Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speen afbouwen

<<

Anoniem75

Bericht 22 Jan 2014 16:10

Re: Speen afbouwen

Teddyaapje schreef:Maar Razz, denk je niet dat als je hem uitlegt waarom je wilt dat hij zonder speen gaat (zie mijn reactie op pag. 1) dat hij t dan snapt en op zn minst kan proberen? Het duurt nog een aantal weken voordat de baby komt en de verhuizing is ook niet de komende 3 weken toch? Ik denk dat t alleen maar lastiger is om ermee te stoppen als de baby er eenmaal is, want waarom hij wel en de oudste niet. En dan wordt hij er constant mee geconfronteerd en is t lastiger. Als hij nu stopt is t over een aantal weken uit zn systeem.

Spannend Jans!


Jawel over 4 weken is het al zo ver vandaar..
<<

Anoniem75

Bericht 22 Jan 2014 16:12

Re: Speen afbouwen

Jans schreef:Toch denk ik dat het bij het ene kind makkelijker zo werkt dan bij het andere kind. Mijn dochter maakt het niks uit dat speentjes voor baby's zijn. Zij vond dat ding gewoon fijn. En ik wil ook niet met een intens verdrietig en huilend kind zitten. Het is haar troost en dat wil ik niet zomaar afpakken.

Ik ben wel echt blij dat zoon helemaal geen speen heeft. Dat scheelt een hoop gedoe.


Ik probeer deze baby ook geen speen te geven en anders wil ik het speentje echt voor de eerste verjaardag weg te hebben haha.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Jan 2014 16:53

Re: Speen afbouwen

R had wel een speen, maar hij is zelf na een maand of 6 gaan afbouwen en slaapt nu al tijden zonder. Dus een speen hoeft niet altijd lastig te zijn met afbouwen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 22 Jan 2014 16:58

Re: Speen afbouwen

Carool schreef:R had wel een speen, maar hij is zelf na een maand of 6 gaan afbouwen en slaapt nu al tijden zonder. Dus een speen hoeft niet altijd lastig te zijn met afbouwen.


Ik weet het, maar ik durfde het risico niet te nemen.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Jan 2014 19:22

Re: Speen afbouwen

En ze slaapt zonder speen!! :cheering: Wauw, ik kan het bijna niet geloven!
<<

Anoniem73

Bericht 22 Jan 2014 19:30

Re: Speen afbouwen

Wow super jans! Hier nog steeds niet maaar ze zegt wel echt zelf dat als ze naar de basisschool gaat spenen echt niet meer kunnen haha...nou ben benieuwd!
<<

Anoniem16

Bericht 22 Jan 2014 19:40

Re: Speen afbouwen

Heey wat goed Jans.

N krijgt haar speen alleen s'avonds. Binnenkort haal ik hem gewoon weg en kijk wat ze doet;)
<<

Anoniem75

Bericht 22 Jan 2014 21:51

Re: Speen afbouwen

Wat goed Jans! :D
<<

Anoniem186

Bericht 22 Jan 2014 23:30

Re: Speen afbouwen

Ja, ik ben echt zo trots!
Ik had echt niet verwacht dat ze het zo uit haar zelf aan zou geven. Dat ding was echt alles voor haar. Ze ligt heel schattig met een knuffel onder haar arm te slapen. M'n mooie meisje. :love:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 22 Jan 2014 23:56

Re: Speen afbouwen

Wauw, super! Dat geeft mij nog enige hoop. N. is namelijk ook nog helemaal verslaafd aan dat ding (eerlijk gezegd aan een stuk of 5 van die dingen tegelijk).
<<

Anoniem57

Bericht 23 Jan 2014 00:27

Re: Speen afbouwen

Oh dat geeft mij ook hoop! Fijn Jans'!
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jan 2014 07:42

Re: Speen afbouwen

Ja hè, dat dacht ik ook!
Het enige wat ik gedaan heb is af en toe benoemd dat ze binnenkort toch wel eens met de speen moest stoppen, omdat ze te groot werd. En af en toe hadden we het er over dat haar vriendinnetje geen speen heeft. Dat hielp misschien ook wel.
Ik was echt verbaasd dat ze zo resoluut zei dat ze haar spenen stom vond. Want die waren echt heilig en ze kon al huilen bij het idee om ze weg te doen. Ik vind het zo bizar dit, ik had dit écht niet verwacht.

De nacht is heel goed gegaan. Ze is 1 keer wakker geworden, maar dat was omdat ze moest plassen, dat kan gebeuren.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 23 Jan 2014 10:37

Re: Speen afbouwen

Wauw, wat een toppertje Jans!
2012 2014
<<

Anoniem75

Bericht 23 Jan 2014 19:35

Re: Speen afbouwen

Super knap Jans! Hopelijk vanavond weer een nacht zonder speen :)
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jan 2014 19:54

Re: Speen afbouwen

En weer zonder morren gaan slapen. Het lijkt al niet meer in haar systeem te zitten. Ze was er duidelijk echt klaar mee. Maf hè, dat dat zo kan gaan! Heb ik me daar al die tijd zo druk om gemaakt... Ik dacht echt dat ze tot haar 12e een speen zou hebben, haha.
<<

Anoniem16

Bericht 23 Jan 2014 20:01

Re: Speen afbouwen

Heey wat goed Jans.

Door dit topic heb ik de speen bij N ook 'afgepakt'. Werkt helaas nog niet helemaal goed. Ik wilde eigenlijk echt van die speen af zijn met dr eerste verjaardag en die hebben we al gehad ;)
<<

leeentje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 49

Geregistreerd: 26 Nov 2013 21:22

Bericht 24 Jan 2014 00:23

Re: Speen afbouwen

Wij hebben, toen ze 1,5 was ongeveer, haar speen verstopt en gedaan alsof hij zoek was. Druk samen met haar wezen zoeken maar nee, we konden hem écht niet vinden! Ze was door het zoeken ook moe geworden en ging zonder problemen slapen. Ze heeft er een paar keer naar gevraagd, maar we hebben gezegd dat de speen waarschijnlijk verhuisd was naar een ander kindje, die nog klein was en hem veel meer nodig had dan haar. Toen zei ze zelf dat dat het moest zijn, want zij was immers al een grote meid. Ze is nu 3 en heeft het er sindsdien niet meer over gehad.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Jan 2014 00:36

Re: Speen afbouwen

Ze zeggen dat het afleren van een speen het beste kan tussen de 6 en 9 maanden. Dit omdat het dan de periode is tussen zuigbehoefte en gewenning. Wist ik niet.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 24 Jan 2014 00:38

Re: Speen afbouwen

Super Jans!

Hier hadden we dus eergisteren haar tut weggesmeten, want hij was stuk. Ze is toen goed gaan slapen. Deze ochtend ging ik haar uit bed halen en zat ze daar met een andere tut, geen idee vanwaar die kwam... Die hebben we daarstraks dan ook maar weggegooid en ze is opnieuw zonder morren gaan slapen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Rietje

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 13 Sep 2013 15:26

Bericht 24 Jan 2014 10:42

Re: Speen afbouwen

Fijn he als die speen weg is.
Voor een tijdje terug zei mijn dochter ineens 's avonds dat de speen niet lekker was. De volgende ochtend hebben we alle spenen opgezocht en heeft ze die zelf in de prullenbak gegooid. Ik was echt verbaasd ze was verknocht aan dat ding. Vorige week vond ze er nog 1 op de kast, die wilde ze nog wel even proberen. Maar toen ik zei dat speentjes toch niet lekker waren heeft ze ook die in de prullenbak gegooid.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jan 2014 21:54

Re: Speen afbouwen

Ja, echt heerlijk nu die speen weg is!
Ik hoop dat haar tanden ook weer wat normaler gaan staan, want je ziet wel echt dat ze lang een speen heeft gehad.

Ze heeft het er trouwens helemaal niet meer over, ze vindt het prima zonder speen. Echt beter!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 26 Jan 2014 22:41

Re: Speen afbouwen

Ruben is sinds vrijdag van de speen. Ik ben m vergeten ophet kdv en we hadden geen reserve meer. Uitgelegd en hij ging akkoord! Geen gedoe, niks! Hij vraagt er niet eens om, terwijl hij dag en nacht dat ding in had en het drama was als de speen uit moest.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:21

Bericht 30 Jan 2014 11:05

Re: Speen afbouwen

Afgelopen maandag moest V er toch ook echt aan gaan geloven om zonder speen te gaan slapen,het moest al veel eerder maar ik zag er erg tegenop.
Maandag tegen V al op de dag gezegd dat hij ging slapen zonder speen,en hij was het daar mee eens,toen ik tegen hem zei van V is al een grote jongen,werd ie boos want hij was klein en mama groot(de schat...ik ben maar 1.55..i love him)dus toen maar gezegd dat tutties voor babys waren en hij een groot klein kindje was.
s'avonds hebben we alle tutties verzameld en bij de kachel neergelegd(waar hij ook zijn schoen zette met sinterklaas)en heel hard geroepen naar de tuttie fee dat de tuttie fee de tutties mocht halen voor de baby's.
Het is super gegaan,toen hij dinsdag ochtend wakker werd was hij wel even beteuterd dat zijn tutties weg waren,maar hij kreeg een mooi cadeau ervoor,en het gaat helemaal goed nu.
Afbeelding]
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo