Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vieren jullie pakjesavond?

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 22 Nov 2013 22:05

Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bij ons thuis gingen we altijd de schoen zetten en dan gingen we of in bad en als we beneden kwamen lag de gang vol of werd er tijdens het gourmetten aangeklopt door de buurman.

Mijn man vindt het maar vreemd, hij kent het niet dat je op pakjesavond ook je schoen zet, bij hun werd gewoon aangeklopt op 5 december.

Ben dus wel benieuwd hoe jullie het doen!
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem193

Bericht 22 Nov 2013 22:08

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij zijn met ons allen bij mijn ouders en op een gegeven moment gaat mijn broer even weg. Hij klopt dan op de deur. En tja dan komen opeens overal cadeaus vandaan die we vooraf in de slaapkamers verstopt hadden.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Nov 2013 22:09

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bij ons werd vroeger altijd aangeklopt als we op de bank zaten met een kopje thee ofzo. In spanning af te wachten......

Met D. doen we nu samen met de familie cadeautjes voor hem, we gaan voor de tijd samen eten. En dan als hij even afgeleid is willen we de zak uit de gang halen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem286

Bericht 22 Nov 2013 22:10

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij vierden het zoals je man. We zaten met zijn allen in de woonkamer en gingen dan zingen ' sinterklaasje kom maar binnen' etc, dan moest mijn vader toevallig net plassen en dan werd er op het raam van de achterdeur gebonst. We moesten dan eerst het liedje afzingen en wachten tot papa klaar was op de wc om de deur te openen haha. En dan stonden daar zakken cadeautjes. We aten nooit wat bijzonders als avondeten maar kregen wel altijd de misselijkmakende combi van chcocolademelk en banketstaaf.

Nu vieren we het bij mijn zus, die doen het ongeveer hetzelfde en daarna hebben we gedichten met cadeautjes voor de volwassenen als de kids naar bed zijn, we hebben lootjes getrokken.

Ik denk dat we het ook zo blijven vormgeven als s ouder is, vind het wel leuk zo.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 22 Nov 2013 22:10

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Een van ons gaat ongemerkt even weg en klopt dan op de deur. Als de kids gaan kijken staat er een zak met cadeautjes voor de deur.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem75

Bericht 22 Nov 2013 22:11

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

S. mag zijn schoen zetten op 3 december en de volgende ochtend staan daar zijn cadeautjes. Als we het doen vlak voor hij naar bed gaat of na het avondeten is hij veel te hyper en krijgen we hem niet naar bed :wink:

Op woensdag zijn we beide vrij mijn vriend en ik.
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 22 Nov 2013 22:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 22 Nov 2013 22:11

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij vieren het niet 's avonds, want Y. kan niet tegen laat naar bed gaan én mijn vriend werkt bijna altijd 's avonds.

Wij vieren het op 1 december 's ochtends samen met mijn ouders. Mijn vriend gaat dan naar de schuur om te roken, gaat via de schuurduur naar buiten, loopt naar de voordeur, zet de zak neer, belt aan (want als hij klopt is Y. denk ik voorlopig genezen van het hele sinterklaasgebeuren) en komt weer via de schuur terug naar binnen.

We hebben het eerst aan een aantal buren gevraagd, maar er is niemand beschikbaar die ochtend, dus daarom op deze manier.
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 22 Nov 2013 22:13

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij gingen vroeger in bad zitten zingen. Zo hard mogelijk anders kon sinterklaas het niet horen (en anders hoorden wij mijn vader overal de cadeau's vandaan halen :P )
Uiteindelijk werd er geklopt/gebonkt op de voordeur en lagen er cadeau's in de hal. We waren altijd heel erg snel klaar met badderen die avond.

Hoe wij het vieren weten we nog niet. Hij is pas 2 jaar dus het zal hem nog niet veel uitmaken.
<<

Anoniem16

Bericht 22 Nov 2013 22:13

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij vieren het zaterdag 30 november. In de ochtend staan er opeens alvast onze cadeautjes, om het zo wat te spreiden..

Dan komen s'middags alle opa's en oma's en mijn broer en vriendin en dan doen we ook surprises voor elkaar en krijgen de kinderen nog wat cadeautjes van opa's/oma's. Daarna doen we lekker makkelijk brood met kroket/ frikandel.

En dan zal R wel weer ziek worden, das altijd met zijn verjaardag en dat soort feestdagen.

Ik vind ze overigens nog te jong voor echt pakjesavond, dus nu overdag en wanneer ze ouder zijn in de avond.
Laatst gewijzigd door Anoniem16 op 23 Nov 2013 10:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Nov 2013 22:13

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Ik ken het ook niet, op pakjesavond je schoen zetten. Hier waren we dan altijd samen met het gezin, en of de buurman klopte aan of mijn vader die dan zogenaamd even naar de wc was.

Hier doen we het ook zo, we zijn met z'n allen in de woonkamer en zorgen dat er iemand van ons klopt. Al is dat dit jaar ook anders (nog leuker!) want we hebben een Sint geboekt die met twee of drie pieten 20 minuten langskomt.
<<

Anoniem73

Bericht 22 Nov 2013 22:14

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

wij vieren het 6 december omdat mijn man op donderdagavond moet werken en mijn moeder gaat dan al bij mijn broer pakjesavond vieren.

Ze krijgt dit jaar eerst de dvd van sinterklaas te zien en die gaat op het laatst ook zeggen dat de pakjes voor de deur liggen (ik app dan even de buren wanneer ze de pakjes weg kunnen leggen haha).
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Nov 2013 22:14

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Meestal ging mijn vader dan in bad (alles klaar zetten) en als ie klaar was kwam ie ons halen ket de mededeling dat Sint en piet langs geweest waren.
Of de hond uit laten en dan alles in de schuur vinden.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem134

Bericht 22 Nov 2013 22:14

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bij ons ging het vroeger met zo pip.

Sinds vorig jaar vieren we weer pakjes avond. We gaan dan in de middag naar mijn ouders en daar klopt de buurman net na het avondeten aan. We vieren het samen met mijn ouders, , zusje en haar gezin.

5 december mochten we trouwens altijd nog onze schoen zetten en daar legde we de zakken bij waar de cadeautjes in hadden gezeten en de volgende ochtend lag er dan een zak met snoepjes.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 22 Nov 2013 22:41

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bij ons ging vroeger mijn vader altijd net de vogels eten geven als sinterklaas aanklopte... voor de deur stonden dan de wasmanden vol met cadeautjes.

Wij vieren het nu zelf op 5 december, mijn man glipt weg, zet de cadeaus voor de deur en klopt aan. Was vorig jaar een groot succes!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Nov 2013 22:41

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij zetten vroeger altijd op 5 december onze schoen en als we dan op 6 december wakker werden lagen er cadeautjes bij die we dan uitpakten. Mijn ouders, opa en oma vierden 's avonds 5 december dan pakjesavond, toen wij niet meer geloofden vierden wij het ook 'savonds mee.

Dit jaar zetten onze kinderen op 5 dec. hun schoen en vinden dan de cadeautjes op 6 dec. als ze wakker worden. Wij vieren met mijn ouders, broer en zus 's avonds op 6 dec. nog pakjesavond als de kinderen in bed liggen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Nov 2013 22:52

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Ik weet het van vroeger niet meer. Bij mijn vriend thuis heeft de buurman een keer op het raam geklopt en hij vond dat zo spannend dat hij er van moest spugen, arme ziel.

Nu belt er denk ik een buurman aan, maar dat is meer voor mijn nichtje.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem193

Bericht 22 Nov 2013 22:55

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Oh na het pakjes uitpakken gaan wij gourmetten en de kinderen spelen ;)
We zijn nu nog met 8 volwassenen een puber en onze kinderen. Vanaf volgend jaar zijn onze kinderen niet de enige kleintjes meer. ;)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 22 Nov 2013 23:20

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Mijn moeder moest altijd 'even de was uit de droger halen' aan het eind van de middag.
En dan een uurtje later mochten we op zolder kijken of de cadeautjes er misschien al waren.

De buren van mijn ouders brengen altijd s middags of een avond van te voren de cadeautjes bij mijn ouders. Zij zetten het dan op een afgesproken tijd voor de deur en bellen aan. En gaan dan snel weer naar binnen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 23 Nov 2013 00:38

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Vroeger klopte de buurman op het raam en stonden de cadeautjes voor de deur of mijn vader zei dat hij ging klussen in de garage en zette de zaagmachine aan en bonsde dan ondertussen keihard op het raam.

Dit jaar vieren we het zondagmiddag 1 december anders word het 5 december te laat voor M. eer dat iedereen ook uit zijn werk is.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Nov 2013 00:49

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij vieren het met familie en komen op 5 december aan het eind van de middag allemaal bij elkaar, er staat lekkers op tafel, dan komen Sinterklaas en Zwarte Piet met de cadeautjes, alle kinderen komen bij Sinterklaas en dan leest hij iets over ze in zijn boek en geeft een cadeau, dan gaan Sinterklaas en Zwarte Piet weer weg en verkleden zich in hun eigen kleren terwijl de kinderen de rest van de pakjes uitpakken. Daarna komen ze weer binnen als zichzelf en hebben dan zogenaamd in de file gestaan of zoiets waardoor ze te laat zijn. Als de cadeautjes zijn uitgepakt gaan we nog lekker eten en dan gaat iedereen weer naar huis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Nov 2013 07:17

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij zaten vroeger na het eten altijd in volle spanning te wachten tot de Sint langs zou komen. Mijn vader ging op een gegeven moment plassen (de buurvrouw bellen). Als hij terug kwam werd er vlak daarna heel hard op de voordeur gebonsd, een flinke zak pepernoten de gang in gegooid en stonden er een paar zaken cadeautjes voor de deur. De buurvrouw zat altijd achter de auto verstopt haha.

Als L. ouder is, willen we het ook weer zo gaan doen. Nu vieren we het aankomend weekend op zaterdagmiddag. We hebben cadeautjes voor iedereen en pakken deze dmv een spel uit.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem97

Bericht 23 Nov 2013 07:37

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij wachten altijd in spanning af tot de buurman op de deur klopt en als de kinderen dan gaan kijken staan daar de cadeautjes.
De cadeautjes zetten we dan in de woonkamer en gaan we rustig beginnen. ( voor ons volwassenen zijn er gedichten en surprises)

Zo ging het bij ons vroeger thuis ook.
<<

Anoniem123

Bericht 23 Nov 2013 09:37

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Wij vierden het vroeger altijd met ons eigen gezin, en onze bejaarde buurvrouw en haar 2 volwassen vrijgezelle zonen. Zij klopten dan op het raam en hadden de zak met kado's snel bij de achterdeur gezet. 5-10 minuten later kwamen zij dan ook heel toevallig aan. (oh we zijn ook net op tijd!)

Zelf vieren wij het met ons gezin en opa en oma. Wij voelen niet de behoefte om met alle nichtjes, ooms en tantes te vieren. Nu snapt S het nog niet, maar over een paar jaar willen we het ook met het bonzen op het raam doen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 23 Nov 2013 09:41

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Hmm meerendeel zet dus niet zijn schoen :)

Vorig jaar hebben wij thuis de schoenen gezet, zijn toen gaan gourmetten met schoonouders en de kids en opgegeven moment hebben wij de buurman een appje gedaan en die klopte aan.
We hadden van de voren de zakken in de schuur gezet en die heeft hij in de gang bij de voordeur gezet gezet.
December 2009
juli 2012
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Nov 2013 10:54

Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Vorig jaar hebben we het bij mijn ouders gevierd hun appartement. We hadden toen een tijd met de buren afgesproken dat ze de cadeautjes op de galerij zouden zetten en aan zouden bellen. We hadden toen een zak met cadeautjes. Ik had wat voor mijn ouders en vriend gekocht en andersom en mijn ouders en ik ook dingen voor mijn zoon.

Dit jaar vieren we het hier thuis op donderdagavond. De vrijdag is D vrij van school. We eten dan op tijd en daarna cadeautjes.
We moeten nog even kijken of we de buren vragen of zelf iets regelen. We hebben nu met de volwassenen lootjes getrokken en alle cadeautjes gaan dan in de grote zak. Voor mijn zoontje (en de baby als ze er dan is) hebben wij zelf cadeautjes id zak en opa en oma ook. Of schoonouders en schoonzusje ook wat voor hen meenemen weet ik niet.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Kira