Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe reageren jullie op dit soort vragen?

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Nov 2013 22:04

Hoe reageren jullie op dit soort vragen?

Mijn oudste vroeg vanavond of het kon dat wij snel dood zouden gaan. Ik heb gezegd dat ik niet denk dat we snel dood gaan en heb gevraagd waarom hij vroeg. Daarop sprongen de tranen in zijn ogen en zei hij dat hij daar bang voor is omdat hij dan geen papa en mama meer heeft :( Ik vond het zo sneu.
Ik heb nogmaals gezegd dat ik denk dat het niet gebeurt maar hij bleef er maar over doorgaan of het wel zou kunnen gebeuren.
Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat ik hoop dat ik net zo oud wordt als oude omaatje (mijn oma) en dat als ik dan dood ga hij dan zelf misschien al papa is en het niet zo erg meer is.

Hoe reageren jullie hierop? Ik vind niet dat ik hem kan beloven dat ik niet snel doodga. Voor hetzelfde geld loop ik morgen onder de bus of word ik ernstig ziek. Maar ik wil ook helemaal niet dt hij deze zorgen al heeft.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Nov 2013 22:05

Re: Hoe reageren jullie op dit soort vragen?

Hier was van de week ook een topic over toch?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Nov 2013 22:05

Re: Hoe reageren jullie op dit soort vragen?

Jezzie schreef:Hier was van de week ook een topic over toch?


Geen idee?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Nov 2013 22:06

Re: Hoe reageren jullie op dit soort vragen?

2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem58

Bericht 27 Nov 2013 22:13

Re: Hoe reageren jullie op dit soort vragen?

Ik lieg daar ook niet over, ik vind dat je een heel goed antwoord gegeven hebt. Christian heeft die vraag ook wel eens gesteld en toen heb ik iets soortgelijks gezegd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Nov 2013 22:29

Re: Hoe reageren jullie op dit soort vragen?

Ik zal dat soort vragen ook nog wel eens gaan krijgen. Je kúnt je kind geen garanties geven. Ik ben vooralsnog van plan hem te vertellen dat de meeste mensen heel oud worden maar dat het soms gebeurd dat iemand eerder dood gaat. Dat ik hoop dat dat nooit gebeurd en dat de kans ook heel groot is dat nooit gebeurd maar dat je het helaas nooit zeker weet.
Hoe ik het precies verpak weet ik nog niet, maar ik wil daar echt eerlijk in zijn. En ten slotte is zijn papa dood, dus het kán gebeuren en daar heeft hij een voorbeeld van.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Nov 2013 23:13

Re: Hoe reageren jullie op dit soort vragen?

Ik vind het nu nog veel te vroeg om het met mijn kind over de dood te hebben als in het voorbeeld van Surya. Ik maak er dan iets anders van. Bijv. afgelopen weekend heeft mijn vriend een vogel vermoord (wij houden vogels en het was een ongeluk) en S. kreeg daar iets van mee. Het beestje was dus hartstikke dood maar ik zei dat er niks aan de hand was en het vogeltje gewoon weer lekker bij zijn vriendjes in de kooi zat. Bij het overlijden van een opa of oma die hij wekelijks ziet ga ik het natuurlijk niet verbloemen want dat is anders. Die ziet hij dan ook ineens niet meer maar verder wil ik het hem zolang mogelijk besparen. Misschien is het ook wel dat ik zelf ontzettend vang ben voor de dood dat ik er kindvriendelijke verhalen over ga verzinnen ofzo.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tabbie