Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

<<

shopelle

Noob

Berichten: 65

Geregistreerd: 10 Nov 2013 15:57

Bericht 22 Nov 2013 09:46

Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

Ik en mijn vriend zijn bijna acht jaar samen. We hebben een woning gekocht en willen ons samen gaan registreren. Hoe hebben jullie het gedaan? Wat zijn de voordelen en hoe kun je je van beide laten ontbinden wanneer het fout gaat?
Graag wat ervaringen
<<

Anoniem173

Bericht 22 Nov 2013 12:52

Re: Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

Wij gaan trouwen :p Volgens mij zijn de gevolgen voor een koophuis hetzelfde wanneer je gaat scheiden of laat ontbinden alleen als je in de samenlevingscontract of huwelijkse voorwaarden daadwerkelijk iets anders afspreekt wordt het anders verdeeld.
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 22 Nov 2013 17:48

Re: Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

Wij hebben laatst een samenlevingscontract met 2 testamenten. mijn vriend en ik hebben ook een huis gekocht en wouden beide nog niet trouwen. En GP is bijna hetzelfde als het trouwen en dat wouden wij beide niet.. met een GP is het ook lastiger als je uit elkaar gaat maar heeft ook voordelen als je bijv kinderen krijgt.
<<

Anoniem91

Bericht 22 Nov 2013 18:02

Re: Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

In een woud kap je bomen...

Maar wij hebben gekozen voor GP op de maandagochtend. Ook hebben wij wel een testament op laten stellen ivm de kinderen en andere toestanden waar ik voor de rest niet op in ga.
Was wel makkelijk zo en tja ooit wil ik nog wel echt trouwen in een mooie jurk en een leuk feest erbij. :)
<<

Anoniem97

Bericht 23 Nov 2013 07:49

Re: Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

Weetjewel schreef:In een woud kap je bomen...

Maar wij hebben gekozen voor GP op de maandagochtend. .
Was wel makkelijk zo en tja ooit wil ik nog wel echt trouwen in een mooie jurk en een leuk feest erbij. :)


Hier net zo, ik was ook ziek ( hoge koorts) dus snel weer naar huis en bed in.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Nov 2013 11:51

Re: Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

Wij hebben eerst een samenlevingscontract afgesloten, omdat we van plan waren binnen toen en ongeveer 5 te gaan trouwen.

Ons werd verteld dat een gp verbreken, wordt gezien en behandeld als een echte scheiding.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Nov 2013 12:54

Re: Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

Wij hebben ook geregistreerd partnerschap. Wij deden het om mijn visum rond te krijgen, dus op zich weinig betekenis voor ons. Maar in de praktijk betekent het dat het dezelfde rechten en plichten heeft als trouwen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem14

Bericht 23 Nov 2013 14:25

Re: Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

Wij hebben een samenlevingscontract. Vond (en vind nog steeds wel) mezelf te jong om te trouwen. Trouwen hoeft van mij nog niet! Aangezien geregistreerd partnerschap daar niet veel van verschilt, hebben we het zo gedaan.
<<

Anoniem205

Bericht 24 Nov 2013 15:34

Re: Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

wij hebben, vanwege het kopen van een woning, een samenlevingscontract laten opstellen. Ook wij hadden geen behoefte aan trouwen of GP en in het samenlevingscontract staat duidelijk hoe/wat de verdeling is en dergelijke en er staat heel duidelijk in vermeld dat alles wat ik voor mijn bedrijf heb aangeschaft ook daadwerkelijk van mij is. Dus bij eventueel overlijden kan mijn schoonfamilie daar iig nooit aanspraak op maken.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 24 Nov 2013 15:50

Re: Geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract

Wij hadden toen een samenlevingscontract. Deze kon ontbonden worden door een brief te sturen naar de notaris.
Trots op mijn stoere ventje!

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers