Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op buik laten slapen

<<

Anoniem286

Bericht 27 Nov 2013 10:28

Op buik laten slapen

Vanaf wanneer lieten jullie de baby op de buik slapen?

S rolt vaak op haar buik als ze net in bed logt, soms valt ze dan ook in slaap. Vroeger lag ze nog weleens met het geZicht in het matras maar tegenwoordig niet meer. Ik vind het eigenlijk vooral eng omdat ze nog niet kan terugrollen naar haar rug. Ik zie haar dat de komende tijd ook niet ineens doen ofzo.
Hoe gingen jullie hier mee om?
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 27 Nov 2013 10:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 27 Nov 2013 10:31

Re: Op buik laten slapen

Al vanaf het moment dat ze zelf kon rollen. N ligt altijd op haar buik.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 27 Nov 2013 10:55

Re: Op buik laten slapen

Na een week ofzo.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Nov 2013 10:57

Re: Op buik laten slapen

Sinds hij kan rollen. Hij ligt op een aerosleep en een sensormatje dus van mij mag het.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem286

Bericht 27 Nov 2013 11:02

Re: Op buik laten slapen

Ok, nou dan moet ik het misschien ook wat meer loslaten en niet zo angstig zijn.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 27 Nov 2013 11:31

Re: Op buik laten slapen

Hier slaapt A ook altijd op haar buik. Ze kan rollen, dus ik maak me geen zorgen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem286

Bericht 27 Nov 2013 11:33

Re: Op buik laten slapen

Ja maar rolt zij ook terug dan? S kan nog niet terugrollen
<<

ChiQ

Bericht 27 Nov 2013 12:20

Re: Op buik laten slapen

Julian slaapt al vanaf dat hij 4 maanden is op zijn buik. Is niet tegen te houden, maar hij gaat ook 't hele bed door, soms gaat ie zelfs zitten en slapen haha.

Maar kan S. nog niet terugdraaien dan?
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 27 Nov 2013 12:36

Re: Op buik laten slapen

Highway schreef:Ja maar rolt zij ook terug dan? S kan nog niet terugrollen


Ja, ze rolt ook terug. Als A nog slaapt, dan ligt ze op haar buik en haar billen omhoog. Ze ligt op haar knietjes te slapen. Ik moet haar 's ochtends vaak wakker maken ivm met de oudste die naar school moet. Als ze wakker is, ligt ze op haar rug te trappelen en stampen. Erg leuk geluid ook. Bam bam.. En het is elke keer een verrassing waar ze ligt. Nooit op de plek waar ik haar neer gelegd heb haha..

Voorheen sliep ze op haar zij of rug vanwege haar spreidbroek. De oudste is ook een buikslaper van jongs af aan. Misschien dat ik me daarom niet zo snel druk maak. Bij de oudste was ik ook sneller bezorgd ivm het buikslapen. Maar je kunt het ook niet tegenhouden.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem 146

Bericht 27 Nov 2013 12:38

Re: Op buik laten slapen

Hier draaide hij ook al snel op zijn buik. In het begin draaide we hem nog terug, maar daar was geen beginnen aan. Hij slaapt zo het lekkerst. :)
<<

Anoniem286

Bericht 27 Nov 2013 14:32

Re: Op buik laten slapen

ChiQ schreef:Julian slaapt al vanaf dat hij 4 maanden is op zijn buik. Is niet tegen te houden, maar hij gaat ook 't hele bed door, soms gaat ie zelfs zitten en slapen haha.

Maar kan S. nog niet terugdraaien dan?


Nee, S loopt wat achter qua ontwikkeling, ze kan alleen nog 1 kant op rollen en sinds 2 weken zitten. (niet uit zichzelf)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 27 Nov 2013 14:34

Re: Op buik laten slapen

Hij draaide al snel op zijn buik om te slapen, heb hem regelmatig weer op zijn rug gelegd maar hij lag dan zelf alweer snel op zijn buik te slapen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem186

Bericht 27 Nov 2013 14:35

Re: Op buik laten slapen

Vanaf de kraamweek.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 27 Nov 2013 15:35

Re: Op buik laten slapen

Hier ook vanaf de kraamweek, omrollen kon ze toen dus ook nog niet. Het is volgens mij vooral belangrijk dat ze hun hoofdje zelf op kunnen tillen. Ik weet wel dat het beter is om ze op hun rug te laten slapen, maar na dagenlang met een huilend kind te zitten dat gewoon moe was, omdat ze op haar rug niet in slaap kon vallen, vond ik het een verademing om haar op haar buik te leggen!

Eerst deed ik dat alleen overdag, als ze beneden lag. Toen ik er meer vertrouwen in had, ook 's nachts.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 27 Nov 2013 16:15

Re: Op buik laten slapen

Hier ging hij met een maand of 8 zelf op buik liggen im bed. Terug draaien ging nog niet waardoor hij iedere keer huilend wakker werd. Nu laten wij heb gewoon liggen hij draait zelf wel terug als hij wil
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 27 Nov 2013 16:43

Re: Op buik laten slapen

Caroow schreef:Sinds hij kan rollen. Hij ligt op een aerosleep en een sensormatje dus van mij mag het.


+1 Sinds 4 maanden hier en toen kon hij ook rollen (heen en terug), maar dat heb ik nooit als 'eis' gezien. Matje en aerosleep vond ik veilig genoeg.
17-05-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Nov 2013 16:52

Re: Op buik laten slapen

Highway schreef:
ChiQ schreef:Julian slaapt al vanaf dat hij 4 maanden is op zijn buik. Is niet tegen te houden, maar hij gaat ook 't hele bed door, soms gaat ie zelfs zitten en slapen haha.

Maar kan S. nog niet terugdraaien dan?


Nee, S loopt wat achter qua ontwikkeling, ze kan alleen nog 1 kant op rollen en sinds 2 weken zitten. (niet uit zichzelf)


Oh, ik zat inderdaad naar je ticker te kijken en zag dat ze een aantal maanden ouder is dan L., is er een oorzaak voor of loopt ze 'gewoon' wat achter? L. mag van mij op zijn buik slapen maar slaapt altijd op zijn rug eigenlijk, hij kan twee kanten om rollen. Ik snap wel dat je je iets meer zorgen maakt omdat ze nog niet terug kan rollen. Maar ze kan wel haar hoofdje optillen toch? Ik zou me daar dan toch niet zo heel druk om maken, het is geen hulpeloos ukkie meer, ze kan al een heleboel zelf regelen. En als je haar niet voor de nacht zo wil laten liggen zou ik haar omdraaien als ze diep slaapt.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 27 Nov 2013 17:24

Re: Op buik laten slapen

Vanaf de kraamweek
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem166

Bericht 27 Nov 2013 18:12

Re: Op buik laten slapen

Kort na de kraamweek liet ik mijn dochter overdag op haar buik slapen. Dan sliep ze beter. 's Nachts sliep ze op haar buik vanaf het moment dat ze zelf kon draaien.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Nov 2013 18:24

Re: Op buik laten slapen

Sinds ze zelf zo konden gaan liggen. Ik hield de adviezen van www.wiegedood.nl aan en daar las ik toen dat het weinig zin heeft om ze steeds terug te draaien als ze eenmaal zelf om kunnen rollen. Ze konden toen allebei wel al hun hoofd goed zelf optillen, Yrsa kon dat al in de kraamweek, dat vond ik wel geruststellend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 27 Nov 2013 18:32

Re: Op buik laten slapen

Pompoen schreef:
Highway schreef:
ChiQ schreef:Julian slaapt al vanaf dat hij 4 maanden is op zijn buik. Is niet tegen te houden, maar hij gaat ook 't hele bed door, soms gaat ie zelfs zitten en slapen haha.

Maar kan S. nog niet terugdraaien dan?


Nee, S loopt wat achter qua ontwikkeling, ze kan alleen nog 1 kant op rollen en sinds 2 weken zitten. (niet uit zichzelf)


Oh, ik zat inderdaad naar je ticker te kijken en zag dat ze een aantal maanden ouder is dan L., is er een oorzaak voor of loopt ze 'gewoon' wat achter? L. mag van mij op zijn buik slapen maar slaapt altijd op zijn rug eigenlijk, hij kan twee kanten om rollen. Ik snap wel dat je je iets meer zorgen maakt omdat ze nog niet terug kan rollen. Maar ze kan wel haar hoofdje optillen toch? Ik zou me daar dan toch niet zo heel druk om maken, het is geen hulpeloos ukkie meer, ze kan al een heleboel zelf regelen. En als je haar niet voor de nacht zo wil laten liggen zou ik haar omdraaien als ze diep slaapt.

We gaan vrijdag naar de kinderarts voor onderzoek maar haar linkerbeen en arm hebben een hoge spierspanning en daarnaast denkt de fysio aan ontwikkelingsdyspraxie en misschien iets neurologisch. Dus het is nog even spannend.Ze kan inderdaad wel haar hoofdje optillen dus ik moet het ook wat loslaten inderdaad, zeker als ik iedereens reacties lees. Beetje overbezorgd denk ik :D
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Nov 2013 19:10

Re: Op buik laten slapen

Highway schreef: We gaan vrijdag naar de kinderarts voor onderzoek maar haar linkerbeen en arm hebben een hoge spierspanning en daarnaast denkt de fysio aan ontwikkelingsdyspraxie en misschien iets neurologisch. Dus het is nog even spannend.Ze kan inderdaad wel haar hoofdje optillen dus ik moet het ook wat loslaten inderdaad, zeker als ik iedereens reacties lees. Beetje overbezorgd denk ik :D


Wat spannend Highway, ik kan me juist ook wel voorstellen dat je daardoor wat meer 'op scherp' staat wat bezorgdheid betreft. Als ze haar hoofdje goed op kan tillen zou ik proberen me er niet te veel zorgen over te maken. Eventueel misschien een aerosleep dekmatras aanschaffen.

Ik hoop dat er niets ergs met jouw kleine meisje aan de hand is en dat het met fysio gewoon opgelost kan worden!
<<

Anoniem106

Bericht 27 Nov 2013 20:16

Re: Op buik laten slapen

L. loopt ook iets achter in haar ontwikkeling en kan haar hoofd nog niet goed optillen. Wel rolt ze steeds meer naar zij toe. Ik ben dus bang dat ze straks door rolt, terwijl ze nog niet haar hoofd kan op tillen. Daarom kan ik je angst goed begrijpen.
<<

Anoniem162

Bericht 27 Nov 2013 21:02

Re: Op buik laten slapen

vanaf de kraamweek. Hij lag op een aerosleep in een slaapzak, niet met deken.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 27 Nov 2013 21:56

Re: Op buik laten slapen

Vanaf dat B. niet meer ingebakerd ligt slaapt hij op zijn buik. Wellicht hadden we toch toe moeten geven aan zijn behoefte om op zijn buik te slapen ipv hem in te bakeren, dit had namelijk soortgelijk effect omdat hij zich dan ook niet kon wakker meppen. Hij was toen 11 weken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers