Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als jij één moment...

<<

Anoniem 52

Bericht 25 Nov 2013 21:55

Re: Als jij één moment...

Gaat heel krom klinken, maar allebei m'n middelbare schooltijd. Herbeleven omdat ik echt een fantastische tijd heb gehad. Overdoen omdat ik té fantastische tijd heb gehad en de boel heb verkloot... Ik zou dan echt vanaf de brugklas wiskunde bijles nemen!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 25 Nov 2013 22:06

Re: Als jij één moment...

Overdoen weet ik niet echt/zou ik niet durven: alle dingen hebben me wel gevormd tot wie ik nu ben. Misschien mijn studiekeuze maar aan de andere kant heb ik nu wel een erg leuke baan alhoewel die niet aan mijn studie gerelateerd is.

Herbeleven: het moment dat ik tijdens een van mijn eerste reizen op de Chinese muur stond. Verder weinig mensen in de de buurt, een lange rit met uitzicht op die muur en het besef hoe veel mensenlevens de bouw daarvan had gekost en toen stond ik daar uiteindelijk. Een enorm gevoel van vrijheid, onafhankelijkheid en trots dat ik daar maar in mijn uppie stond, dat ik het aangedurfd had om in mijn eentje op reis te gaan, wel met een groep maar toch dat ik dat maar gedaan had en dat ik zulk soort dingen gewoon vaker kon gaan doen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem285

Bericht 25 Nov 2013 23:10

Re: Als jij één moment...

***
Laatst gewijzigd door Anoniem285 op 27 Nov 2013 09:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem285

Bericht 25 Nov 2013 23:11

Re: Als jij één moment...

rapa nui schreef:Overdoen weet ik niet echt/zou ik niet durven: alle dingen hebben me wel gevormd tot wie ik nu ben. Misschien mijn studiekeuze maar aan de andere kant heb ik nu wel een erg leuke baan alhoewel die niet aan mijn studie gerelateerd is.

Herbeleven: het moment dat ik tijdens een van mijn eerste reizen op de Chinese muur stond. Verder weinig mensen in de de buurt, een lange rit met uitzicht op die muur en het besef hoe veel mensenlevens de bouw daarvan had gekost en toen stond ik daar uiteindelijk. Een enorm gevoel van vrijheid, onafhankelijkheid en trots dat ik daar maar in mijn uppie stond, dat ik het aangedurfd had om in mijn eentje op reis te gaan, wel met een groep maar toch dat ik dat maar gedaan had en dat ik zulk soort dingen gewoon vaker kon gaan doen.


:thumbup:
Herkenbaar!
<<

Anoniem285

Bericht 25 Nov 2013 23:12

Re: Als jij één moment...

Urban Naked schreef:
Hera schreef:Overdoen: mijn trouw. Ik heb er zelf amper van genoten en voelde het allemaal niet echt leuk. Misschien was ik beter niet getrouwd met mijn man, toch zeker niet op die manier. Ik denk met weinig plezier terug aan die dag. Als ik hem zou kunnen overdoen, dan zou ik hem kleiner en intiemer hebben gehouden (of niet gehouden, kan ook nog).

Herbeleven: alle mooie momenten met mijn moeder (die gestorven is ondertussen). En soms wil ik wel eens terug 20 zijn, weinig verantwoordelijkheden en nog echt contact met mijn vriendinnen...

Hera wat een verdrietige berichtjes! Ben je nu nog samen met je man?


Vind ik ook... En ben ook benieuwd of jullie nog samen zijn?
<<

Anoniem83

Bericht 25 Nov 2013 23:20

Re: Als jij één moment...

Overdoen: De periode van mijn 19e t/m mijn 23e, en dan met name meer mijn eigen mening uiten, ik zou veel dezelfde keuzes maken maar met de kennis die ik nu heb zou ik vooral meer mijn hart op mijn tong hebben en me niet stil houden.

Herbeleven: Ik twijfel tussen de periode dat ik 15/16/17 was (wat een tijd was dat! Ge-wel-dig), mijn trouwdag of mijn bevallingen.
<<

Anoniem83

Bericht 25 Nov 2013 23:22

Re: Als jij één moment...

Bazinga schreef:Gaat heel krom klinken, maar allebei m'n middelbare schooltijd. Herbeleven omdat ik echt een fantastische tijd heb gehad. Overdoen omdat ik té fantastische tijd heb gehad en de boel heb verkloot... Ik zou dan echt vanaf de brugklas wiskunde bijles nemen!


Nee klinkt niet gek, ik heb het ook een beetje maar dan de tijd dat ik 15/16/17 was. Fantastische tijd, geen verantwoordelijkheden, maar inderdaad ook de boel (school!) verkloot.

Hera :hug:
<<

Anoniem73

Bericht 25 Nov 2013 23:26

Re: Als jij één moment...

Overdoen: het ongeluk van mijn man. Dan hadden we die avond anders ingevuld en had hij nog zijn oog gehad en zijn baan als piloot.

Herbeleven: toch wel mijn zwangerschap en bevalling.
<<

anoniem196

Bericht 25 Nov 2013 23:33

Re: Als jij één moment...

Overdoen: de eerste 10 maanden met onze dochter.
Ik had naar de dokter gegaan en gezegd dat ik dood ongelukkig was. (Had ik toen niet door)
Ik zou zo graag willen genieten van haar als baby. :cry:

Herbeleven: de one night stand met de oppas van mijn vroegere buurkindjes :dance:
<<

Anoniem285

Bericht 25 Nov 2013 23:33

Re: Als jij één moment...

Magenta schreef:Overdoen: het ongeluk van mijn man. Dan hadden we die avond anders ingevuld en had hij nog zijn oog gehad en zijn baan als piloot.

Herbeleven: toch wel mijn zwangerschap en bevalling.


Wat erg! Wat is er gebeurd?
<<

Anoniem73

Bericht 26 Nov 2013 00:13

Re: Als jij één moment...

Polly Dot schreef:
Magenta schreef:Overdoen: het ongeluk van mijn man. Dan hadden we die avond anders ingevuld en had hij nog zijn oog gehad en zijn baan als piloot.

Herbeleven: toch wel mijn zwangerschap en bevalling.


Wat erg! Wat is er gebeurd?


Vuurwerkongeluk.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 26 Nov 2013 00:22

Re: Als jij één moment...

Overdoen: mijn studiekeuze na het mbo. Ik was zeker een andere hbo-opleiding gaan doen.

Herbeleven: de tijd dat ik 16/17/18 was. Wat een toptijd!
<<

Zero

Bericht 26 Nov 2013 01:37

Re: Als jij één moment...

Ik heb niet echt spijt van dingen, maar als ik mag overdoen dan zou ik terug gaan naar de tijd dat ik 16 was en daar wat dingen voorkomen. Ook zou ik anders mijn studie in zijn gegaan - niet direct dat ik andere studies zou kiezen, maar zeker van mijn eerste opleiding heb ik geen klap opgestoken. Dat diploma is voor mijn gevoel ook niets waard en dat zou ik toch anders willen hebben gehad.

En herbeleven... dat weet ik eigenlijk niet. De goede herinneringen hoef ik eigenlijk niet over te doen.
<<

Anoniem32

Bericht 26 Nov 2013 08:10

Re: Als jij één moment...

Overdoen: de kraamperiode en het eerste jaar van S. Ik was er veel te slecht aan toe waardoor ik nu haast alles vergeten ben.

Herbeleven: tot nu toe niks.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 26 Nov 2013 11:57

Re: Als jij één moment...

Overdoen: Mijn kraamtijd! Die heb ik niet gehad omdat ik 4 dagen in een kunstmatig coma gehouden ben. :(

Herbeleven: De hele zwangerschap en de bevalling. Vooral het moment dat mijn kleine meisje op mijn buik werd gelegd, was echt het mooiste moment uit mijn leven! :heart:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Hera

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 25 Nov 2013 15:45

Bericht 26 Nov 2013 12:46

Re: Als jij één moment...

Polly Dot schreef:
Urban Naked schreef:
Hera schreef:Overdoen: mijn trouw. Ik heb er zelf amper van genoten en voelde het allemaal niet echt leuk. Misschien was ik beter niet getrouwd met mijn man, toch zeker niet op die manier. Ik denk met weinig plezier terug aan die dag. Als ik hem zou kunnen overdoen, dan zou ik hem kleiner en intiemer hebben gehouden (of niet gehouden, kan ook nog).

Herbeleven: alle mooie momenten met mijn moeder (die gestorven is ondertussen). En soms wil ik wel eens terug 20 zijn, weinig verantwoordelijkheden en nog echt contact met mijn vriendinnen...

Hera wat een verdrietige berichtjes! Ben je nu nog samen met je man?


Vind ik ook... En ben ook benieuwd of jullie nog samen zijn?


Oeps, had niet door dat het zo verdrietig over zou komen... Nu ja, ik voel me ook wel bagger, hoor, daar niet van. En mijn man en ik wonen nog samen maar zijn geen koppel meer en gaan dus wel scheiden. Om dan maar met een ietwat positieve noot te eindigen, misschien kan ik dus ooit nog eens trouwen en dan weet ik nu alvast wel hoe ik het niet wil :wink:

UN, had je zo'n horrorbevalling dan?
<<

Anoniem315

Bericht 26 Nov 2013 14:39

Re: Als jij één moment...

...mocht overdoen in je leven. Wat zou dat dan zijn? Het moment waarop een vriendin van me een jongen op haar pony liet zitten, waarna de pony er vandoor ging (hij lag er af) en ik er op mijn pony keihard achteraan ging, over een onregelmatig schelpenpad. Mijn pony is hierdoor zó kreupel geworden, dat ze maanden herstel nodig had en vanaf dat moment eigenlijk nooit beter is geworden. Een halfjaar daarna is ze overleden aan een verlamming en ik geef mezelf nog altijd de schuld, omdat ik het idee heb dat er een verband bestaat tussen die dag en de oorzaak van haar dood :cry:

...mocht herbeleven van je leven. Wat zou dat dan zijn? De tijd die ik had met mijn pony. Of in elk geval nog één keer een lange rit maken met de allergrootste, liefste en meest betrouwbare vriendin die ik ooit gehad heb.

Klinkt misschien in het niet vallen met alle indrukwekkende en aangrijpende dingen die door anderen zijn genoemd, maar bovenstaande heeft een enorme impact gehad op mijn leven. Een paard staat voor mij gelijk aan een mens. Het is nu bijna 11 jaar geleden, maar ik huil nog regelmatig vanwege het gemis.
<<

Anoniem58

Bericht 26 Nov 2013 15:05

Re: Als jij één moment...

Exo, wat erg dat je jezelf daar de schuld van geeft! Ik vind jouw antwoorden helemaal niet in het niet vallen.

Als ik wat over mocht doen had ik Christian meteen van het begin alleen opgevoed en was ik niet bij mijn ex gebleven.

Mijn bevalling en de baby tijd zou ik wel willen herbeleven, vond het bevallen prachtig en de babytijd, die is zo snel voorbij. Ik zou Christian nog wel eens als baby willen knuffelen <3
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Nov 2013 20:50

Re: Als jij één moment...

Hera schreef:Oeps, had niet door dat het zo verdrietig over zou komen... Nu ja, ik voel me ook wel bagger, hoor, daar niet van. En mijn man en ik wonen nog samen maar zijn geen koppel meer en gaan dus wel scheiden. Om dan maar met een ietwat positieve noot te eindigen, misschien kan ik dus ooit nog eens trouwen en dan weet ik nu alvast wel hoe ik het niet wil :wink:

UN, had je zo'n horrorbevalling dan?

Nou dat mag toch, een verdrietig bericht plaatsen. Is ook niet niks als ik jou zo lees. Heftig!
En mijn bevalling was erg klote, dankzij operaties en bloedtransfusies goed gekomen. Maar in een land met minder goede medische zorg had ik hem niet overleefd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem38

Bericht 26 Nov 2013 22:25

Re: Als jij één moment...

Phoe 1 moment... De middelbare schooltijd. Ik ben daar (en ook de basisschool) enorm gepest. Ik zou wel een leuke tijd willen doen daar.

En nog een keer beleven: mijn backpackreis. Ik kon daar zo goed mezelf zijn, vrij zijn en ik was daar heel zelfverzekerd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Nov 2013 22:31

Re: Als jij één moment...

Ik zou aan de ene kant nog wel een keer mijn bevalling willen meemaken, maar dat was ook best traumatisch (in mijn beleving, het kan nog veel erger natuurlijk) dus ik weet niet of dat goed is voor mijn geestelijke gesteldheid.

Als ik een periode over kon doen had ik me rond mijn 20e niet zo laten beinvloeden door verkeerde mensen.
R. 2013
D. 2016
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Nov 2013 22:44

Re: Als jij één moment...

.
Laatst gewijzigd door Bisq op 03 Dec 2013 20:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem83

Bericht 26 Nov 2013 23:05

Re: Als jij één moment...

Oh Bisq, wat vreselijk heftig voor je broertje (en jou).
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Nov 2013 23:09

Re: Als jij één moment...

Ja dat was/is het ook. Bizar ook! Hoe kun je nou bedenken dat zo'n 10 km (voor zowel broertje als oom) van huis mijn oom een uitglijder maakt met de motor om vervolgens onder de tractor, die bestuurd wordt door mijn broertje, te komen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 26 Nov 2013 23:23

Re: Als jij één moment...

Oh, ik zou zoveel over willen doen....
Mijn opleiding, ik had gewoon arts willen worden
De afgelopen 2,5 jaar, omdat ik gewoon vreselijk geweest ben voor mijn omgeving

Herbeleven...
Een moment met papa. Maakt niet uit welk moment. Als ik mocht kiezen, dan de keer dat we samen naar een beurs gingen en midden in de nacht al vertrokken. Ik kreeg chips als ontbijt van papa :) ik was toen 15.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers