Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Traktatie op werk (+/- 30 collega's): foto eindresultaat!

<<

Anoniem119

Bericht 24 Nov 2013 17:22

Traktatie op werk (+/- 30 collega's): foto eindresultaat!

Ik ben binnenkort alweer jarig en nu ik op kantoor werk, vind ik het ook wel heel leuk om echt te trakteren (ja, nóg meer lekkers op m'n werk haha). Ik wil graag zelf iets lekkers bakken, niet iets kopen, en het moet dus geschikt zijn voor minstens 30 personen, ik denk dat ik rond de 40 reken qua porties.

Ik dacht al aan muffins, dat is leuk om los te serveren in een mandje ofzo. Geen cupcakes, want die kan ik tóch niet zo mooi maken en versieren. Of brownies, maar een andere collega heeft laatst al brownies en blondies geserveerd (dat idee had ik zelf ook al dus helaas).. Iets met aparte vormpjes is dus leuk, of juist iets in een grote schaal wat je makkelijk voor meerdere personen kunt bakken. Iets met chocola mag, maar mag ook iets met vruchtensmaak zijn. Crumbleplaat ofzo? Zou je liever iets met chocola of fruit eten?

Maple gaat vast haar Rocky Roads noemen, daar ben ik natuurlijk ook benieuwd naar! Maar die heb ik nog nooit gemaakt, dus weet niet of ik dat lekker vind. Wordt het dan dus echt hard als chocola weer?

Oh ja en ik heb wel een koelkast op m'n werk, maar het liefst zou het gewoon open in de lucht moeten kunnen staan, dus geen verse room er op ofzo, want om zo'n grote hoeveelheid in de koelkast te plaatsen is vast niet handig, en het is wel zo aardig als de volgende dienst (we werken allemaal ongelijke diensten) ook nog wat heeft.
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 11 Dec 2013 22:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Nov 2013 17:31

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Kun je niet dat bananenbrood maken? Dat is echt jouw specialiteit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 24 Nov 2013 17:34

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Is dat wel lekker genoeg om te trakteren? Dat mensen denken ja maar dat klinkt niet lekker...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Nov 2013 17:36

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Ik vind het wel echt lekker, ik vind het meer een soort cake dan een brood. Het is wel minder zoet dan zo'n cake uit de winkel, maar het doet een beetje denken aan zelfgebakken cake (ik heb het een aantal keer gegeten bij de Coffee Star).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Nov 2013 17:36

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Haha ik wilde ook Rocky Roads zeggen. Vorige maand gemaakt in cupcakevormpjes als traktatie! Had er cocoscreme in gedaan, en het werd toen niet zo hard als chocola nee. Gewoon een beetje als zacht cookie dough :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Nov 2013 17:38

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Wat ik ook heel lekker vind is een Triple Chocolate Muffin, dus zo'n heel donkere chocolademuffin. Of zo'n heel donker Chocolate Chip Cookie, zoals ze die hebben bij AH to Go, volgens mij is dat ook triple chocolate.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 24 Nov 2013 17:39

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Misschien kan ik wel banana nut bread in muffinvormpjes maken, zodat het individuele porties zijn, en dan nog een ander alternatief er bij, iets met chocola dan ofzo. Dan kunnen ze kiezen :)
Da's op zich wel een leuk idee, Susan, want het is idd wel m'n signature recipe.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Nov 2013 17:43

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Klinkt goed allemaal! Als een een voorproever nodig hebt.. :angel:
<<

Anoniem186

Bericht 24 Nov 2013 17:45

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Is het misschien een idee om een lekker, maar verantwoorde traktatie te maken? Dan kunnen ze zien dat iets "gezonds" ook lekker kan zijn. En dan kan je misschien gelijk een beetje het ongezonde patroon van daar doorbreken.
Ik heb overigens nu even geen idee wat, dus daar heb niks aan, haha.
<<

Anoniem187

Bericht 24 Nov 2013 17:51

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Ik heb 3 soorten wraps gemaakt

- pesto met kruidenkaas mengen, wrap hiermee insmeren, kipfilet en geroosterde paprika hierop, oprollen en in 3'en snijden
- honing en geitenkaas mengen, wrap hiermee insmeren, serranoham en gehakte walnoten erop, oprollen en in 3'en snijden
- wrap met kruidenkaas insmeren en hierop zalm en nog iets (maar dat ben ik vergeten) oprollen en in 3'en snijden.

Ik had heeeel veel gemaakt.. 20 minuten en het was OP. Echt niet normaal. Iedereen vond het erg lekker.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Nov 2013 17:51

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Jans, mueslirepen met gedroogd fruit, noten, honing en pindakaas?
<<

Anoniem185

Bericht 24 Nov 2013 17:54

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Juist iets bijzonders zoals jouw eigen signature recept vind ik altijd leuk om als traktatie te krijgen. Leuker dan afgezaagde koffiekoeken en taartjes en cupcakes.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Nov 2013 17:56

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Ja vind ik ook Lampenkapje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 42

Bericht 24 Nov 2013 19:16

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Ik zou dat bananenbrood ook erg leuk / origineel / lekker vinden.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Nov 2013 22:01

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Als ik voor zoveel mensen trakteer, maak ik vaak van alles wat. Je kan ook appeltaartjes maken, door gewoon je appeltaartdeeg in een muffintin te proppen. Paar stukjes appel met kaneel en suiker erin en 'dekseltje' erop. Ik was lui en heb een kant en klare mix gekocht en haalde daar 12 appel'muffins' uit. Verder heb ik vanille en chocolademuffins gebakken, een soort koek en een cake. Alles op een grote schaal en dat heb k gewoon rond laten gaan en later op de tafel laten staan.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Nov 2013 22:08

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Heel wat anders maar spiesjes Hawaï bijv? Ananas, kip, dadels oid.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Nov 2013 22:36

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Oh! Oliebolletjes? Is ook leuk en kan je ook in variëren qua smaak!
<<

Anoniem119

Bericht 25 Nov 2013 23:42

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Ik denk dat ik voor banana nut muffins & chocalate muffins ga! Dan kan iedereen kiezen (al vrees ik dat iedereen op m'n werk voor chocola gaat)
<<

Anoniem186

Bericht 26 Nov 2013 09:15

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Ja, echt?! Ik heb net dat receptje bekeken van die banana nut en dat lijkt me juist echt lekker! Ga ik ook eens proberen.
Hou je voor de muffins dan dezelfde verhoudingen aan?
<<

Anoniem119

Bericht 26 Nov 2013 10:21

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Jans schreef:Ja, echt?! Ik heb net dat receptje bekeken van die banana nut en dat lijkt me juist echt lekker! Ga ik ook eens proberen.
Hou je voor de muffins dan dezelfde verhoudingen aan?



Goede vraag! Misschien ga ik gewoon maar op internet beetje naar andere receptjes speuren. Zijn ongetwijfeld ook echte muffin recepten voor.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 26 Nov 2013 11:19

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Ik heb een tijdje geleden voor een feest van mijn ouders bananen/abrikozen muffins en appel/kruimel muffins gemaakt. Ik had verwacht dat ook de meeste mensen voor de "veilige" appel/kruimel gingen, maar het was juist omgekeerd. Dus wie weet loopt je bananen nut bread muffin wel heel hard :)
<<

Anoniem119

Bericht 26 Nov 2013 11:24

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Oh leuk, klinkt ook echt lekker Jules!
<<

Anoniem124

Bericht 26 Nov 2013 13:08

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Ik vind Rocky roads echt pervers walgelijk. Bananen-notenboom geweldig! Misschien nog iets van carrotcake erbij?
<<

ChiQ

Bericht 26 Nov 2013 14:58

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Weet je wat ik wel eens lekker vind tussen al die zoetigheid door, gewoon een hartige muffin! Met kaas en spinazie bijv.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Nov 2013 15:10

Re: Traktatie op werk (+/- 30 collega's)

Cheese schreef:Ik vind Rocky roads echt pervers walgelijk. Bananen-notenboom geweldig! Misschien nog iets van carrotcake erbij?

Hmm Carrot cake! Naast bananenbrood is dat m'n favoriet!

ChiQ, dat lijkt me ook erg lekker! Maar dan meer voor de borrel op m'n verjaardag denk ik, niet zozeer voor op m'n werk.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers