Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor stoelen bij deze tafel?

<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 22 Nov 2013 13:23

Wat voor stoelen bij deze tafel?

Wij krijgen deze tafel (alleen iets korter, 6 persoons, ipv 8!)

Afbeelding

en nu twijfelen we over wat voor stoelen we erbij zullen doen!

Het liefst wil ik stoelen met wieltjes en armleuning, en geen witte, ivm de besmettelijkheid ervan! Maar dan zit je al gauw op stoelen van 200 euro of meer per stuk.. x 6 vind ik dat zelf een beetje te gortig!

Was benieuwd naar jullie ideeën!

-edit- we gaan ook een nieuwe bank kopen en nu twijfel ik om deze in het grijs te kopen, of in het chocolade bruin..! Ik vind grijs mooier qua kleur, maar chocolade bruin past dan denk ik wel beter bij de eethoek en keuken! Hoewel deze wel weer om een hoekje staan in de woonkamer... twijfels, twijfels twijfels!
<<

Anoniem186

Bericht 22 Nov 2013 13:39

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

Ik heb geen idee, maar wat een mooie tafel zeg! :heart: Die zou ik ook wel willen hebben.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 22 Nov 2013 13:52

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

:D
<<

Anoniem119

Bericht 22 Nov 2013 16:44

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

Mooie tafel! De stoelen die er nu om staan vind ik vreselijk, maar dat is mijn smaak niet. Wil je stoffen stoelen of leren, of hout bijvoorbeeld, of nog ander materiaal? Ik zou ook kijken naar welk materiaal niet zo besmettelijk is (leer veeg je stuk makkelijker af dan stof), en wat qua prijs fijner is. Ik zou zelf nooit meer stoelen met wieltjes nemen. Dat hebben we nu, en ik rol altijd tegen de buffetkast achter me aan. Niet handig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Nov 2013 19:45

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

Waar ga je de tafel wegzetten in de kamer? Want ik denk dat bij zo een tafel ook een bank heel mooi zou zijn. Dan wel een bank tegen de muur aan zodat je daar wat rugsteun hebt.
Verder zal ik voor een landelijke look gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal dan voor zo iets gaan
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 22 Nov 2013 21:48

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Nov 2013 22:12

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

Ik zou je ook willen adviseren om geen stoelen op wieltjes te nemen. Bij ons gingen deze heel vaak kapot, ondanks dat het hele dure stoelen waren.
Het werd net al eerder gezegd: een bank zou heel mooi staan bij deze tafel. Die heb je ook gewoon met rugleuning.
Leven en laten leven
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Nov 2013 22:15

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

wij hebben al 3 jaar stoelen met wielen en mankeert niks aan. Maak ze elke week goed schoon

Ik zou bij z'n grote tafel niet van die iele stoelen doen maar mooie grote. Bij sommige winkels heb je wel eens een aanbieding 6 halen 5 betalen.
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 22 Nov 2013 22:20

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

Mooi!! :heart: Waar heb je die tafel gekocht?
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 23 Nov 2013 00:00

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

De tafel is een stuk duurder dan aanvankelijk gedacht. Dus wellicht gaan we toch voor een steigerhouten tafel. Dat scheelt ruim de helft qua prijs.. Hij komt overigens bij http://www.melkainterieurbouw.nl/ vandaan!

Gaan we toch voor steigerhout dan wordt het dit tafelblad;

http://www.jorg-steigerhout.nl/a-29667655/tafels-van-steigerhout/tafel-dikke-steigerplanken-met-houten-onderstel-24720131347/

met wel een ander onderstel. W.s. zo als de bovenste tafel, of wellicht met een soort A poot. schuin naar buiten lopend. Zoals deze tafel ; (vind deze ook heeeel mooi!) maar hier passen never nooit 3 stoelen onder, of we moeten een tafel nemen van 3 meter :nerd:

Afbeelding

Vriend wilde inderdaad ook een bankje erbij plaatsen, ik twijfel daar nog over, met name ivm comfort en praktisch heid.

Wij hebben namelijk geregeld spelletjes avonden met vrienden en dan zitten we gerust de hele avond aan tafel en hebben nu vrij simpele houten stoeltjes (wel met kussentje) maar daar krijg je redelijk vlot een houten kont van :wink: En vraag mij dan af hoe dat op zo'n bankje is? En ben je niet continu met je tafel of bankje aan het schuiven om goed aan tafel te zitten?

En qua stoelen en wieltjes; ook daar hebben we een tijdje over zitten twijfelen. Ik vind vooral het comfort er van zo fijn! Dat je zo ff ergens heen rolt en zo lekker makkelijk opstaat :^^: Mijn ouders en tante hebben ook wieltjes onder hun eetkamer stoelen en die hebben nooit kapotte wieltjes gehad of iets.. en volgens mij onderhouden mijn ouders die wieltjes ook totaal niet..! En beide hebben de stoelen al 5/6 jaar als het niet langer is! Maar goed.. wieltjes zijn geen must, hoor! Armleuningen wel!

En witte, of beige stoelen zijn wel het mooiste he? Ik vind dat alleen zo besmettelijk! Pfff.. lastig!! :laughcry:
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Nov 2013 08:01

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel

Wij hebben precies dezelfde tafel, maar dan voor 8 personen! We hebben twee houten bankjes in dezelfde stijl en 4 oude verschillende caféstoelen in wit en pasteltinten.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Nov 2013 08:35

Re: Wat voor stoelen bij deze tafel?

Als je voor die laatste tafel gaat, zou ik echt wel voor antraciet of grijs durven gaan. Zeker als je intensief gebruik maakt van de keukentafel, vind ik het de moeite om te investeren in goede, comfortabele stoelen. Wieltjes vind ik wel mooi, maar is het niet even zo makkelijk om vilt onder de poten te plakken? Op een gladde ondergrond kom je dan net zo makkelijk uit de stoel, of schuif je zo'n stoel.

Ik vind van die houten café stoeltjes ook prachtig, maar totaal niet lekker zitten voor een hele avond. Ik heb snel last van mijn rug, zit te ver achterover om bij eten/spel te kunnen en heb er (buiten dat je het met kussentjes kan oplossen) vaak een houten kont van. Ik zou dat dus niet kiezen. Ik vind het bij zulke tafels vaak ook wat miezelig staan, eerlijk gezegd.
L2014 & H2017

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers