Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen die jong overlijden.

<<

Anoniem130

Bericht 23 Nov 2013 01:53

Re: Kinderen die jong overlijden.

Eigenlijk ken ik heel weinig mensen die jong overleden zijn. Sowieso niet écht in mijn directe omgeving qua neefjes/nichtjes/goede vriendjes. Zelf wel 3x bijna dood geweest, maar dat is gelukkig altijd net goed gegaan en op tijd in het ziekenhuis.
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 23 Nov 2013 01:55

Re: Kinderen die jong overlijden.

eigenlijk voor mijn gevoel wel te vaak meegemaakt. Mijn slome denkbeeld over de dood is nog steeds: alleen oude mensen horen te overlijden...

Recentelijk nog een kind van 14, had ik jaren lang in mijn groep gehad, werd ziek en ging dood. En daar heb ik nog steeds moeite mee wel eigenlijk.
Een jaar of 6 geleden, mijn buurjongen en zijn meisje die ik al mijn hele leven kon, auto tegen boom.
Klasgenootje op de middelbare school, 12 jaar, geschept door een auto onderweg naar school
Klasgenootje op de lagere school, 7 jaar, gestikt in haar eigen braaksel.

:nopompom:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Nov 2013 02:07

Re: Kinderen die jong overlijden.

caribbeanlover schreef:Hoe moet ik dat zien verdronken in een waterbak? Was dat kind heel klein of was de waterbak zo groot? Sorry, maar kan me daar ff niks bij voorstellen.


Ik weet niet of je de grote waterbakken kent die bij een kas staan van de tuinbouw. Die bakken zijn vaak 3 meter diep en steken dan nog een meter boven de grond. Dus behoorlijk diep en groot en je komt er ook niet zo 123 uit omdat het landbwouzeil heel glad is. Hoe of wat weet ik ook niet verder, maar ik weet wel dat hij daarin is verdronken.

Maple jij hebt er ook al veel van dichtbij zien gaan op een jonge leeftijd. Dat gaat je inderdaad niet in de koude kleren zitten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Nov 2013 02:15

Re: Kinderen die jong overlijden.

Mijn neefje was 2,5 toen hij overleed.
Mijn tante belde 'S avonds de huisarts omdat hij erg ziek was en werd afgescheept met het verhaal dat ze hem mAr een pijnstiller moest geven. De volgende ochtend lag hij dood in zijn bedje :(
Ik was 5 toen het gebeurde maar ik hoor mijn moeder nog gillen toen ze het te horen kreeg :(

En twee jaar geleden is een vriend van mij verongelukt op de motor, hij was 20..
10.04.17
<<

Anoniem97

Bericht 23 Nov 2013 08:25

Re: Kinderen die jong overlijden.

Brr wat een nare verhalen, kinderen horen niet te overlijden :(
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 23 Nov 2013 09:01

Re: Kinderen die jong overlijden.

Het dochtertje van mijn schoonzus en zwager. Is vorijg jaar overleden. Ze was 8 maanden. Ze is overleden omdat haar lever niet goed was en 2 levertransplantaties niet overleeft heeft. Mijn schoonmoeder heeft 2 kindjes verloren 30 jaar geleden. Eentje heeft nog geleefd na de geboorte. Deze was net 37 weken geboren. De andere is met 30 weken doodgeboren.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Nov 2013 09:24

Re: Kinderen die jong overlijden.

Vreselijk allemaal, dat hoop je als ouder toch nooit mee te maken.

Mijn moeder had een vriendin die haar dochter op 9 jarige leeftijd heeft verloren, omdat ze met de fiets onder een vrachtwagen terecht was gekomen. Vriendin is daar nooit overheen gekomen, kreeg nog wel een zoontje, maar daarna zijn alle contacten verbroken. Ik weet nog dat toen ik zelf 10 jaar werd, dacht 'dat ik dan in elk geval ouder was geworden dan die dochter.'

Een collega heeft vorig jaar haar dochter met 1 maand verloren. Ze wisten vroeg in de zwangerschap dat het kindje niet of nauwelijks levensvatbaar was, maar ze heeft de zwangerschap toch uitgedragen.

Een oud-klasgenootje van mij is recentelijk overleden aan kanker. Heb ik ook maar via via gehoord, ik heb geen contact met haar gehad na school, maar het hakte er wel even in - het besef dat zij even oud is als ik, dat ik eigenlijk best geluk heb met mijn gezondheid en leven. Mijn beste vriendin had wel contact met haar en vroeger haar ouders ook, zij zat toen ook even helemaal in zak en as.

Kinderen hoor je niet weg te brengen als ouder zijnde.
L2014 & H2017
<<

Anoniem7

Bericht 23 Nov 2013 09:36

Re: Kinderen die jong overlijden.

Silly-One schreef:Maple jij hebt er ook al veel van dichtbij zien gaan op een jonge leeftijd. Dat gaat je inderdaad niet in de koude kleren zitten.

Gelukkig heb ik ze zelf niet van dichtbij meegemaakt. Mijn broer is een jaar eerder dan ik geboren en overleed toen na een uur, dat jongetje van de voetbal van m'n vriend was toen hij nog in Friesland woonde. Zelf was ik te ziek om nog bewust mee te krijgen wat er nou aan de hand was. Ik weet nog wel dat mijn moeder jaren later zei dat ze die nacht in bed lag en naar mijn kamer ging omdat ze dacht dat ik haar riep. Kon natuurlijk niet, want ik lag in het ziekenhuis. Dat bleek achteraf dus precies op het moment te zijn waarop arts en verpleging mijn ouders wilden gaan bellen om naar het ziekenhuis te komen omdat ze dachten dat ik de volgende ochtend niet zou halen.
Verder ken ik verhalen van anderen in mijn omgeving, een vriendin van mij die een stukje ouder is dan ik heeft 16 jaar terug haar pasgeboren dochter moeten begraven bijvoorbeeld. Maar ondanks dat je het niet van dichtbij meegemaakt hebt, zetten de verhalen je wel even terug in de realiteit.
<<

Anoniem58

Bericht 23 Nov 2013 10:43

Re: Kinderen die jong overlijden.

caribbeanlover schreef:
Bolletje schreef:Ja, mijn oom en tante. Ze hadden drie meiden en daarvan is dus eentje verongelukt. Heel triest verhaal ook met allemaal details waardoor het gewoon eigenlijk allemaal nog vel erger is. Ze leven door voor de andere twee maar eigenlijk hoeft het van hun niet meer.


Wat erg zeg! Vind dat een beetje een egoistische gedachte.............sorry, want als zij zichzelf van het leven zouden beroven, dan staan die andere 2 er alleen voor min of meer.


Niemand heeft het over zich van het leven beroven.
<<

Anoniem27

Bericht 23 Nov 2013 11:08

Re: Kinderen die jong overlijden.

Ik ken meerdere jongen mensen die zijn overleden. Mijn zusje zat achter een auto die tegen een boom reed, iedereen dood. De bestuurder was het broertje van een meisje waarbij ik in de klas heb gezeten.

Een andere jongen die ik van vroeger ken ik vorig jaar overleden aan een hartaanval tijdens het zaalvoelballen. En de zoon van de vriend van mijn moeder is ook erg jong overleden aan een hartaanval.

Ik vraag het me ook altijd af wat er is gebeurd met kinderen wanneer ik een kindgrafje zie.
<<

Anoniem123

Bericht 23 Nov 2013 11:17

Re: Kinderen die jong overlijden.

Ik vind het ook erg. In het rijtje waar mijn vader ligt op de begraafplaats ligt een meisje van 19 jaar. Ze had kanker. Vreselijk. Ik weet nog dat ze echt een heel mooi populair meisje was en het hele dorp wat in schok toen ze overleed.

Mijn vriendin heeft zelfmoord gepleegd op haar 27ste. Vind het een gek idee dat ik nu net zo oud ben als haar. Haar graf heb ik bewust nog nooit opgezocht, ik kan dat nog niet.
<<

Anoniem287

Bericht 23 Nov 2013 13:09

Re: Kinderen die jong overlijden.

Vrienden van mijn ouders (en tevens het gezin waar ik vaak oppaste) hebben hun kindje in de buik verloren na 40 weken zwangerschap. Als ik het mij goed herinner is het kindje ergens tussen de 40 en 42 weken zwangerschap overleden (in ieder geval na de 40 weken) Ze heeft toen moeten bevallen van hun compleet voldragen overleden zoontje. Zo hartverscheurend :( Ik was erbij toen mijn moeder het telefoontje kreeg, dat was erg heftig.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 23 Nov 2013 14:17

Re: Kinderen die jong overlijden.

De oudste broer van mijn vader is maar 7 jaar geworden. Hij had destijds de A-griep of de Spaanse griep. Hij was al zwak en hij heeft het niet overleefd. Mijn vader en tante zijn ook overleden alleen was dat later. Mijn oma heeft al drie kinderen weg moeten brengen. Laatst is er ook 1 van mijn beste vrienden overleden. Alleen was die begin 30 telt misschien niet voor dit topic. Maar ik worstel hier nog iedere dag mee :(
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2013 14:58

Re: Kinderen die jong overlijden.

Saga schreef:Mijn neefje was 2,5 toen hij overleed.
Mijn tante belde 'S avonds de huisarts omdat hij erg ziek was en werd afgescheept met het verhaal dat ze hem mAr een pijnstiller moest geven. De volgende ochtend lag hij dood in zijn bedje :(
Ik was 5 toen het gebeurde maar ik hoor mijn moeder nog gillen toen ze het te horen kreeg :(

En twee jaar geleden is een vriend van mij verongelukt op de motor, hij was 20..


Wat een rare arts zeg! Hebben ze daar werk van gemaakt? Die arts is medeverantwoordelijk voor de dood van je neef. Toen ik 40 gr koortst had wilde de dokter niet komen, maar toen werd mijn vader toch echt wel boos en eiste dat de dokter kwam die ook uiteindelijk kwam.

Mijn neef is overleden toen hij 14 was. Hij was handicapt, doof,blind en kon niet lopen. Heel naar allemaal, maar wellicht aan de andere kant beter omdat hij niet meer lijd. Zijn moeder is overleden toen ze 52 was. Weet nog goed dat ze een feestslabbetje om had met de tekst ''het leven begint pas na je 50e'' en 2 jr later was ze dood!

Whatever en Maple hoe kwam het dat jullie bijna dood waren geweest?

Wat een nare verhalen allemaal zeg, heel erg!
<<

Anoniem7

Bericht 23 Nov 2013 15:14

Re: Kinderen die jong overlijden.

CBL, dta van die artsen gebeurt vaker dan je denkt. Ik vertelde op pagina 1 al dat mijn ouders mij bijna kwijt waren geweest, als mijn moeder niet op haar gevoel had vertrouwd en een ándere arts ingeschakeld had, was het helemaal te laat. De eerste huisarts vond namelijk dta ik gewoon een blaasontsteking had. En dat mijn koorts verder opliep, ach, dat hoorde erbij. Achteraf bleek mijn blindedarm gesprongen en reageerde ik ook nog eens allergisch op de medicatie die hij me gegeven had. Maar hij wilde geen huisbezoek doen hoor, ho maar. De tweede arts kwam wel langs en wilde me met gillende sirenes naar het ziekenhuis sturen, die hoefde niet eens te onderzoeken, die zag het direct. Uiteindelijk wilden mijn ouders geen ambulance en ben ik gewoon met de auto naar het ziekenhuis gegaan, het was al traumatisch genoeg voor mij en m'n broertje van 7. Mijn broertje heeft die avond ook echt gezegd, Maple gaat dood he?
<<

Anoniem12

Bericht 23 Nov 2013 15:18

Re: Kinderen die jong overlijden.

Ik heb als baby 2x blauw in m'n bedje gelegen. Toen ik 1 dag oud was en toen ik een paar weken oud was weer. Mijn moeder moet nog steeds huilen als ze dat verteld.

Helaas ken ik genoeg verhalen van kindjes of jonge mensen die overleden zijn in mijn omgeving.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Nov 2013 15:22

Re: Kinderen die jong overlijden.

Mijn achterneefje (van mijn leeftijd) had twee veel jongere broertjes en twee veel jongere zusjes. Zijn moeder en oudste zusje (toen 3) waren omgekomen in een brand. Het oudste broertje is een paar jaar later of 8-jarige leeftijd ongeveer overleden, maar was door zuurstofgebrek al die jaren na de brand al niet meer bij. Vervolgens is mijn achterneefje zijn vriendin (zij was wat jonger dan hem, 17 geloof ik) overleden door een ongeluk.

Hoe veel ellende één persoon kan hebben weet je dan toch ook niet meer... Hij heeft nu niemand meer. Zijn andere broertje en zusje wonen beide in pleeggezinnen, zijn vader is er vandoor, zijn opa is ook overleden. Alleen zijn oma heeft hij nog.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Nov 2013 15:39

Re: Kinderen die jong overlijden.

Ik ben als kind ook heel ziek geweest. Bijna 4 was ik, mijn zusje was net geboren. Mijn ouders zijn toen heel bang geweest dat ik dood zou gaan. De huisarts deed het steeds af als buikgriep, maar ik had een hele heftige infectie waar ik nog heel lang van heb moeten herstellen. Ik weet tot op de dag van vandaag nog hoe ziek ik me toen voelde en hoe bang ik was. Mijn moeder zat een keertje s' avonds te huilen toen omdat ze zich geen raad meer wist en toen ben ik naar haar toegelopen en heb ik gezegd 'het komt wel goed, mama'. Nog steeds moet mijn moeder huilen als ze dat vertelt.

Verder heeft mijn achterneef zelfmoord gepleegd met 21, een meisje uit mijn zusjes balletgroep is verongelukt toen ze 9 was, een meisje uit haar jaar op de middelbare school is verongelukt toen ze 15 was. Het laatste meisje kende mijn destijds vriend heel goed dus dat heb ik van heel dichtbij meegekregen. Heel heftig...

Verdrietig topic dit eigenlijk zeg!:(
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Nov 2013 16:07

Re: Kinderen die jong overlijden.

Ik weet dat ik toen ik een jaar of 12 was van mijn zus hoorde hoe haar beste vriendin was overleden. Dat meisje was al wel wat ouder. Ik gok rond de 24.
Ze had een vriend waarmee ze samenwoonde. Dat was een enorme controlefreak. Ze mocht ook niet logeren bij mijn zus van hem bijv.
Uiteindelijk heeft hij zelfmoord gepleegd door voor de trein te springen, maar daarvoor heeft hij zijn vriendin vermoord en in de kruipruimte vh huis verborgen.

Ik heb daar regelmatig nachtmerries over gehad in die tijd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2013 16:08

Re: Kinderen die jong overlijden.

Maple, erg he dat zulke artsen er zijn.
Poppy, in jouw geval was dat ook zo erg. Artsen mogen zulke fouten niet maken, kijk naar Jansen Steur en dat ene ziekenhuis waar van alles mis is met de cardiologieafdeling.
Zulke artsen moeten gestraft worden.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 23 Nov 2013 16:22

Re: Kinderen die jong overlijden.

Ben ook een paar jonge mensen verloren. Heel heftig en dat heeft me ook zeker bang gemaakt.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2013 16:54

Re: Kinderen die jong overlijden.

Erg he en zo jong allemaal. Sinds mijn achternichtje is overleden heb ik een soort van fobie/angst ontwikkeld voor bussen en vrachtwagens en dan vooral als ik fiets. Als ik auto rij moet ik er ook niet veel van hebben overigens.

Echt heel raar vind ik zelf.
<<

Anoniem187

Bericht 23 Nov 2013 16:56

Re: Kinderen die jong overlijden.

Ik ken geloof ik niemand die jong overleden is. Alleen mijn achternichtje is doodgeboren. Haar moeder was ruim 40 weken zwanger. Echo gehad, alles was prima en er was sprake over inleiden omdat ze over de 40 weken was. Dag er na werd ze doodziek, viel flauw, naar het ziekenhuis gebracht, echo gemaakt en daar bleek dat de baby in de buik overleden was. Ze hebben nooit kunnen achterhalen waaraan..
<<

Anoniem4

Bericht 23 Nov 2013 17:26

Re: Kinderen die jong overlijden.

Wat een nare verhalen allemaal..

Een vriendin van mijn zus is omgekomen bij een schietpartij in een discotheek. Heel onwerkelijk verhaal was dat.
Ik kan me ook nog heel goed herinneren dat mijn vader het mij vertelde.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 23 Nov 2013 18:03

Re: Kinderen die jong overlijden.

Heel naar is dat he, zou eigenlijk niet mogen gebeuren. Helaas ken ik er ook een aantal.

*
Laatst gewijzigd door Serena op 25 Jun 2016 12:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]