Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Nov 2013 13:37

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Nee, niet bewust. Ik ben ook nogal snel bang voor brand, ik heb dan liever alles gewoon donker.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Nov 2013 14:30

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Ik doe altijd alle lichten uit en de voordeur van m'n appartement direct op slot als ik binnenkom, of dat nou overdag is of 's nachts. Woon in een appartement met nog een gezamenlijke voordeur beneden, dat scheelt misschien.
<<

ChiQ

Bericht 26 Nov 2013 14:54

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Ja wij wel alles maar wij hebben een inbraakalarm.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 26 Nov 2013 15:09

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Ik doe alle lampen uit als ik weg ga en de deuren op slot.
Als ik thuis ben is de voordeur los, de achterdeur in de herfst/winter ook op slot.
In de zomer is de achterdeur eigenlijk altijd los en staat vaak ook open. Ik probeer er wel aan te denken deze dicht te doen als ik ga douchen, gezien ik dan niets meer hoor.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Nov 2013 16:02

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Hier gaat alles uit als we weggaan. Wij hebben een lampenknop naast de deur zitten dus die klikken we meteen aan als we weer thuiskomen.
Als ik 's avonds alleen thuis ben heb ik ook de deuren allemaal op slot. Ik vind dat toch een fijner idee. Overdag doe ik de deuren ook op slot als ik naar boven ga.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem280

Bericht 26 Nov 2013 18:57

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Vaak laten wij een lamp wel branden als wij weggaan, vinden we toch iets prettiger thuis komen.
De achterdeur is altijd op slot, ook als we thuis zijn. Maar hier komt nooit iemand achterom.
Mensen denken vaak ook dat het huis van de buren, buren zowel links als rechts, bij dat van ons hoort.
<<

Anoniem10

Bericht 26 Nov 2013 21:59

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Het ligt eraan hoe lang ik wegblijf. Ik heb een papegaai dus als het licht uit is en het is donker in huis gaat hij gewoon slapen. Als ik wegga en ik weet dat ik maar een halfuurtje ofzo weg ben laat ik de verlichting aan, blijf ik langer weg doe ik het uit voor hem.
Voor mezelf zou ik het wel fijn vinden om lichten aan te laten. Ik ben een beetje bang in het donker :nopompom:
<<

Anoniem134

Bericht 26 Nov 2013 23:02

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

zonneschijn schreef:
Lampenkapje schreef:Wij doen altijd wat lampen aan.
Wij doen altijd alle deuren op slot.
De deuren doe ik 's avonds als ik thuis ben ook op slot. Overdag zijn ze van het slot wanneer ik thuis ben. De achterdeur is wel altijd op slot, ook als ik thuis ben.


Hier precies hetzelfde.


Ook hier hetzelfde. Al heb ik mijn voordeur overdag ook op slot. We wonen in een drive-in woning en ik kan dus nooit zien/horen of er iemand op onze oprit loopt. Vind dat wel een fijner gevoel. Ook een deurbel met camera, zodat ik zie wie er staat en via intercom kan communiceren alvorens ik de deur open.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 28 Nov 2013 03:14

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Ik doe alles uit als ik weg ga, soms laat ik per ongeluk het licht in de gang aan maar als ik er aan denk dan doe ik het uit.
Afbeelding
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 28 Nov 2013 07:52

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Mijn achterdeur is eigenlijk altijd op slot, mijn voordeur doe ik op slot als ik ga slapen. Ik heb twee lampen met een digitale tijdschakelaar (1e en 2de verdieping). Die staan altijd aan als ik 's avonds weg ben. Als ik een paar dagen weg ben dan kun je die schakelaar(s) zo instellen dat hij iedere dag op een ander tijdstip aan en uit gaat.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 28 Nov 2013 21:41

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Als ik 's avonds weg ben dan heb ik nooit lampen aan. Heel soms wel als ik een nachtje weg ben, met Kerst of Oud & Nieuw of zo. Verder nooit.
<<

Anoniem 53

Bericht 28 Nov 2013 21:42

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Ik moet nog een schemerlampje voor in de hal aanschaffen. Vind het fijn om dat aan te laten als ik weet dat ik 's avonds pas ergens thuis kom, zeker met de donkere avonden nu. Nu heb ik dat nog niet en heb ik heen lampen aan, vind dat eigenlijk maar niks.
<<

Anoniem 47

Bericht 28 Nov 2013 21:46

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Als we weggaan, hebben we altijd één lamp aan en de deur op slot. Anders is het zo donker als we thuis komen. Voor de rest zijn de deuren alleen 's nachts op slot.
<<

Anoniem 53

Bericht 28 Nov 2013 21:49

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Deuren heb ik trouwens alleen op slot als ik weg ga, of als ik 's avonds uit het werk kom en niet meer weg hoef, dan doe ik ze op slot voor 's nachts.
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:11

Bericht 28 Nov 2013 22:45

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Ja 's avonds wel. We hebben de lichten op een timer dus als we weg zijn gaan ze op een moment aan en ook weer uit.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 30 Nov 2013 20:01

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Wij hebben altijd alle lichten uit als we weg zijn en het donker is. Bij ons is er alleen met veel moeite te zien of er wel of geen licht brengt, dus dan maakt het toch weinig verschil. Als ik alleen thuis ben heb ik altijd de deur op slot (iig savonds en snachts.)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Nov 2013 20:47

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Zodra we weg gaan, gaat gewoon alles uit, dus ook de lampen.
We wonen 2 hoog, dus ook al zou er iemand inbreken, dan kun je dat vanaf de straat toch niet zien. Heeft dat licht dus geen nut voor. Mijn ouders laten wel altijd een lampje branden als ze 's avonds weggaan bedenk ik met net. Vroeg me stiekem altijd al af waarom, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 30 Nov 2013 20:58

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Nee, wij letten over het algemeen goed op ons energieverbruik.
Daarbij scheelt het denk ik wel dat we in een appartementencomplex wonen, dus van buitenaf valt het minder op of we al dan niet thuis zijn, vergeleken met een gezinswoning.
Make happy memories
<<

Anoniem7

Bericht 30 Nov 2013 21:04

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Wij wonen in een appartement, maar naast de lift, dus inbreken is hier gauw gedaan. Ik vind het daarom wel fijn als er licht brandt.
<<

Anoniem5

Bericht 30 Nov 2013 22:21

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Dat deden we niet maar doen we vanaf nu wel dmv een schakelaar. Er is aan het eind van de middag vandaag naast ons ingebroken, wat een ravage, dan betaal ik liever wat meer aan energieverbruik.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 30 Nov 2013 23:01

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Sinds er hiernaast ingebroken is ben ik ook weer veel alerter en doe ik de deur op slot zodra ik alleen thuis ben. En sowieso 's nachts alles op slot.
Als ik weg ga laat ik een lamp in de gang aan, anders zie ik ook geen steek in de tuin. Heb geen buitenlamp.
Afbeelding
<<

Anoniem287

Bericht 30 Nov 2013 23:54

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Nee, ik doe geen lampen aan als ik 's avonds wegga, want ik ben veel te bang dat er brand uitbreekt. Wel heb ik altijd alle deuren op slot, ook als ik thuis ben. Maar ik woon in een appartement, dus ze moeten 2 deuren door willen ze bij mij binnen kunnen komen. Ik deel de buitendeur met alleen mijn buren, dus het is ook niet zo dat er zomaar iemand naar binnen kan glippen door de buitendeur. Tevens zit er ook een speciale inbraakstrip op de deuren.

Edit: Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel lampen aan zou laten als ik in een woning met tuin zou wonen. Het is dan namelijk veel makkelijker om in te breken en ik zou dan banger voor inbraak zijn voor brand. Nu is het andersom.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 01 Dec 2013 17:42

Re: Laten jullie licht aan als jullie 's avonds weg gaan?

Als wij weggaan zorg ik er altijd voor dat er 1 lampje aan is in de woonkamer, dan heb ik het in de wintermaanden en dan de avonden etc. Bedoel van het zomer heb ik geen licht aan en zijn we 's avonds vaak niet weg.
De deuren doen we wel zodra we weggaan op slot. De voordeur en ook de achterdeur zitten goed op slot. Tevens als we weggaan zit onze Berner sennen in het halletje, dat is zijn slaapplek. Die slaat soms iets te goed aan als bijv. de buren naast ons of tegenover ons visite krijgen. Maar gelukkig vinden de buren dit allen niet erg. Maar als ik zelf thuis ben zal het niet vaak voor komen dat ik dan de deur op slot doe.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers