Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek zijn van je menstruatie

<<

Anoniem58

Bericht 24 Nov 2013 15:08

Ziek zijn van je menstruatie

Ik ben ongeveer een jaar geleden gestopt met de pil, ik ben op mijn 15e begonnen met de pil en ik daarvoor echt ontzettende last van stemmingswisselingen, voor mijzelf en m'n omgeving echt niet leuk. Mijn cyclus was ook niet te meten, soms 28 dagen en andere keren weer rond de 40 dagen.
Met de pil is dat over gegaan, en ik ben even gestopt en meteen zwanger geraakt en na mijn zwangerschap eigenlijk meteen weer begonnen omdat ik weer van extreem blij, naar extreem boos ging, ruzie zocht met iedereen etc. Een jaar geleden ben ik dus gestopt omdat ik merkte dat alle emoties vlak waren bij mij, en omdat ik gewoon niet altijd hormonen wil blijven slikken, en ik ben niet seksueel actief op het moment dus ook geen anticonceptie nodig.
Ik ben dus gestopt en mijn ouders niks gezegd want ik wilde kijken of ze iets aan mij zouden merken. De stemmingswisselingen waar ik bang voor was heb ik niet meer, ik ben wel iets prikkelbaarder rond mijn menstruatie maar niet extreem. Sinds een aantal maanden worden m'n klachten rond de menstruatie echter steeds erger, echt erge buik en rugpijn, pijn aan mijn vagina en mijn bovenbenen. En deze maand ben ik letterlijk doodziek, overal pijn, misselijk, geen energie, extreem koud naar extreem warm. Ben al buiten in de kou gaan staan om even af te koelen om daarna met een deken tegen de verwarming te gaan zitten.
Ik dacht eerst aan een griep, tot een vriendin vertelde dat zij ook altijd erg ziek was tijdens een menstruatie, alleen wel dat ze nog redelijk kan functioneren. Maar ik heb dat nooit gehad, kan het zijn doordat ik nu een natuurlijke menstruatie heb dat ik ineens die klachten heb? Meiden die dit herkennen?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 24 Nov 2013 15:37

Re: Ziek zijn van je menstruatie

Ja, ik was vroeger ook echt ziek, tot overgeven aan toe. Na mijn zwangerschappen zijn mijn pijnlijke klachten over, maar ik merk de laatste paar maanden dat ik wel weer erg veel last heb van stemmingswisselingen. Ik slik geen pil meer en gebruik ook niks anders, want ik had geen zin meer in die hormonen, maar ik twijfel sterk. Ik ben niet te genieten en herken me dus ook in jouw verhaal. Niet erg gezellig voor het thuisfront.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem4

Bericht 24 Nov 2013 16:46

Re: Ziek zijn van je menstruatie

Voordat ik aan de pil ging was ik de eerste twee dagen van mijn menstruatie altijd ziek.
Ik had ook een soort van opvliegers en enorme buikpijn. Ik kon alleen maar in foetus-houding op de grond liggen (in bed hielp niet, heel apart).
Inmiddels heb ik een spiraaltje en word ik helemaal niet meer ongesteld. Ik vind het heerlijk.
<<

Chill

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 21 Nov 2013 14:46

Bericht 24 Nov 2013 16:55

Re: Ziek zijn van je menstruatie

Ook ik ben altijd erg ziek van mijn menstruatie. Prikkelbaar, buik en rugpijn, duizelig en hoofdpijn. De eerste dagen kan ik ook moeilijk functioneren. Ik herken dus ook veel in je verhaal. Het lijkt ook wel steeds erger te worden, hoe ouder ik word. In overleg met de gynaecoloog ga ik nu een mirena spiraal laten plaatsen. Hopelijk ben ik er dan vanaf.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 24 Nov 2013 17:29

Re: Ziek zijn van je menstruatie

Ik ben ook altijd ziek tijdens de menstruatie. Koorts, erge buikkrampen, misselijk, hoofdpijn, prikkelbaar, erge stemmingswisselingen, duizelig en ontzettend moe.

Ik heb nu een spiraaltje en ben nu al ruim een week (zwaar) ongesteld. Veel bloedverlies (meer dan tijdens mijn menstruatie), en ook weer hoofdpijn, moe en buikkrampen. Maar wel in mindere maten dan voorheen. Ik ben alleen veel prikkelbaarder geworden. Ik kan 1 woord verkeerd oppakken het kot ontploft hier. Ik hoop dat het eenmalig is en ik hierna niet meer ongesteld wordt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 24 Nov 2013 19:59

Re: Ziek zijn van je menstruatie

Nou ben blij dat het toch mensen bekend voor komt. Ik ben inderdaad ook ontzettend moe.
Ik kijk het nog een maand of twee en dan ga ik naar de huisarts denk ik ben nu al de derde dag op rij beroerd, al gaat het vandaag iets beter. Maar dat kan zo echt niet iedere maand.
Ik was juist zo blij dat ik niet meer zo'n last had van hormonen en die stemmingswisselingen, maar hier zit ik ook echt niet op te wachten iedere maand..

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers