Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat mankeer jij?

<<

dolfijn1982

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:40

Bericht 26 Nov 2013 12:29

Re: Wat mankeer jij?

en ben de migraine nog vergeten
mama van een mooie zoon 1 november 2015
<<

Anoniem10

Bericht 26 Nov 2013 12:36

Re: Wat mankeer jij?

Als ik zo lees wat andere meiden allemaal hebben ben ik blij dat ik niet zoveel mankeer. Datgene wat ik heb valt de meeste tijd prima mee te leven.

Ik heb Asperger syndroom, migraine, bril/lenzen, snel last van opgeblazen darmen en ik slaap met een bitje in omdat ik zo hard knars en klem dat ik zonder bitje niet normaal kan eten/gapen zonder dat mijn kaak uit de kom schiet.
Oh ja, ik ben ook depressiegevoelig maar ik ben de laatste nu net een paar maanden te boven dus ik hoop dat ik er weer een paar jaar vanaf ben.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Nov 2013 14:05

Re: Wat mankeer jij?

Wat een heftige dingen staan er tussen.

Ik heb:
- lenzen
- veel hoofdpijn
- zwakke polsen door het CTS. (Wel aan beide handen geopereerd maar blijft een zwakke plek,vooral als het kouder wordt)
- te traag werkende schildklier
- PCOS
- bronchitis
- allergie voor pollen en huisstofmijt
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Nov 2013 14:09

Re: Wat mankeer jij?

Ik heb slechte ogen en ik heb sinds 2 jaar hooikoorts.
Ook ben ik gevoelig voor depressies ben ik afgelopen zwangerschap achter gekomen, bij mij ligt het heel erg aan hormonen. Ik kan daarom ook niet tegen de pil oid omdat ik dan zo vreselijk down en lusteloos word.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem36

Bericht 26 Nov 2013 14:15

Re: Wat mankeer jij?

Ik heb een spierziekte (hyperexplexia)als ik geen pillen slik, krijg ik spasmes. In de zomer is er prima mee te leven maar nu het kouder wordt gaat het steeds meer pijn doen. Ik loop ook wat moeilijker(beetje houterig)en word daar vaak om uitgelachen. Ook heb ik een aangepaste fiets omdat ik geen/slecht evenwicht heb.

Verder heb ik PTSS en een depressie. Ik zit nu vast in die depressie en weet dat ik er wel weer uit ga komen, het lijkt alleen even niet zo op dit moment.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Nov 2013 14:16

Re: Wat mankeer jij?

Ik ben gezond, op een aantal keer per jaar flinke migraine en sowieso veel hoofdpijn na.

Natuurlijk heb ik wel eens last van kwaaltjes, zoals een lage bloeddruk, waardoor ik gauw de neiging heb om zwarte vlekken te zien en bijna flauw te vallen, spastisch-achtige darmen (vet eten en witte rijst veroorzaakt 9 van de 10 keer buikkrampen met diarree tot gevolg) en ik ben nogal overgevoelig voor geluid en emoties (en ik heb nog een aantal hoogsensitieve kenmerken), maar dat hoeft wat mij betreft geen stempel te hebben.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 26 Nov 2013 15:16

Re: Wat mankeer jij?

Wat hebben mensen veel dingen, naar lijkt mij!

Ik heb:
PDS
PCOS
Astma
Steunzool (een been langer dan de ander)
Bril (vooral cillinder is niet zo goed)
Lichaam neemt zelf niet voldoende B12 op.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 26 Nov 2013 15:16

Re: Wat mankeer jij?

Ik ben hooggevoelig, emoties, licht, geluid en geuren komen bij mij 'harder' binnen en ik kan er heel snel vol van raken. Ik ben nog steeds op zoek naar een uitlaatklep waar ik die emoties kwijt kan, want die heb ik momenteel niet. Ben daardoor ook erg gevoelig voor depressies, burn-out etc.
Ik heb heel erg veel last van eczeem, sta er nu weer mee vol. En sinds de bevalling en de totaal ruptuur die ik gehad heb, kan ik mijn urine minder goed ophouden en heb ik soms nog pijn aan het litteken.
<<

Anoniem19

Bericht 26 Nov 2013 15:23

Re: Wat mankeer jij?

Zelda schreef:Ik ben hooggevoelig, emoties, licht, geluid en geuren komen bij mij 'harder' binnen en ik kan er heel snel vol van raken. Ik ben nog steeds op zoek naar een uitlaatklep waar ik die emoties kwijt kan, want die heb ik momenteel niet. Ben daardoor ook erg gevoelig voor depressies, burn-out etc.
Ik heb heel erg veel last van eczeem, sta er nu weer mee vol. En sinds de bevalling en de totaal ruptuur die ik gehad heb, kan ik mijn urine minder goed ophouden en heb ik soms nog pijn aan het litteken.


+ 1. Behalve die totaalruptuur dan ;)
Oh en ik heb PDS.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 26 Nov 2013 16:13

Re: Wat mankeer jij?

Jeetje er staan inderdaad heftige dingen op sommige lijstjes..

Ik 'mankeer' niet zoveel vind ik. Heb lenzen, ADD, ben licht autistisch vind ik zelf ;-) (al zijn we dat allemaal wel in zekere zin) en hele gevoelige darmen. Moet nog steeds laten onderzoeken wat het nu precies is, maar daar heb ik niet zoveel zin in.
<<

Anoniem17

Bericht 26 Nov 2013 17:39

Re: Wat mankeer jij?

Ik heb lenzen maar daar heb ik verder geen last van. Het enige wat ik wel vervelend vind, is dat ik het syndroom van Raynoud heb. Dit is een aandoening aan de oppervlakkige bloedvaatjes in mijn handen, zodra ik het koud heb sluiten die bloedvaatjes zich af om zo meer bloed aan mijn organen te kunnen geven. Gevolg; dooie vingers. Heel irritant, maar gelukkig prima mee te leven.
Verder ben ik zo gezond als een vis! :)
<<

Snack a Jack

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Woonplaats: Uithoorn

Bericht 26 Nov 2013 18:22

Re: Wat mankeer jij?

Wat een heftige dingen allemaal!

Ik heb een steunkous omdat ik trombose heb gehad.
Astma.
Hooikoorts.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Nov 2013 18:25

Re: Wat mankeer jij?

Ik heb toch maar weggehaald :)
Laatst gewijzigd door Joan op 27 Nov 2013 00:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem131

Bericht 26 Nov 2013 19:58

Re: Wat mankeer jij?

Je mankeert iets wanneer je een bril draagt? Dat is toch niks? Ik ben gewoon gezond met bril.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Nov 2013 20:48

Re: Wat mankeer jij?

Nou ja, 'mankeren' is een groot woord natuurlijk, maar het is een lichamelijke afwijking natuurlijk (niet zoals het hoort te zijn).

Steeds lees ik hier weer dingen die ik vergat te noemen, zoals (gevoelig voor) depressies (paar keer last van gehad in het verleden incl. AD) en neigend naar hoogsensitiviteit. Ook heb ik een verstoorde relatie met eten, waar ik last van heb en waar ik maar eens een keer met iemand over ga praten denk ik.

Jules: RSI is echt naar! Heb het ook gehad toen ik op kantoor werkte, op een gegeven moment kon ik zelfs een potlood nauwelijks meer vasthouden. Hoe ga jij ermee om?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem 52

Bericht 26 Nov 2013 20:51

Re: Wat mankeer jij?

Francaise schreef:Je mankeert iets wanneer je een bril draagt? Dat is toch niks? Ik ben gewoon gezond met bril.


Men is toch niet geboren met bril?
<<

Anoniem16

Bericht 26 Nov 2013 20:58

Re: Wat mankeer jij?

Ik zag mankeren ook anders dan ik ben vaak verkouden of ik heb een bril. Ik dacht meer aan een echte aandoening ofzo.
<<

Anoniem130

Bericht 26 Nov 2013 21:02

Re: Wat mankeer jij?

Printje schreef:Ik zag mankeren ook anders dan ik ben vaak verkouden of ik heb een bril. Ik dacht meer aan een echte aandoening ofzo.


Vind dat lastig, wat is dan een echte aandoening?
<<

Anoniem16

Bericht 26 Nov 2013 21:05

Re: Wat mankeer jij?

Whatever schreef:
Printje schreef:Ik zag mankeren ook anders dan ik ben vaak verkouden of ik heb een bril. Ik dacht meer aan een echte aandoening ofzo.


Vind dat lastig, wat is dan een echte aandoening?


Ja dat is ook zo maar ik vind verkouden niet echt iets om hier te noemen, om maar even iets te zeggen. Ik vind het lastig te beschrijven maar ik denk dat ik onder aandoening meer iets versta wat er altijd is zeg maar, ik vind verkouden gewoon lastig en dan ben je ziek maar dat vind ik geen aandoening.

Ik kan het niet precies uitleggen maar de meeste dingen hier las ik idd als een aandoening, zoals gevoelig voor depressies, voedselallergieen etc. Maar ik persoonlijk vond een bril minder in dat rijtje passen, maar meer omdat ik dus aan erge dingen aan het denken was.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Nov 2013 21:31

Re: Wat mankeer jij?

Whatever schreef:Hmm:
- migraine, gediagnosticeerd. Hiervoor zowel preventief als couperend medicatie op recept en alsnog heb ik er best vaak last van.
- auto immuun schildklierafwijking. Hiervoor ook twee soorten medicatie.
- lenzen
- depressie: blijft toch nog altijd een beetje aanwezig

Vroeger epilepsie gehad en een periode adhd medicatie geslikt (weet nog nooit niet of ik misschien toch add heb, maar tot dusverre geen energie gehad om die psychiatrische mallemolen weer in te gaan).

Al met al slik ik sinds mijn tiende elke dag een klein handje pillen.


Misschien moet je eens naar ADHD centraal in Nieuwegein gaan. Dat duurt 1 hele dag, geen wachtlijsten. Mijn behandelaar is dat begonnen en die heb ik heel hoog zitten, ik ga er waarschijnlijk zelf ook naartoe.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Nov 2013 21:35

Re: Wat mankeer jij?

Ik heb alleen een spastische dikke darm en lezen -0.75 aan beide ogen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Nov 2013 21:37

Re: Wat mankeer jij?

Wat ik mankeer... ik heb een gat midden in mijn romp, er zat ooit een hart.

Ok nee, flauw.

- Ik heb een heupafwijking waardoor ik al twee keer aan mijn heup geopereerd ben maar hoewel het geholpen heeft heb ik nog steeds last van mijn heup. Voorlopig wordt hier niks aan gedaan omdat de risico's en de lange revalidatie niet opwegen tegen het feit dat de kans heel groot is dat het (nu) niks oplevert.

- Mijn linkerhand functioneert minder goed door triggervingers en twee operaties daaraan die helaas niet alles opgelost hebben. Ik heb weinig kracht, snel pijn en ook nog twee ganglions en één vinger spoort niet helemaal lekker.

- Ik heb ADHD en maak zelf nauwelijks melatonine aan.

- Ik heb -4,5 en -4,75 dus ik draag een bril

- Ik hoor vrij slecht, ik moet binnenkort weer naar de kno-arts want de test bij de huisarts was niet goed. In elk geval zijn mijn trommelvliezen verkalkt en heb ik er littekens op zitten van de vele buisjes. Ook klikken mijn oren altijd als ik slik behalve als een oor heel erg dicht zit door een verkoudheid bijvoorbeeld.

Nou daar wil ik het voor vandaag bij laten.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Nov 2013 22:03

Re: Wat mankeer jij?

Wat een lijstjes hebben sommige meiden.. Het lijkt me echt naar om van verschillende dingen last te hebben..

Ik schaar mezelf wel onder de noemer gezond.
Heb een paar kleine dingetjes (PDS, erg droge ogen en regelmatig hoofdpijn), maar ach.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem 53

Bericht 26 Nov 2013 22:31

Re: Wat mankeer jij?

Draag een bril
Heb het gevoel dat mijn angststoornis die ik heb overwonnen soms wat terugkomt, even in de gaten houden dus
Hypochonder
Chronisch verkouden
Af en toe een migraine aanval

Mijn 'klachten' vind ik niet echt noemenswaardig als ik sommige verhalen hier lees, heftige dingen staan ertussen.
<<

Anoniem134

Bericht 26 Nov 2013 22:57

Re: Wat mankeer jij?

Wat een heftige dingen staan ertussen zeg.

Hier gelukkig niks ernstigs maar wel vervelend;
Ik heb last het restless leg syndroom en gebruik daarvoor pramipexol/sifrol, een middel dat gegeven word aan mensen met Parkinson.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers