met een plamuurmes (of behangsteker).

Ow ongetwijfeld heb je muurvuller (albastine) wel nodig om gaatjes in de muur te dichten.
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Dec 2013 16:54

Re: Klustopic

Zo de eerste dag poetsen zit erop. Vandaag het hele plafon schoon gemaakt, donderdag kunnen wij dit gelijk gaan verven. het behang van de muur getrokken. Het was een kleine muur, maar ze hadden over stukwerk heen behangen. Dus het was voorzichtig alles eraf halen. Verder de keukenkastjes aan de bovenkant goed schoon gemaakt, daar lag een laag vet met stof op heel smerig. Gelijk maar kranten op gelegd.

Verder nog even de karwei geplunderd, voor laminaat en verf. Extreem veel verf meegenomen nu het nog in de actie is. Ik denk dat ik een hele bak teveel heb, maar die kan ik gewoon terug brengen. Idem met laminaat. Nu de komende dagen studeren. Donderdag nog een school examen, dus dat betekend thuis wat inpakken en studeren. Donderdag komen mijn ouders en dan gaan we 2-3 dagen hard aan de slag.

Afbeelding
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Dec 2013 07:18

Re: Klustopic

Afbeelding
Afbeelding
De woonkamer voordat ik ging verven. De muren zijn ral 9010 en het plafon is weer wit.

Afbeelding
De keuken, deze heb ik gewoon wit gelaten.

Afbeelding
De kleine kamer, de muren en het plafon is wit. De vloerbedekking is eruit en daar ligt nu marmoleum.

Afbeelding
De slaapkamer, wit plafon, ral 9010 op de muur. Plus de vloer ligt erin.

Ik zal vanmiddag foto's proberen te maken van hoe het nu is. Aangezien ik gisteren mijn telefoon thuis had laten liggen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Dec 2013 07:30

Re: Klustopic

Goed bezig! Ik ben benieuwd naar je nieuwe foto's. Valt het een beetje mee allemaal?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Dec 2013 18:09

Re: Klustopic

Afbeelding
Afbeelding
De woonkamer, de kerstboom staat al zoals je ziet :D

Afbeelding
De slaapkamer, woensdag ga ik de plinten plakken en het bed in elkaar zetten.

Afbeelding
De kleine slaapkamer. De vloer moet ik nog goed vastmaken, waarschijnlijk met tape aan de randen. In het voorjaar gaan mijn ouders kun vloer opknappen ( lekkage gehad) en dan krijg ik oude plinten van hun die ik dan ook ga bevestigen.

Afbeelding
De keuken, nu nog een zooitje. Ik moet alles nog in de berging zetten en dan naar de stort rijden

Afbeelding

De hal, met de smalle deur de wc deur ( is van binnen wel breed) en daarnaast de voordeur.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

shopelle

Noob

Berichten: 65

Geregistreerd: 10 Nov 2013 15:57

Bericht 10 Dec 2013 14:21

Re: Klustopic

Wat ben je lekker aan het klussen Silly One.
Is het een huur of een koopappartement?
Je woonkamer ziet er erg mooi uit zo! Komt er nog een andere kleur om te muur of houdt je het lekker wit?
Succes met het klussen!!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Dec 2013 17:42

Re: Klustopic

Bedankt Shopelle

Het is een huur appartement en ik houd de woonkamer licht qua kleur. Dat komt voornamelijk door de vloer, maar ook door de kleuren die ik al van mijzelf heb qua meubels en borduurwerken die aan de muur komen te hangen. Bij de laatste is het lastig een kleur te vinden die dan ook past bij het borduurwerk. Ik ga liever met assesoires kleur in het geheel brengen, dan met een muur verven.

Daarbij komt ook dat ik niet echt een muur geschik vind om een kleur te geven, aangezien er overal wel een raam of deur in zit. Je krijgt dan toch geen mooie strakke gekleurde muur.

Van het weekend gaan mijn spullen erin. Morgen met wat vrienden alvast weer spullen verhuizen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

shopelle

Noob

Berichten: 65

Geregistreerd: 10 Nov 2013 15:57

Bericht 10 Dec 2013 19:49

Re: Klustopic

Dat is toch prima. Jij ziet de ruimte helemaal voor je :) En als het een wat kleinere ruimte is zou ik inderdaad ook geen kleur op de muren doen. Wat leuk borduurwerken aan de muur!
Heel veel succes aankomend weekend. Spannende tijd!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers