Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inleiden op 41 of 42 weken

<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2013 13:47

Inleiden op 41 of 42 weken

Vanochtend kreeg ik van de verloskundige de vraag of ik mee wil doen aan een onderzoek. Momenteel wordt in Nederland onderzocht wat de effecten zijn van inleiden bij 41 weken t.o.v. afwachten tot 42 weken.

Wanneer ik aan dit onderzoek mee wil doen, besluit een lotingssysteem of ik op 41 of op 42 weken word ingeleid. Ik sta dan onder controle bij een gynaecoloog en word continue gemonitord in mijn welbevinden. Ik wil op zich graag meewerken aan een dergelijk onderzoek, maar moet daar wel even heel hard over nadenken. Mijn gevoel speelt behoorlijk mee: enerzijds zegt mijn gevoel dat ik de natuur zijn gang moet laten gaan, anderzijds wil ik de baby natuurlijk zo snel mogelijk in mijn armen hebben.

Wat zouden jullie doen? Zouden jullie meedoen?
Ben je zelf ingeleid, met hoeveel weken, op welke manier en hoe heb je dat ervaren?


Ps. De uitgerekende datum is 30 november, dus op dit moment hoef ik de beslissing nog niet te nemen. Maar mocht het volgende week donderdag, 5 december, niet spontaan begonnen zijn, dan willen ze mijn besluit weten.
<<

Anoniem16

Bericht 27 Nov 2013 13:48

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou meteen meedoen met 41 weken, ik heb teveel verhalen gehoord over vrouwen die ze te lang hebben laten doorgelopen en waar het niet altijd even goed afliep zeg maar.

Ik hoop voor je dat je eerder zal bevallen trouwens.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2013 13:50

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Dus je zou niet meedoen met het onderzoek. Want dan loop je namelijk de kans dat je wordt uitgeloot voor wachten tot 42 weken.
<<

Anoniem16

Bericht 27 Nov 2013 13:58

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ow oké dan zou ik denk ik niet meegedaan hebben.

Maar goed dat ik die keuze nooit meer hoef te maken;)

Hoe gaat het met je? Voel je je nog goed?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 27 Nov 2013 14:01

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou kijken hoe je je 5 december voelt en daar de beslissing van af laten hangen. Ik heb met 39 weken nog de huiskamer staan schilderen maar met 40/40,5 week had ik echt last van steken in mijn schaambot en ik was blij dat de bevalling begon. Ik geloof met 40+5. Hier "verslechterde" het in 1 week dus heel snel, en zou ik waarschijnlijk voor met 41 weken inleiden gekozen hebben. En ik stond er net als jij in, zo lang de baby het goed deed de natuur zijn werk laten doen. Nu volg ik het topic niet waar je in mee schrijft dus ik weet niet hoe je je lichamelijk voelt nu.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2013 14:02

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Lezen, Printje, lezen :P Haha! Ja, ik voel me op zich nog goed. Ik slaap alleen heel slecht. De baby beweegt nog heel veel en houdt me daardoor echt de halve nacht uit de slaap. Vooral tussen 12 en 1 uur is het een spook-uur. Dat wordt nog wat :suspect: Maar goed, ondanks dat, en soms een jankbui tussendoor, is het wel vol te houden.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 27 Nov 2013 14:03

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ook wij mochten kiezen, met 41 weken, of met 42 weken inleiden. Dus geen loting, maar we mochten zelf kiezen.
We hebben besloten dat dat laatste weekje wachten ook geen ramp meer is, en dus af te wachten tot 42 weken, en hopelijk de natuur zijn eigen gang te laten gaan.
We zijn achteraf heel blij met die beslissing. T is geboren met 41+6 dagen en dus al met al uit zichzelf geboren.
Ik ben erg blij dat ik dus niet ben ingeleid en mijn lichaam zelf de keuze heeft gemaakt.

Ik zou er dus niet aan mee doen.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 27 Nov 2013 14:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem16

Bericht 27 Nov 2013 14:04

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Hhah ow jee en dat slapen wordt alleen nog maar minder;)

Ik vond het beiden keren wel zo onwijs fijn dat ik eindelijk weer op mijn buik kon slapen. Dat had ik zo gemist.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2013 14:05

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Bedankt voor je antwoord Ayla. Dat is ook waar ik een beetje tegenop hik. Als ik aan dat onderzoek mee doe, geef ik het heft een beetje uit handen. Al grijpen ze wel in hoor, mocht ik bij de 42 weken-groep zitten en mocht het echt niet meer gaan.

Ieniemienie, dat is inderdaad heel fijn, dat het toch nog spontaan kwam. Daar hoop ik uiteraard ook op. Inleiden vind ik toch wel een behoorlijke kunstgreep. En wat niet persé nodig is... laat ik liever achterwege.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 27 Nov 2013 14:06

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Wat houden de controles precies in? Hoe wordt je dan in de gaten gehouden? De gezondheid van de baby staat voorop dus dat nauwlettend in de gaten gehouden wordt (om de 2 dagen ofzo?) dan zou ik wel meedoen. Zeg ik nu he ;)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 27 Nov 2013 14:06

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Wat zouden jullie doen? Mee doen dus, maar de beslissing echt pas 5 december nemen en afhankelijk van hoe je je lichamelijk voelt.
Zouden jullie meedoen? Ik zou wel mee doen ja, als ik mij lichamelijk niet meer oké voel dus, anders niet.

Ben je zelf ingeleid, met hoeveel weken, op welke manier en hoe heb je dat ervaren?
Ik ben uiteindelijk niet ingeleid, ik heb wel weeënopwekkers gehad maar pas tijdens de bevalling en na de ruggenprik, hier heb ik dus niks van gevoeld.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Nov 2013 14:07

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik had niet meegewerkt. Nu heb ik makkelijk praten want ik was met 39 weken bevallen. Maar het idee dat ik te lang door zou moeten lopen.. ik vind 42 weken echt te lang. Hoe langer je doorblijft lopen hoe meer risico's erzijn.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Nov 2013 14:07

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Houd in gedachten dat je natuurlijk altijd weer uit kunt stappen he. Dus als je mee doet maar je wordt ingeloot voor inleiden met 41 weken en je ziet het toch niet zitten ben je niet verplicht dat te doen en andersom kun je als je uitgeloot wordt toch aangeven dat je het niet meer ziet zitten als het niet gaat.

Ik zou wel mee doen, maar ik zou wel in mijn achterhoofd steeds blijven bedenken of het pad wat je daarmee op gaat nog steeds het pad is wat je wil.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 27 Nov 2013 14:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Nov 2013 14:09

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou zelf denk ik wel meedoen als ik de puf er nog voor had om tot 42 weken door te lopen. Ik had prima tot 42 weken door gekund maar werd ingeleid ivm hoge bloeddruk en een grote baby (wat uiteindelijk nogal meeviel, ze was klein!)

Ik ben zelf met precies 41 weken ingeleid en heb toen ook met een onderzoek meegedaan qua ontsluiting opwekken. Er werd via een lotingssysteem gekeken of ik met tabletjes of met een catheter behandeld zou worden. Uiteindelijk is dat met een catheter gebeurd en toen ik genoeg ontsluiting had heb ik een infuus met weeenopwekkers gekregen. Mij is het goed bevallen overigens, ik heb tijdens het inleiden geen last van ongemak oid gehad.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 27 Nov 2013 14:13

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Als je niet mee doet dan wachten ze doorgaans toch ook tot de 42 weken met inleiden mits het verantwoord is?
Dus je hebt nu eigenlijk een kans om mogelijk eerder te mogen bevallen (41 weken) ik denk dat ik wel mee zou doen!
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 27 Nov 2013 14:15

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Maar als je bij de 41-weken groep zit en de baby doet het nog goed, en jij voelt je nog goed, leiden ze ook in? Dat zou echt tegen mijn gevoel in gaan, en ik zou het niet willen, dan pas met 42 weken, of eerder als de baby het niet fijn meer heeft of ik het niet meer trek. Ik schrok me ook kapot toen het woord "inleiden" viel, elena's hartslag was met de controle wat laag dus ik moest de volgende dag naar het ziekenhuis voor echo en ctg en misschien zouden ze me dan de dag erna inleiden, nou dat wilde ik écht niet!
Dus wat dat betreft snap ik je twijfel heel goed ;-)
<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2013 14:45

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Steep:
Daar weet ik het fijne nog niet van. Het begint in elk geval met een inwendig onderzoek, om de rijping en verweking te bepalen. Daarna zal het wel om de paar dagen zijn dat ze me willen zien.

SarahKey:
Dat zijn ze nu aan het onderzoeken: of er daadwerkelijk meer risico's zijn. Maar dat gaat in het onderzoek om ongecompliceerde, normaal verlopende zwangerschappen. Ik behoor tot de ongecompliceerde groep, dus er is in feite geen reden tot inleiden.

Pompoen:
Dat is waar :)

Highway:
Dat onderzoek, of in elk geval een soortgelijk onderzoek, staat ook tussen de onderzoeksresultaten! Leuk dat je daar aan mee hebt gedaan. In de resultaten staat dat de katheter beter werkt dan de medicatie en gels.

Nilou:
Ik mag sowieso met 41 weken er voor kiezen om ingeleid te worden. Dus daarvoor geeft dit onderzoek geen extra kans. Ik wist ook niet dat het mocht, maar de verloskundigen hier doen dat wel :D Op zich een fijne gedachte, mocht ik tegen die tijd echt wanhopig zijn.

Ayla:
Inderdaad, dan leiden ze in, omdat je bij die testgroep zit. Dat druist dus ook wat tegen mijn gevoel in.

Ik moet misschien maar gewoon afwachten hoe ik me volgende week voel. Misschien staat het antwoord dan wel voor me paraat.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2013 14:51

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou niet meedoen. Ik wil heel graag thuis bevallen en hoop dan ook dat ze uit zichzelf komt. En zolang het met de kleine en mij nog goed gaat zou ik niet willen ingrijpen.

Is een bevalling na het inleiden ook niet heftiger? Dit heb ik volgens mij al eens gelezen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 27 Nov 2013 14:54

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

En als je dan nog twijfelt gewoon niet doen, het zou zonde zijn als je spijt krijgt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 27 Nov 2013 14:57

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou me nooit laten inleiden voor de 42 weken. Inleiden brengt risico's met zich mee dus ik zou voor de natuur kiezen.
M:21072011
J :08012014
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:18

Bericht 27 Nov 2013 15:04

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou niet mee doen. Vind 42 weken echt te lang. Heb ook teveel verhalen gehoord dat het mis is gegaan doordat de baby te lang in de buik had gezeten. Ik vond inleiden (39 weken)trouwens echt geen pretje , heb 7 uur in een weeën storm gezeten en kreeg bij 6 cm al persdrang wat ik 3 uur heb weg moeten zuchten. Maar liever inleiden met 41 weken en een zware bevalling dan mijn kindje in gevaar!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 27 Nov 2013 15:09

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Happydobby schreef:Ik zou me nooit laten inleiden voor de 42 weken. Inleiden brengt risico's met zich mee dus ik zou voor de natuur kiezen.


42 weken zwangerschap brengt anders ook veel risico's met zich mee, bijv dat er te weinig vruchtwater is of dat de baby in het vruchtwater poept.. het is lastig om daar een afweging in te maken. Ik zou niet direct aannemen dat de risico's van inleiden groter zijn.
2019
2022
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 27 Nov 2013 15:10

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Exogenesis schreef:Dus je zou niet meedoen met het onderzoek. Want dan loop je namelijk de kans dat je wordt uitgeloot voor wachten tot 42 weken.


Zou je je dan niet alsnog terug kunnen trekken uit het onderzoek?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 27 Nov 2013 15:18

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou niet meedoen aan het onderzoek. Ik zou zelf willen beslissen wanneer in te leiden (moest dat nodig zijn) en ik weet dat dat gevoel en die keuze heel erg van dag tot dag kan afhangen. Ik zou dus wachten tot volgende week en kijken naar welke optie ik dan neig. Mocht ik dan beslissen mee te doen aan het onderzoek, zou ik me er ook willen kunnen terugtrekken uit het onderzoek. Jouw lichaam, dus jij baas.

Een inleiding is niet leuk, je lichaam wordt geforceerd en eigenlijk is je lichaam er ook nog niet helemaal klaar voor, maar soms moet het gewoon. Ik kwam in een weeënstorm terecht, maar ze was er wel op een kleine 3u uit. Ookal had ik een epidurale verdoving. Ik vond de bevalling heel heftig. Terwijl de natuurlijke bevalling van 18u veel méér pijn en ongemak gaf. Van de natuurlijke bevalling heb ik ook echt kunnen genieten. Ik voelde dat alles klaar was.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 27 Nov 2013 15:37

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik deed niet mee aan een onderzoek, maar heb wel tot 42 weken gelopen. Toen was het een ramp voor mij, achteraf niet. Bij geboorte bleek dat de baby er helemaal nog niet klaar voor was ondanks het gewicht, maar dat was het enige. Volop vruchtwater, uitstekende placenta. Ik was al tegen inleiden, maar met 42 weken moest ik wel. Als ik mag kiezen zou ik weer zo lang mogelijk willen wachten of het vanzelf begint.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron