Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gourmetsets

<<

Nyx

Bericht 24 Nov 2013 23:01

Gourmetsets

Een vriendin en ik gaan met kerst gourmetten. Voor het eerst in ons leven gaan we zelf vlees, sausjes, stokbrood e.d. inslaan. Wij vragen ons eigenlijk af of het goedkoper is om nu wekelijks, bij de weekboodschappen, een gourmetpakketje (vlees) mee te nemen of echt moeten afwachten tot de kerst op de loer ligt en er aanbiedingen zijn. Iemand die dit toevallig weet? En wat zijn jullie ervaringen? Of vanaf nu wekelijks een pakketje inslaan en invriezen of gewoon net voor kerst vlees inslaan?
<<

Anoniem187

Bericht 24 Nov 2013 23:08

Re: Gourmetsets

Maar voor 2 personen heb je toch niet zoveel nodig? Daarbij zijn gourmetschotels er absoluut tot kerstmis, daarna zelfs ook nog dus die hoef je nu nog echt niet te kopen.
<<

Nyx

Bericht 24 Nov 2013 23:10

Re: Gourmetsets

Roza schreef:Maar voor 2 personen heb je toch niet zoveel nodig? Daarbij zijn gourmetschotels er absoluut tot kerstmis, daarna zelfs ook nog dus die hoef je nu nog echt niet te kopen.


Het gaat me voornamelijk om de prijs. Als ik ze nu voor 5 euro kan kopen en met kerst voor 10 euro moet kopen, terwijl ze zeggen dat ze in de aanbieding zijn, dan sla ik liever nu al in.
<<

Anoniem187

Bericht 24 Nov 2013 23:15

Re: Gourmetsets

Op die fiets. Tja, gourmetschotels zelf zijn in principe nooit echt in de aanbieding, tenzij ze bijna over de datum zijn.
Wel heb je er vaak acties omheen, zoals nu bij de C1000; 6 bakjes gourmetvlees halen, 4 betalen. Al zal dat vrij veel vlees zijn voor 2 personen. Je mag dit trouwens wel combineren met bepaalde bakjes groente, maar dan denk ik alsnog dat je vrij veel vlees hebt en veel van hetzelfde. Voor een euro of 5, hooguit 7.50 heb je echt wel een lekkere gourmetschotel voor 2 personen rond kerstmis. Wat groente erbij en je bent nog geen 10.00 p.p. kwijt. Ik zou persoonlijk nu nog geen boodschappen doen.
<<

Nyx

Bericht 24 Nov 2013 23:21

Re: Gourmetsets

Dank je, Roza.

Ik had het zelf voorgesteld, om nu al zo nu en dan wat mee te nemen, maar vanavond bedacht ik me opeens dat ik weleens een verkeerd kon denken. Nu ik dat van jou lees heb ik inderdaad verkeerd gedacht en kan ik beter rond kerst wat inslaan. Dat gaan we dan ook maar eens doen. ;)
<<

Anoniem30

Bericht 24 Nov 2013 23:22

Re: Gourmetsets

Ik zou het gewoon zelf kopen in normale verpakkingen, dat is veel goedkoper en met zijn tweeën ook gewoon gemakkelijk
<<

Anoniem122

Bericht 24 Nov 2013 23:24

Re: Gourmetsets

Eens met Pippa, dan kan je ook gewoon kiezen wat je lekker vind. Dus bijvoorbeeld een pak kipfilet, en hier zelf dunne plakjes van snijden en eventueel marineren, en zo met biefstuk / varkensfilet / etc hetzelfde.
En dan eventueel een klein pakje mini hamburgers / slavinken ofzo als je dat lekker vindt.

Vaak zitten er op zo'n schotel toch ook dingen bij die je niet zo lekker vind, en dat is ook zonde.
<<

Nyx

Bericht 24 Nov 2013 23:29

Re: Gourmetsets

Ja, ik wil graag spiesjes en zij ook. Dus het zal wel zoiets worden. Maar vroeg me echt af of het nu voordelig was i.p.v. net voor kerst. Als ik het goed heb begrepen, dan is dat dus niet het geval.
<<

Anoniem187

Bericht 24 Nov 2013 23:32

Re: Gourmetsets

Ik voer momenteel ook een discussie met vriendinnen. Wij gourmetten met 5 personen. Ik wil het liefste gewoon vlees kopen en dit zelf marineren en klein snijden (want door anderen moest er op het geld gelet worden), maar een ander wilt persé het gourmetvlees van de C1000 en de ander van de Lidl. We houden het spannend.
<<

Anoniem30

Bericht 24 Nov 2013 23:34

Re: Gourmetsets

Dat is echt onzin hoor als je kijkt naar de hoeveelheid in zo'n gourmetpakket en de prijs daarvan. Gemak, ja, maar goedkoop? Nee. Wij kopen altijd los vlees, ook met grotere groepen. Gewoon kip in stukjes, zelf van gehakt hamburgertjes maken, speklap in stukjes snijden, etc. En daar heb je, nu bij bv. AH allemaal aanbiedingen voor, en dat kun je gewoon in de diepvries doen.
<<

Anoniem187

Bericht 24 Nov 2013 23:49

Re: Gourmetsets

Ja, zo denk ik er dus ook over Pippa. Maar de rest vind dat er gewoon gourmetschotels gekocht moeten worden (en dan is 5 personen geen handig aantal) maar dan ben je stukken duurder uit. Dat maakt mij niet uit, maar ze willen het wel zo goedkoop mogelijk.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Nov 2013 23:50

Re: Gourmetsets

Wij maken het ook altijd zelf, dat vind ik veel lekkerder dan die kant en klare pakketten.
<<

Nyx

Bericht 24 Nov 2013 23:52

Re: Gourmetsets

Maar is het los kopen van vlees voor mij, nu wij maar met twee personen gaan gourmetten, ook rendabel? Want ik denk dat ik toch zelf wel wat spiesjes in elkaar kan flansen en dan ook nog wat knoflookgarnaaltjes voor mij en wat gehaktdingen voor haar. Vind ik ook nog leuker om te doen, moet ik eerlijk zeggen.
<<

Anoniem187

Bericht 24 Nov 2013 23:53

Re: Gourmetsets

Ja, ik persoonlijk ook. Al hebben wij met kerst altijd een gourmetschotel van de slager; die kan echt niet tippen aan wat anders! Maar dat kost ook wel wat meer dan het vlees van de supermarkt.
<<

Anoniem187

Bericht 24 Nov 2013 23:54

Re: Gourmetsets

Nyx schreef:Maar is het los kopen van vlees voor mij, nu wij maar met twee personen gaan gourmetten, ook rendabel? Want ik denk dat ik toch zelf wel wat spiesjes in elkaar kan flansen en dan ook nog wat knoflookgarnaaltjes voor mij en wat gehaktdingen voor haar. Vind ik ook nog leuker om te doen, moet ik eerlijk zeggen.


Koop een kipfilet, marineren en maak hier satéspiesjes van. Koop gehakt en kruid dit en maak hier hamburgertjes van. Koop iets van varkensvlees, snijden, marineren en maak hier samen met groente ertussen een lekker spiesje van. Koop een enkele biefstuk en snijd dit klein heb je weer wat extra vlees..
<<

Nyx

Bericht 25 Nov 2013 00:01

Re: Gourmetsets

Goed idee! Ga ik zeker doen! Lijkt me ook leuker dan een pakket kopen.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Nov 2013 00:09

Re: Gourmetsets

En balletjes gehakt maken en daar een half plakje ontbijtspek om doen. Dat vind ik ook zo lekker.
En de kipfilet een hele nacht in de marinade laten staan.
<<

Nyx

Bericht 25 Nov 2013 00:10

Re: Gourmetsets

Ik krijg er trek van!
<<

Anoniem186

Bericht 25 Nov 2013 00:11

Re: Gourmetsets

Ja, dat bedacht ik mij net ook!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Nov 2013 10:04

Re: Gourmetsets

Waarschijnlijk koop je nu ook gewoon vlees voor het avond eten, dan zou ik als er iets in de aanbieding is, net wat meer kopen en dan een klein pakketje invriezen voor de gourmet.

Ik vind het inderdaad ook altijd leuk om bijvoorbeeld kleine hamburgertjes met pesto en een beetje mozarella in het midden te maken. Of spiesjes met gehakt met Griekse kruiden, o.a. kaneel en dat tzatziki erbij serveren. En inderdaad Jans haar tip van het spek. En meestal marineer ik kip ook op twee verschillende manieren, sowieso kipsate en dan nog iets anders lekkers. Daarnaast vind ik knoflook garnalen ook altijd lekker en witvis met giroskruiden.

Veel goedkoper inderdaad dan een kant en klare schaal en veel lekkerder en je kan veel leukere dingen maken. Wij eten nooit kipfilet zonder marinade of iets dergelijks en dan met de feestdagen moet er gegourmet worden en dan zit ik die saaie kipfilets te eten, niks aan vind ik!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem123

Bericht 25 Nov 2013 10:17

Re: Gourmetsets

Ik heb al wel een klein pakketje in de vriezer liggen, was flink afgeprijsd.
Daarbij doe ik dan wat los vlees. Mini snitzels van de lidl (zijn hier ook vaak 35% afgeprijsd)
zelf maak ik dan kleine gehaktballetjes en kebabrolletjes.
Pannenkoekenbeslag en wat groente (paprika, uit, champignons) en dan vind ik het wel genoeg voor 2 personen en een dreumes.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 25 Nov 2013 12:53

Re: Gourmetsets

Wij kopen inderdaad ook altijd gewoon vlees om dat vervolgens zelf in kleine stukjes te snijden. Die pakketten vinden we vaak zo zout gemarineerd. Wij hebben meestal standaard: biefstuk, varkenshaas, rookspek, kipfilet, gekruide speklap en knoflookgarnalen. En kaas en paprika/ui/champignons. En dan allemaal verschillende sausjes van duyvis. Krijg er enorm honger van als ik er zo over praat :D.
<<

Anoniem187

Bericht 25 Nov 2013 18:27

Re: Gourmetsets

Ik krijg er ook honger van! Maargoed dat ik morgenavond ga gourmetten! Jeeeeeej :)

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron