Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Even mijn frustraties kwijt.

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Nov 2013 09:47

Even mijn frustraties kwijt.

Ik ga straks aan mijn schoonmoeder vertellen dat ik wil dat ze voortaan met op onze m manier moet doen met L..
En anders hoeft ze niet meer op te passen. Ben het nu zat... en mijn vriend ook. Hij wou haar gisteren al bellen maar toen was ze niet thuis.
Maar ik kwam er gisteren achter dat ze haar s ochtends bij het koekje een pakje fristi geefr. En s middags bij de boterham een schaaltje vla :confused: en toen vond ze het gek dat L maar een halve boterham wilde eten. En L haar volle beker diksap zat gewoon nog in de tas!

Ik vind heel veel goed, en dacht dat ze soms wel eens fristi of yoghurt gag i.p.v. melk bij de boterham.
Maar dit vind ik toch wel een beetje vreemd. Af en toe een pakje fristi daar bij de boterham vind ik echt niet erg. Maar ze komt er soms wel drie ochtenden in de week.
Dat ga ik haar dus straks vertellen. Heb nu ook maar weer een schema opgeschreven van wanneer wij wat geven aan L.

Dit is trouwens niet de eerste keer, we hebben al vaker ergens wat van gezegd. .. ze zegt dan dat oma's hun kleinkind mogen verwennen. ...

Jullie nog wat te klagen?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem57

Bericht 27 Nov 2013 10:04

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Natuurlijk mogen oma's hun kleinkinderen verwennen, maar dat betekend niet dat ze zieltjes mogen winnen door ze om te kopen met koek en snoep? Verwennen is ook lekker iets later naar bed, tv kijken of een op een aandacht op momenten dat mama het huishouden bijv zou doen.

Ik vind het goed dat jullie er wat van gaan zeggen!

Hier hebben we in het begin ook een stipt schema meegegeven en al het eten en drinken zelf. Ook hebben we haar verteld L gewoon haar gang te laten gaan en haar niet constant optillen ofzo. Moet zeggen dat ze zich daar best goed aan gehouden heeft!
<<

Anoniem83

Bericht 27 Nov 2013 10:07

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Ik weet nu niet wat nu wat slechter is; de fristi/vla of de beker diksap.

Maar goed, ik snap dat het niet fijn is als oma niet jouw richtlijnen volgt als ze daar zo vaak is.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Nov 2013 10:09

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Oh daar zou ik ook niet zo blij mee zijn. Maar de intentie van je schoonmoeder is waarschijnlijk niks dan goed, ze wil je dochter verwennen maar inderdaad, ook dat heeft grenzen. Succes!

Mijn moeder gaf haar laatst een hap ijs, ik reageerde meteen met heel hard ' ma wat doe je nu?' Haha dus iedereen keek meteen op, maar ik was ook oprecht geschrokken. Maaar, mijn moeder vind ook dat het moet kunnen. Maar gelukkig komt ze daar niet zo vaak alleen, ik ben er meestal bij.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 27 Nov 2013 10:14

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Mijn (schoon) ouders vragen het altijd eerst aan ons. Zo fijn! Terwijl wij juist helemaal niet zo heel veel erg vervelend vinden haha. Mijn schoonmoeder heeft zelf een vervelende band met haar schoonmoeder (nog te volgen?) En dat wilde ze voor haat kinderen niet. Daarnaast heeft ze heel lang in dr kinderopvang gewerkt dus ze zal niet gauw gekke dingen geven.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 27 Nov 2013 10:20

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Zou ik ook zeker gewoon wat van zeggen.

mijn moeder zegt ook vaak: aaaah krijgt ze n ou alweer water. Nee wij gevenhaar geen dranken/diksap etc.

Het zoontje van een vriendin van mij (1 dag jonger als mijn dochter) krijgt gewoon al kroket, patat, slagroom en vande week stuurde ze een foto dat hij aan de chocoladeletter zat!!! 10 maanden :thumbdown:
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem16

Bericht 27 Nov 2013 10:32

Re: Even mijn frustraties kwijt.

ik zie het probleem eigenlijk niet. Diksap is misschien nig wel slecht er
<<

Anoniem286

Bericht 27 Nov 2013 10:36

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Nou ik vind vla als lunch best wel een beetje gek, fristi kan ik nog wel inkomen en vla als toetje evt ook wel maar als lunch?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 27 Nov 2013 10:39

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Ik zag afgelopen weekend mijn schoonmoeder bijna suiker in de thee voor mijn zoon gieten. Heb er toen wat van gezegd, ze wilde er ook melk bijgooien maar dan drinkt M het niet. M. heeft de suikerloze thee helemaal opgedronken en zijn neefje die suiker en melk erin kreeg had er niks van op :P

Maargoed, als jij wilt dat ze een schema volgen dan hoort ze dat te doen.
M:21072011
J :08012014
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 27 Nov 2013 10:42

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Heel goed dat je er iets van gaat zeggen als je het er echt niet mee eens bent!! Even een andere vraag waarom is diksap slecht? Ik dacht juist dat dat goed was? Toen ik vroeger in een kinder tehuis woonde kregen we juist diksap i.p.v. ranja...
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 27 Nov 2013 10:43

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Printje schreef:ik zie het probleem eigenlijk niet. Diksap is misschien nig wel slecht er


Diksap slechter dan Fristi?

Ik snap wel dat je het niet leuk vindt maar ik zou er niet zo'n groot ding van maken. Gewoon vragen of ze haar niet te vaak Fristi wil geven en dat je een bakje yoghurt prima vindt maar niet bij de boterham omdat ze dan niet genoeg eet maar liever in plaats van een tussendoortje.
<<

Anoniem31

Bericht 27 Nov 2013 11:44

Re: Even mijn frustraties kwijt.

een heel schema meegeven aan opa en oma?
ot dat je het aankaart oke maar zou er niet zo'n groot ding van maken. Ik denk dat ze het alleen goed bedoeld. en omkopen vind ik het al niet eigenlijk.
<<

Anoniem166

Bericht 27 Nov 2013 11:52

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Als je het vervelend vindt dat ze fristi en vla krijgt, zou ik daar wat van zeggen.
Een schema meegeven zou ik niet doen, dat vind ik van wantrouwen getuigen met deze leeftijd (bij een baby vind ik dat een ander verhaal). En je wantrouwt de boel misschien ook, maar ik zou het gewoon zeggen en dat niet op een andere manier willen laten blijken.
<<

Anoniem 77

Bericht 27 Nov 2013 12:01

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Ik zou het ook niet leuk vinden als ze dingen gaven die y nog niet mocht. Y mag van mij nu zo goed als alles, maar krijgt dagelijks nog gewoon het zelfde. Bij uitzondering eens iets lekkers of wat anders te drinken (afgelopen zaterdag voor het eerst een pakje taksi))
<<

Anoniem113

Bericht 27 Nov 2013 13:06

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Ik zou idd geen heel schema meegeven. En oma's die verwennen wel maar als ze er drie ochtende is dan heeft ze echt een opvoedrol en dan is het niet meer haalbaar om jullie dochter steeds te verwennen.

Mijn moeder gaf T. rond een jaar patat (verse zonder zout en saus etc.) Dat was haar ding. Ze gaat naar de markt en haalt een patatje. Ik vind het prima. Van die paar patatjes wordt hij meteen te zwaar.

Misschien kan je zelf wat pakjes drinken in huis halen en meegeven maar dan van goodies ofzo. Of de pakjes van Innocent(?) die vindt mijn zoontje heel erg lekker. Smoothies zijn dat.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Nov 2013 13:42

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Een oma mag best haar klein kind verwennen , maar niet op deze manier.
Ik vind het heel knap dat je er wat van durft te zeggen. Wij hebben dit ook gedaan en sinds dien past oma dus ook niet meer standaard op. (alleen als we héél erg in nood zitten) Oma was heel erg gepikeerd en heeft het ons best kwalijk genomen. Nu hield ze zich keurig aan wat S at en dronk maar zij had de neiging om een dag van te voren te zeggen: oh ja ik kan morgen niet oppassen want ik moet werken. Dat werkt gewoon niet...
<<

Anoniem16

Bericht 27 Nov 2013 14:24

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Ik zou ook echt niet met een schema moeten aankomen bij ons mam. Die kan het allemaal prima zelf wel bedenken. Maar ik brn ook nooit echt moeilijk geweest over het eten en allerlei schema's.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 27 Nov 2013 14:38

Re: Even mijn frustraties kwijt.

En, hoe is het gegaan Jezzie?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Nov 2013 15:47

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Ga haar nu ophalen. Heb gezegt dat ze best fristi mag geven bij de boterham. En bij het koekje haar eigen beker drinken. En dan geen vla meer.
Ze krijgt thuis dan tussen door yoghurt of na het avondeten.

Het gaat mij er ook meer om dat ze het niet even vraagt. Van het weekend had Lyanne haar eigen gezonde chipjes van die maïs dingen. En mijn schoonmoeder pakt en hand kaas koekjes en wilde daarvan de helft aan L geven. Toen heeft mijn vriend er ook wat van gezegd. Ze had notabene zelf wat te eten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Nov 2013 15:48

Re: Even mijn frustraties kwijt.

En natuurlijk mag ze haar kleindochter verwennen. Maar ze hoeft haar niet vol te stoppen dat ze niet eens brood wil eten. En bij het avondeten ook amper wat wil hebben.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 27 Nov 2013 16:14

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Goed dat je het aangegeven hebt!
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 27 Nov 2013 16:30

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Pffff, lekker belangrijk. Zo kun je overal wel een gesprek over aanknopen.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Nov 2013 17:12

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Blij schreef:Pffff, lekker belangrijk. Zo kun je overal wel een gesprek over aanknopen.


Kennelijk wel zo belangrijk dat je toch even reageert.

Ik snap het wel, op een gegeven moment worden alle kleine dingen 1 groot ding en dan spring je helemaal uit je vel. Om dat te voorkomen kun je het beter op tijd aan geven. Het gaat om je eigen kind en de ouders zijn daarover 'de baas'.
<<

Anoniem16

Bericht 27 Nov 2013 17:14

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Maar wanneer ze bij oma zijn vind ik dat oma de baas is. Ik ben al blij dat ze wil oppassen en ga haar dan ook niet allerlei dingen opleggen of verbieden.
<<

Anoniem30

Bericht 27 Nov 2013 17:17

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Printje schreef:Maar wanneer ze bij oma zijn vind ik dat oma de baas is. Ik ben al blij dat ze wil oppassen en ga haar dan ook niet allerlei dingen opleggen of verbieden.



Dat vind ik raar. Jullie blijven de ouders! En daar zijn regels en daar moet je je aan houden of overleggen. Dus jij als juf mag dat ook kiezen, want jij bent dan de baas? Als oma oppast is het gewoon werk met regels, visite bij oma vind ik anders.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers