Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fulltime werken

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Nov 2013 10:11

Re: Fulltime werken

Ik werkte voorheen ook fulltime maar sinds ik een man en kind in huis heb werd dat best wel zwaar. Nou is fulltime in combinatie met onregelmatig werken ook wel vrij zwaar, ik moest minimaal een keer per maand zeven dagen achter elkaar werken bijvoorbeeld. Ik ben in april naar 32 uren gegaan, omdat ik 36 (fulltime) niet meer goed kon combineren met thuis. Ik ervaar 32 uren als zoveel prettiger nu! Er bestaat meer dan alleen werk en gezin, je mag ook tijd maken voor jezelf.

Ik persoonlijk vind het echt onzin om fulltime te moeten werken wanneer je 'gewoon gezond' bent. Je werkt om te leven en niet andersom, toch? Reistijd vind ik daar ook weinig mee te maken hebben. Ik woon op 4 minuten fietsen van mijn werk, maar dat maakte fulltime werken niet minder vermoeiend.

Als ik jou was zou ik proberen iets te vinden waarbij je maximaal vier dagen hoeft te werken!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem122

Bericht 26 Nov 2013 10:15

Re: Fulltime werken

Lady schreef:Ik werkte voorheen ook fulltime maar sinds ik een man en kind in huis heb werd dat best wel zwaar. Nou is fulltime in combinatie met onregelmatig werken ook wel vrij zwaar, ik moest minimaal een keer per maand zeven dagen achter elkaar werken bijvoorbeeld. Ik ben in april naar 32 uren gegaan, omdat ik 36 (fulltime) niet meer goed kon combineren met thuis. Ik ervaar 32 uren als zoveel prettiger nu! Er bestaat meer dan alleen werk en gezin, je mag ook tijd maken voor jezelf.

Ik persoonlijk vind het echt onzin om fulltime te moeten werken wanneer je 'gewoon gezond' bent. Je werkt om te leven en niet andersom, toch? Reistijd vind ik daar ook weinig mee te maken hebben. Ik woon op 4 minuten fietsen van mijn werk, maar dat maakte fulltime werken niet minder vermoeiend.

Als ik jou was zou ik proberen iets te vinden waarbij je maximaal vier dagen hoeft te werken!


Nouja dat is natuurlijk wel kort door de bocht, een lange reistijd maakt fulltime natuurlijk wel nog zwaarder. Als jij van 8 tot 5 werkt, en je hebt een reistijd van een uur, dan ben je dus 2 uur langer van huis weg dan iemand die zoals jij 4 min van zijn werk af woont, daarnaast nog kans op files etc, waardoor die 2 uur misschien makkelijk 2,5 tot 3 uur wordt. Het is nogal een verschil of je om kwart voor 8 moet vertrekken en om kwart over 5 thuis bent, of om half 7 moet vertrekken en half 7 pas weer thuis bent..
<<

Anoniem119

Bericht 26 Nov 2013 10:17

Re: Fulltime werken

Ja dat wou ik ook zeggen, reistijd maakt echt wel het verschil of je om 4 uur of om 6 uur je wekker moet zetten als je om 7 uur moet beginnen ;) Of je nou regelmatig of onregelmatig werkt.
<<

Anoniem5

Bericht 26 Nov 2013 12:08

Re: Fulltime werken

Marin schreef:Ja dat wou ik ook zeggen, reistijd maakt echt wel het verschil of je om 4 uur of om 6 uur je wekker moet zetten als je om 7 uur moet beginnen ;) Of je nou regelmatig of onregelmatig werkt.


Dat lijkt mij ook.
Wat mij eerder mee lijkt spelen is hoe intensief je baan is. Een hele intensieve baan, en ik denk dat die van Lady dat toch wel is, een baan die veel van je vraagt, is natuurlijk sneller vermoeiend dan een gemiddeld intensieve baan. Daarnaast lijkt mij een baan die juist helemaal niet intensief is, bijv de hele dag bij ah achter de kassa, mij ook vermoeiend, juist doordat je vooral veel hetzelfde doet, zitten,scannen en afrekenen. Ik denk dat een gemiddeld intensieve baan waarbij je ook nog afwisseling in je werk hebt, het beste vol te houden is wanneer je verder gezond bent.

Ik werk nu niet omdat mijn man voldoende inkomen heeft en we er qua inkomen niet op vooruit gaan, maar als dat wel zo zou zijn zou ik ook niet fulltime willen werken. Nooit niet, niet voor een baas in ieder geval. Als ik voor mijzelf werk is dat een ander verhaal. Als we geen kinderen zouden hebben zou ik ook niet fulltime willen werken. Dan zou ik liever goedkoper en kleiner gaan wonen, als dat voor de financien nodig zou zijn, zodat ik meer vrije tijd overhoud.
<<

Anoniem122

Bericht 26 Nov 2013 12:12

Re: Fulltime werken

Het speelt ook enorm mee of je het werk wat je doet ook leuk vind.. Ik werkte voor mijn studie gemiddeld 45 uur per week maar vond het werk ook leuk om te doen dus ervaarde het niet als zo zwaar. Terwijl ik tot een paar maanden geleden een bijbaan had als orderpicker en dit als veel zwaarder ervaarde, al was het maar 6 uur per zaterdag, gewoon omdat het zulk geestdodend kutwerk is in een omgeving waarbij de sfeer ook echt ruk was.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Nov 2013 12:40

Re: Fulltime werken

Dat is ook zeker waar, TukTuk. Ik kan het qua vermoeidheid nu veel beter behappen dan toen in het onderwijs. Is/was allebei fulltime, maar totaal ander gevoel er bij.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 26 Nov 2013 12:45

Re: Fulltime werken

Lady schreef:Ik persoonlijk vind het echt onzin om fulltime te moeten werken wanneer je 'gewoon gezond' bent. Je werkt om te leven en niet andersom, toch?
Zo mee eens! Nou heb ik ook nog nooit fulltime gewerkt omdat me die contracturen nooit geboden zijn dus ik ben alleen parttime gewend maar ik vind het echt heerlijk, zelfs nu er nog geen kinderen zijn. Gewoon af en toe tijd voor jezelf i.p.v. in je vrije tijd altijd maar in huis bezig zijn.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 26 Nov 2013 19:56

Re: Fulltime werken

Ook helemaal mee eens. Ik heb een tijdje 40 uur gewerkt maar ik ben vrij snel teruggegaan naar 36 uur en dat bevalt mij veel beter. Ik vind mijn werk erg leuk maar er zijn ook nog genoeg dingen naast mij werk die ik wil doen..
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem9

Bericht 26 Nov 2013 21:13

Re: Fulltime werken

Ik zou het werk wat ik nu doe, echt niet fulltime kunnen volhouden. Ik hou het nu al amper een dag vol, omdat het veel computer, denk -en leeswerk is. Het vergt onwijs veel energie.
Anderzijds zou ik actief werk, waar ik de hele dag in de weer ben, makkelijker vol kunnen houden (bijvoorbeeld werken in een winkel).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Nov 2013 22:43

Re: Fulltime werken

Forti schreef:Ik zou het werk wat ik nu doe, echt niet fulltime kunnen volhouden. Ik hou het nu al amper een dag vol, omdat het veel computer, denk -en leeswerk is. Het vergt onwijs veel energie.
Anderzijds zou ik actief werk, waar ik de hele dag in de weer ben, makkelijker vol kunnen houden (bijvoorbeeld werken in een winkel).


Ik heb actief werk, maar ik zou het niet full time willen/kunnen combineren met huishouden&gezin.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem170

Bericht 27 Nov 2013 07:16

Re: Fulltime werken

Als het financieel niet per se hoeft zou ik inderdaad zoeken naar een baan voor 3 dagen :) Maar waar je wel rekening mee moet houden is dat het in alles doorwerkt, daarmee bedoel ik een ww uitkering, vakantiedagen etc..
<<

Anoniem181

Bericht 27 Nov 2013 20:59

Re: Fulltime werken

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 13:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:11

Bericht 27 Nov 2013 23:34

Re: Fulltime werken

Roos' schreef:Als het financieel niet per se hoeft zou ik inderdaad zoeken naar een baan voor 3 dagen :) Maar waar je wel rekening mee moet houden is dat het in alles doorwerkt, daarmee bedoel ik een ww uitkering, vakantiedagen etc..


Vakantiedagen niet hoor. Je krijgt ze natuurlijk naar rato, maar je hoeft er ook minder in te
Leveren. In een eventuele uitkering werkt het natuurlijk wel door.
Ik ga per december fulltime aan de slag, na 2 jaar 32 uur gewerkt te hebben. Zal wel even omschakelen zijn.

Succes met je sollicitatie Alex!
<<

Anoniem173

Bericht 27 Nov 2013 23:40

Re: Fulltime werken

Wat niet kan kan niet, je kunt jezelf niet de vernieling in brengen omdat je man wil dat jij 40 uur werkt. Alsof je dan een leukere moeder en vrouw bent? Hopelijk lukt het om iets te vinden voor minder uur!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Nov 2013 11:06

Re: Fulltime werken

Ik zou het echt heel erg vervelend vinden als mijn vriend/man me hierin niet serieus zou nemen. Sterker nog, ik zou echt heel erg pissig zijn. Voor mijn vriend hoef ik niet te werken (en wij hebben geen eens kinderen). Ik heb een hekel aan fulltime werken, ik werk liever 3 verschillende banen waar ik zelf mijn uren kan bepalen. Ik werk om te leven maar ik ben liever vogelvrij. Mijn vriend vindt dit gelukkig prima (en ik heb nu groter inkomen haha). Dus als er kinderen komen zal ik w.s. ook thuisblijven met wellicht paar dagen werken als de kinderen naar school gaan.

Ik vind het heel vervelend voor je dat je je zo moe voelt en ook niet gesteund wordt thuis, dat werkt ook niet mee natuurlijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 28 Nov 2013 11:12

Re: Fulltime werken

Ik zou hem lekker laten praten. Tuurlijk zou je wel fulltime kunnen werken, maar ik zou het niet fair vinden tegenover je dochter.

Je hebt geen kinderen gekregen om beide fulltime te gaan werken, maaaarrrr dit is mijn mening. Er zullen gerust stellen zijn die wel beide fulltime werken. Prima, zolang ik het zelf maar niet doe.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 28 Nov 2013 18:44

Re: Fulltime werken

Ik heb gisteren het verzoek ingediend om na mijn verlof volgend jaar voor 20 uur terug te komen, ik werk nu 30 uur.
Het lijkt me zo fijn! Nu afwachten of het ook goedgekeurd wordt.
<<

Anoniem181

Bericht 30 Nov 2013 10:06

Re: Fulltime werken

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 13:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 30 Nov 2013 20:31

Re: Fulltime werken

Hij gaat nooit zijn bed uit? Tja, allebei fulltime werken is ook eerlijk delen van de zorg.
<<

Anoniem119

Bericht 30 Nov 2013 23:08

Re: Fulltime werken

Als hij de zorg niet eerlijk wil verdelen, lijkt me ook niet dat je de hoeveelheid werk eerlijk helft te verdelen. Natuurlijk hoef je echt niet exact hetzelfde aantal uren te besteden aan werk en huishouden, maar verwachten dat jij fulltime gaat werken én het huishouden volledig runt lijkt me beetje van de zotte natuurlijk.
<<

Anoniem123

Bericht 01 Dec 2013 17:04

Re: Fulltime werken

Alex schreef:
SarahKey schreef:Ik zou hem lekker laten praten. Tuurlijk zou je wel fulltime kunnen werken, maar ik zou het niet fair vinden tegenover je dochter.

Je hebt geen kinderen gekregen om beide fulltime te gaan werken, maaaarrrr dit is mijn mening. Er zullen gerust stellen zijn die wel beide fulltime werken. Prima, zolang ik het zelf maar niet doe.


Ik deel je mening, ik ken weinig vrouwen die na het krijgen van een kind fulltime blijven werken. Zolang ik 's ochtends m'n bed uit moet rond zeven uur voor Amy zodat hij kan blijven liggen 'want hij heeft heel de week gewerkt' voel ik niet zo de behoefte fulltime te gaan werken.


Nee idd. Ik vind 32 uur werken trouwens al pittig met een kind en huishouden erbij. Dan mag hij ook wel meer gaan helpen als hij wil dat je fulltime gaat werken.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Dec 2013 17:48

Re: Fulltime werken

Voor mezelf vind ik 32 uur in de week werken echt prima. Ik werk het minst en ben daardoor ook degene die het huishouden doet, vind ik dan ook niet meer dan logisch.
Nou hebben wij geen kinderen, dus dat maakt de situatie wel heel anders.
Als je man eigenlijk alles thuis niet eerlijk wil verdelen, zou ik zeker niet fulltime werken. Het is of beide fulltime en alles thuis ook 50/50 vervelen, of de verdeling op een andere manier maken, maar niet op zo'n manier dat jij degene bent die het meeste draagt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem87

Bericht 01 Dec 2013 17:57

Re: Fulltime werken

32 uur werken lijkt me al zwaar als je een kind hebt, laat staan fulltime. Zou ik nooit doen tenzij het financieel écht nodig is. Zeker als de meeste huishoudelijke taken op jou aankomen zou ik niet fulltime gaan werken als het niet hoeft.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 01 Dec 2013 22:02

Re: Fulltime werken

Volgens mij houden jullie de situatie zelf een beetje in stand. Hij werkt fulltime en doet weinig in het huishouden doen omdat jij minder werkt. Jij voelt je niet genoodzaakt meer te gaan werken omdat hij niks doet thuis. Volkomen logisch van beide kanten. Zou jij fulltime gaan werken dan is het uiteraard logisch dat alles beter verdeeld zou worden. Dus eigenlijk moet hij een soort van kiezen, of het een of het ander.

En dan een ander ding, staat los van jouw situatie hoor, vraag het meer algemeen. Wat nou als hij ook graag minder zou werken nu of in de toekomst? Dat zou dan (denk ik, financieel gezien) wel betekenen dat jij meer zou moeten werken. Zou je het dan wel willen? Ik vind het vaak in deze 'discussies' zo overkomen alsof een vrouw meer recht heeft op minder werken dan de man.
Smile, it's free!
<<

Anoniem20

Bericht 01 Dec 2013 22:37

Re: Fulltime werken

Eens met lavendel, vooral met het laatste.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers