Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan jij complimenten aannemen?

<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 24 Nov 2013 21:05

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Ik probeer erop te letten, maar meestal gebruik ik een excuus.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem4

Bericht 24 Nov 2013 21:15

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Nadat ik bedankt heb voor het compliment, gebruik ik 9 van de 10 keer een excuus.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Nov 2013 21:22

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Ik probeer altijd gewoon te bedanken. Op het werk zeggen mensen ook vaak dat het niets voor stelt, dat het nog wel beter kan of whatever. Ik zeg altijd, ik geef een compliment, dus niet afzwakken, gewoon bedanken.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem313

Bericht 24 Nov 2013 21:46

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Ik bedank vaak vriendelijk en neem me dan voor om zelf ook meer complimenten uit te delen. En dat vergeet ik dan weer heel snel.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Nov 2013 22:55

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Het ligt er een beetje aan wie het compliment geeft en waarover, maar meestal kan ik het wel aannemen en bedank ik ja. Ik deel alleen veeeeeel te weinig uit, vind ik zelf. Ik denk dan wel positieve dingen over mensen, maar spreek het zelden uit. Ben ik gewoon niet zo gewend. Dus heb ik meteen mijn goede voornemen voor het volgende jaar!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 25 Nov 2013 01:06

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Ik zwak het meestal gelijk af en denk dan meteen erachteraan dat ik beter had kunnen bedanken ;-) Het lukt me steeds vaker om 'gewoon' te bedanken, maar het blijft moeilijk.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem23

Bericht 25 Nov 2013 09:00

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Ik bedank meestal voor het compliment. Soms zeg ik er nog iets bij dat het afzwakt maar ik probeer dat niet te doen.
<<

anoniem213

Bericht 25 Nov 2013 09:36

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Harrison schreef:Ik bedank meestal voor het compliment. Soms zeg ik er nog iets bij dat het afzwakt maar ik probeer dat niet te doen.


Dit inderdaad. Eerst zwakte ik het altijd af, maar nu gaat het beter. Een compliment teruggeven doe ik nooit, dat vind ik namelijk zelf zo ongemakkelijk als iemand dat doet. Ik geef vaak genoeg complimenten, ik zie geen enkele reden om een compliment te gaan geven omdat ik er net ook één heb gekregen. Vaak geef ik wel aan dat ik het fijn vind om te horen als het om iets positiefs in mijn gedrag gaat.
<<

Anoniem123

Bericht 25 Nov 2013 09:43

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Ik vind complimentjes krijgen heel moeilijk, omdat ik best een negatief zelfbeeld heb. Al word het wel steeds beter naarmate ik ouder word.
<<

Anoniem23

Bericht 25 Nov 2013 11:21

Re: Kan jij complimenten aannemen?

June schreef:
Harrison schreef:Ik bedank meestal voor het compliment. Soms zeg ik er nog iets bij dat het afzwakt maar ik probeer dat niet te doen.


Dit inderdaad. Eerst zwakte ik het altijd af, maar nu gaat het beter. Een compliment teruggeven doe ik nooit, dat vind ik namelijk zelf zo ongemakkelijk als iemand dat doet. Ik geef vaak genoeg complimenten, ik zie geen enkele reden om een compliment te gaan geven omdat ik er net ook één heb gekregen. Vaak geef ik wel aan dat ik het fijn vind om te horen als het om iets positiefs in mijn gedrag gaat.

Ik vind een compliment teruggeven ook zo awkward! Dan lijkt het net alsof je het alleen maar zegt omdat je net een compliment hebt gekregen.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Nov 2013 13:07

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Exogenesis schreef:Ik gebruik beide. Wel probeer ik zoveel mogelijk gewoon 'dankjewel' te zeggen en het daar bij te houden.

Hier net zo.

Wel merk ik nu ik ziek ben, ik het heel lastig vind om hulp te aanvaarden. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen als iemand het aanbiedt.
<<

Anoniem 49

Bericht 25 Nov 2013 13:12

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Nee, dit vind ik erg lastig. Ik probeer wel dankjewel te zeggen, maar er komt altijd iets negatiefs achteraan.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Nov 2013 13:16

Re: Kan jij complimenten aannemen?

SarahKey schreef:Ik vind complimentjes krijgen heel moeilijk, omdat ik best een negatief zelfbeeld heb. Al word het wel steeds beter naarmate ik ouder word.


Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken, te zeggen dat ik jou een ontzettend leuke meid vind? Ik vond jou op de meeting laatst echt heel lief, gezellig en belangstellend. Zonde dat je zo'n negatief zelfbeeld hebt, want je hebt echt een heel fijn karakter :hug:
<<

Anoniem280

Bericht 25 Nov 2013 13:39

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Ik bedank en zeg dan wel eens tegen die gene die mij een compliment geeft, doet me goed dit compliment. Weet niet of dat ook juist is, maar een compliment krijgen doet me altijd goed. Daarna geef ik me altijd een schouderklop. Het compliment gaat er dan niet om dat ik er leuk uit zie, maar gaat vaak over mijn handelen.

Als het om uiterlijk gaat, "goh wat heb je een leuke trui aan", dan bedank ik ook en ga verder met mijn ding.
<<

Zero

Bericht 25 Nov 2013 13:58

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Ik sluit het een niet uit van het ander.
Ik kan rustig iemand bedanken en dan alsnog vertellen dat die trui me geen reet heeft gekost. Ik vind overigens een compliment over mijn kleding of andere materialistische dingen geen echt compliment.
Het is niet zo dat ik iets geweldigs heb gepresteerd, ik heb die dingen enkel uitgezocht.
Als ik het zelf zou hebben gemaakt ving ik het compliment denk ik beter op.

Als mensen zeggen dat ik er leuk uit zie (zonder die details) vat ik het wel weer zo op en bedank ik enkel.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Nov 2013 15:50

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Een compliment over kleding kan ik wel aannemen. Meestal zeg ik 'ja ik vind het ook mooi, anders had ik het niet gekocht'. Als het over een prestatie ga vind ik het moeilijker een compliment aan te nemen. Ik neem het wel aan maar voel me toch ongemakkelijk dan.
<<

Qiara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:26

Bericht 25 Nov 2013 15:52

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Het gaat me tegenwoordig aardig goed af om een compliment aan te nemen. Soms komt er nog wel een weerwoord.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Nov 2013 15:58

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Exogenesis schreef:
SarahKey schreef:Ik vind complimentjes krijgen heel moeilijk, omdat ik best een negatief zelfbeeld heb. Al word het wel steeds beter naarmate ik ouder word.


Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken, te zeggen dat ik jou een ontzettend leuke meid vind? Ik vond jou op de meeting laatst echt heel lief, gezellig en belangstellend. Zonde dat je zo'n negatief zelfbeeld hebt, want je hebt echt een heel fijn karakter :hug:


Oh! Oh! Oh!

+1!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 25 Nov 2013 15:59

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Exogenesis schreef:
SarahKey schreef:Ik vind complimentjes krijgen heel moeilijk, omdat ik best een negatief zelfbeeld heb. Al word het wel steeds beter naarmate ik ouder word.


Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken, te zeggen dat ik jou een ontzettend leuke meid vind? Ik vond jou op de meeting laatst echt heel lief, gezellig en belangstellend. Zonde dat je zo'n negatief zelfbeeld hebt, want je hebt echt een heel fijn karakter :hug:

Helemaal eens met Exo! :hug:
19-12-2012
04-07-2015
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 12:04

Bericht 25 Nov 2013 18:59

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Complimentjes over kleding o.i.d. kan ik prima aannemen, als het een compliment is over iets waar ik onzeker over ben dan vind ik dat lastiger.
<<

anoniem213

Bericht 25 Nov 2013 19:01

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Lampenkapje schreef:Een compliment over kleding kan ik wel aannemen. Meestal zeg ik 'ja ik vind het ook mooi, anders had ik het niet gekocht'. Als het over een prestatie ga vind ik het moeilijker een compliment aan te nemen. Ik neem het wel aan maar voel me toch ongemakkelijk dan.


Wow, dat klinkt ook niet erg aardig. Misschien komt het verkeerd over doordat het geschreven is, maar ik zou jou niet vaker een compliment geven over je kleding als je zo reageert.
<<

Zero

Bericht 25 Nov 2013 19:34

Re: Kan jij complimenten aannemen?

June schreef:
Lampenkapje schreef:Een compliment over kleding kan ik wel aannemen. Meestal zeg ik 'ja ik vind het ook mooi, anders had ik het niet gekocht'. Als het over een prestatie ga vind ik het moeilijker een compliment aan te nemen. Ik neem het wel aan maar voel me toch ongemakkelijk dan.


Wow, dat klinkt ook niet erg aardig. Misschien komt het verkeerd over doordat het geschreven is, maar ik zou jou niet vaker een compliment geven over je kleding als je zo reageert.


Ligt ook wel een beetje aan de toon waarop je het zegt denk ik hoor. Ik kan ook heel vrolijk "Ja hé?" antwoorden als iemand zegt dat ik iets leuks draag.

Sterker nog, als mensen zeggen dat ik er leuk uit zie, kan ik reageren met "maar ik BEN ook gewoon leuk" en er mee weg komen. Het is de manier waarop je het zegt :^^:



Maar ik kom met veel dingen weg :afro:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Nov 2013 19:38

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Zero schreef:Ik sluit het een niet uit van het ander.
Ik kan rustig iemand bedanken en dan alsnog vertellen dat die trui me geen reet heeft gekost. Ik vind overigens een compliment over mijn kleding of andere materialistische dingen geen echt compliment.
Het is niet zo dat ik iets geweldigs heb gepresteerd, ik heb die dingen enkel uitgezocht.
Als ik het zelf zou hebben gemaakt ving ik het compliment denk ik beter op.

Als mensen zeggen dat ik er leuk uit zie (zonder die details) vat ik het wel weer zo op en bedank ik enkel.


Eens trouwens, ik vind helemaal niet dat je het compliment afzwakt als je zegt dat een trui goedkoop was, ik vind het juist knap als iemand er voor weinig geld leuk uit kan zien (en nee, dat is niet omdat ik vind dat je je dure kleren niet mag showen, wat je hier op het forum vaak hoort, maar ik denk wel dat het makkelijker is om een mooie outfit te vinden voor 250 euro dan voor 25 euro, simpelweg omdat je veel meer keuze hebt).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 25 Nov 2013 19:41

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Zero schreef:
Ligt ook wel een beetje aan de toon waarop je het zegt denk ik hoor. Ik kan ook heel vrolijk "Ja hé?" antwoorden als iemand zegt dat ik iets leuks draag.

Sterker nog, als mensen zeggen dat ik er leuk uit zie, kan ik reageren met "maar ik BEN ook gewoon leuk" en er mee weg komen. Het is de manier waarop je het zegt :^^:



Maar ik kom met veel dingen weg :afro:


Dat ben ik helemaal met je eens en dat soort dingen die jij noemt, zou ik ook kunnen zeggen, maar ik kan zelfs met al mijn inlevingsvermogen niet bedenken hoe de tekst van lampenkapje opgewekt gebracht kan worden.
<<

Anoniem123

Bericht 25 Nov 2013 19:58

Re: Kan jij complimenten aannemen?

Bazinga schreef:
Exogenesis schreef:
SarahKey schreef:Ik vind complimentjes krijgen heel moeilijk, omdat ik best een negatief zelfbeeld heb. Al word het wel steeds beter naarmate ik ouder word.


Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken, te zeggen dat ik jou een ontzettend leuke meid vind? Ik vond jou op de meeting laatst echt heel lief, gezellig en belangstellend. Zonde dat je zo'n negatief zelfbeeld hebt, want je hebt echt een heel fijn karakter :hug:


Oh! Oh! Oh!

+1!


Wat lief van jullie zeg! :redface: :redface:
Zou 10 jaar terug echt niet zomaar naar een meeting gaan waar iedereen elkaar al tig keer gezien had haha :angel: Dus ben al flink wat stappen vooruit :cheering: :cheering:
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers