Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby veel slapen

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Nov 2013 12:27

Baby veel slapen

Ok, hier is volgens mij al vaker een onderwerp over geweest, maar ik wil toch wel even graag jullie ideeën horen.
L. is zo verschrikkelijk veel aan het slapen ineens! Tenminste, in vergelijking met eerst en ik vind het ook wel veel.

Hij slaapt meestal tussen 20.00-21.00 uur, dan slaapt hij door tot 7.00 uur is dan kort wakker en slaapt na het speentje meestal verder tot 8.00-9.00 uur. Om 10.00 uur ligt hij dan meestal alweer in bed, soms eerder. Dan slaapt hij tot 12.00 uur of zelfs tot 13.00 u. Tijdens de lunch zit hij vaak al in zijn ogen te wrijven en dan slaapt hij 's middags meestal of twee keer kort van 14.00-15.30 en van 16.30-18.00 u of één keer lang van b.v. 14.30 - 18.00 uur.

Hij maakt regelmatig uitschieters dat hij nog langer slaapt. Hij werd vanmorgen om 8 uur wakker en ligt er in vanaf 9.30 u en slaapt dus nog steeds (het is nu 12.30 u)!

Hij slaapt dus rustig 18 uur van de 24, ik vind dat best wel veel! Het is al weken aan de gang trouwens.

Ik denk aan de ene kant dat hij het dus gewoon nodig heeft, maar aan de andere kant schiet ik er een beetje van in de stress, ik ga elke keer kijken of hij nog wel ademt en zo.

Kortom, wat denken jullie?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 22 Nov 2013 12:32

Re: Baby veel slapen

Hoe oud is hij nu? Ik vind het idd wel veel. Maar wat jij ook zegt blijkbaar heeft hij het nodig!
2012
2016
2020

Instagram
<<

ChiQ

Bericht 22 Nov 2013 12:40

Re: Baby veel slapen

Ik vind dat eigenlijk wel heel veel voor een baby van zijn leeftijd. Ontwikkelt hij zich goed?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 22 Nov 2013 12:41

Re: Baby veel slapen

R. slaapt ook heel veel! Ik heb er laatst ook een topic over geopend. De ene dag slaapt ze meer dan de andere dag.. En hier gaat het vooral in periodes (een periode veel slapen en dan een periode veel wakker/huilen).
<<

Anoniem186

Bericht 22 Nov 2013 12:43

Re: Baby veel slapen

Ik vind het ook heel veel. E. slaapt tegenwoordig klokje rond 's nachts (niet aan 1 stuk). En dan doet hij overdag nog 2 (soms 3) dutjes van zo'n 1,5 uur ongeveer.

Maar als hij zich goed ontwikkeld en verder gewoon vrolijk is, dan zal hij het gewoon even nodig hebben.
<<

Anoniem85

Bericht 22 Nov 2013 12:57

Re: Baby veel slapen

Ik vind het ook mega veel, weet niet precies hoe oud je kindje is maar wel een half jaar minstens toch?
Als hij verder goed eet, drinkt, poept, plast, helder is als hij wel wakker is, dan zal hij het wel nodig hebben.
. Ik zal me wel kapot vervelen, haha. Maar ik vind het bijzonder altijd hoeveel verschil er in kindjes zit met de hoeveelheid slaap die ze nodig hebben.
<<

Anoniem103

Bericht 22 Nov 2013 13:00

Re: Baby veel slapen

Het is wel veel maar het verschilt ook gewoon per kind. Mijn zoontje sliep altijd maar heel weinig. M. daarentegen slaapt nu nog steeds veel. Ze slaapt van 19.00-8.00/9.00 en dan in de middag ook nog rustig 3 uur. Dus ze slaapt zo'n 16/17 uur per dag met ruim 1,5 jaar. Ze ontwikkelt zich verder prima dus volgens mij kan het dan echt geen kwaad.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Nov 2013 13:38

Re: Baby veel slapen

Hier merkte wij aan het slapen dat er een sprong(etje) aan kwam of er in zaten.
Kan het dat zijn?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Nov 2013 15:19

Re: Baby veel slapen

Hij is 7,5 maand, stom dat ga ik er nog even bij zetten.

Ik heb bij L. nooit duidelijk iets van sprongetjes gemerkt, hij heeft wel periodes dat hij wat minder in zijn vel zit, maar dat is juist meestal als hij wat meer kan.
Qua ontwikkeling gaat hij volgens mij best ok, hoewel ik ook niet precies weet wat wanneer moet. Hij rolt om, draait om zijn as, drinkt zelf zijn fles leeg, drinkt uit een rietjesbeker, eet goed etc.
Wel heeft hij vlekkerige rode wangen en een hele ruwe huid op zijn wangen, kin en knietjes, op zijn knietjes zie ik niets verder en hij lijkt er ook niet zo'n last van te hebben.
Verder is hij als hij wakker is meestal vrolijk en lekker actief, dat is hij ook altijd al geweest maar zo veel geslapen heeft hij eigenlijk nooit.

Ik wil gewoon niet over het hoofd zien dat er misschien iets anders aan de hand is. Ik maak me niet direct heel erg grote zorgen, maar het maakt me gewoon een beetje onzeker.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Nov 2013 15:42

Re: Baby veel slapen

Ik denk dat het ene kind meer slaap nodig heeft dan het andere. En als hij gewoon lekker in z'n vel zit, dan zal het niet echt kwaad kunnen lijkt mij.

E. had net 2,5 uur geslapen, was net een uurtje wakker en nu ligt hij weer te slapen. Dat ben ik niet gewent.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 23 Nov 2013 12:44

Re: Baby veel slapen

Ik vind het ook wel veel voor zijn leeftijd. Maar aan de andere kant, als hij zich gewoon goed ontwikkelt en je verder geen gekke dingen aan hem merkt, dan zal hij het wel nodig hebben.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 23 Nov 2013 13:25

Re: Baby veel slapen

Kan het niet zo zijn dat dit zijn reactie is op alle hectiek van de afgelopen maanden? Dat hij nu tot rust komt en daardoor zoveel slaapt?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem 42

Bericht 23 Nov 2013 14:32

Re: Baby veel slapen

Mijn kinderen slapen sowieso alledrie al veel uren op een dag, maar hebben ook regelmatig van die uitschieters voor een dag of periode. Oudste gaat nu naar de basisschool. Ze staat zeven uur 's ochtends op en heeft zeker drie dagen in de week dat ze er vijf uur 's middags in ligt. Da's dus 14 uur slaap op een dag voor een vierjarige. Jongste slaapt met ruim drie maanden ook nog zo'n 19 uur per dag en de middelste slaapt 's nachts 13 uur en 's middags ook nog een keer 2 uur.

Zou me er geen zorgen over maken, hij is vast bezig met iets ontwikkelen wat nu veel energie kost.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Nov 2013 19:53

Re: Baby veel slapen

N is ook best een slaapkop, met vlagen wel en met vlagen niet overigens.., ze slaapt vaak 1x 1.5 uur en 1.2-2.5 uur en ze is ruim 10 mnd. R sliep toen nog maar 1x

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers