Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Angorawol

<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 25 Nov 2013 22:41

Angorawol

Ik zie zojuist een item bij Rader over Angorawol;
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... angorawol/

Ben ik zo'n leek dat ik niet eens wist dat Angorawol van een konijn kwam, of wisten jullie dat ook niet? Ik heb zojuist mijn kleding bekeken ik blijk veel Mohair te hebben, en dat komt van een geit. Ik hoop dat ze die niet levend hebben geplukt...

Wat denken/vinden jullie? Ga je nu dan ook geen Angorawol meer kopen?
Afbeelding
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 25 Nov 2013 23:09

Re: Angorawol

Ik koop al geen angora, alles mrt dat erin vind ik vreselijk kriebelen. Niet vanwege de diertjes (al ben ik nu ook wel benieuwd hoe ze dan aan de "wol" komen. Ik ben zeker tegen bont)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Nov 2013 12:24

Re: Angorawol

Ik heb radar ook gezien gisteren. Hoe ze die beestjes behandelden op een van die boerderijen was echt zielig.
Ze werden vastgebonden en dan werden de haren gewoon uit hun vel getrokken terwijl die beestjes het uitschreeuwen.

Maar ze lieten ook een boerderij hier in NL zien waarbij er net als een schaap de bovenste laag afgeknipt werd zodat ze nog wel een dunne laag overhouden. In de winter lieten ze het ook langer dan in de zomer.

Ik heb geen Angora in de kast en nu zou ik er ook wel een keer extra over nadenken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem305

Bericht 26 Nov 2013 12:42

Re: Angorawol

Ik wist het ook niet. Ben blij dat ik dat niet in de kast heb hangen. Ik zou het nu echt niet meer kopen. Dat zoiets nog kan.. Ik vind het echt vreselijk.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Nov 2013 19:40

Re: Angorawol

Ik weet sinds een tijdje dat angorawol van konijnen komt maar dat het op zo'n gruwelijke manier verkregen wordt wist ik niet. Ik heb het gelezen in een ander artikel, het filmpje bekijken doe ik niet. Ik kan daar echt niet tegen, heb in het verleden filmpjes gezien van dieren die ritueel geslacht werden en wasbeerhondjes die levend gevild werden voor bont. Die beelden staan nog steeds op mijn netvlies dus daarom dat ik het niet meer kijk.

Ik koop absoluut geen angorawol! Ik koop verder ook geen Uggs, bont etc. Zelfs kleding met leer koop ik niet. Ik vind het trouwens heel erg hypocriet als er mensen zijn die de waarheid achter bijv. angorawol weten maar het toch blijven kopen. Arme dieren! Het is toch te ergvoor woorden dat er dieren moeten lijden voor mode?! :s Koop het gewoon niet (meer)!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem12

Bericht 26 Nov 2013 19:42

Re: Angorawol

Venus schreef:Ik wist het ook niet. Ben blij dat ik dat niet in de kast heb hangen. Ik zou het nu echt niet meer kopen. Dat zoiets nog kan.. Ik vind het echt vreselijk.

Ik wist dat het van konijnen komt, maar ik dacht dat het geschoren werd.. Shocker..
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 27 Nov 2013 22:48

Re: Angorawol

ik heb 1 trui liggen en direct gemaild naar het merk, zij mailde direct terug dat het wol wordt geknipt en niet geplukt. Daarin geloof ik ze wel, het is een merk wat ook heel goed zorgt voor arbeidsomstandigheden voor de mensen die de kleding in elkaar zetten.
Afbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 27 Nov 2013 22:51

Re: Angorawol

Geloof niet dat ik angora heb. Wel kasjmier, maar volgens mij worden die geiten geschoren.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Nov 2013 16:39

Re: Angorawol

Ik heb het net filmpje gezien, en daarin laten ze zien dat ze ook behoorlijk mishandeld worden tijdens het knippen of scheren.

Ik heb er gelukkig niks van in mijn kast hangen.
<<

Patsy

Bericht 28 Nov 2013 16:46

Re: Angorawol

Ik ben erg geschrokken van het filmpje. Ik heb zelf een angorakonijn, en knip deze als de vacht te lang wordt. Ik ging er vanuit dat dat met angorakonijnen die voor wolproductie gehouden wordt ook zo zou zijn, heel naïef eigenlijk. Gelukkig heb ik niks van angorawol in de kast hangen.
<<

Nyx

Bericht 28 Nov 2013 16:52

Re: Angorawol

Ik dacht serieus dat ze geschoren werden. Maar dit is wel heel erg. Ik heb het filmpje niet gezien, maar zag een deel van Radar waarin ze het filmpje aan een Angora-liefhebber lieten zien en het geluid en haar tranen in haar ogen deed mij voldoende om het niet aan te schaffen.
<<

Anoniem38

Bericht 28 Nov 2013 17:59

Re: Angorawol

Ik vind het heel erg dat ik het filmpje gezien heb, blijft op mijn netvlies staan :-(
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Nov 2013 18:22

Re: Angorawol

He bah ik heb ook het filmpje van PETA gezien vandaag. Hartverscheurend. Volgens mij heb ik een trui van de Mango waar angora inzit. Ik heb alleen net het label eruit geknipt deze week, dus ik weet het niet meer zeker. Nu ik dit weet ga ik er voortaan op letten. Hoe kun je zo hard zijn om die beesten levend kaal te plukken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem58

Bericht 28 Nov 2013 19:29

Re: Angorawol

Ik he. Op de radio een stukje van het filmpje gehoord, ik heb het geluid meteen afgezet, wat vreselijk. Ik heb geen angora wol, en nu ik dot weet zal ik het ook zeker nooit kopen.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 28 Nov 2013 20:13

Re: Angorawol

Ik hoorde het toevallig op de radio vanavond. Dat mensen terug kunnen komen bij de h&m als ze zo'n kledingstuk gekocht hadden. Heb het filmpje niet gezien, wil ik ook niet. Ze lieten wel een klein stukje horen van angstaanjagende geluiden hoe die konijnen levend gestroopt worden omg...
<<

Anoniem315

Bericht 28 Nov 2013 20:47

Re: Angorawol

Ik ga er nu wel op letten. Ben echt geshockt door de nieuwsberichten. Die geluiden in de radioberichten heb ik ook gehoord en dat ging me door merg en been :pale: Wat zijn mensen toch wreed :cry:

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron