Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gordel Matiz ivm maxi cosi

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 27 Nov 2013 21:12

Gordel Matiz ivm maxi cosi

Is hier iemand die een chevrolet matiz heeft? Zoja, zijn de gordels lang genoeg voor een gewone maxi cosi?
Ik lees op internet dat de gordels achterin te kort zijn.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Nov 2013 07:37

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

Niemand?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem80

Bericht 28 Nov 2013 07:53

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

Ik! En hij past inderdaad niet achterin bij mij. Vervolgstoel wel. Dus Jason zit achterin en Hayley voorin. Gaat goed zo.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Nov 2013 09:21

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

SkyWise schreef:Ik! En hij past inderdaad niet achterin bij mij. Vervolgstoel wel. Dus Jason zit achterin en Hayley voorin. Gaat goed zo.


Kun je de airbag dan uitzetten?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem261

Bericht 28 Nov 2013 13:19

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

Ik heb geen Matiz, maar wat vervelend zeg!
Je kunt volgens mij in iedere auto de airbag uit (laten) zetten.
Heb je misschien een isofix systeem? Anders zou je voor de mc een familyfix kunnen overwegen zodat je kindje toch achterin zit. Weet niet of je de voorstoel graag vrij wilt houden voor als er mensen mee rijden oid?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Nov 2013 13:25

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

Ja ik ben al naar een easybase aan het kijken. Isofix kan daar ook niet in volgens de maxi cosi site. Maar bij een easybase moet ik weer een andere maxi cosi aanschaffen.
Ik ben aan het kijken voor een matiz ivm 5 deuren. Heb nu een fiat seicento, maar vind dat best lastig met 2 kinderen en in mijn huidige auto past niet eens een boodschappenmand in de achterbak. En daar moet de maxi cosi ook op de bijrijdersstoel.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem261

Bericht 28 Nov 2013 13:42

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

Kijk je echt specifiek naar een Matiz, of uberhaupt gewoon naar een 5-deurs auto? Want daar zijn ook genoeg (kleine) modellen van waar de mc waarschijnlijk wel gewoon achterin kan, hoef je daar niks nieuws voor aan te schaffen.
<<

Anoniem12

Bericht 28 Nov 2013 13:53

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

In iedere auto kan de passagiers airbag uitgeschakeld worden. Soms kan je dit zelf dmv een knop of hendel, maar meestal moet het door een garage gedaan worden.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Nov 2013 14:04

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

@lente, ja mijn oog is op een matiz gevallen omdat dat deze net zo goedkoop is qua wegenbelasting en verzekering als mijn huidige auto.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem 82

Bericht 28 Nov 2013 14:23

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

Ik heb een Daewoo Matiz, nog net de oudere versie dus. Maar hier paste de maxi cosi gelukkig precies in de gordel! Alleen van Daewoo zijn ze al wel een stuk ouder, dus dat moet je ook maar net willen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Nov 2013 15:01

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

Bevalt die auto goed roze?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Nov 2013 15:13

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

Ik had hiervoor ook een deawoo Matiz uit 1999 (en mijn vriend ook).
Ik vond het altijd een fijne auto. Mijn ouders hebben er denk ik ook een stuk of 4/5 gehad. Van deawoo tot chevrolet.

Nu heb ik een fiat panda uit 2006. Dat is wel een stukje luxer en net wat meer vermogen. Als ik met airco aan wilde optrekken met de Matiz ging dat niet erg snel, dus bij een stoplicht zette ik de airco even uit.
Een booschappenkrat past er niet goed achterin trouwens. Die zette ik altijd op de achterbank.

De gordels en de maxi cosi heb ik geen ervaring mee. Mijn zoontje zat toen al in de volgende stoel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 28 Nov 2013 17:56

Re: Gordel Matiz ivm maxi cosi

Ja, ik ben blij met m'n auto! Ik heb dus wel een oude, uit 99. Maar ik vind het verder ideaal, vijfdeurs en toch niet te groot, lage lasten, etc. Boodschappenkrat gebruik ik niet, maar wat Dolphine zegt lijkt me inderdaad wel zo, dat zou net niet gaan passen in de achterbak. Maar ik gebruik meestal tassen en dat gaat prima. Buggy past ook prima achterin, vrees alleen wel dat onze kinderwagen straks niet goed past, dus dat is ook wel iets om naar te kijken (al kunnen er wielen af bij ons en dan moet het wel lukken).En volgens de zwager van mijn broertje (automonteur) zijn het niet de beste autootjes, maar daar heb ik nog weinig last van gehad, nog geen heel gekke dingen ermee gehad. Airco heeft de mijne overigens niet, en dus eigenlijk ook nooit last met optrekken. Als ik op een gegeven moment een andere auto nodig heb wil ik denk ik weer naar een Matiz gaan kijken, of eventueel het nieuwe model Fiat panda, dat lijkt me ook wel wat.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers