Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav vrouw dood in huis: burencontact

<<

Anoniem27

Bericht 22 Nov 2013 11:45

Nav vrouw dood in huis: burencontact

Nav het topic over de vrouw die tien jaar dood in huis lag. Hoe is jouw contact met je buren? Ik spreek onze buren amper tot nooit. Buurvrouw spreekt geen Nederlands, komt denk ik uit Spanje. Heeft weleens een pakketje voor me aangenomen, maar daar blijft het bij. De rest in het appartementencomplex heb ik nooit gesproken. In een ander appartementencomplex waar ik ooit gewoond heb, heb ik een huidige vriendin leren kennen, dus het kan wel!
<<

Anoniem193

Bericht 22 Nov 2013 11:47

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Wij hebben gewoon normaal buren contact, lopen niet de deur bij elkaar plat, bij sommigen ben ik nog nooit binnen geweest, maar maak ik wel een praatje op de stoep.
Ook weten we van elkaar wel wanneer we op vakantie gaan, zodat er eea in de gaten gehouden kan worden. Ook zou het mij opvallen als een auto een paar dagen niet van zijn plek is gekomen of als de buren op andere tijden dan normaal van huis af gaan.
<<

Anoniem17

Bericht 22 Nov 2013 11:49

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Ik ken de meeste van mijn buren (overburen en de buren in het blok naast mijn huis) van gezicht. Alleen mijn bovenburen en de buren in het huis naast ons appartement ken ik ook echt van naam en spreek ik wel eens als ik ze op straat tegenkom. De overige buren zeg ik wel gedag als ik ze herken, maar meer ook niet.

Onze postbode brengt pakjes vaak wel door de hele straat als ik niet thuis ben, ik woon zelf op nummer 14 en heb al eens pakjes op kunnen halen bij nummer 1, nummer 28 en nummer 32. Dus zo zie ik ook nog eens iemand ;)

Als ik mijn naaste buren of bovenburen een poosje niet zou zien dan zou dat me wel opvallen, maar als de buren verderop in de straat een paar dagen niet thuis zijn merk ik dat echt niet.
<<

Anoniem12

Bericht 22 Nov 2013 11:49

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Wij wonen vrijstaand. Onze buren naast ons zijn m`n schoonouders en dat contact is goed. Daarnaast woont een vrouw met een kind (of 2?) geen idee eigenlijk ook of ze een man heeft, heb die vrouw ook nog nooit gezien in 2,5 jaar.

Toen ik nog in een rijtjeswoning woonde hadden we altijd normaal contact met de buren, met het hele rijtje eigenlijk vaak wel.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Nov 2013 11:51

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Sinds onze verhuizing hebben we veel meer contact met de buren dan met de oude buren.
We wonen op een rijtje van 4 appartementen en met het meisje naast ons ben ik inmiddels goed bevriend.
Met de meiden van de 2 woningen daarnaast kan ik ook goed opschieten.
Af en toe gaan we met z'n 4en uit eten. Heel gezellig!

Overige buren op onze verdieping groet ik en maak ik soms een algemeen praatje mee. De mensen die op de andere verdiepingen wonen spreek ik eigenlijk alleen op vergaderingen van de VvE of groet ik in het trappenhuis.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 22 Nov 2013 11:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 22 Nov 2013 11:51

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Er is hier weinig buren contact. Wat ik erg jammer vind. mijn buurvrouw is nogal schuw. Ze is van oorsprong ook geen Nederlandse. Maar Argentijns denk ik. Ze neemt weleens pakketjes aan maar als ik ze dan ophaal dan opent ze de deur maar een heel klein beetje. De buren daarnaast spreek ik weleens. Die zijn wel aardig. Het is een stel met een babietje. En daarnaast zitten Somalische mensen die zag ik weleens gedag maar voor de rest ook geen contact. ik vind dat wel jammer. Maar volgens mij is dat in een flat anders dan in een buurt met rijtjeshuizen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Nov 2013 11:56

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Ik vind de buren aan de ene kant niet echt aardig en de buren aan de andere kant zie ik eigenlijk nooit, ze wonen er net maar het lijkt wel of ze altijd weg zijn. Ik heb wel wat contact met de overbuurvrouw, maar niet heel veel, gewoon af en toe een praatje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Nov 2013 12:01

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Het contact met de buren is heel erg goed. We hebben sowieso één keer in het jaar buurtfeest. Daarnaast heb ik met de buren links en rechts en de drie huizen tegenover ons regelmatig contact. Als ik geopereerd ben komen ze altijd even een bloemetje brengen en kijken hoe het met me gaat. Andersom ook. We hebben ook één keer in het jaar buurtfeest. Op onze bruiloft was de hele buurt aanwezig.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem4

Bericht 22 Nov 2013 12:02

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

In het complex waar ik woon heeft niemand veel contact met elkaar. Het zijn voornamelijk dertigers met een drukke baan en weinig tijd.
Je komt wel eens iemand tegen in de hal/lift en dan zeg je wel gedag, maar een praatje maken zit er vaak niet in.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Nov 2013 12:04

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Wij wonen in een hoekhuis en onze buren groeten nog niet eens wanneer je ze buiten tegenkomt. Met de rest van het blok maken we wel eens een praatje wanneer we ze tegenkomen.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Nov 2013 12:10

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

@Rush: Gek is dat eigenlijk. Mijn ouders wonen nu zo'n 16 jaar in hun huidige huis, wat hiervoor van mijn opa en oma was.
De buren wonen daar al 30 jaar en hebben een zoon, hoe oud hij precies is weten we niet, tussen de 28 en 34 denken wij, dus iets ouder dan mij. Hij woont nog bij zijn ouders en ik heb hem nog nooit gezien!
Terwijl ik dus mijn hele leven al daar in de straat kom.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Nov 2013 12:17

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Bji onze boven buren ben ik weleens binnen geweest en hebben we een drankje gedronken, dat zijn studenten en die groeten we als we ze tegen komen en we maken ook wel een praatje in de lift.
Onze onderbuurvrouw is weleens in ons appartement wezen kijken en ze neemt weleens pakketjes voor ons aan, maar verder is het alleen groeten.

Onze buurman hebben wij ons heel enthousiast aan voorgesteld toen we aan het verhuizen waren (nieuwbouw dus iedereen was nieuw), maar vervolgens groet hij ons niet op straat en loopt hij snel langs. Laatst stapte ik bij hem en 3 vrienden in de lift en toen vroeg hij naar welke verdieping ik moest, zijn vrienden moesten heel hard lachen toen ik zei dat ik zijn buurvrouw was. Stond hij daar met een rood hoofd zichzelf te verontschuldigen dat hij heel slecht is met gezichten onthouden, vandaar dat hij ons op straat waarschijnlijk ook voorbij loopt.

De andere buren maken we wel een praatje mee in de lift maar dan houdt het ook wel op.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 22 Nov 2013 12:51

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Ik woon in een portiek met 6 appartementen. Ik heb met iedereen weleens contact, maar alleen met mijn directe buurvrouw hebben wij goed contact. Zij is alleenstaand, wel nog redelijk jong, maar ze meldt het als ze weg is en zij past op onze kat als we op vakantie zijn. Als we opmerken dat we haar even niet hebben gehoord of gezien, dan sturen we haar even een berichtje. Met de andere buren is dat niet zo, maar ik merk wel dat als we een andere buur even niet hebben gezien dat we wel bij elkaar checken. Ik geloof niet zo dat in ons portiek iemand weken of maanden zou liggen.
L2014 & H2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Nov 2013 13:10

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Ik woon nu in het centrum en ik heb veel contact met de eigenaars van winkels. Toen ik laatst op vakantie was kreeg ik een belletje van een van de winkels waar ik was omdat ze me al een tijdje niet had gezien.
Volgende week krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Dat is een benedenwoning. Ik ga het daar afwachten. Ik deel de voordeur met 4 andere mensen. Dus ik zal ze vast wel eens tegen komen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem73

Bericht 22 Nov 2013 14:38

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Heel goed contact met de buren (en de rest van de straat haha). Wij komen regelmatig bij elkaar over de vloer en in de zomer lekker bbqen met zn alle. Super leuke buren/straat.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Nov 2013 16:37

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Prima!
Er wordt hier door de buren links van ons voor het huis en de poezen gezorgd als wij weg zijn en omgekeerd. Ook drinken we regelmatig koffie met elkaar, bbq-en we in de zomer samen en in de winter hebben we ook eet-afspraakjes. Onze buurman kunnen we altijd om raad/hulp vragen voor onderhoud in tuin en ook gereedschap lenen we makkelijk aan elkaar uit. Ook passen we regelmatig even bij elkaar op, als er bv zoeke kinderen zijn.
Rechts was het contact goed, maar door iedere keer wisselende vriendjes, overlast, slaan met de deuren etc negeren we haar. Dat is momenteel de beste manier om zo min mogelijk overlast van d'r te hebben.
Voor de rest kennen we iedereen zo ongeveer wel, gekke dingen in de straat vallen meteen op en worden ook gemeld bij elkaar.

Toevoeging; ik ben het burencontact ook vanuit huis ontzettend gewend.
Mijn vrouw niet en wist eerst echt niet wie er naast d'r woonde.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem 42

Bericht 22 Nov 2013 21:17

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

In mijn oude buurt had ik weinig contact met de buren en daar ook weinig behoefte aan. Een paar huizen verderop woonde echt een gek: werd verbaal agressief als je in de buurt van zijn huis parkeerde en had altijd wat te zaniken.

Deze buurt is echt veel leuker: ik spreek de buurman en zijn zoon regelmatig, gewoon korte praatjes. Ook de buurvrouw aan de andere kant is erg vriendelijk. En de overbuurvrouw ook al haha. Ben dus blij met het goede contact in deze buurt.
<<

Nyx

Bericht 22 Nov 2013 21:31

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Ik woon in een ons-kent-ons-portiek, maar mochten ze me een tijdje niet zien, dan zouden ze me ook niet missen. Wellicht dat de directe buren, buurman van eigen leeftijd, onderbuurman van 50 en buurvrouw van 70, het wel vreemd zouden vinden, maar dan zijn we al snel een paar weken verder.

Dat is ook iets wat ik een enge gedachte vind. Mijn buren zouden het niet vreemd vinden als ze me een tijd niet spraken of zagen, mijn vader vindt het heel normaal dat hij twee weken niets van me hoort, mijn moeder en ik hebben amper contact. De enige die wel wat sneller zou reageren is een vriendin. Ze weet dat ik altijd reageer op apps en zou zo via de buren binnenkomen. Maar wederom zijn we dan al dagen en misschien zelfs wel weken verder.

De vorige bewoner is in dit huis overleden. Overleden in haar slaap. Zij dronk elke dag koffie bij mijn buurvrouw van 70 en aangezien ze niet op kwam dagen, heeft mijn buurvrouw geprobeerd de deur open te maken (Ze had een sleutel), toen bleek dat het nachtslot erop zat heeft ze gelijk de hulpdiensten gebeld. Ze was in de nacht overleden en is in de middag gevonden. Als ze niet alleen was geweest, dan had ze waarschijnlijk nu nog geleefd. Vind het toch een creepy gedachte.
<<

Anoniem7

Bericht 22 Nov 2013 21:43

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Ik spreek m'n buren weinig, zij zouden niet aan de bel trekken. Maar verder zijn er wel genoeg andere mensen (familie, werk, vrienden/vriendinnen, kennissen, voetbal) die aan de bel zouden trekken als ze vriend of mij missen.
<<

Anoniem97

Bericht 23 Nov 2013 09:24

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Wij hebben wel veel contact met de buren. En gewoon contact met de rest van ons straatje.
<<

Anoniem100

Bericht 23 Nov 2013 14:34

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Wij hebben wel redelijk contact met de buren. Wonen in een duplex bovenwoning, totaal 4 portieken van 4 woningen aan elkaar vast. Boven wonen de wat jongere mensen en beneden vrijwel alleen ouderen en een vrouw met een kindje. In onze portiek, naast ons, 3 ouderen waarvan 2 alleenstaand. De onderste 2 spreken we wel regelmatig, komen elkaar vaak tegen in de portiek. Naast ons woont een turks, wat ouder, stel wat een half jaar hier woont en een half jaar overwinterd in Turkije dus als we ze even niet zien dan weten we dat ze weer weg zijn. Van de portiek naast ons spreken we alleen soms de aangrenzende boven- en benedenbuurvrouw.

Maar lopen niet de deur plat bij elkaar. Gewoon af en toe een praatje in het voorbij gaan en weten elkaar te vinden als er iets is.
<<

Anoniem75

Bericht 23 Nov 2013 20:51

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Ik heb een buurman van mijn leeftijd. Doordeweeks werkt hij als vrachtwagen chauffeur en maakt lange dagen en in het weekend is hij naar zijn vriendin die in een andere provincie woont. Ik kom hem dus zelden tegen maar als we elkaar tegen komen maken we wel altijd een praatje. Over een paar maanden gaat hij verhuizen en eigenlijk vind ik dat best jammer. Hij is altijd weg dus het is ook altijd lekker rustig langs ons ;)
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 23 Nov 2013 23:44

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Mijn benedenburen ken ik niet. Mijn directe buren wel, maar spreek ze eigenlijk nooit, op 'hoi' na. Mijn ene bovenburen spreek ik wat meer en de andere begroet ik ook alleen.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem30

Bericht 23 Nov 2013 23:46

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Ons huizenblok heeft zes huizen. Ik ken iedereen, en praat ook wel eens met iedereen en het valt dus ook op als ik mensen een paar dagen niet heb gezien! Naast ons wisselt nog wel eens van mensen, dus die ken ik niet echt, en dat gaat niet verder dan hallo als ik iemand in het portiek zie, maar dat zouden ook vrienden van ze kunnen zijn :laughcry: Maar het zou dus wel opvallen als iemand er een tijd niet is.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 24 Nov 2013 00:44

Re: Nav vrouw dood in huis: burencontact

Ik heb echt verschrikkelijke buren. Klagen over alles en steken het op ons dat er beneden afval en sigarettenpeuken liggen en dat er in de gemeenschappelijke ruimtes gerookt wordt. Wij roken niet en ons afval gaat in vuilniszakken. Mijn ene buurvrouw is zo erg dat ze elke dag buiten gaat staan, alle appartementen/balkons bestudeert en in een notitieboekje haar bevindingen noteert om dat dan op een vergadering boven te halen. Grrrr.
AfbeeldingAfbeelding
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers