Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fulltime werken

<<

Anoniem181

Bericht 24 Nov 2013 09:33

Fulltime werken

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 11:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 24 Nov 2013 09:53

Re: Fulltime werken

Het is natuurlijk nogal een verschil of je fulltime werkt op 5 minuten fietsen of op anderhalf uur reizen. Daarbij vind ik reizen met het OV of met de auto ook nog uitmaken.

Dus nee: ik vind het niet raar. Ik kan het ook niet, ik red de ene week vijf en de andere week vier dagen al nauwelijks... Misschien kan je de vier dagen verspreiden over 3 van 9 en een kortere vierde dag? Of een vrije dag op woensdag om de week te spreiden?
<<

Anoniem28

Bericht 24 Nov 2013 10:39

Re: Fulltime werken

doe jij de zorg voor Amy en het huishouden alleen dan? Als jij meer werkt, neemt hij daarvan toch ook een groter deel voor zijn rekening mag ik toch hopen? En als dat niet het geval is, dan is hij niet in de positie om daarover te zeiken.

en 4x9 uur, zou dat een optie zijn, dan werk je in vier dagen ook fulltime.
<<

Anoniem20

Bericht 24 Nov 2013 10:49

Re: Fulltime werken

als hij 'eist' dat je meer gaat werken, dan mag jij ook zeker ' eisen' dat hij 50% van de zorg plus huishouding voor rekening neemt.

Wat is zijn argument, gezien het financieel niet perse noodzakelijk is?
<<

Anoniem66

Bericht 24 Nov 2013 11:02

Re: Fulltime werken

Allebei fulltime, dan ook allebei 50/50 huishouden en 50/50 de zorgen voor jullie dochter.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 24 Nov 2013 14:45

Re: Fulltime werken

Zolang jullie het financieel niet nodig hebben om allebei fulltime te werken en jij wil graag thuis zijn bij je dochter, dan is dat je goed recht. Zeker als je dan ook een groot deel van de opvoeding en huishouden op je neemt.

Anders idd net als wat Luce zegt, beide fulltime werken maar dan ook de zorg en het huishouden gelijk verdelen.

Maar waarom vind je man dat je fulltime moet werken? Dat de rest van de wereld het kan is natuurlijk onzin, de rest van de wereld hoeft jullie kind en huishouden niet te doen. Zou hij zelf misschien ook minder willen werken?

Ik ben geen moeder, wel sinds een paar maanden begonnen aan mijn eerste echte (fulltime) baan en dat bevalt me eigenlijk prima. Vanaf volgende week ga ik 4 x 9 werken, nadat ik de afgelopen weken 5 x 8 hebt gewerkt vanwege een training. Het bevalt me eigenlijk heel goed, maar iedereen is anders. Mocht ik over een paar jaar kinderen hebben, dan zou ik het ook fijn vinden om minder te kunnen werken. Wat heb ik nou verder te doen tijdens kantoortijden?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Nov 2013 14:51

Re: Fulltime werken

Ik vraag me ook af waarom je man vindt dat je full-time moet werken. Als jij vier dagen nauwelijks volhoudt, heeft hij daar toch ook hoogte van? Vindt hij dat dan onzin? Hij kan je niet dwingen om full-time te werken, maar ik zou wel willen begrijpen waarom hij dat vindt. En dat 'iedereen dat kan' is een kul-argument, dat is niet zo en al was het wel zo dan spring je toch ook niet van een flat als iedereen dat kan.

Kan het zo zijn dat hij zich financieel enorm verantwoordelijk voelt en (even) niet ziet dat jij laten we dan zeggen operationeel enorm verantwoordelijk bent, dat dat zich ongeveer wel tegen elkaar afstreept? Mijn man kan zich af en toe ook de lasten van de wereld op zijn schouders leggen en reageert dan gefrustreerd naar mij.
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Nov 2013 15:11

Re: Fulltime werken

Eens met de rest, allebei fulltime werken betekent ook het huishouden en de zorg 50/50 verdelen, hoe is dat nu? En als jij nu alles of het merendeel doet, snapt hij dan dat als jij fulltime gaat werken, dat zal betekenen dat hij een stuk meer moet gaan doen dan nu?

Verder vind ik het geen argument dat de hele wereldbevolking fulltime kan werken. Het is ook domweg niet waar. Er zijn genoeg mensen die - om wat voor reden dan ook - niet in staat zijn om dat te doen.

Jullie hebben het in financieel opzicht natuurlijk wel heel zwaar gehad, dat is nu beter, maar ik kan me voorstellen dat hij bang is om die positie weer kwijt te raken, of dat hij denkt dat je moeilijker werk kunt vinden als je niet fulltime beschikbaar bent, maar dan kan hij dat ook normaal aankaarten en niet meteen gaan eisen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 24 Nov 2013 15:40

Re: Fulltime werken

Ik dacht ook dat ik het niet kon, door eerdere ervaring, en gelukkig valt het nu heel erg mee. Het is zwaar, maar wel te handelen. Maar ik heb nog geen kindje natuurlijk, al heb ik wel een tweede parttime baan er naast waar ik nog zo'n 5 a 10 uur per week mee bezig ben. Laat ik het zo zeggen: Ik dacht niet dat ik het kon, en het valt me enigszins mee.

Maar dit is gewoon iets wat je voor jezelf moet bepalen. Je moet helemaal niets, zelfs als je man het zegt. Je kunt kijken of het bevalt, en als het bevalt is het prima en fijn. Maar dan komt het er inderdaad op neer dat het huishouden ook 50/50 verdeeld moet worden en dat je gezinsdynamiek verandert. Dat moet je man zich ook realiseren, dat niet de rest (huishouden, zorg voor A etc) op jou kan neerkomen, dan moet je daar gewoon duidelijke afspraken over maken en het zal gewoon wel wennen zijn. Of je kiest er voor om inderdaad niet fulltime te werken en meer tijd voor die andere dingen te hebben, en dan draag je in mijn ogen óók gewoon net zo veel bij, alleen minder financieel. Ik denk dat je echt moet kijken in hoeverre je het zou willen proberen om fulltime te werken, en de ene baan is de andere niet, maar je je vooral niet verplicht moet voelen 'omdat het hoort'. Zo hoort het helemaal niet, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik denk wel dat het misschien verstandig is om het een tijdje te proberen omdat het eerder financieel niet denderend ging, dus dat het fijn is om wellicht weer een buffer op te bouwen. Zo zou je het ook kunnen zien, dat je een tijdje fulltime gaat werken om weer te werken aan jullie fijne toekomst samen. Dat maakt het ook wat draaglijker misschien. Maar nogmaals; het is natuurlijk geen verplichting.
<<

Anoniem73

Bericht 24 Nov 2013 18:04

Re: Fulltime werken

Hoe is de zorg en het huishouden verdeeld? Mijn man werkt ook 40 uur (5 dagen en veel savonds) ik werk op het moment even niet maar anders 2 a 3 dagen. Ik neem de meeste zorg voor onze dochter op me en het huishouden. Ik vind het ook niet erg en doe het graag. Maar als ik fulltime zou werken verwacht ik wel dat alles naar ratio wordt verdeeld natuurlijk. Nou is het niet zo dat hij niks doet maar omdat ik veel minder werk vind ik het logischer dat ik meer taken op mij neemt betreft huishouden.
<<

Anoniem181

Bericht 24 Nov 2013 20:15

Re: Fulltime werken

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 12:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 24 Nov 2013 20:27

Re: Fulltime werken

Als je gewoon gezond bent vind ik het wel normaal om fulltime te werken dus ik begrijp jou man wel. Lijkt me wel logisch inderdaad dat het huishouden dan ook verdeeld wordt.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 24 Nov 2013 20:29

Re: Fulltime werken

luisa schreef:Als je gewoon gezond bent vind ik het wel normaal om fulltime te werken dus ik begrijp jou man wel. Lijkt me wel logisch inderdaad dat het huishouden dan ook verdeeld wordt.


Hier ben ik het mee eens.
<<

Anoniem181

Bericht 24 Nov 2013 20:37

Re: Fulltime werken

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 12:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 24 Nov 2013 20:46

Re: Fulltime werken

Joh, ik bedoelde het niet aanvallend.
Met gewoon gezond bedoel ik dat je geen ziekte of iets dergelijks hebt waardoor je fulltime werken niet aan zou kunnen. Dat jij zo vermoed bent en op instorten staat wist ik niet. Verder moet je het helemaal zelf weten uiteraard, ik snap best dat je kiest om bij je kind te zijn of dat dit gewoon beter uitkomt met opvang ofzo. Maar je zegt zelf dat jou man vindt dat jij wel fulltime kan werken, dat lijkt hem kennelijk beter financieel ofzo. En dat snap ik dus best.
<<

Anoniem28

Bericht 24 Nov 2013 21:14

Re: Fulltime werken

Rouxxxe schreef:
luisa schreef:Als je gewoon gezond bent vind ik het wel normaal om fulltime te werken dus ik begrijp jou man wel. Lijkt me wel logisch inderdaad dat het huishouden dan ook verdeeld wordt.


Hier ben ik het mee eens.


ook als je een kind hebt? Ik ken echt niemand met kinderen waarvan beide ouders fulltime werken eerlijk gezegd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Nov 2013 21:30

Re: Fulltime werken

Het kan best dat Alex' man dat wel kan vinden dat zij full-time kan werken, maar de enige redenering die zij hier aangeeft is dat hij heeft gezegd 'omdat iedereen dat kan' (in elk geval in die strekking). Best wel een non-argument. Het is ook niet zo dat zij hier heeft geschreven dat ze 'gewoon geen zin heeft' om full-time te werken, maar zelfs een hele valide reden aangeeft waarom zij het niet (aan)kan.

Als ik het gevoel zou hebben dat ik wel full-time zou kunnen werken, maar mijn man nog niet eerder veel in het huishouden heeft gedaan, zou ik dat wel voordeel van de twijfel geven en die constructie aan proberen te gaan. Alleen gaat dat gewoon niet op in deze situatie.

Ik zou wel een heel open gesprek met hem aan proberen te gaan over waar voor hem de angst zit en non-argumenten scheiden van jullie feitelijke omstandigheden. Ik kan me ook wel vinden in wat Susan zegt, ik kan me best voorstellen dat Alex' man angstig is voor de financiële toekomst aangezien hij heeft gezien dat het niet altijd even makkelijk is, maar ik vind ook dat hij daar dan ook duidelijk over moet zijn. Bovendien, hoeveel voordeel heeft full-time werken (uitgaande van 5 dagen) t.o.v. 3 dagen met de BSO kosten in ogenschouw?

Ik hoop dat jullie eruit komen Alex!
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 24 Nov 2013 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
<<

Anoniem313

Bericht 24 Nov 2013 21:30

Re: Fulltime werken

Nou, die zijn er zat - ouders die beide fulltime werken bedoel ik. Ik denk dat er voordelen zitten aan allebei evenveel werken en daarmee een gelijke verantwoordelijkheid dragen voor het gezinsinkomen, of dat nou fulltime is of niet. En automatisch verdeel je dan het huishouden ook gelijk. Je zegt nu dat dat toch niet gaat gebeuren, maar daar ben je toch zelf bij, en hij ook?
Als je het fysiek niet trekt om 40 uur te werken zou ik trouwens zeker even langs de huisarts gaan.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Nov 2013 21:31

Re: Fulltime werken

Wij werkten allebei 5 dagen per week, inmiddels allebei 4 dagen per week.
Maar de kans is vrij groot dat we binnenkort weer 5/4 of zelfs weer 5/5 werken.
Wij verdelen alles wel 50/50. Tenminste, dat proberen we zoveel mogelijk te doen en dat gaat redelijk. De ene week doet de ene meer, de andere week de ander, net afhankelijk van de omstandigheden.
<<

Anoniem181

Bericht 24 Nov 2013 21:35

Re: Fulltime werken

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 12:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Nov 2013 21:43

Re: Fulltime werken

Hmm, dat lijkt me heel vervelend. Heb je dit altijd gehad of is het recent?
<<

Anoniem181

Bericht 24 Nov 2013 22:22

Re: Fulltime werken

Caulfield schreef:Hmm, dat lijkt me heel vervelend. Heb je dit altijd gehad of is het recent?


Zolang ik me kan herinneren ben ik altijd moe geweest (dat is vast niet zo, maar het voelt wel zo, in ieder geval de laatste 5 jaar), het laatste jaar is het eigenlijk alleen maar erger geworden.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Nov 2013 22:26

Re: Fulltime werken

Wat lastig, ik zou en kan ook niet fulltime werken hoor. De combinatie met kindjes/ huishouden etc leent zich er in mijn ogen niet voor om beiden fulltime te gaan werken, in onze situatie dan. Ik zou binnen no time thuiszitten denk ik.
<<

Anoniem321

Bericht 25 Nov 2013 10:44

Re: Fulltime werken

Ik vind dat er niks mis mee is om niet fulltime te werken, en zeker als het qua financiën kan.

Ik werk zelf niet fulltime omdat ik daar geen zin in heb, en daar kom ik ook eerlijk voor uit. Ik werk 4 dagen, mijn partner werkt 5. We dragen ieder nog wel voor een gelijk deel bij in de kosten en verder doe ik het huishouden.

Jij geeft aan vermoeid te zijn en daardoor fulltime niet aan te kunnen, tevens heb je een kind en doen je het grootste deel van het huishouden. Jij hebt tenminste nog redenen om niet fulltime te werken.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 25 Nov 2013 22:18

Re: Fulltime werken

Rejoy schreef:
Rouxxxe schreef:
luisa schreef:Als je gewoon gezond bent vind ik het wel normaal om fulltime te werken dus ik begrijp jou man wel. Lijkt me wel logisch inderdaad dat het huishouden dan ook verdeeld wordt.


Hier ben ik het mee eens.


ook als je een kind hebt? Ik ken echt niemand met kinderen waarvan beide ouders fulltime werken eerlijk gezegd.


Wij werken beiden fulltime. :yes: Al werkt mijn vriend in de horeca, dus vooral 's avonds. Daardoor hebben we ook maar 1 dag opvang nodig en de andere dagen is één van ons beiden thuis.

Alex; misschien kunnen jullie nog eens rond de tafel gaan zitten en er rustig over praten? Stel je gaat voor een fulltime baan. Misschien duurt het wel een tijdje voordat je ergens aangenomen wordt. Dan werk je er straks een paar maanden en stop je ermee omdat je het niet trekt. Dan kan je weer opnieuw gaan solliciteren, alleen dan op een parttime baan. Eigenlijk is die zoektocht naar een fulltime baan dan dus voor niets geweest omdat je oog toen alleen op fulltime advertenties viel.

Jij kent je man het beste en als je nu al weet dat 50/50 niet gaat werken zou ik het niet eens proberen. Mocht het mislopen heeft hij makkelijk praten, maar jij zit er mee. Hij uiteindelijk ook, want stel dat je overspannen thuis komt te zitten. Ik gok dat hij daar ook niet blij van wordt.

:hug:
Afbeelding
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers