Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 26 Nov 2013 23:35

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Fijn trouwens dat er ook meiden zijn die mijn gevoel (h)erkennen! Ik begon al bijna aan mijzelf te twijfelen :wink:
<<

Anoniem20

Bericht 26 Nov 2013 23:52

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

" ik wilde je even op je punt zetten". Over denigerend gesproken...

Als je zonder scheldwoorden jouw verhaal had gedaan, had je wellicht ook andere reacties gekregen.
<<

Anoniem122

Bericht 26 Nov 2013 23:58

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

juani schreef:" ik wilde je even op je punt zetten". Over denigerend gesproken...

Als je zonder scheldwoorden jouw verhaal had gedaan, had je wellicht ook andere reacties gekregen.


Precies! Natuurlijk mag je balen, zou ik ook doen, maar je geeft de BD de schuld hiervan, terwijl het duidelijk op de website staat en je het dus had kunnen voorkomen.. Dan is het nogal overdreven om zo te reageren en te schelden.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 27 Nov 2013 00:02

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

TukTuk schreef:
juani schreef:" ik wilde je even op je punt zetten". Over denigerend gesproken...

Als je zonder scheldwoorden jouw verhaal had gedaan, had je wellicht ook andere reacties gekregen.


Precies! Natuurlijk mag je balen, zou ik ook doen, maar je geeft de BD de schuld hiervan, terwijl het duidelijk op de website staat en je het dus had kunnen voorkomen.. Dan is het nogal overdreven om zo te reageren en te schelden.



Ik geef hen ook de schuld, want ik blijf het onlogisch en onverklaarbaar vinden... Ook al staat het duidelijk op hun site. Met logisch nadenken had ik (en vele met mij, zo blijkt!) dit niet bedacht. Daar gaat het om.

En over mijn woordgebruik heb ik toch al uitleg gegeven Juani? Ik had hem gewoon even flink zitten.
<<

Anoniem7

Bericht 27 Nov 2013 00:08

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Hahaha, het forum wordt er heel gezellig van als iedereen er min het vervolg openlijk voor uit gaat komen dat je een ander even op z'n punt wilt zetten. Ik weet niet, maar ik vind dat wel een soort kinderachtig vijandig klinken.

Ik snap je boosheid overigens wel, maar die opmerking vind ik dan toch echt weer jammer.
<<

Anoniem28

Bericht 27 Nov 2013 10:25

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

De BD blinkt niet uit in duidelijkheid. Wij hebben ook ieder jaar welk zulke akkefietjes, terwijl onze aangiftes door een (goed) boekhouder ingevuld wordt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Nov 2013 10:42

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Maar zoals ik het begrijp had je dat geld ook moeten terugbetalen als je de sleutel in januari 2014 had gekregen, je was immers met terugwerkende kracht fiscaal partner geworden vanaf het moment dat je samenwoonde en dat was al in 2013.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem111

Bericht 27 Nov 2013 10:45

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Susan schreef:Maar zoals ik het begrijp had je dat geld ook moeten terugbetalen als je de sleutel in januari 2014 had gekregen, je was immers met terugwerkende kracht fiscaal partner geworden vanaf het moment dat je samenwoonde en dat was al in 2013.

Nee, het verschil zit hem in het hebben van een koophuis ten opzichte van een huurhuis als ik het goed begrijp.
<<

Anoniem122

Bericht 27 Nov 2013 10:56

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Pitufo schreef:
Susan schreef:Maar zoals ik het begrijp had je dat geld ook moeten terugbetalen als je de sleutel in januari 2014 had gekregen, je was immers met terugwerkende kracht fiscaal partner geworden vanaf het moment dat je samenwoonde en dat was al in 2013.

Nee, het verschil zit hem in het hebben van een koophuis ten opzichte van een huurhuis als ik het goed begrijp.

Idd, of als 1 van de andere genoemde dingen van toepassing is, zoals het krijgen van een kind of trouwen bijvoorbeeld.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 27 Nov 2013 11:06

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Nee, hadden we 1 januari 2014 de sleutel gehad dan ging de wijziging pas vanaf 2014 in. Vandaar mijn frustratie.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 27 Nov 2013 11:23

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Fiebie schreef:Nee, hadden we 1 januari 2014 de sleutel gehad dan ging de wijziging pas vanaf 2014 in. Vandaar mijn frustratie.


Maar het gaat dus wel per kalenderjaar? Wel goed om te weten.
Zou ook een beetje zuur zijn als je drie jaar samenwoont, geen fiscale partners bent, een kind krijgt en dan opeens van drie jaar moet terug betalen :S
<<

Anoniem124

Bericht 27 Nov 2013 12:47

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Ooooh die mensen altijd die dan als de kippen erbij zijn om te zeggen dat je het best had kunnen weten :laughcry: . Ik ben geloof ik een redelijk intelligent persoon, maar bij dit soort zaken liggen mijn kernkwaliteiten ook niet hoor! Ik lees dan wel dingen na, en uiteindelijk las ik net het verkeerde, of was de regel weer aangepast of of of....ja sommige mensen hebben dit wel eens. En dan baal je gewoon hoor!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 27 Nov 2013 13:55

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Coco schreef:
Luce schreef:Ik vind het eigenlijk raar dat als je in november toeslagpartner wordt je mag terug betalen over heel 2013. Klopt dat echt? Want dat slaat toch eigenlijk nergens op..? Het is toch pas vanaf november, voor hetzelfde geld ken je elkaar in januari nog niet eens. Vind ik vreemd.




Ik vraag mij nu overigens wel af of je je verzamelinkomen dan ook over dit hele jaar mag verlagen ivm de hypotheekrente als je nu koopt, bij kinderopvangtoeslag etc? Als je ook over het hele jaar met terug werkende kracht moet terug betalen.
Wij tekeken de overdracht 2 december. Een kennis heeft mij gevraagd voor twee maanden bij haar te komen werken maar op dit moment loont dat niks, wellicht krijgen we net wat meer opvangtoeslag als het verzamelinkomen lager kan.


Het is inderdaad erg zuur maar zo is het nu eenmaal. Anderzijds is bovenstaande dus ook zo: je verzamelinkomen van het hele jaar gaat naar beneden (maar het af te trekken bedrag is wel lager omdat je het huis pas in november hebt gekocht).
Maar ik snap je gevoel wel hoor, het gaat oom om behoorlijk wat geld. Je had het van te voren kunnen lezen, dat is waar, maar je wist het dus niet en dan komt wel wel even rauw op je dak natuurlijk.
<<

Anoniem185

Bericht 27 Nov 2013 17:24

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Oh ik was van de week ook een beetje boos op de belastingdienst. Heb speciaal een bepaalde 'schone' auto gekocht zodat ik geen wegenbelasting moest betalen. Nu veranderen ze de regel en moet ik dus ineens wel wegenbelasting gaan betalen omdat ik dan net boven de norm uit kom (die dus naar beneden is aangepast).

Maar goed, het is niet anders.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 27 Nov 2013 18:50

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Dat er belasting moet gaan worden betaald weer voor de hybride's is al erg lang bekend hoor.
Tenminste ik rijd zelf een hybride al 5 jaar en ik weet al heel erg lang dat we weer moeten gaan betalen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem30

Bericht 27 Nov 2013 19:48

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Tja, het is helaas een voorschot per maand die je krijgt over het hele jaar, dus als er in dat jaar iets veranderd, moet je alles terugbetalen, omdat je er helemaal geen recht op hebt. Wij willen als we trouwen in november trouwen, maar dat betekent inderdaad ook dat ik het dan van het hele jaar terug moet betalen.. toch ruim €1000,00...
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Nov 2013 20:48

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Ja ik snap dat je er van baalt. Zou ik ook doen..
Maarja het is niet anders..wij zijn ook een keer 8000 euro misgelopen door zoiets..
Achteraf hadden we dat ook anders moeten doen. Maarja, achteraf he..
2016
<<

Anoniem9

Bericht 27 Nov 2013 21:21

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Ook ik snap je gevoel volledig! Dit hadden wij afgelopen jaar met de huurtoeslag. Van januari tot en met mei hadden we een inkomen om en nabij het minimumloon en dus recht op huurtoeslag. Toen kreeg mijn vriend weer een baan, en ik ook. Gelijk verandering doorgegeven aan de BD (Doen we altijd, omdat we bang zijn dat we anders voor verassingen komen te staan) en nog geen week later een brief; Ruim € 1.200,00 terug betalen. Volkomen logisch( naja, gevoelsmatig compleet niet. Als we wisten dat we beiden in mei een baan zouden hebben, zouden we nooit huurtoeslag hebben aangevraagd) maar zo intens, intens kut als je midden in een verhuizing zit.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 27 Nov 2013 23:30

Re: Tis stom! De belastingdienst en hun stomme regel

Het is al een poosje geleden maar ooit had ik dit ook aan de hand. Als je een berekening maakt met jullie beiden salarissen van dit jaar voor de zorgtoeslag, dan kun je zien op welk bedrag je recht hebt over dit jaar. Alsnog moet je terugbetalen maar dat is eigenlijk altijd zo, als je een wijziging doorgeeft dan rekenen ze dat over het hele jaar en dat kan dan een flink bedrag zijn. Wellicht heb je nog wel recht op zorgtoeslag als je je aangifte van 2013 in orde maakt? Sowieso kun je dan een deel van de kosten van de hypotheek weer opvoeren als aftrekpost, anders had je daar weer een jaar op moeten wachten.
En, ik begrijp heel goed dat je daarvan baalt. De belastingdienst is niet mijn beste vriend, hoe goed ik ook lees het gaat eigenlijk nooit goed. Zorgtoeslag wil ik dan ook niet hebben, pas achteraf als ik zeker weet dat ik het niet hoef terug te betalen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx