Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen die jong overlijden.

<<

Roos

Bericht 28 Nov 2013 11:19

Re: Kinderen die jong overlijden.

Wat een nare verhalen! :(

Ik ken iemand en die heeft haar beide kinderen verloren aan kanker. De ene was 16 en de andere 23.
Verder heeft een kennis/vriendin van mij zelfmoord gepleegd en was er een meisje uit mijn klas overleden aan gevolg van hartfalen. Beide waren 21.
Zo naar allemaal!
<<

Patsy

Bericht 28 Nov 2013 11:25

Re: Kinderen die jong overlijden.

Mensen die ik ken hebben hun zoontje verloren op zesjarige leeftijd. Hij had een zeldzame ziekte waaraan hij dus is overleden.

Al deze verhalen zijn stuk voor stuk verschrikkelijk, dat wens je niemand toe.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Nov 2013 14:34

Re: Kinderen die jong overlijden.

Roos schreef:Wat een nare verhalen! :(

Ik ken iemand en die heeft haar beide kinderen verloren aan kanker. De ene was 16 en de andere 23.
Verder heeft een kennis/vriendin van mij zelfmoord gepleegd en was er een meisje uit mijn klas overleden aan gevolg van hartfalen. Beide waren 21.
Zo naar allemaal!


He bah wat een nare verhalen! Ik heb ook hartfalen, hoor wel vaker dat er mensen aan overlijden, dat maakt me wel een beetje bang eigenlijk.
Wist zij dat ze het had of kwamen ze daar bij de autopsie achter?
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 28 Nov 2013 16:23

Re: Kinderen die jong overlijden.

Wat een nare verhalen idd.

Hier stond van de week een rouwadvertentie in de krant van een jongetje dat na 35 weken zwangerschap was overleden.

Ben zelf een nichtje verloren aan leukemie en toen ik op de middelbare school zat, zijn er twee jongens van mijn school overleden. Één was een goede vriend van iemand uit mijn fietsgroepje. Zij hoorde het op school wat er gebeurd was.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem17

Bericht 28 Nov 2013 16:28

Re: Kinderen die jong overlijden.

Toen ik in groep 8 zat is er een jongen uit mijn klas overleden aan een hartziekte.
Naast het graf van mijn vader is een graf van een meisje die drie jaar is geworden. Ik weet niet precies waar zij aan is overleden, maar ik vind het toch wel zo hartverscheurend om te zien, een kindergrafje. Bah!
<<

Anoniem115

Bericht 28 Nov 2013 16:35

Re: Kinderen die jong overlijden.

Van mijn zwangerschapsgym groepje was 1 van de meiden 1 week na mij uitgerekend.
Zij is 1 week voor mij aan bevallen van een doodgeboren kindje (38wk)
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 29 Nov 2013 00:02

Re: Kinderen die jong overlijden.

Mijn neefje is overleden toen hij 21 was. Hij kreeg op zijn 18e last van zijn knie. Aangezien hij veel voetbalde dacht hij aan een sportblessure, maar is toen het niet overging, toch maar naar een arts gegaan. Na een scan bleek het botkanker te zijn. Drie maanden later was zijn been geamputeerd, dat was echt onwijs heftig.... hij was 18, zou net gaan starten aan zijn vervoflgopleiding, was bezig met zijn rijbewijs, sportte ontzettend veel, en opeens zat hij thuis, was hij ziek en had nog maar 1 been.

Uiteindelijk bleek hij echt een vechter; Hij heeft zijn rijbewijs gehaald in een aangepaste auto, heeft leren fietsen, kon onwijs goed skieen op 1 been, en heeft echt nog van het leven genoten.

De klap kwam echt ontzettend hard aan toen hij overleed, opeens besefte ik hoe alles zomaar plotsklaps anders kon zijn. Ik ben door zijn overlijden ook best veranderd denk ik; Ik ben een stuk serieuzer geworden, en heb een lang rouwproces doorgemaakt. (We waren érg hecht). Nog steeds brand ik elke avond een kaarsje bij zijn foto, op onze verjaardag (we zijn op dezelfde dag jarig) ga ik even een uurtje naar zijn kamer (die is nog helemaal hetzelfde en zijn urn staat daar) en ik kan me ontzettend boos maken als er met kanker gescholden wordt....

maargoed, het ergste is het natuurlijk voor mijn oom,tante,nichtje en vriendin van mijn neefje. Die hebben het er nog dagelijks erg moeilijk mee, ook al is het ruim 4 jaar geleden inmiddels... zoiets kom je als ouder zijnde denk ik nooit te boven.
<<

Anoniem83

Bericht 29 Nov 2013 00:27

Re: Kinderen die jong overlijden.

Heftig. Ik ken ook twee meiden met doodgeboren kindjes door navelstreng rond de nek. Een met 33 weken en een met 39 weken. Zo vreselijk
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Nov 2013 01:28

Re: Kinderen die jong overlijden.

Heftig allemaal.

Toen ik op de middelbare school zat is er een meisje plotseling overleden. Zij had het qt syndroom
(Dan stopt je hart er zomaar mee) hebben ze bij mijn schoonvader in de familie ook. Zijn eigen moeder is daar ook aangestorven toen zij 51 was.

Een vriendin van mij is al 3jaar ziek (kanker).
2014 2016
<<

Anoniem5

Bericht 29 Nov 2013 15:06

Re: Kinderen die jong overlijden.

Zo oneerlijk die kindjes allemaal. :cry:

Mijn neefje is overleden doordat hij onder een maiskneuzer is gekomen, ik was 10, hij 9. We waren echt de allerbeste vriendjes en nooit ruzie. Uitgerekend net voor zijn ongeluk zijn we met ruzie uit elkaar gegaan. :( zijn oudere zus is ziek, de dokters hebben haar tot haar 16de gegeven, gelukkig is ze inmiddels volwassen en dus ouder dan 16 geworden, maar mijn oom en tante zullen nog een kind moeten begraven.
Mijn andere nicht is overleden aan kanker, op haar 12de kreeg ze een bijzondere tumor in haar rug. Ontzettend veel operaties gehad waarvoor artsen uit amerika moesten komen, maar het mocht niet baten, het kwam steeds in korte tijd weer terug. Nog een ander nichtje lag op sterven toen we 13 waren door de gevolgen van anorexia. Ik was al bij haar geweest om afscheid te nemen maar een week later ging het gelukkig weer wat beter en heeft ze het boven verwachting overleefd. Inmiddels is ze net zou oud als mij.

Mijn vriendje is aan een hartstilstand overleden toen we 11 waren. Een buurjongentje van 10 aan bloedvergiftiging en een ander buurjongetje is tijdens het fietsen met zijn slaap op de stoeprand gevallen.
Meisje van voetbal onder de trein, zij was 12 denk ik.

Een forumvriendinnetje is samen met haar vriend verongelukt, zij was 18, hij 20. Al wel volwassen, maar nog veel te jong.
Een vriend van 19 is in zijn auto verbrand na een ongeluk in een tunnel.

In de afgelopen 6 maanden zijn er twee neefjes van man mijn verongelukt. Een van 19 die een gezin achterlaat en 1 van 15. Van 19 een scooterongeluk. Van 15 een brommerongeluk.
<<

Anoniem83

Bericht 29 Nov 2013 15:09

Re: Kinderen die jong overlijden.

Jee wat een hoop Coco, vreselijk.

Wij kennen ook nog mensen waarvan hun jongste kindje van 4 jaar is verdronken doordat de stuurhutdeur niet op slot zat.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 29 Nov 2013 22:04

Re: Kinderen die jong overlijden.

Mijn moeder heeft ook een tragisch verhaal meegemaakt met een doodgeboren kindje. Zij en haar twee beste vriendinnen waren tegelijk zwanger, mijn moeder en vriendin 1 waren bijna tegelijk uitgerekend (scheelde 2 dagen) en vriendin 2 een maand later. Ik ben als eerste geboren, 3 weken te vroeg. De baby van vriendin 1 bleef zitten tot bijna 43 weken en werd als tweede geboren, eveneens een meisje. De baby van vriendin 2 werd 2 weken hierna geboren, een jongetje, doodgeboren. Overleden tijdens de bevalling...

Mijn moeder vindt dat nu nog een heftig verhaal. De vriendschap is ook nooit meer hetzelfde geworden, de vriendin nam afstand (natuurlijk) van de moeders met baby om er mee om te kunnen gaan. Later heeft ze nog een zoon en een dochter gekregen. Ik heb haar in mijn tienerjaren nog eens gezien, maar ze vond het nog steeds moeilijk om mij te zien en de andere dochter. Vreselijk verhaal.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 29 Nov 2013 22:14

Re: Kinderen die jong overlijden.

Ow wat een afschuwelijke verhalen..
Mijn moeder heeft tussen mij en mn broertje ook een doodgeboren meisje gehad (37 weken zwanger). Toen ik zover zwanger was vond ik dat ook erg eng.
Maar ook alle anderen verhalen. Ik moet er niet aan denken, bah
Heb net verder alleen nog wat verderweg meegemaakt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem16

Bericht 29 Nov 2013 22:21

Re: Kinderen die jong overlijden.

Toch nog veel verhalen zeg met doodgeboren kindjes. Daar heb ik idd ook een verhaal van van een studiegenootje. Ik was zwanger van R en zij van haar kindje, alleen was zij een paar weken eerder uitgerekend. Ze voelde het kindje opeens niet meer met 38-39 weken en het kindje bleek overleden te zijn.

Ik ben daar bij beiden wel wat angstig voor geweest, dat je kindje zomaar doodgaat in de buik. Maar goed die angst blijft want nu zou ik helemaal gek worden wanneer ze zouden komen te overlijden.
<<

Anoniem126

Bericht 29 Nov 2013 22:53

Re: Kinderen die jong overlijden.

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 19:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Nov 2013 01:31

Re: Kinderen die jong overlijden.

Wat was er gebeurd met jou? Raar idee zeg dat je met die man gepraat hebt vind je niet? Waar was dat? Zal ook wel op tv zijn geweest lijkt me.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Nov 2013 01:35

Re: Kinderen die jong overlijden.

Coco schreef:Zo oneerlijk die kindjes allemaal. :cry:

Mijn neefje is overleden doordat hij onder een maiskneuzer is gekomen, ik was 10, hij 9. We waren echt de allerbeste vriendjes en nooit ruzie. Uitgerekend net voor zijn ongeluk zijn we met ruzie uit elkaar gegaan. :( zijn oudere zus is ziek, de dokters hebben haar tot haar 16de gegeven, gelukkig is ze inmiddels volwassen en dus ouder dan 16 geworden, maar mijn oom en tante zullen nog een kind moeten begraven.
Mijn andere nicht is overleden aan kanker, op haar 12de kreeg ze een bijzondere tumor in haar rug. Ontzettend veel operaties gehad waarvoor artsen uit amerika moesten komen, maar het mocht niet baten, het kwam steeds in korte tijd weer terug. Nog een ander nichtje lag op sterven toen we 13 waren door de gevolgen van anorexia. Ik was al bij haar geweest om afscheid te nemen maar een week later ging het gelukkig weer wat beter en heeft ze het boven verwachting overleefd. Inmiddels is ze net zou oud als mij.

Mijn vriendje is aan een hartstilstand overleden toen we 11 waren. Een buurjongentje van 10 aan bloedvergiftiging en een ander buurjongetje is tijdens het fietsen met zijn slaap op de stoeprand gevallen.
Meisje van voetbal onder de trein, zij was 12 denk ik.

Een forumvriendinnetje is samen met haar vriend verongelukt, zij was 18, hij 20. Al wel volwassen, maar nog veel te jong.
Een vriend van 19 is in zijn auto verbrand na een ongeluk in een tunnel.

In de afgelopen 6 maanden zijn er twee neefjes van man mijn verongelukt. Een van 19 die een gezin achterlaat en 1 van 15. Van 19 een scooterongeluk. Van 15 een brommerongeluk.


Zo he dat zijn wel heel veel gevallen waar jij mee te make hebt gehad. Was dat meisje van dit forum? Een jongen van 19 die al een gezin heeft! Kan hoor, wel erg jong vind ik om dan al een gezin te hebben.
<<

Anoniem5

Bericht 30 Nov 2013 11:43

Re: Kinderen die jong overlijden.

CB, ze was hier geen lid, maar las wel mee. Nooit lid geweest ook volgens mij. Neefje van 19 woont in Marokko, daar is dat heel normaal om dan een gezin te hebben.
<<

Anoniem126

Bericht 30 Nov 2013 19:56

Re: Kinderen die jong overlijden.

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 19:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Dec 2013 21:37

Re: Kinderen die jong overlijden.

Coco schreef:CB, ze was hier geen lid, maar las wel mee. Nooit lid geweest ook volgens mij. Neefje van 19 woont in Marokko, daar is dat heel normaal om dan een gezin te hebben.


Dus je had haar hier leren kennen begrijp ik? Tja 19 is jong, maar als dat daar normaal is kan dat natuurlijk.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 02 Dec 2013 11:29

Re: Kinderen die jong overlijden.

Mijn zus is overleden aan kanker toen ze 21 was, ze is 8 maanden ziek geweest. Ik was op dat moment 16.

Tja, soms zijn dit soort verhalen goed om te horen en doen je weer beseffen hoe kwetsbaar alles is en soms dingen weer even in proportie te zien.
Afbeelding

Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Dec 2013 12:36

Re: Kinderen die jong overlijden.

Wat erg zeg Snoezel en nog dichterbij dan bijv. een oud klasgenote ofzo.
<<

Combimagnetron

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:12

Bericht 04 Dec 2013 11:02

Re: Kinderen die jong overlijden.

mijn nichtje was 25 toen ze overleed. ze bleek hartziekte te hebben en had nieuwe hart nodig die dus te laat kwam.

een kennis kindje verloren met 37 wk en andere met 41wk en nog een andere tijdens de geboorte.

oud collega haar kleindochter verloren aan onderkende hersenvliesontsteking, werd naar huis gestuurd door t ziekenhuis dat ze griepje had en begon later in de nacht zwaarder te ademen, hebben toen de ambulance gebeld en is in de ambu overleden.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Dec 2013 16:52

Re: Kinderen die jong overlijden.

Weer zo'n medische misser! Vind het echt schandalig! Ze hebben werkelijk waar geen idee wat ze de familie aandoen van die mensen.
<<

Anoniem7

Bericht 04 Dec 2013 17:01

Re: Kinderen die jong overlijden.

Ik denk dat artsen dat niet bewust doen, en dat ze echt wel vreselijk veel moeite hebben om zoiets te verwerken als iemand door een foute diagnose overlijdt.

Mijn eigen huisarts heeft mijn ouders aangeraden om na de medische misser bij mij er wel werk van te maken, maar mijn ouders wilden dit niet. Sowieso hadden ze al te veel zorgen om mij, en ze gingen ervan uit dat die man al goed genoeg geschrokken was. Ik bedenk me trouwens, ik heb geen idee of ze ooit excuus hebben gehad. Die arts is in elk geval nooit aan m'n ziekenhuisbed geweest toen, maar ik weet sowieso niet of dat gangbaar is dat huisartsen dat doen. Mijn eigen huisarts destijds is wel langs geweest. Die was op vakantie toen die foute diagnose gemaakt was en kwam na Ijn vakantie direct langs, toen hij het hoorde.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers