Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardag vieren of niet?

<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2013 16:37

Verjaardag vieren of niet?

Ik vier het al een aantal jaren niet meer, gewoon geen zin gehad en zo bijzonder vind ik het ook weer niet. Sommigen vinden dat jammer, maar ik ga het niet vieren omdat anderen het zo leuk vinden om elkaar weer te zien. Mijn moeder zei ooit dat ze het jammer vind, want ze wil mijn mans ouders weer eens zien. Dus ik zei tegen haar dat er niks bijzonder aan ze is en er niks valt te missen. Denk je nou echt dat zij dat over jou ook zeggen zei ik haar.................nee dus!

Toch twijfel ik, het is een dubbel gevoel om het na die paar jaren wel te vieren.
Hoe doen jullie dat? Wat zouden jullie in mijn geval doen?
<<

Anoniem7

Bericht 23 Nov 2013 16:39

Re: Verjaardag vieren of niet?

Als jij het niet wil vieren dan zou ik het niet vieren. Maar als je ouders je schoonouders willen zien dan kun je ook een keertje met z'n allen iets doen, een etentje bij jullie thuis of een keertje met z'n zessen uit eten ofzo. Want jij vindt dat er weinig aan ze te missen valt, maar je ouders willen hen blijkbaar gewoon eventjes zien.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2013 16:46

Re: Verjaardag vieren of niet?

Nou een etentje zal nooit gebeuren, dus dan kan ik het wat dat betreft mbt elkaar zien net zo goed vieren. Ik bedoelde dat ik tegen mijn moeder zei dat ze niks mist aan het niet zien van mijn schoonouders, zoveel hebben ze toch nooit te vertellen en als ze wat zeggen gaat het toch alleen maar over zichzelf en hun eeuwige vakanties!

Ik sloof me altijd uit met toastjes ed en mijn schoonouders eten er amper tot niet van, dan denk ik ''ik zet het toch niet voor Jan Lul neer''.

Als mijn moeder hun graag wil zien, dan gaat ze maar lekker eens op bezoek daarvoor hoef ik geen tussenpersoon te zijn door het te vieren.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 23 Nov 2013 18:51

Re: Verjaardag vieren of niet?

CBL, zo te lezen heb je jou keuze al gemaakt, waarom wil je onze meningen dan?

Ik vind verjaardagen erbij horen en prettig om te vieren, ik snap niet dat er mensen zijn die het niet vieren. Je word een jaar ouder en dat is best bijzonder, aangezien er genoeg mensen zijn die dat niet mogen meemaken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 23 Nov 2013 19:10

Re: Verjaardag vieren of niet?

Lekker niet vieren als je er geen zin in hebt.
Jij hoeft er inderdaad niet voor te zorgen dat jouw ouders je schoonouders weer een zien. Viert je man zijn verjaardag ook nooit? Dat zou nog een mogelijkheid zijn voor je moeder. Wel lief van je moeder dat ze die interesse toont.

Als je al weet dat je schoonouders nauwelijks wat eten, dan hoef je je ook niet uit te sloven met toastjes. Gewoon wat makkelijks op tafel zetten. Dan hoef je je er ook niet aan te ergeren. Niemand is verplicht te eten als je wat op tafel zet.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2013 19:20

Re: Verjaardag vieren of niet?

Gizmo schreef:Lekker niet vieren als je er geen zin in hebt.
Jij hoeft er inderdaad niet voor te zorgen dat jouw ouders je schoonouders weer een zien. Viert je man zijn verjaardag ook nooit? Dat zou nog een mogelijkheid zijn voor je moeder. Wel lief van je moeder dat ze die interesse toont.

Als je al weet dat je schoonouders nauwelijks wat eten, dan hoef je je ook niet uit te sloven met toastjes. Gewoon wat makkelijks op tafel zetten. Dan hoef je je er ook niet aan te ergeren. Niemand is verplicht te eten als je wat op tafel zet.


Mijn man viert het elk jaar. Niemand is idd verplicht om iets te eten, maar ik vind het altijd lullig voor diegene die er moeite voor doet.

Joontjuh, daar denk ik nooit bij na, ja ik wordt ieder jaar een jaar ouder, maar denk dat niet aan anderen die niet oud zijn geworden ofzo. Dat is heel erg, maar daar denk ik op dat moment niet aan. Een jaar ouder worden betekend niet dat je het moet vieren, het is geen verplichting ofzo, maar dat vind ik met niks eigenlijk.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 23 Nov 2013 19:22

Re: Verjaardag vieren of niet?

Daarom gewoon minder moeite doen qua hapjes CBL, dan hoef je je ook niet te ergeren ;) Een zoutje en een koekje staat zo op tafel :)
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2013 19:33

Re: Verjaardag vieren of niet?

Da's waar. Ik ben op een zaterdag jarig, dus zat eerst te denken om een dagje uit te gaan en s'avonds uit eten wat ik sowieso altijd dan doe (als het doordeweeks valt, dan gaan we het weekend erop of ervoor).
<<

Anoniem7

Bericht 23 Nov 2013 19:35

Re: Verjaardag vieren of niet?

Ik doe trouwens niet zoveel moeite meer voor hapjes of taart. Het is een verjaardag, geen vreetfestijn. Mensen komen maar omdat ze mij willen zien. Niet omdat ze zich vol kunnen vreten in ruil voor een cadeautje, daar pas ik voor.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Nov 2013 20:39

Re: Verjaardag vieren of niet?

Maple schreef:Ik doe trouwens niet zoveel moeite meer voor hapjes of taart. Het is een verjaardag, geen vreetfestijn. Mensen komen maar omdat ze mij willen zien. Niet omdat ze zich vol kunnen vreten in ruil voor een cadeautje, daar pas ik voor.


Zo, dat klinkt als een topfeest :)
On topic zou ik het alleen vieren als je er zin in hebt.
<<

Anoniem7

Bericht 23 Nov 2013 20:51

Re: Verjaardag vieren of niet?

Haha, nou, het is niet zo zwartwit als het er staat hoor, maar ik merkte dat ik voorheen altijd paniekerig zat te doem of iedereen wel voorzien was van een natje en een droogje, en hoe meer hapjes hoe beter, het liefst nog zelfgemaakt ook. Maar nu zet ik wat zoutjes op tafel, we regelen dat iedereen zo nu en dan wat te drinken krijgt en eigenlijk ben ik op die manier wel veel meer ontspannen op m'n eigen verjaardagsfeest.
<<

Anoniem16

Bericht 23 Nov 2013 23:37

Re: Verjaardag vieren of niet?

Ik vier ook echt al jaren mijn verjaardag niet meer, ik vind het vreselijk. Ik heb er wel eens vragen over gehad, aankomend jaar word ik 30 en vragen mensen of ik het dan wel vier, of dat man een verrassingsfeest organiseert ( dat vragen ze dan aan mij...tsja...) Maar nope ik vier eht ook niet, en man is hopelijk slim genoeg om ook niets te organiseren want daar doet hij me echt totaal geen plezier mee. Ik ga liever samen naar Sister act of Soldaat van Oranje ofzo.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2013 01:30

Re: Verjaardag vieren of niet?

Maple schreef:Haha, nou, het is niet zo zwartwit als het er staat hoor, maar ik merkte dat ik voorheen altijd paniekerig zat te doem of iedereen wel voorzien was van een natje en een droogje, en hoe meer hapjes hoe beter, het liefst nog zelfgemaakt ook. Maar nu zet ik wat zoutjes op tafel, we regelen dat iedereen zo nu en dan wat te drinken krijgt en eigenlijk ben ik op die manier wel veel meer ontspannen op m'n eigen verjaardagsfeest.



Maar het ging toch om die van jezelf, niet om die van anderen.
<<

Anoniem7

Bericht 24 Nov 2013 01:45

Re: Verjaardag vieren of niet?

Ik heb het ook over die van mezelf :)
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2013 14:15

Re: Verjaardag vieren of niet?

Ik las ''dan op''.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2013 14:16

Re: Verjaardag vieren of niet?

Printje schreef:Ik vier ook echt al jaren mijn verjaardag niet meer, ik vind het vreselijk. Ik heb er wel eens vragen over gehad, aankomend jaar word ik 30 en vragen mensen of ik het dan wel vier, of dat man een verrassingsfeest organiseert ( dat vragen ze dan aan mij...tsja...) Maar nope ik vier eht ook niet, en man is hopelijk slim genoeg om ook niets te organiseren want daar doet hij me echt totaal geen plezier mee. Ik ga liever samen naar Sister act of Soldaat van Oranje ofzo.



Viert je man het wel en je kids?
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2013 15:14

Re: Verjaardag vieren of niet?

Het is ook een beetje een gedoe omdat wij een hond hebben die geen kinderen duld. Hij gaat dan naar de keuken eventueel met een plank tegen de opening en anders met gesloten deur. Het is eigenlijk te gek voor woorden, want wij wonen hier en daar hoort onze hond bij. Maar ik wil natuurlijk ook niet dat hij de kinderen wat aandoet. Na 2 mnd gaat het hele riedeltje weer overnieuw omdat dan mijn man jarig is.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Nov 2013 17:08

Re: Verjaardag vieren of niet?

Als je het echt niet leuk vnd zoals ik lees zou ik het niet doen. Nodig je je ouders toch uit op je mans verjaardag!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Nov 2013 20:45

Re: Verjaardag vieren of niet?

Ik lees eigenlijk alleen maar persoonlijke tegens om je verjaardag te vieren. Je doet zo iets omdat je het zelf leuk vind, jij haalt er geen voldoening uit zoals ik het lees. Iemand anders gaf het ook al aan, je hebt voor jezelf de keuze al gemaakt, waarom dan nu ineens 'twijfelen'?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem16

Bericht 24 Nov 2013 20:58

Re: Verjaardag vieren of niet?

caribbeanlover schreef:
Printje schreef:Ik vier ook echt al jaren mijn verjaardag niet meer, ik vind het vreselijk. Ik heb er wel eens vragen over gehad, aankomend jaar word ik 30 en vragen mensen of ik het dan wel vier, of dat man een verrassingsfeest organiseert ( dat vragen ze dan aan mij...tsja...) Maar nope ik vier eht ook niet, en man is hopelijk slim genoeg om ook niets te organiseren want daar doet hij me echt totaal geen plezier mee. Ik ga liever samen naar Sister act of Soldaat van Oranje ofzo.



Viert je man het wel en je kids?


Man niet, kinderen uiteraard wel. Ik vind dat overigens ook helemaal niet leuk haha op zich wel gezellig maar pfff mijn hobby is het echt niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2013 21:18

Re: Verjaardag vieren of niet?

Bolus26 schreef:Als je het echt niet leuk vnd zoals ik lees zou ik het niet doen. Nodig je je ouders toch uit op je mans verjaardag!


Dat doet hij ook altijd
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2013 21:20

Re: Verjaardag vieren of niet?

Silly-One schreef:Ik lees eigenlijk alleen maar persoonlijke tegens om je verjaardag te vieren. Je doet zo iets omdat je het zelf leuk vind, jij haalt er geen voldoening uit zoals ik het lees. Iemand anders gaf het ook al aan, je hebt voor jezelf de keuze al gemaakt, waarom dan nu ineens 'twijfelen'?


Je hebt gelijk,maar dan zou ik het doen om anderen tegemoet te komen/een plezier te doen dus niet zozeer voor mezelf.
Ik wil eigenlijk nou wel eens zien hoe de Primark is daar hoor ik veel goede verhalen hier over. Ik hoef niet perse wat te kopen,maar gewoon kijken hoe het is. Mijn man heeft nodig wat nodig dus wie weet slaagt hij wel en hebben ze hopelijk voldoende grote maten en ook leuke keuzes.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 24 Nov 2013 21:37

Re: Verjaardag vieren of niet?

Maple schreef:Ik doe trouwens niet zoveel moeite meer voor hapjes of taart. Het is een verjaardag, geen vreetfestijn. Mensen komen maar omdat ze mij willen zien. Niet omdat ze zich vol kunnen vreten in ruil voor een cadeautje, daar pas ik voor.


Meen je dit serieus?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem7

Bericht 24 Nov 2013 21:38

Re: Verjaardag vieren of niet?

Mijn uitleg staat vlak daarna, lees het nog maar even door.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Nov 2013 21:59

Re: Verjaardag vieren of niet?

Hulpsint schreef:
Maple schreef:Ik doe trouwens niet zoveel moeite meer voor hapjes of taart. Het is een verjaardag, geen vreetfestijn. Mensen komen maar omdat ze mij willen zien. Niet omdat ze zich vol kunnen vreten in ruil voor een cadeautje, daar pas ik voor.


Meen je dit serieus?



Ik vind hetzelfde als Maple . Ik doe nooit bijzondere dingen, zet gewoon wat hapjes neer en klaar.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers