Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'S nachts gordijnen open of dicht?

<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Nov 2013 15:48

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Ik heb alles dicht. Overdag ook regelmatig omdat ik D. dan aan het voeden ben op de bank.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2013 15:50

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Harrison schreef:Ik loop graag in mijn blote kont door het huis dus ik hou alle gordijnen dicht tot ik aangekleed ben haha!


Haha ja heerlijk, me too :D Maar door die plissé kan dat makkelijk, want die is van onder dicht en alleen reuzen kunnen er dan overheen kijken :P
<<

Anoniem23

Bericht 26 Nov 2013 15:56

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Haha, ja precies, dan zou ik open ook wel gezellig vinden denk ik! Als de gordijnen dicht zijn is het wel meteen een beetje een holletje en wij hebben alleen maar in betweens, moet je nagaan!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Nov 2013 15:57

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Hier gaan de gordijnen dicht zodra het donker is en pas weer open als we de dag later weer beneden zijn. Ik vind het altijd heerlijk knus in huis als de gordijnen dicht zijn.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem 82

Bericht 26 Nov 2013 21:14

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Hier dicht als het donker wordt en pas weer open als we de volgende morgen beneden komen.
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 26 Nov 2013 21:16

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Ik heb alleen vitrage dus dat zit altijd al dicht. Ik woon op 2 hoog dus heb geen last van inkijk als ik het licht aan heb 's avonds. Thuis hadden we alleen een rolgordijn bij het keukenraam. Die ging dan wel dicht tot de volgende ochtend.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 26 Nov 2013 21:25

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Bij mij gaan de gordijnen dicht zodra het donker wordt (of zoals in deze tijd, als ik thuis kom van het werk) tot de volgende ochtend.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 26 Nov 2013 21:35

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Ik heb er eigenlijk geen ritme in. Soms zitten de shutters dagen dicht omdat ik vroeg weg ben naar m'n werk en laat thuis, andere dagen vergeet ik ze weer dicht te doen.
2014 2016 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Nov 2013 21:38

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Op dit soort donkere dagen doe ik mijn gordijnen vaak überhaupt niet open haha. Dan doe ik ze 's avonds dicht, 's morgens is het nog donker en denk ik er niet aan om te open te doen en als ik weer thuis kom, is het alweer donker. Niet de moeite dus :wink: Wat andere mensen daar eventueel van denken, kan me aan m'n reet roesten :P
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Nov 2013 21:46

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Wij hebben geen gordijnen, alleen van die lelijke horizontale gevallen.. Jaloezieën heet dat of zo? Ik onthoud het nooit, haha.
Mijn ouders deden de gordijnen altijd voor het grootste deel dicht, maar wel met een stuk van ongeveer 20cm open in het midden. 's Ochtends heb je dan toch vast wat licht.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Nov 2013 21:49

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Op mijn huidige kamer heb ik in de winter mijn gordijnen dicht. Er zitten grote ramen en het is enkel glas. Dus tel maar uit hoe hard de warmte anders weg is.
Hoe ik het in mijn nieuwe huisje ga doen weet ik nog niet. Ik weet wel dat ik dubbel glas heb en dat ik in de woonkamer geen verduisterende gordijnen wil, slaapkamer wel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 53

Bericht 26 Nov 2013 22:33

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Dicht, zeker nu met de donkere dagen.
<<

Anoniem280

Bericht 26 Nov 2013 22:39

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Achter alles dicht, voor hebben wij, vreselijke lamellen, vind ik, alles open. Ze zijn wel eens dicht, maar dan kunnen ze ook dagen dicht zitten. Verder geen gordijnen, wat ik jammer vind. Wij gaan hier geen gordijnen meer neer hangen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Nov 2013 22:59

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Haha, grappig. Had van de week dezelfde 'discussie' met mijn man en wilde naar aanleiding daarvan een soortgelijk topic openen.

Wij hebben van binnen luikjes voor de ramen en die heb ik het liefst 's nachts ook dicht, vind het een fijner idee als niet iedereen naar binnen kan kijken. Nadeel vind ik dan dat als je 's ochtends uitslaapt dat de luikjes dan later op de dag nog steeds dicht zijn. Voor ons is de oplossing daarom, doordeweeks de luikjes dicht, in het weekend de luikjes open.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Nov 2013 00:09

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Wij hebben geen andere gordijnen dan over gordijnen dus die zijn eigenlijk altijd dicht. Vanaf het moment dat het begint te schemeren tot aan de ochtend dat ik van huis vertrek. Ik vind het juist gezellig met de gordijnen dicht. Heel soms, als mijn vriend eerder opstaat dan ik, dan heeft hij de gordijnen open gedaan als ik beneden kom. Ik vind dat zo ongezellig! Meestal kom ik met m'n suffe hoofd beneden en wil ik eerst een boterhammetje eten onder m'n dekentje. Dat doe ik écht niet met de gordijnen open. Grappig hoe dat bij iedereen weer anders is :)
<<

Anoniem83

Bericht 27 Nov 2013 00:12

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Harrison schreef:Ik loop graag in mijn blote kont door het huis dus ik hou alle gordijnen dicht tot ik aangekleed ben haha!


Haha, dit dus... Wij hebben ook inbetweens en zodra het donker wordt buiten doen we de rolgordijnen dicht, anders zie je echt alles van buiten als we het licht aan hebben.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 27 Nov 2013 00:18

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Wat grappig dat iedereen er op een andere manier mee omgaat en het anders ervaart! :-)

Mijn vriend was eigenlijk vergeten dat hij gordijnen had, tot ik bij hem kwam wonen. Hij deed er niks mee..maar ik deed ze getrouw elke avond dicht zodra het donker wordt en 's morgens weer open zodra we aangekleed zijn (we lopen ook graag bloot rond idd :P ) en inmiddels is dat ook 'onze' gewoonte.

Ik heb ook 't gevoel, dat als je ze open laat, je net in een aquarium zit (buiten donker, binnen licht!) (ook al wonen we twee hoog en hebben we geen buren die naar binnen kunnen kijken.)

En wat de buren er wel niet van vinden... dat zal mij een zorg zijn! Sowieso ziet niemand het hier nu.. en vanaf zaterdag in ons nieuwe huis hebben we natuurlijk wel buren en wat die zullen denken maakt mij niks uit!

Wil sowieso nog iets voor de ramen bedenken.. want de gordijnen zijn wel echt voor als het donker is.. en wil wel graag iets voor de inkijk! Wellicht idd ook van die plissé gordijnen! Of van die raam folie..
vraag mij alleen af hoe je dat strak en recht op je raam krijgt? :)
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 27 Nov 2013 01:01

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Wij hebben alle gordijnen altijd open/rolgordijn omhoog.
Ik vind alles dicht verschrikkelijk, zoon hokkerig gevoel. Op de slaapkamer na uiteraard haha.

Ik vind het ook bij anderen buiten niet zoon fraai gezicht als alles dag en nacht pot dicht zit. Ieder voor zich natuurlijk, maar vind het wel bijzonder.
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Nov 2013 01:26

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

We laten ze altijd open.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 27 Nov 2013 10:23

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Hier gaan de rolgordijnen als het donker wordt naar beneden zodat niet iedereen naar binnen kan kijken.
Behalve als we bezoek verwachten, dan blijft er 1 een stukje open zodat we ze aan zien komen. De bel doet het vaak niet.

Ze gaan dan pas 's ochtends weer open. Alleen doet mn vriend die in de woonkamer vaak weer half naar beneden omdat hij het anders te licht vind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 27 Nov 2013 20:55

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

De vouwgordijnen doe ik `s avonds tot op een paar centimeter na dicht. Ik wil graag weten wat er evt het tuinpad opkomt... Als we naar bed gaan, gaan de rolluiken dicht en die gaan de volgende ochtend pas open.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 28 Nov 2013 03:10

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Alles gaat dicht, eigenlijk al vrij vroeg op de avond. Ik heb een hekel aan inkijk en vind het niet gezellig in de avond om alles open te hebben. In de ochtend ben ik nog niet aangekleed en loop dan graag gewoon door het huis zonder het idee te hebben dat de buren mij zouden kunnen zien.
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 28 Nov 2013 08:32

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Ik heb het liefst geen gordijnen, hier hebben we ze alleen aan de voorkant ivm inkijk. 's Avonds doe ik ze wel dicht zodra het licht aan gaat, maar meestal doen we ze weer open zodra we naar bed gaan en het licht uitdoen. Ik vind het ook fijner als je 's morgens beneden komt en de gordijnen open zijn.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 28 Nov 2013 08:46

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Tsjip schreef:Hier gaan de gordijnen dicht zodra het donker is en pas weer open als we de dag later weer beneden zijn. Ik vind het altijd heerlijk knus in huis als de gordijnen dicht zijn.


Hier sluit ik me bij aan. We hebben pas sinds een maand gordijnen en ons huis is 10x knusser.
Afbeelding
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 28 Nov 2013 10:22

Re: 'S nachts gordijnen open of dicht?

Hier gaan de gordijnen altijd dicht als we terug komen van de laatste ronde met de hond. Daarna gaan we dan ook naar bed. De gordijnen moeten wel dicht, anders kan de hond aanslaan als er nog mensen over de galerij lopen.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron