Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Euthanasie, wat vinden jullie van de wetgeving?

<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 28 Nov 2013 22:24

Re: Euthanasie, wat vinden jullie van de wetgeving?

Ik vind het absoluut goed dat er regels zijn maar mijn moeder zit erdoor gevangen.

Ze is al lang ziek en is in de richting van wat ze aangegeven nooit gewild te hebben: een kasplantje. Maar gedurende het verloop is ze geestelijk ook erg achteruit gegaan en is dus helaas niet meer volledig bij zinnen wat je eel moet zij op het moment dat je het wil.

Ik weet dat ze niet meer wil, ze is op en nu tergend langzaam aan het wegkwijnen. We (zij zelf ook) wacht al maanden en haar lichaam blijft maar doorgaan. Het steekt me om te zien en zou haar zo graag haar rust gunnen. Hartverscheurend is het als ze op heldere momenten 'wil weg' zegt of 'klaar' maar niemand kan wat doen.

Ik breek ervan
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem31

Bericht 29 Nov 2013 11:19

Re: Euthanasie, wat vinden jullie van de wetgeving?

Ik maak ook mee op mijn werk dat mensen een euthanasieverklaring hebben en dat het toch ook niet gedaan word door de arts. Gelukkig spreken ze wel als hier iemand terminaal is een palliatief beleid af met de familie. Maar het is gewoon heel schrijnend in sommige situaties
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Dec 2013 00:53

Re: Euthanasie, wat vinden jullie van de wetgeving?

Ik heb het vorig jaar meegemaakt met mijn vader. Hij had terminale kanker en had al vaak geroepen: 'als het niet meer gaat, dan hoe het voor mij niet meer'. Hier was hij heel stellig in.
Toen het puntje eenmaal bij het paaltje kwam en hij zoveel pijn had, heeft hij om gesprekken gevraagd met een arts die hem meer kon vertellen over euthanasie.
De gesprekken zijn goed en ook heel er nodig, mijns inziens, maar wat ik het allerergst en allernaarst vond om mee te maken was dat mijn vader héel veel ondragelijk pijn had, hier héel veel medicijnen voor kreeg, maar hier zo suf en van de wereld van werd dat hij opgepept moest worden met een ander medicijn om 'm bij de les te houden. Dat was vreselijk! Je zag echt dat ie moest vechten tegen de suffigheid van de medicijnen om zijn verhaal te kunnen doen.
Zelfs op het allerlaatste moment, een paar minuten voor hij overleed moest hij nog een keer met zijn 'volle' verstand kunnen zeggen dat dit écht was wat hij wilde. Pff...als ik daar nu weer aan denk.

Een euthanasie zelf hoop ik nooit, maar dan ook nooit meer mee te maken. Erg traumatisch.
Leven en laten leven
<<

Anoniem187

Bericht 01 Dec 2013 12:49

Re: Euthanasie, wat vinden jullie van de wetgeving?

liesje schreef:Ik maak ook mee op mijn werk dat mensen een euthanasieverklaring hebben en dat het toch ook niet gedaan word door de arts. Gelukkig spreken ze wel als hier iemand terminaal is een palliatief beleid af met de familie. Maar het is gewoon heel schrijnend in sommige situaties


Maar waarom wordt het dan niet gedaan? Als het op papier staat mag de arts het toch niet zomaar weigeren?
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora